Minkä ikäiselle tytölle korvakorut?
Meidän tyttö on nyt 1v7kk ja haluaisin laittaa hänelle korvakorut. Aion kuitenkin vielä odottaa. En halua julkista lynkkausta. Parhaan ystäväni tyttö täyttää keväällä 4v ja on jo itse vinkunut korvakoruja, äitinsä ei kuitenkaan ole vielä suostunut.
Mites te muut? Missä iässä on "hyväksyttyä" laittaa korvakorut?
Kommentit (45)
Joo en tosiaan ole tiukkapipo ja en näe korvisten laittoa millään muotoa silpomisena niinkuin joku koki sen tässäkin ketjussa.
Vaan siitä että minusta on väärin tehdä tuollainen päätös toisen ihmisen puolesta! Vaikka reiät meneekin umpeen jos lapsi ei tykkääkään, mutta silti se on tuon ikäisellä vain äidin tahto ja ne otetaan vain äitiä varten, itse en ainakaan omia lapsiani halua pitää minään koristeina. Ja en tosiaakaan itse ole mikään tiukkis!
Mutta mä en näe eroa siinä laitetaanko ne alle 1 vuotiaalle vai 7 vuotiaalle. Meillä on molemmilla mielipiteet ja hyvä niin, turha siitä on kättä vääntää kun ei kummankaan mielipidettä pysty muuttamaan. Piste.
Mutta mä en näe eroa siinä laitetaanko ne alle 1 vuotiaalle vai 7 vuotiaalle. Meillä on molemmilla mielipiteet ja hyvä niin, turha siitä on kättä vääntää kun ei kummankaan mielipidettä pysty muuttamaan. Piste.
Alle 1-vuotias ei pysty pistämään vastaan. Vai visitkö 7-vuotiaan lapsen vasten tahtoaan ottamaan reiät? Nyt teet sen 1-vuotiaalle joka ei ollenkaan tajua miksi häntä satutetaan. Kyllähän lapsia on satutettava esim. rokottaessa, mutta se kipu menee pian ohi, korvat taas voivat olla kauankin kipeät ja vaikeuttaa vauvais nukkumista ja olemista. Ei varmaan tunnu kivalta puristava hattu korvilla heti reikien oton jälkeen.
Lapsi toivoo kovasti ja on toivonut jo ennemmin, mutta ollaan puhuttu että ottaminen sattuu ja se on mietityttänyt lasta. En halua että lapsella on yks reikä korvassa kun kävelee ulos liikkeestä kivun vuoksi.
Pikkuveli on reipasotteinen ja olen miettinyt että saattaa repäistä leikeissä korvasta. Siksikin on odoteltu.
Mutta nyt siis ja aiotaan laittaa.
Joo en tosiaan ole tiukkapipo ja en näe korvisten laittoa millään muotoa silpomisena niinkuin joku koki sen tässäkin ketjussa.