Olenko julma, kun en halua lasta mukaan lomalle?!
Ollaan käyty miehen kanssa kahdestaan muutaman kerran ulkomailla. Nyt suunnitellaan kesäksi matkaa ja mies on sitä mieltä, että 4v. lapsenkin pitää päästä mukaan.
Itse haluaisin viettää rentouttavan viikon kahdestaan mieheni kanssa. Jos lapsi tulisi mukaan, loma menisi täysin hänen ehdoillaan.
Ehdotin, että voisimme tehdä kesällä myös pienemmän reissun Suomessa, niin että lentäisimme johonkin ja olisimme päivän tai pari reissussa, mutta eipä se käy miehelle, vaan hän haluaa välttämättä lapsen mukaan ulkomaan reissulle.
Huoh. Saa nyt nähdä jääkö kaikki matkat tekemättä, koska olen niin julma.
Kommentit (69)
että lähdemme isin kanssa matkalle. Ja että teemme yhdessä jonkun toisen reissun, niinkuin aina ennenkin. Ei siinä mielestäni mitään ihmeellistä ole. Eikä lapsi ole mitenkään tyhmä, koska tajuaa, että on "vanhempien juttuja", joihin hän ei aina pääse mukaan.
Ja lapsen on hyvä olla mummin kanssa. He tekevät kaikkea mahdollista ja kumpikin viihtyy.
Onko se sitten reilua, kun lapsen pitäisi odotella ja istua lentokentällä, lentokoneessa ja busseissa? Hyvä kun tuo jaksaa edes puoltatuntia istua autossa nätisti. ap
että lähdemme isin kanssa matkalle. Ja että teemme yhdessä jonkun toisen reissun, niinkuin aina ennenkin. Ei siinä mielestäni mitään ihmeellistä ole. Eikä lapsi ole mitenkään tyhmä, koska tajuaa, että on "vanhempien juttuja", joihin hän ei aina pääse mukaan. Ja lapsen on hyvä olla mummin kanssa. He tekevät kaikkea mahdollista ja kumpikin viihtyy. Onko se sitten reilua, kun lapsen pitäisi odotella ja istua lentokentällä, lentokoneessa ja busseissa? Hyvä kun tuo jaksaa edes puoltatuntia istua autossa nätisti. ap
että äiti pitää riippakivenä eikä tahdo mukaan. Jos lapsi ei tuollaisia reissuja jaksa, ei ole tuollaisten reissujen aika. Varmaan voitte käydä vaikka risteilyllä tai jollain muulla matkalla...
Ymmärtäisin vielä jotenkin, että käytte kahden kesken vaikka viikonloppulomalla, mutta viikko on aika pitkä aika...
Olen opiskelija ja mulla on siis 2kk kesälomaa, jonka vietän muuten KOKONAAN lapsen kanssa. Eihän se nyt mitään hylkäämistä ole, jos olen viikon lomalla ilman lastani! Olenhan lapsen kanssa arkenakin jokaikisen vapaahetken. Joskus toki täytyy kouluhommiakin tehdä. Eikä siellä lomalla todellakaan ryypätä ja rellestetä, eihän meillä ole varaa sellaiseen. Nipinnapin on saatu säästettyä kahden hengen matkaa varten. ap
Eikös sitä matkaa todellaki voi tehdä lyhyempää versiota? 2/3 vrk ,mä en todellakaan vois jättää mun 5-vuotiasta viikoks mummille vaikka lapsen hoitaiski hyvin!?!?!? Ja kyllä sun miehes on oikeessa lapsi mukaan vaan ja teette sen kahden keskisen matkan kotimaassa...
että äiti pitää riippakivenä eikä tahdo mukaan. Jos lapsi ei tuollaisia reissuja jaksa, ei ole tuollaisten reissujen aika. Varmaan voitte käydä vaikka risteilyllä tai jollain muulla matkalla...
Ymmärtäisin vielä jotenkin, että käytte kahden kesken vaikka viikonloppulomalla, mutta viikko on aika pitkä aika...
No jopas. Viimeisen vuoden aikana on käyty yhdessä laivalla ainakin 3 kertaa. On käyty särkänniemessä ja on käyty korkeasaaressa. Ollaan käyty sukulaisten tykönä hiukan kauempana ja tämän lisäksi hän on tehnyt reissuja mummin kanssa. Eli kyllä lapsi pääsee mukaan reissuihin!
Nytkö hän pitää itseään riippakivenä ja menee rikki, kun ei pääsekään mukaan ja "joutuu" olemaan mummin kanssa? :D
Ja joku tuolla aikaisemmin epäili mun unohtaneen mieheni. En unohtanut. En häntä väkisin raahaa ulkomaille ja voipi olla, että tänä vuonna sinne ei lähde meiltä ketään. ap
jotenkin vaan on tullut tunne, että lapsi olisi poika vaikket muistaakseni sitä ole sanonutkaan.
joten miksi ap sinun lapsesi ei nauttisi vanhempiensa kanssa olosta?
se johtuu siitä,että en tunne ketään sellaista, joka lomailisi ilman lapsiaan tai kumppaniaan.
lähdemme iinakin kahdestaan ensi kesänä, toivottavasti, lomalle. Ilman kolmea lastamme iät 2x5v ja 2x. Ja ymmärrätte varmasti kaikki, että miksi emme ota lapsia mukaan. Ymmärrättehän?
Emme ole 6v lomailleet kahdestaan ja 3 lasta kolmessa vuodessa, voitte vain kuvitella mikä on parisuhteen tila, tai oman loman tarve. Ja niin, tähän asti olemme reissanneet n. 15 kertaa lasten kanssa, tuskin lapset mistään siis jäävät paitsi
että ap ei ole lapsen äiti...
tulee mieleen? :) ap
jos se on huono, niin miksi? ettekö kestä arkea? t. yksi, joka ei ole lomaillut 20 vuoteen miehen kanssa kahdestaan.
Meidän 4v poika menisi mieluummin mummolaan kun lähtisi lomalle. Toisaalta 4-vuotiaan kanssa olisi jo aika helppo olla matkalla!
Meillä oli 2, 4 ja 7 vuotiaat lapset mummolassa hoidossa kun oltiin miehen kanssa kahdestaan viikko lämpimässä! Ja oikein hyvin viihtyivät. :)
a) mies haluaa lapsen mukaan, sinä et
b) äidit usein ovat kaikkein motivoituneimpia elämään lapsen ehdoilla
c) et tekstissäsi viittaa yhteiseen lapseenne tai kirjoita "lapseni" tms
Omaa aikaa pitää ottaa ja neljä vee tuskin sinne ulkomaille niin hinkuaakaan. Eikö hän ehdi vielä matkustamaan monet matkustamiset. Nyt otatte ommoo lommoo!
olen varannut loman kevääksi ja meidän tyttö menee hoitoon.
ja sinä voit jäädä kotiin. Saat ainakin viettää sitä lomaa ilman lasta.
a) mies haluaa lapsen mukaan, sinä et
b) äidit usein ovat kaikkein motivoituneimpia elämään lapsen ehdoilla
c) et tekstissäsi viittaa yhteiseen lapseenne tai kirjoita "lapseni" tms
ettei lapsi ole minun, mutta minä nyt vain kirjoitan näin. Pitäisikö mun jotenkin erityisesti viitata siihen, että puhun juuri minun ja meidän lapsesta?
Olen hyvinkin motivoitunut elämään lapsen ehdoilla. Normaali arki menee aivan täysin lapsen ehdoilla. Lapsi ensin, kaikki muu sitten. Aamulla lapsi hoitoon, minä menen kouluun (paitsi etäpäivänä teen kouluhommia kotona), haen lapsen hoidosta (tai isänsä hakee), teen ruokaa ja olen lapsen kanssa. Kun lapsi menee nukkumaan, teen kouluhommia jos enää jaksan. Ja seuraavana aamuna sama rumba. Viikonloput on sitten ihan pyhitetty perheen yhdessäoloon, jos ei mitään kiireisiä kouluhommia ole.
Lomamatkalla haluaisin itsekin vain olla ja rentoutua. Silloin en ihan välttämättä haluaisi mennä lapsen ehdoilla. Ja edelleen sanon, että lapsi pääsee mukaamme, kunhan vain vähän kasvaa. :) ap
me miehen kanssa haaveillaan yhteisestä ulkomaan matkasta, minne ei lapset tulisi mukaan (5v ja 1v). En ole kertaakaan ajatellut että olisi jotenkin julmaa jättää lapset mummun hoiviin siksi aikaa. Oisko se oikeesti jotenkin "epäreilua" lapsia kohtaan? Höpö, höpö!
Kyllä teidän lapsi pärjää mummon kanssa ihan hyvin, tokihan se ikävä tulee, mutta varmasti pärjää!