Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko julma, kun en halua lasta mukaan lomalle?!

Vierailija
27.02.2010 |

Ollaan käyty miehen kanssa kahdestaan muutaman kerran ulkomailla. Nyt suunnitellaan kesäksi matkaa ja mies on sitä mieltä, että 4v. lapsenkin pitää päästä mukaan.

Itse haluaisin viettää rentouttavan viikon kahdestaan mieheni kanssa. Jos lapsi tulisi mukaan, loma menisi täysin hänen ehdoillaan.

Ehdotin, että voisimme tehdä kesällä myös pienemmän reissun Suomessa, niin että lentäisimme johonkin ja olisimme päivän tai pari reissussa, mutta eipä se käy miehelle, vaan hän haluaa välttämättä lapsen mukaan ulkomaan reissulle.

Huoh. Saa nyt nähdä jääkö kaikki matkat tekemättä, koska olen niin julma.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä pitää roudata pieniä vauvojakin ulkomaille. Aatelkaas IHAN OIKEESTI miten ihana mummolaloma tuolla em. Paavolla olisi ollut ja miten paljon parempi kotiinpaluu vanhemmilla. Tollanen 4v on taatusti onnellisempi mummolassa, kun jossain turistikohteessa ja äiti ja iskä levänneempiä, kun saavat viettää lomaa kaksin. Miten te voitte olla noin julmia, et väitätte tollasta lapsen hylkäämiseks. Kyl tää palsta jaksaa aina mua ihmetyttää. Mahtaako teillä olla joku käsikirja, missä kerrotaan, minkä mittainen loma kuuluu olla perheloma tai kuinka monta yötä lapselle on maksimi olla mummolassa yötä tai et millainen aika suodaan vanhemmille viettää omaa aikaa (ilta ja yö riittää) No huh huh! Mistä noita käsikirjoja saa. Kaikki tuki alkuperäiselle kirjottajalle ET OO JULMA!

Vierailija
42/69 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yksinhuoltaja, ja ollaan käyty maat ja mannut kahdestaan lapsen kanssa! miehesi on ihan oikeassa, mikä äiti tuollainen on, kuka ensin lapsen haluaa, mutta sitten ei halua häntä mihinkään mukaan, säälittävä eukko, ja miten miehesi jaksaa kts.tuollaista itsekästä ihmistä.en ole katkera yh: mutta toivottavasti sinä jäät rannalle ja tämä miehesi lähtee kahdestaan ulkomaille lapsensa kanssa -D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkailin ennen lapsia, raskaana ollessani sekä lasten syntymän jälken. Matkailemme joskus koko perhe (vähintään kerran vuodessa pidempi ulkomaanmatka + nämä "pakolliset" yö pari Virossa ja Tukholman risteilyt). Matkustan myös mieheni kanssa kahden. Sitten kunkin menojen (koulun ja harrastusten) mukaan: joskus matkailen kaikkien lasten kanssa tai sitten osa on mukana ja osa jää kotiin mieheni kanssa. Joskus matkustan yksin, jos kohde ei kiinnosta muita, olen matkustanut ystävieni kanssa.

Lyhyesti siis: miksi ihmeessä kaikki näkevät tämän joko/tai-kysymyksenä? (Tuskin kaikki ovat kuitenkaan sitä porukkaa, että matkoja tehdään yksi vuodessa tai pahimmillaan kolmen vuoden välein käynään Kanarialla...)

Vierailija
44/69 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap ei ole lapsen äiti...

tulee mieleen? :) ap

a) mies haluaa lapsen mukaan, sinä et b) äidit usein ovat kaikkein motivoituneimpia elämään lapsen ehdoilla c) et tekstissäsi viittaa yhteiseen lapseenne tai kirjoita "lapseni" tms

ettei lapsi ole minun, mutta minä nyt vain kirjoitan näin. Pitäisikö mun jotenkin erityisesti viitata siihen, että puhun juuri minun ja meidän lapsesta? Olen hyvinkin motivoitunut elämään lapsen ehdoilla. Normaali arki menee aivan täysin lapsen ehdoilla. Lapsi ensin, kaikki muu sitten. Aamulla lapsi hoitoon, minä menen kouluun (paitsi etäpäivänä teen kouluhommia kotona), haen lapsen hoidosta (tai isänsä hakee), teen ruokaa ja olen lapsen kanssa. Kun lapsi menee nukkumaan, teen kouluhommia jos enää jaksan. Ja seuraavana aamuna sama rumba. Viikonloput on sitten ihan pyhitetty perheen yhdessäoloon, jos ei mitään kiireisiä kouluhommia ole. Lomamatkalla haluaisin itsekin vain olla ja rentoutua. Silloin en ihan välttämättä haluaisi mennä lapsen ehdoilla. Ja edelleen sanon, että lapsi pääsee mukaamme, kunhan vain vähän kasvaa. :) ap

Jos luin tekstiäsi oikein olet arjet lapsen kanssa ja koet sen rasittavaksi. Lomaksi koet ajan jolloin sinun ei tarvitse huolehtia lapsesta.

Aika ilottomalta kuulostaa, sekä siltä että et koe lapsen kanssa oloa positiiviseksi ja rentouttavaksi. Tämä on enemmänkin se asia mihin kiinnitän huomiota ja sanoisin ettei ole ihan normaalia. Eli tuo syy miten selität ettet halua lasta mukaan. Se monta lasta lyhyen ajan sisään oli minusta ihan ymmärrettävä ja kirjoitettukin siihen sävyyn. Sinun tekstistäsi huokui kylmyys lasta kohtaan.

Oletko ikinä ajatellut että siellä etelän lomalla voisit saada lapsen kanssa erilaista aikaa? Voi olla yhteisellä rentouttavalla lomalla olisi positiivinen vaikutus siihen miten näet lapsen kanssa yhdessä vietetyn ajan. Ei 4v enää niin pieni ja vaikea ole, sekä sinulla olisi mieskin mukana reissussa ja asenteesta päätellen myös hoitaisi paljon lasta.

Vierailija
45/69 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt saanut tosi tulistuneita vastauksia. Tässä vähän lapsettoman ihmisen näkökulmaa.

Ajattelin aluksi, että aika biaatch, kun ei lastaan halua mukaan lomalle, mutta kun selitit tarkemmin, että vietätte kuitenkin koko kesän yhdessä, niin mielipiteeni muuttui. Useimmissa näistä yhdessä lomailevista perheistä kuitenkin lapset viettävät suurimman osan kesästä päiväkodissa ja ovat sitten lomalla sen muutaman viikon.

Sinulla on siis oikeus toivoa lomaa myös teille kahdelle pariskuntana. Jos miehesi kuitenkin pysyy kannassaan, niin harkitse lapsen kanssa matkustamista. Voitte sitten ottaa muutaman päivän kahdenkeskistä aikaa vaikkapa kotimaanmatkan muodossa. Kompromisseja pitää kuitenkin pystyä parisuhteessa ja perheessä tekemään.

Lapsi ei varmasti traumatisoidu, teit miten vain, eli älä ota hirvittäviä tunnontuskia siitä. Toivottavasti asia lutviutuu. Tulethan sitten kertomaan, minkä päätöksen teitte?

Vierailija
46/69 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa lähteä kahdestaankin välillä.Lapsi ei todellakaan saa traumoja tuollaisesta.Me ollaan lähdössä ens kesänä miehen kanssa kahdestaan lomalle ekaa kertaan 15 vuoteen. Ei olla siis koskaan oltu yhdessä Ruotsia pidemmällä.

Lapsi on taas ollut isovenhempiensa kanssa melkein joka kesä viikon etelänlomalla jo 4v lähtien. Eikä ole todellakaan traumatisoitunut noista reissuista kukaan osapuoli.Olet hyvä äiti, koska olet miettinyt asiaa, mutta älä nyt liikaa tunontuskia moisesta ota.

Vierailija
47/69 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tunnet oman lapsesi ja hänen viihtymisensä mummon kanssa paremmin kuin asiantuntijat täällä. Vanhemmatkin tarvivat lomaa. Jonkun loma on täydellinen lasten kanssa ja (herranjumala!) joku viettää lomaa ilman lapsia. Miehesi kanssa tämä asia pitää vaan sopia.

Vierailija
48/69 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka sä olet koko ajan lapsen kanssa, eikä niitä vapaahetkiä ole. Mies siis ilmeisesti viettää paljon vähemmän aikaa lapsen kanssa? Silloin on ymmärrettävää, että hänelle perheloma on ok. Keskustele siis miehesi kanssa. Lyhyempi matka voisi olla hyvä kompromissi + se että sopisitte kotonakin loma-aikana aikoja, jolloin mies olisi täysvastuussa lapsesta.

Tilanne ei kuulosta pahalta, vaan siltä, että olette molemmat perhekeskeisiä.

Vierailija
49/69 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempieni ulkomaanreissujen (yleensä 2 viikkoa) ajaksi. Taisin olla silloin noin 4-6-vuotias. En ole millään tavoin vanhempieni reissuista traumatisoitunut ja minulla oli tosi hauskaa mummolassa. Muistan, että ymmärsin jo silloin, että vaikka vanhempani minua rakastavatkin, tarvitsevat he myös aikuisten omaa aikaa ilman minua.

Palatessaan reissusta he olivat onnellisia, hyväntuulisia ja renotoutuneita ja minusta se oli tosi hyvä juttu.

Vierailija
50/69 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku pystyy ajattelemaan noin. mikä on tuollainen parisuhde?

Minä ainakin rakastan omaa puolisoani niin palhjon että haluan viettää myös hänen kanssaan lomia kahdestaan. Meillä kyllä menee muutenkin tosin hyvin. Viisi lastakin löytyy:)

Mun mielestä tuo kertoo vaan siitä, että teidän parisuhteenne on kunnossa ainakin sun osalta. Mä en haluaisi lähteä viikon matkalle kaksin mieheni kanssa, siksi otan aina lapset mukaan. Perhelomat sujuvat hienosti, mutta kaksin en miehen kanssa haluaisi viikkoa lomailla.

Vierailija
51/69 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakkaan että menisin ulkomaan lomalle ilman lapsia, 'kun niistä on riesaa' huh! Kuvastaa kuinka itsekkäita nykyihmiset on.. surullista. Kyllähän se lapsikin tykkäis varmaan mukavista lomasta iskän ja äitin kanssa!

Vierailija
52/69 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap on lapsen kanssa "koko ajan". Koska ap opiskelee ja on koko kesän lomalla, niin hän varmaankin hoitaa lapsen eikä tämä ole esim. päiväkodissa ollenkaan.

Ap:n mies taa ilmeisesti on työssäkäyvä, ja hän ei näe lasta niin paljon kun ap. Joten ap siis ilmeisesti haluaa vähän omaa aikaa, sitä että saa hetken omaa aikaa ilman lasta. Ap:n mies taas taitaa nähdä loman mahdollisuutena viettää kerrankin aikaa lapsen kanssa.

Eli ap on koko ajan lapsen kanssa ja kaipaa "lomaa lastenhoidosta", mies taas on töissä ja odottaa lomaltaan sitä että kerrankin aikaa olla lapsen kanssa.

Ei itseasiassa olisi hullumpi idea, että ap lähtisi yksin johonkin lomalle :) Ja sen ei tarvitse olla mitään kallista jos rahat tiukassa. Mitäs jos lähtisitte perheenä sinne lomalle, ja sitä ennen/sen jälkeen mies hoitaisi lasta ja sinä lähtisit esim. muutamaksi päiväksi-viikoksi vaikka kaverin/kavereiden kanssa jollekkin mäkille tm. viettämään lapsivapaata aikaa?

Tekisi myös miehelle ja lapselle hyvää että he saisivat viettää vähän aikaa kaksitaan :)

Vierailija
53/69 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

egoistit aina perustelevat "parempi lapsen on olla mummolassa, ei lapsi viihdy matkalla jne" Yritetään selittää omaa itsekkyyttä lapsen parhaan ajattelemisella, näin siitä itsekkyydestä yritetään saada hyväksyttävää.

Todellisuudessa vanhempi kokee lapsen taakaksi, haluaa lomailla rauhassa.

Vierailija
54/69 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee hyvään ja tuttuun hoitoon viikoksi. Siinä mielessä ei ongelmaa. Mutta toisaalta itse en haluaisi olla 4-vuotiaasta erossa viikkoa ja onhan se fakta, että lapsikin kaipaa. Lisäksi meillä minä lomailen myös koko kesän, mutta mies vain 2-3 viikkoa, joten on luonnollista, että se aika ollaan sitten yhdessä, kun kerrankin miehellä on aikaa olla perheen kanssa.

Vierailija
55/69 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siitä huonoa omatuntoa tullut,viikkohan on lyhyt aika.Meilllä jäivät ihan mielellään hoitamaan pikkuveljeä. Ssommat olivat jo parikymppisiä .Saivat tuliaisia ja käyttörahaa palkaksi. SITTEN ,KUN TULI ISOMMAKSI ,JA HALUSI LÄHTEÄ MUKAAN,,PÄÄSI.

Vierailija
56/69 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hoitopaikka on tuttu. Eli esim. mummolaan jos vie, niin isovanhempien tulee olla tuttuja joita lapsi näkee usein ja joiden kanssa hän viihtyy.

Monelle mummolassa vietetyt lomat ovat lapsuuden parhaita muistoja :)

Kuitenkin isovanhempien ote lapsenlapsiin on usein vähän erilainen mitä omien vanhempien, ja monesti siellä mummolassa tehdään asioita joita kotona ei ehkä tehdä.

Vierailija
57/69 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim.

*menkää yhdessä lomamatkalle koko perhe

*ole muutama päivä ihan omalla lomalla, esim. mene jonkun kaverin luokse pariksi yöksi ja/tai lähtekää vaikka johonkin yhdessä, risteily, joku hyvä keikka/festarit, katsomaan jotain nähtävyyttä/taidenäyttelyä, -mikä teitä ikinä kiinnostaakin!

*vie lapsi hoitoon ja vietä miehen kanssa pari päivää ihan kahden, vaikka ihan kotona jos ei ole rahaa muuhun. Tehkää hyvää ruokaa, pelailkaa vaikka jotain peliä, jutelkaa, tai käykää vaikka kesäteatterissa ja syömässä jossain, -mitä haluattekin.

Vierailija
58/69 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdetään kavereiden kanssa viikoksi rantoutumaan.

lastenkanssa sitten joku powerpark reissu kesällä yms. ovat siihen ihan tyytyväisiä.

vanhin ei edes haluaisi ulkomaille..

jos mies ei suostu sano hänelle että hän hoitaa lapsen loman ajan ja sinä saat rentoutua ja tehdä mitä haluat. jos kerta miehen on pakko lapsi saada mukaan.

Vierailija
59/69 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkaan mielestä ei todellakaan ole julmaa! Kohtuutonta ajatella noin! Perheet ovat erilaisia ja vaikka itselläni onkin lapsi, en nää mitenkään herkullisena muiden lapsia karjumassa ja parkumassa lentokoneessa tuntikaupalla! Ei pienet lapset nauti lomasta samalla tavalla kuin isommat lapset jotka osaavat jo touhuta yksikseen ja tajuavatkin lomasta jo jotain! Tyhmää ajatella että laatuaika mummin kanssa olisi jotenkin julmaa! Varmasti nauttivat kummatkin!!

Vierailija
60/69 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2010 klo 19:04"]

Olen opiskelija ja mulla on siis 2kk kesälomaa, jonka vietän muuten KOKONAAN lapsen kanssa. Eihän se nyt mitään hylkäämistä ole, jos olen viikon lomalla ilman lastani! Olenhan lapsen kanssa arkenakin jokaikisen vapaahetken. Joskus toki täytyy kouluhommiakin tehdä.

Eikä siellä lomalla todellakaan ryypätä ja rellestetä, eihän meillä ole varaa sellaiseen. Nipinnapin on saatu säästettyä kahden hengen matkaa varten. ap

[/quote]

Mutta sun miehelläsi on se normi 4 viikkoa? Ja hän haluaisi viettää sen koko perheen kanssa? Ihan normaalia minun mielestäni. Ota viikko ja lähde yksin, jos et kestä lomailua lapsen ehdoilla.. ja nää on sit niitä juttuja mitä olisi kannattanut miettiä ENNEN kun sen lapsen hankkii. Ja ehdotus, ÄLÄ tee enää lisää lapsia, ei ehkä sitten kuitenkaan ole sinun juttusi toi vanhemmuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi