Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minkäikäsen lapsen voi jättää kotia yksin,jos lähtee käväseen baarissa?

Vierailija
26.02.2010 |

ja tietenkin tulee yöksi kotia.ja baariinhan lähetään noin 23-24 aikoihin..

mitä mieltä oot?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäinen olin itse kun ekan kerran olin yöllä yksin kotona sen ajan, kun muut perheenjäsenet kävivät katsomassa vainajaa.

Vierailija
2/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelokas, arka, rohkea, omatoiminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kun ei tulisi mieleenkään lähteä käväsemään baarissa kun lapsi on kotona. Eli vastaan, että noin 15-vuotiaan voisin jättää.

Vierailija
4/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanoisin, että aikaisintaan 14-15 vuotiaan.

Vierailija
5/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 10 kun äiti etsi baareista miestä eron jälkeen. Olin yksin kotona ja harkitsin lähtemistä etsimään sitä. Sosiaalihuolto olisi ottanut äitiin yhteyttä jos olisin lähtenyt.

Vierailija
6/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa mielellään olla yksin kotona.ei lähde enää mihinkään minun mukaan,vaikka kauppaanki.rauhallinen poika.10v..

sanoo kyllä et pärjää.ettei se tee mitään vaikka menetki. asumme kerrostalossa.

Vierailija
7/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt osaa tarkkaa ikää sanoa, omat vielä niin pieniä että ei ole asiaa edes mietitty. ja riippuu tietty lapsesta. mutta en ainakaan teini-ikäistä nuorempaa jättäisi.

Vierailija
8/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ettekö muka sen ikäistä jätä yksin kotia? herran tähden,itekkin alkanut liikkuun kaupungilla seiska luokalla,kyllä siinä iässä on jo älliä päässä ja osaa huolehtia ittestään.

Vierailija
9/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin iltaisin, kun äiti oli iltatöissä. Lähti ennen neljää tuli kotiin puolen yön jälkeen. Ei tullut mieleenkään, ettenkö olisi pärjännyt. Ollaanko nykyään tosiaan niin avuottomia, ettei yli kymmenvuotiaana voi olla muutaamaa tuntia yksin kotona?

Vierailija
10/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotiaan voisi jättää yksin, mutta 11 vuotiasta ei... noissa vuosissa on suuri ero =)

Vierailija
11/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin iltaisin, kun äiti oli iltatöissä. Lähti ennen neljää tuli kotiin puolen yön jälkeen. Ei tullut mieleenkään, ettenkö olisi pärjännyt. Ollaanko nykyään tosiaan niin avuottomia, ettei yli kymmenvuotiaana voi olla muutaamaa tuntia yksin kotona?

vaan siitä että lapsi on lapsi! ja minä en ainakaan halua antaa vastuuta liian aikaisin. mitä jos jotain sattuu? onko sinne baariin niin pakko muka päästä ettei voi odottaa sellaista iltaa että olisi lapsenvahti?

enkä kasvata lapsiani pumpulissa vaan annan heidän olla lapsia!

Vierailija
12/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ikinä laittaisi lapsiani samaan vastuuseen. Se oli 70-luvun tapa, mutta onneksi niistä ajoista on muututtu.

Kyllä varmaan moni 8-vuotias pärjää jos on pakko, mutta kun harvoin oikeasti on. Kyllä baariin voi jättää menemättäkin, jos ei saa lapsenvahtia.

Itse kysymykseen vaikea sanoa suoraa vastausta, riippuu varmaan lapsesta ja tilanteesta (esim. kaksi lasta pärjää usein paremmin kuin yksi, onko naapuria, josta hakea apua tms). Summittaisena arviona 13-15-vuotias.

Vierailija
13/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsenvahtia 12-vuotiaalle? Ennen sen ikäiset toimivat itse lapsenvahteina.

Vierailija
14/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ehdottomasti nuorempi tarvitsee vanhempien valvontaa.Nuoremmat pörräävät varmasti illalla kartsalla, joten vanhempien pitää olla kotona valvomassa kotiintuloa ja ainahan voi tulla joku hätä-vanhemmallekkin lapselle.

Vierailija
15/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsenvahtia 12-vuotiaalle? Ennen sen ikäiset toimivat itse lapsenvahteina.

Kyllähän 12-vuotiaat päivisin voivat olla tunteja yksin kotona.

T. Yksi aikuinen joka ei itsekään mielellään ole yöllä yksin

Vierailija
16/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän eri asia puhutaanko kaupassa käynnistä tai muusta päiväsaikaan tapahtuvasta tapahtumasta. Ihan eri asia, että äiti tai iskä lähtee illalla ravinteliin yötä vasten.

Vierailija
17/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole kännissä kotiutuessasi jos on lapsi kotona.

Vierailija
18/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö kaksitoistavuotiaatkin yleensä nuku öisin?

Vierailija
19/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökille tai johonkin lähistölle telttailemaan?

Vierailija
20/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ettekö muka sen ikäistä jätä yksin kotia? herran tähden,itekkin alkanut liikkuun kaupungilla seiska luokalla,kyllä siinä iässä on jo älliä päässä ja osaa huolehtia ittestään.