Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivähoidossa kiusataan

Vierailija
24.02.2010 |

Oletteko lukeneet mielenkiintoisia artikkeleita Hesarissa, jossa oli mm. referoitu tutkimuksia kiusaamisesta päivähoidossa? Päivähoidossa tapahtuu tavattoman paljon rankkaa kiusaamista, jolla on psyykkisiä vammauttavia seurauksia lapsen loppuelämäksi. Kiusaajina ovat lasten lisäksi ryhmän aikuiset. Monet kiusaamiset tapahtuvat lisäksi aikuisten valvovan silmän alla, päivähoidon aikuiset eivät edes tunnista sitä, koska osaaminen puuttuu.

Itse tiedän omasta kokemuksesta, että päiväkodissa tapahtunut syrjiminen on jättänyt minuun aikuisuuteen saakka kestäneen pelon kiusaamisesta ja syrjimisestä. Inhoan kunnallista päivähoitoa!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni joskus selittää että joku kiusaa, siitä on puhuttu hoitajille ja hoitajat pitänyt silmällä tätä ns. kiusaajaa ja lastani. Todellisuudessa lapsi saattaa pitää kiusaamisena sitä että hiihtäessä joku ohittaa, pelataan palloa ulkona ja lapselta potkastaan pallo (ei siis saa itse omia palloa) siis lapsellani ei ole palloa vaan yhdessä pelaavat.

Nämä asiat olen huomannut myös lapsilta ihan kotipiirissäkin, miten käyttäytyy lapseni keskenään ja ystävien kanssa.

Mitä rajoittuneempaa lapsen puhe on, sitä kärjistetymmin lapsi puhuu tapahtuneesta.

Usein lapsella on uhmaakin joka ei varsinaisesti edistä tilanteen lukemista.

Mikä sielä Hesarissa on rankkaa kiusaamista? En ole lukenut artikkeleita, kuullut jostain yleisönosaston kirjotuksista (joihin suhtaudun skeptisesti koska kuka vaan saattaa kirjoittaa mitä vaan).

Itsekin olen ollut päiväkodissa joskus hommissa, eikä sielä ketään kiusattu tahallaan ja otettu jotain kohteeksi, kiusaamiseen on puututtu.

Vierailija
2/2 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri osa aikuisista ei oikeasti ymmärrä kiusaamista, eikä osaa sitä havainnoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän