Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan kipuja keskenmenon jälkeen? Tulehdusmahdollisuus?

Vierailija
03.02.2010 |

Mulla on siis eilen todettu keskenmeno. Kohdun pitäisi olla nyt tyhjä, mutta sanottiin, että jälkivuotoa voi olla 2 viikkoa. Mulla on nyt vain ihan lievää veristä vuotoa, mutta jonkin verran kuukautismaisia kipuja. Onko normaalia ja mistä johtuu? Kauanko syömäni Cytotecit vaikuttavat? Johtuuko kipu siis kenties niistä? Ja miten ne oikein toimivat? Sain kaksi cytotecia varmuuden vuoksi vielä eilen vaikka kohtu olikin tyhjä.

Mua pelottaa kohtutulehduksen mahdollisuus. Mistä sen sitten tietää, että se on ja kuinka yleisiä ne ovat keskenmenon jälkeen?

Harmittaa muutenkin ja sitten vielä tämä epätietoisuus...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tulehdusta voi edes ehkäistä?

Vierailija
2/12 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juuri mitään ei tule pihalle (niukkaa kuukautisvuotoa vastaava tilanne).

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 keskenmenoa. Pelkään aina itsekin tulehdusta ja soittelin yhtenään sairaalaan. Soittele sinäkin.

LUULEN, että paljon voi päätellä vuodon hajusta. MUISTELISIN, että pienehkö kipu kuuluu asiaan muutaman päivän. Kohtu supistelee. En ole kumminkaan varma.

Itse en syönyt sitä cytotecia, vaan mulla 2 kaavintaa ja 3 seurannalla keskenmenoa.

Vierailija
4/12 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni kohtu itsessään on tunnoton.

Yksi gyne sanoi, että vatsa on alhaalta pehmeä, jos tulehdus, kun olin lukenut, että kova.

Koittelin: Sormi muovipussissa sisään ja toinen käsi ulkokautta kohdun päällä. Ja liikuttelin. Ei sattunut se. Niin ne lääkäritkin koitteli, kun tulehduspelossa oli. Eli kohtu ei liikutusarka.

Vierailija
5/12 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli kuukautiskipuja muutamia päiväivä(buranaa otin) vuotoa kesti ensin runsaana ja sitten niukkeni yhteensä n. 2 vko. Mulle ei tehty kaavintaa koska kohtu tyhjeni itsestään täysin...

Tiedän tunteen km jälkeen, mutta toivoa on. Mulla nyt ihana vauva 4 kk, tulin raskaaksi 6 kk päästä km:sta. (Huom jouduin syömään e-pillereitä 3 kk km jälkeen) mutta se johtui ihan muista syistä kun km:sta (löydettiin 2 cystaa).

Vierailija
6/12 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa tämä epävarmuus ja pelko siitä, ettei kaikki kuitenkaan mene nytkään hyvin.. Tulehdusta siis nimenomaan pelkään, koska sehän lykkäisi uuden lapsen yritystä jälleen eteenpäin enkä tästä muutenkaan enää nuorene...

ap

Vierailija
7/12 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhäinen keskenmeno (rv 14+) ja vuotoa tuli pari viikkoa ja oli alavatsa menkkamaisen kipeä useamman päin ja mieli hajalla ja sydän ja sielu sirpaleina. Eli voimahalaus.

Nyt meillä kolmevuotias kuopus, eli saatiin vauva vielä syliinkin asti. Raskaus oli henkisesti raskas, mutta palkinto ihastuttava!

Vierailija
8/12 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipuja varmasti vähintään viikon. Pahimmillaan kivut olivat muutama päivä kaavinnasta, ja ne oli silloin todella kovia. Vuotoa ei välttämättä aina ollut, mutta kipuja kyllä. Tsemppiä, kyllä se siitä, ja varmasti kipuilee jonkin aikaa ilman että olisi mitään vialla.

Vierailija
9/12 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu johtuu siitä, että elimistö yrittää puskea ulos joitain pieniä jäämiä, mitä on esim. kohdunsuulle jäänyt. Olen ymmärtänyt, että kohtutulehduksen kyllä tietää, tai lähinnä haistaa, jos se kohdalle osuu. Ja vuoto on runsasta ja kirkkaanpunaista.

Itse kävin outojen tuntemusten takia lääkärissä. Mieli rauhoittuu, kun saa varmuuden, että kaikki on kunnossa. Lisäksi saa keskusteluapua. Tuota asiaa ei voi puida liikaa.

Voimia. Vaikka mieli on varmaan nyt lohduton, aika korjaa.

Vierailija
10/12 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni onkin jo kertonut, että kuukautismainen kipu kuuluu asiaan. Kohtu vaan supistuu ja poistaa kaiken raskausmateriaalin. Cytotec on lääke tekemään supistuksia, vaikutus ei ole kovinkaan montaa tuntia. Mutta niin kauan kohtu supistelee kuin siellä on jotain.

Tulehdukseen viittaa paheneva kipu, vuodon lisääntyminen, haiseva vuoto ja kuumeilu. Hyvä hygienia on tärkeää. Ja muista pestä kädet hyvin ennen alapään koskettelua, ettei pöpöt pääse muhimaan.

Voimia sinulle, keskenmeno on aina raskas asia läpikäytäväksi. Hae vertaistukea ja hyvää ystävää kuuntelijaksi. Ja ota mies mukaan asian läpikäymiseksi. Toivottavasti jonain päivänä saatte vielä vauvan!

Vierailija
11/12 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huojensitte oloani :)

Vierailija
12/12 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtutulehduksen haistaa kun menet vessaan ja laskiessasi housut, tulee mädäntyneen jauhelihan haku. Kokemusta on :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän