Sairaaladieetin jatkot
Tässä pinossa seurataan ihmisiä sairaaladieetillä http://www.kauneusjaterveys.fi/node/10810 ja sen jälkeen. Muutkin laihduttajat/painonhallinnoijat saavat tietysti osallistua!
Kommentit (99)
nyt on painoa kadonnut 4,3 kg. Olen tyytyväinen.
Vielä 6 tätä ruokavaliota ja sitten siirryn syömään 6 krt päivässä niin, että saan 25g proteiinia joka aterialla.
Maanantaina alkaa myös kunnon treenit; 3 krt kuntosali ja 3 krt aerobista liikuntaa viikossa.
Sitten punnitsen ja mittaan itseni vain maanantaisin.
ja yhteispudotus 3 kg.
Siis käytän tätä diettiä tehostarttina ja jatkan sitten liikunnan ja normaalin ruokavalion kanssa. Eikä tämän dietin avulla saa kuin noin 5 kg pois ja se ei minun kohdallani riitä. Ja tämä ei ole kituuttamista vaan tässä kyllä syödään ja liha-annokset ovat suuria.
Pehmis, ravintolat on kyllä petollisia paikkoja! Mutta varmasti paljon nestettä tuossa nousussa oli. HYvä juttu, että paino laski taas!
Mehupaastoilijalle onnittelut painon pysymisestä kohdillaan. Luulen, että ei se paino nousekaan jos siis ei mätä hulluna, kun kyllähän paastossa ihan oikeasti lähtee rasvaakin.
Mahtimalla, hotellin aamiainen on jotain minkä vastustus olisi minullekin varmaan mahdotonta. En tiedä mikä on ihanampaa kuin semmoinen ihana runsas aamiaispöytä, jonkun toisen kattamana. Tsemppiä jatkoon, 700kcal on kyllä tosi vähän pitää pitkään, eli en ihmettele repsahdustasi. Oletko miettinyt miten pitkään pidät noin pienellä kalorimäärällä? Kun tässä sairaaladieetissä on kuitenkin alku ja loppu, se on jotenkin eri asia.
Laihis, tosi hyvä toi sun pudotus, vaikket loppuun asti mennytkään. Ihan mieletön, olisin iloissani jos lähtisi kaikkiaan tuon verran. Miten ajattelit jatkaa? Kiinnostaa kyllä sun tämänpäiväinen painosi. :)
Ja toivottavasti voit jo paremmin!
Painohallintaan, mulla nousee kuukautisten aikaan helposti pari kolmekin kiloa paino. Se harmittaa joka kerta, vaikka aina järjellä tiedän mistä se johtuu. Aina silti tulee jotenkin huono mieli.
Oliko hyvä juoksumattotreeni?
Niin ja kaikille semmoista, että isäni on perehtynyt pitkälti ruokavalioasioihin ja on hyväkarppi. Vuodessa isä laihtui 15kg mitenkään laihduttamatta, kunhan vain jätti hiilihydraatit vähälle. Aamulla ruispuuroa, joskus ruisleipää. toisina päivinä perunaa, mutta useimmiten ei. Syö tosi rasvaisia salaatteja (jotka minua rehellisesti ällöttää) ja voisia kokolihapihvejä. Sopii miehelle, tai jos tykkää lihasta kermasta ja voista. ITse en tahdo sillä lailla syödä (olen oikeastaan kasvissyöjä niinkuin kerroin), mutta se ilmiselvästi toimii.
En eilen päässytkään aloittamaan kuuria, mutta tänään alkoi. Paino aamulla 66,7kg. Kaapista ei löytynyt sokeria (!) mutta otin teelusikalla vaahterasiirappia, jospa ajaisi saman asian. Lähden lapsen kanssa siskoa tapaamaan kaupungille, sieltä tulen sitten kaupan kautta kotiin ja ostan tarvittavat ainekset parille päivälle ainakin.
virva, jonka toiveissa on päästä näin viimeisistä raskauskiloista ja takaisin normaalin bmi:n puolelle.
Laihis, toivottavasti olo ei ole aivan akuhea. Kurjaa, että jouduit jättämää dieetin kesken mutta nyt tsempillä eteenpäin.
Itse olen nyt siinä kohdassa projektia, että sisua tarvitaan. Argh!
Eilinen ruokailu:
aamupala
- kuppi kahvia
- ruisleipä
treenin jälkeen (salilla)
- pieni banaani
- bulgarianjogurtti
iltapäivällä
- tomaattikeitto
- raejuustoa
- 2 ruisleipää
- 1 keitetty muna
- 4 siivua juustoa
illallinen
- jäävuorisalaattia
- kurkkua
- purjoa
- 2 rkl raejuustoa
- 150 g broilerin suikalieta
- wokkikasviksia
Ja painolle ei tapahtunut sitten niin yhtikäs mitään!
Juoksumattotreeni meni hyvin....jokaisen läskigramman tunsin höllyvän ja kroppa painoi mutta ihan hyvä. Tänään ajattelin tehdä jalkatreenin.
Siinä tulos eilisestä. Uskon, että painoon tulee 1-2kg takas siitä, mitä tippui kuurilla. Vaikka tietty yritys on, että ei niin kamalasti tulis.
Mullakin kuukautiset ja myös ovulaatio nostaa painoa hetkellisesti jopa kilon-puolitoista ja kyllä - se ärsyttää joka kerta yhtä paljon vaikka sen tietääkin.
Flunssarintamalle kuuluu päänsärkyä ja pää täynnä räkää. Olo kyllä ihan siedettävä, mutta tosi flunssainen ja ärsyttävä.
Painohallinnan ruokavalio kuulostaa hyvältä, kuten myös se, että paino ei heilahtanut suuntaan ei toiseen. Tavallaan se tarkoittaa sitä, että laihdut, kun kroppa kuitenkin vielä toipuu (lue "lihoo") rankan kuurin jäljiltä. Nesteitä palaa kroppaan yms.
Virva, mä oon miettinyt tuota hyväkarppausta monesti, mutta kun mä RAKASTAN pastaa, riisiä ja perunaa eri muodoissa. Liekö se mun kilojenkin takana. :S En mä oikein taitaisi pystyä kasvis-liha-painotteiseen ruokavalioon. Pitää vissiin vain tyytyä perinteiseen kaikkea mutta PALJON vähemmän. Se onkin vaikeaa, kun ruoka vaan on niiiiin hyvää. Herkkuperseen on vaikea laihduttaa ja myönnän olevani sellainen.
Laihis
Uskon, että tuo pää täynnä räkää on varsin kurja olotila! Minulta sellainen olo vie ainakin voimat ihan kokonaan.
Herkkuperseen on tosiaan vaikeata laihduttaa. Minäkin rakastan hyvää ruokaa, juustoja ja hyvää viiniä. Pullaa, keksejä, limuja, olutta, sipsejä ei tule syötyä/juotua mutta sitten suklaa ja karkit on mun pahe.
Mulla on nyt 2,5 viikkoa takana terveellisempää elämää ja paino pudonnut sinä aikana 2 kg ja sen uskon olevan pysyvää pudotusta. Mutta tästä mennään eteenpäin.
Otin sykemittarin heiti eilen käyttöön ja tarkoitus on kerätä mahdollisimman paljon liikunnalla kulutettuja kaloreita. Tuo leikattu käsi vain ei eilisestä lenkistä hirveästi ilahtunut; särki niin jumalattomasti, että. Mutta kyllä tämä tästä.
Syöminen on mielestäni nyt kohdallaan enkä sitä hirveästi ala muuttelemaan enää. Nälkää en näe vaan illallakin mietin salaattia tehdessä, että jaksanko syödä sitä.
Ulkoilma tekisi hyvää mutta nyt on niin liukasta, että en uskalla ottaa kaatumisriskiä tuon käden takia. Sairauslomaa on muutenkin huhtikuun loppuun asti eli aikaa tähän painonpudotusprojektiin on hyvin. Katsotaan, mitä lääkäri sanoo jatkosta; pääsenkö takaisin töihin lähes vuoden saikun jälkeen vai onko käsi vieläkin työkyvytön.
Mutta nyt lienee aika laittaa tavaroita kasaan ja suunnata nokka kohti kuntosalia.
Pinoni oli juuri 72,3 kg mutta olin siis eilen leikkauksessa.
Leikkaus jäi oletettua pienemmäksi, mikä oli omalla tavallaan hyvä juttu. Toisaalta on olemassa mahdollisuus, että tämä ei ollut viimeinen leikkaus.
Kiitos saamieni lääkkeiden ja tehdyn puudutuksen, olen aika turvoksissa. Leikattu käsi on pullea :o) Tämän vuoksi tuo painonnousu ei huoleta enkä sitä edes noteeraa. Niin ja onhan käsi paketissa.
Maanantaihin asti pitää olla paikoillaan ja viikkoon ei saa kädella nostaa mitään.
Ensi pe punnituksessa on tavoitteena oli tehodieetin jälkeisessä painossa eli 69,7 kg.
Mites teillä muiila? Ja Tehomamma, tervetuloa mukaan!
Päätin lopettaa mehupaaston neljään päivään vaikka tarkoitus oli viisi päivää. Paastomehut aloivat "pursuamaan korvista ulos" ja siten mehujen litkiminen ei ollut enää mielekestä. Olotila oli kyllä hyvä. Eli nyt jatketaan kevyellä ruokavaliolla.
Kokonaispainonpudotukseksi tuli neljä kiloa. Tuosta paljon tulee takaisin, joten tulevien viikkojen syömiset ja liikkumiset vaikuttavat mihin suuntaan tämä paino alkaa kehittyä.
t. ex-mehupaastoaja ;)
Olo on todella kevyt :o)
Aamulla söin kaksi ruispaahtoleipää, joiden päällä siivu palvikinkkua ja juustoa.
Lounas pinaattilohipiirakka.
Illallinen salaatti, jossa vähän fetaa, 2 pientä palaa pinaattipizzaa, 2 dl valkkaria ja muutama suklaapala.
Tuolla illallisella juhlistin 13 päivän aikana saamaani onnistumista eli jatkossa ei arken pizzaa, viiniä eikä nameja.
tapahtuu, kun palaa normaaliin ruokavalioon dieetin jälkeen? Mahtavaa, jos saat tuon tuloksen pidettyä :)
ja samalla löytää remontoitavia kohtia ruokailutottumuksiin.
Olen päättänyt muuttaa ruokailutottumuksiani ja tarkoitus on jatkaa painonpudotus, että pääsen tavoitteeseen eli mahdun lempifarkkuihini.
Tarkoituksena on jatkaa kertomista siitä, kuinka onnistun myös jatkossa.
Meitä on nyt 4 laihduttajaa kertomassa kuki omista laihdutumisistaan ja meitä yhdistää aloittaminen sairaaladietilla paitsi mehupaastoaja, joka on aloittanut mehupaastolla.
Mukaan otetaan lisää ihmisiä, joilla painonpudotus menossa.
Kerromme aina tämän vietin alla kuulumisiamme; pääasiassa aamuisin. Laita ketju suosikkeihisi ja seuraa edistymistämme.
Painonhallintaan, mulla sama homma paino tuntuu nyt jumittuneen paikalleen. Kalorilaskuri kyllä näyttää, että tällä kalorimäärällä pitäis laihtua siihen mikä on tavoitteeni. Ehkä vika onkin siinä, että tarkkailen painoani liian tiheästi, enkä vain kerran viikossa. En siis huolestu tästä vielä kauheasti, koska pitemmällä aikavälillä tarkasteltuna varmaan tulostakin tulee. Tuo liikunnan lisääminen ei tosiaankaan heti näy painon laskuna, vaan kiinteytymisenä eli mittanauha käyttöön riittävän pitkillä mittausväleillä.
Viimeisen viikon aikana paino ei ole pudonnut mutta ei kyllä noussutkaan.
Viikonloppuna tuli syötyä rasvaista ja suolaista ruokaa ja nautittua alkoholia; ihan ystävien seurassa kotona.
Alkuviikkona en ole syönyt enkä juonut tarpeeksi. On ollut kiirettä ja se on olut myös liikunnan esteenä.
Mutta tavoite on ja pysyy!
Tämä on jotenkin niin masentavaa :o(
Palasin ruotuun kahden huonon viikon jälkeen. Ihanat ilmat saivat minut sauvakävelemään. Maanantaina ja tiistaina oli tosi kivaa sauvakävellä auringonpaisteessa tunnin verran. Sitten tuo leikattu käsi sanoi sopimuksen irti ja alkoi särkeä. Eilen pidin välipäivän mutta käsi särkee jo nyt. Lisäksi käsi turposi oikein kunnolla sormia myöden.
Mulla on peruskulutus niin pientä tässä kotona ja kun vähän yrittää liikkua niin säryn saa palkaksi. Juuri nyt on tosi surullinen olo.
Paino on kuitenkin nyt pysynyt paikallaan eli kiloja ei ole tullut vaikka tuo liikunta tuottaa hankaluuksia.
Kiva kuulla, että Laihiksella ei paino noussut reissun aikana.
Ja kyllä nestettä se on mutta niin myös painoa!
Nyt aamukahvi ja sitten lenkille :)
Onko tämä ketju vain sairaaladieettiläisille vai saanko tunkea mukaan? :)
Kiva ettei tarvitse yksin pyöriä :)
t. painohallintaan
Ei haittaa, koska alkuvauhti on ollut hurja.