Sairaaladieetin jatkot
Tässä pinossa seurataan ihmisiä sairaaladieetillä http://www.kauneusjaterveys.fi/node/10810 ja sen jälkeen. Muutkin laihduttajat/painonhallinnoijat saavat tietysti osallistua!
Kommentit (99)
Virva, toivottavasti pääset siihen sokeriraitustestiin asap.
Pehmis, hienoa, että paino jatkaa laskua. Kuinka pitkä olet?
Ex-mehupaastoaja, vatsataudin jälkeen ei varmasti tee mieli noita lihamääriä. Minkä pituinen sinä olet?
Ensimmäisen liikuntaviikon tulos oli 1581 kcal kulutettu liikunnalla. Se ei vastaa painossa kuin 200 g mutta jostain pitää aloittaa.
Paino junnaa paikallaan vaikka liikunta on tullut mukaan. Syöminen on kunnossa ei mitää retkahduksia ole ollut; normalia elämää.
Mutta torstaina siis "virallinen" painokontrolli.
Mitäpä ketjun muulle porukalle kuuluu?
Nostin tämän ketjun ihan kiinnostuksesta siihen, onko teillä muilla painonpudotus ollut pysyvä. Itselläni on tulos säilynyt, mutta olen jatkanut suht kevyellä linjalla.
Pehmis
Hei kaikille ketjulaisille. Mukava lukea muutaman päivän tauon jälkeen kaikkien hyviä kuulumisia. Pehmikselle tsemppiä ravintolavierailun jälkeen.
Itse olin perjantaista asti reissun päällä koko viikonlopun. Hotellin aamupalat oli mulle ihan ylivoimainen houkutus, enkä pystynyt niitä vastustamaan. Samoin ravintolassa tuli syötyä kolme kertaa ja se kyllä näkyy, vaikka kuinka yritin valita kevyemmästä päästä. Koko päivää en jaksanut olla syömättä, kun ravintolaan päästiin vasta illalla, joten kaikkea "paskaa" tuli syötyä. Persiilleenhän tuo laihdutuksen kannalta meni, mutta maanantaina palaan ruotuun ja otan ne tulleet pari kiloa takaisin ja jatkan siitä eteenpäin. Periksi en anna, ei yksi viikonloppu voi koko projektia kaataa. Onhan sitä elämässä muutakin ohjelmaa kuin pelkästään kotona oloa.
-Mahtimamma, joka ottaa itseään niskasta kiinni heti aamusta.
Juu, mahtimamma, noita kilon-kahden ravintolareissuja tulee elämän varrella välttämättä ja tärkeintä onkin, että ne pystyy sitten heti kompensoimaan eikä jatka rakentamista niiden päälle.
Hyvähän näitä on puhua. :) Kaikki nää tietää, mutta kaikki ei pysty toteuttamaan. Esim. minä...
Mulla alkaa 8. päivä sitä sairaaladieettiä. Eilisestä -200g, eli kahden edellisen päivän tulos on juurikin tuo -200g. Nyt vissiin alkoi tää hidas pudottaminen, kun ekaan viiteenkös päivään se oli, kun lähti 4kg. Katsotaan.
Projektia vaikeuttaa se, että eilinen vihjailu oli todellista ja olen tänä aamuna herännyt kovin kipeän oloisena. Flunssaa siis. Hmm.. En haluaisi nyt luovuttaa. Toivottavasti ei tule paha tauti.
Mites Pehmiksen paluu dieetille sujuu?
Laihis
Täällä yksi, joka on hieman ihmeissään. paino tänä aamuna 72,8 eli päivässä nousua 1,3 kg! Selityksiä on monia: eilen mulla oli koko päivän aivan kaamea päänsärky, en juonut tarpeeksi ja kuukautisetkin on alkamassa. Syömisretkahduksia ei ole tullut eli uskon tuon nousun olevan nesteitä. Eilen itse asiassa söin liian vähän.
Niin tai näin, tänään pääsen kuntosalille ja aloitan ihan vain 30 juoksumattotreenistä; ainakin nesteiden pitäisi lähteä liikkeelle.
Mahtimamma; elämään tulee aina noita tuollaisia viikonloppuja eli nyt vain takaisin ruotuun.
Laihis, miten eilinen meni henkiseltä kannalta? Mulla tuo yksi lihapäivä kiihdytti pudotusta uudelleen mutta vasta kahdeksannen päivän tuloksena eli huomenna voivat lukemat olla paremmat. Mulla kahdeksannen päivän pudotus oli 0,7 kg ja seitsemäs päivä oli 0 kg.
Missäs muut luuraavat?
Tosin 64,9 kun alimmillaan paino oli 64,2. Tässä huomaa, miten tiukasti dieetissä pitäisi pysyä, ettei kilot tulisi takaisin. Ajattelin kuurin jälkeen alkaa syödä vähähiilihydraattisesti. Liikuntaa täytyy myös lisätä. Nyt en ole tämän dieetin aikana jaksanut harrastaa mitään raskaampaa liikuntaa, ainoastaan kävelylenkeillä olen käynyt.
Painonhallintaan: minulla ainakin saattaa paino nousta hetkeksi ennen kuukautisia, toivottavasti on ihan turvotusta tuo sinunkin painonnousu.
Pehmis
Mäkin olen jatkanut tuota kuurilla oppimaani salaatti+liha ateriaa, lounaaksi menee keitto, aamupala on paahtoleipä+kahvi, Bulgarianjogurtti jäi myös välipalaksi.
Luulen, että kuukautiskierto on painonnousun takana.
Tuosta painon äkillisestä noususta. Päivittäin paino saattaa vaihdella paljonkin, eikä siitä kannata huolestua. Oikeastihan tuota painoa kannattaisi seurata vain viikon jaksoissa, silti minullakin on tapana käydä puntarissa joka aamu.
Tosiasiahan on myös se, ettei liian vähällä syömisellä laihdu pitemmällä aikavälillä, sillä elimistö menee säästöliekille. Pitää kuitenkin syödä vähemmän kuin kuluttaa, mutta ei liian vähän.
Painonhallintaan, myös mä yritän syödä vähemmän hiilareita. Joskus kokeilin tuota karppausta, vaikka en täysin orjallisesti. Huomasin jaksavani ja voivani paremmin, sekä atooppinen ihoni pysyi paremmassa kunnossa. Sit kuitenkin taas sorruin sokeripitoisiin herkkuihin.
Pehmis ja Laihis, kuulostaisitte olevan hyvällä mallilla. Hienoa!
Terveisin Mahtimamma, joka tänään jatkaa syömällä 700 kcal päivässä, jotta pääsis viikonlopun mässäilyistä eroon.
Viime torstaina sain sitten todell mahtavan flunssan ja loppuviikko meni niistäessä ja yskiessä. Kaikki on siis mennyt poskelleen.
Nyt alkaa olla jo hieman parempi olo. Palaan ruotuun syömisen ja liikunnan osalta alkaen heti tänään.
Mä siis laskeskelen noita kaloreita edelleen, nyt noin kuukausi takana ja paino on pudonnut 3,9kg. Ihan mukavasti mun mielestä ja olen tyytyväinen. Toisinaan on ollut jaksoja ettei paino tunnu putoavan, mutta pidemmällä aikavälillä näkyy tuloksia.
Odottelen lumien sulamista, jotta pääsen metsään lenkille ja aloittamaan juoksukoulun taas uudelleen. Mun juoksu innostus loppui loukkaantumiseen harrastuksessa ja nyt on ollut jo pidempään käynnistysvaikeuksia tuon kuntoilun suhteen, vaikka koipi on jo kunnossa.
Aurinkoista viikkoa kaikille!
Eilinen oli ja meni.
30 min tuli liikuntaa aamupäivällä.
Puolelta päivin alkoi päänsärky ja palelu, luulin tulevani kipeäksi, joten menin peiton alle pitkäkseni. Mies oli tullut puoli neljä kotiin ja minä olin ollut syvässä unessa. Puoli kuusi hän herätti minut syömään.
Mies oli tehnyt ison kulhollisen salaattia, perunamuusia ja makkarakastiketta. Taivaallisen hyvää! Onnistuin pitämään itseni kurissa enkä ottanut lisää vaikka mieli teki. Karkkipäiä tuli myös pidettyä eilen.
Kaikki tuo näkyi kyllä aamulla vaa'assa mutta ei haittaa. Seuraava tavoitpaino on to-aamussa.
Nyt ulkoilemaan vähäksi aikaa ja sitten tapetoimme lastenhuoneen. Se piti tehdä jo pari viikkoa sitten mutta on siirtynyt tälle viikonlopulle.
Treeni kulki hyvin mutta juominen jäi päivän aikana liian vähiin ja illalla söin ylimääräiset 2 leipää, joiden päällä kalkkunaa.
päivän pudotus yhteensä 1,9 kg :)
en silti ymmärrä mitä syytä on iloita siitä että neste lähtee.
Oma painonpudotukseni loppui koska jouduin taas uuteen leikkaukseen. Nyt odottelen, että saan käteeni tuen, jonka kanssa voin myös liikkua. Saan ottaa sen käyttöön perjantaina ja voin siis lenkkeillä, koska ko tuen voi pestä.
On siis aloitettava projekti alusta. Motivaationi katosi jatkuvien leikkausten takia. Nyt toivon, että enää leikkauksia ei tehdä.
Terkuin Painohallintaan
Meillä oli perheessä vatsatauti tän viikon. Ei onneksi kovin pahana, mutta vaikuttanut syömisiin todella paljon. Viime viikolla kun paastottiin, niin vatsatauti vei voimia aikalailla :/
Paino on laskenut kilon verran, yhteensä pudonnut neljä kiloa paaston alusta. Paino tällä hetkellä 61kg. Pyrin siihen ettei se nousisi, paaston alkaessa viime viikon ma paino oli 65,5kg.
Ensi viikolla oli tarkoitus minun aloittaa tuo sairaaladietti, mutta tällä hetkellä ajatus noin suuresta lihamäärästä ei houkuttele. Paaston ja vatsataudin jälkeen on vieläkin totuttelemista normaaliin syömiseen, liha voi olla vieläkin liian tuhtia. Pitää katsoa viikonloppuna tilannetta että miten päädyn maanantain aloittamaan.
t. ex-mehupaastoaja