Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaaladieetin jatkot

24.02.2010 |

Tässä pinossa seurataan ihmisiä sairaaladieetillä http://www.kauneusjaterveys.fi/node/10810 ja sen jälkeen. Muutkin laihduttajat/painonhallinnoijat saavat tietysti osallistua!

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostivat painoa kilolla. Uskoisin kuitenkin, että pääsen taas tänään ruotuun, kun noudatan dieettiä tiukasti. Kymmenes päivä menossa ja ajattelin vetää tämän loppuun asti tuosta poikkeusillasta huolimatta.

Laihikselle tsemppiä päivään - tuo päivä oli ainakin minulle kaikista hankalin. Ja tervetuloa Virva! :)

Pehmis

Vierailija
22/99 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino ei ole paaston jälkeen palannut, mikä on hieman erikoista. Nyt on kolmas päivä kun syön paaston jälkeen ja paino on vielä n. -3 lähtöpainosta. Paastossa poistuu nestettä ja suoliston ja vatsan ollessa tyhjä pudonneesta painosta yleensä tulee ainakin osa takaisin.

Täytyy yrittää pitää syöminen kohtuudella ja kevyenä. Viikon päästä voisin tuolle dieetille lähteä :)

t. ex-mehupaastoaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta joka aamuisesta punnituksesta on jäänyt tapa. Tietysti leikkauksen myötä tullut painonnousukin häiritsee.

tämän aamunpaino 72 kg eli 0,3 kg lähti eilisen aikana pois makaamalla.

Eilinen oli mielestäni onnistunut päivä ruokien suhteen. Illalla söin ylimääräisen rieskan mutta muuten meni suunnitelman mukaan.

Vierailija
24/99 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nyt 64,2 eli 3,7 on yhteensä pudonnut. Olisi kyllä hienoa, jos saisi pidettyä tämän tuloksen. Alan pikkuhiljaa ymmärtämään, että tämä ei päätykään siihen päivään, kun dieetti päättyy.

Vierailija
25/99 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jatkolla on se suurempi merkitys. Hyvän pohjan tuosta dieetistä kyllä mielestäni saa ja minulla se ainakin vei makeanhimoa pois ja sain itsekuria.

Vierailija
26/99 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmiksenhän lukemat tuossa yllä oli? Hyvin juu sullakin putoaa. Mones päivä menossa? Paljon sulla on pituutta? Painoa on kuitenkin niin vähän (mulle esim tuollainen paino olis ihan mahdottomuus, vaikkakin kyllä ihan normipainon luvuissa, pituutta mulla nimittäin 167cm) että mietin paljon sulla voi vielä lähteä? ;)

Mulla itselläni alkaa tänään päivä 6, yhteispudotusta nyt 4kg, eilisestä tuli -500g.

Olen niiiiiiiiiin onnellinen, että tämä alkaa olla puolivälissä. Nyt on ehkä jo uskoa, että jaksaa loppuun asti. Ainakin minä, miehestä en tiedä. :D Se jo eilen yritti saada mua syömään jotain muuta, olin niin huonolla tuulella.. :/

Ehkä vaikeinta on se, että meillä oli vieraita ja laitoin kaikille muille ruokaa ja sulattelin banaanikakkua pakastimesta ja itse katselin sitten syömistä vierestä... Noh, itsekuria kasvattaa. Vissiin. ;)

Eilen unohdin kirjoittaa, että kiva kun Painohallintaan leikkaus sujui hyvin ja vielä pienempänä kuin odotettua. Toipuminenkin ilmeisen hyvässä mallissa, kun turvotukset tuollai laskee ja olokin ilmeisesti kohdallaan.

Mitäs ex-mehupaastoaja ja Mahtimamma?

Laihis

Vierailija
27/99 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleen noudattanut seuraavaa ruokailua:

aamianen - kuppi kahvia ja ruispaahtoleipä

salilla treenin jälkeen - banaani ja bulgarianjogurtti

iltapäivällä - keitto, 2 rkl raejuustoa, 2 leipää, päällä juustoa ja tänään maksamakkaraa

Nyt ajatus siitä, että joudun vielä syömään oksettaa. Illallisen tulisi olla salaattia, kurkkua, purjoa ja 1 kpl juustotasku.

Pitäisikö keiton kanssa syödä vain yksi leipä vai jätänkö leivät kokonan pois, jotta jaksan iltasalaatin?

Sitten se idea; olin kaupassa ja pohdin, millä vähäkalorisella korvata makea. Tutkin jäätelöallasta ja pysähdyin mehujäiden kohdalla. Niissä on kaloreita 70 - 100 per puikko. Uskon, että ovat hyvä korvike makeaan; syöminenkin kestää kuitenkin jonkun aikaa.

Vierailija
28/99 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa aloittaa kuin 6 kk kuluttua. Dieettiä ei saa tehdä kuin 1 krt/v siis jos vie loppuun asti.

Itse ajattelin, että kun muut pitävät tipattoman tammikuun niin mä pidän sairaaladieetti tammikuun. Ihan vain karkottaakseni joulukilot heti pois. Meillä kun on tapana olla kaukomailla 2-3 viikkoa tuohon loppuvuoteen, niin siellä saa aina pari kiloa painoa lisää.

Vierailija
29/99 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päivärytmi on kotosalla hieman sekaisin, kiitos hiihtolomalaisten, joten tuo aamulla ketjun lukeminen tahtoo unohtua.

Virvalle tuosta minun 700kcal "ruokavaliosta". Tarkoitus on sillä saada vauhtia tähän painonpudotukseen ja pitää sitä muutama viikko. Tuo minun viikonloppurepsahtaminen johtui kyllä täysin siitä ettei minulla ollut oikein mahdollisuutta syödä muuta kuin hotellissa ja ravintoloissa. Nyt pidän taas paremman huolen kalorimääristä, jotta saan nuo viikonlopun pari kiloa pois. Parin viikon jälkeen aikomuksena on syödä n. 1200kcal/päivä. Toki niinä päivinä kun minulla on tarkoitus harrastaa raskasta liikuntaa, niin tuo 700kcal ei meinaa riittää, mutta syömisen ajoituksella saan harjoitukseen jonkinlaista puhtia.

Toivottavasti Laihiksen flunssa alkaa helpottaa. Painonhallinnan syömiset kuulostaa hyvältä. Tuota makeanhimoa olen itse joskus taltuttanut pakastemansikoilla. Otan muutaman desin mansikoita pakastimesta ja annan hiukan sulaa. Mieluummin syön ne jäisinä, maistuu mielestäni paremmilta ja kestää kauan imeskellä. Meillä muuten lapset tykkää syödä niitä kurkkukipuun. Ilmeisesti rauhoittaa kipeätä kurkkua tai kipu hiukan hellittää.

-Mahtimamma

Ps. Tänä aamuna vaaka näytti puoli kiloa vähemmän kuin eilen, joten kyllä tämä taas tästä jatkuu.

Vierailija
30/99 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihis, varmaan on "hyväkin" vähän nousta näin hurjan kuurin jälkeen. Ja noi kierrot, miten ne osaakin joka kerta muka yllättää ja harmittaa aina yhtä paljon!

Herkkuja rakastan minäkin, ja siksipä tällä tiellä ollaankin. :D Yllätys varmasti kaikille. Ehkä silti itsellä se liika kertyy tavallisen ruoan vähän liian suurista annoksista. Ja todennäköisesti leivästä.

Painohallintaan, toi makeakoukku on kanssa niin petollinen. Se kun palkitsee niin vikkelään ja sitten tekee salakavalaa tuhotyötä kropalle. Hieno painonpudotus.

Ole kuitenkin itellesi armollinen noin leikkauksen takia ja muutenkin, anna sopivasti löysää juuri liikunnan kanssa ettei mene yli.

Pakko sanoa, että pitkällä tähtäimellä tuo sinun syöminen on tosi vähäistä, ja kysyn samaa kuin mahtimammalta: kuinka pitkään ajattelit pitää noin niukkaa linjaa? Uskon ravintoterapeutteja siinä, että syötävä on tarpeeksi jotta jaksaa laihduttaa. Mehujätski kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta!

Mahtimamman suunnitelma kuulostaa järkevällä, aloitusspurtti on minun mielestä hyvä ajatus - sitähän itekin tässä haen. :D

Onnittelut pudotuksesta.

Sitten omat jutut: Paino on tippunut 1,7kg! Huhhui. Siis jos muistan oikein eilisen painon 66,7.. nyt on siis tasan 65. Hurjaa touhua.

Mutta sitten toinen asia: eilen taas yksi ystäväni, joka on hyväkarppi, sai kovat sappivaivat ruokavalionsa takia. Lääkäri oli antanut todella kylmää kyytiä ruokavaliosta. Se kuulemma on toisille suorastaan vaarallinen, vaikka toiset kestävätkin sitä hyvin. Aika hurjaa, hänellä loppui karppaaminen siihen seinään. Sanon tämän nyt siksi, että tarkkailkaa kumpaan porukkaan kuulutte. Minun isä on tyytyväinen (mutta ehkä aika monipuolinen) karppi, ja taas tuo ystävä ei sitten kestänyt sitä ollenkaan.

virva

p.s: pinaatti on pahaa!

Vierailija
31/99 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli painoa lähtenyt 0,6 kg eli liikunta saa nesteet liikkeelle :o)

Tällä hetkellä en pysty syömään enempää. Tietysti aktiviteettitasoni on alhainen kun olen kotona verrattuna siihen, että olisin töissä. Pitäisiköhän laskea kalorit? Mä kyllä inhoan sellaista!

Mä taas löysin pinaatin uudestaan :o) Tänään on illalliseksi feta-pinaatti -munakas kera porkkanaraasteen ja raejuuston.

Tänään on tarkoitus tehdä taas 30 min treeni juoksumatolla.

Virva, tippuiko sun paino 1,7 kg päivässä? Oh-hoh. Mones päivä sulla olikaan menossa?

Vierailija
32/99 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka päivä. Tosi hutera olo nyt, en tiedä voinko jatkaa. Tuntuu melkein samalta kuin synnytyksen jälkeen kun menetin reilun litran verta. Pitäisi kuitenkin jaksaa hoitaa vauvaa.

En tiedä mitä teen, pohdin sitä täällä.

virva

Vierailija
33/99 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo riittävästi. Olosi varmasti tasoittuu kun saat lounaan ja keho tottuu muutkseen.

Vierailija
34/99 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä,peruna,riisi ja valkoinen pasta,sokeri ja vehnäjauhot pois käytöstä. Lisäätte hyvää öljyä,kuohukermaa tilkan ja kasviksia/vihannekisa lihan kanssa. Voitte yllättyä :)

itse syön mm.

munia

MAUSTAMATONTA rahakaa

maustamatonta jugurttia (rasvaista)

maustamatonta viili(rasvaisinta)

Kasviksia

vihanneksia

hedelmiä

täysjyväpastaa

100%ruis leipää

lihaa,kanaa,kalaa

marjoja

Ja paino tippuu! Saa syödä paljon verrattuna perus "dietteihin" ja maustamattomista jugurtista ja rahkasta/maidosta +marjoja ja makeutusainetta tulee aivan ihana smoothie!!

Vierailija
35/99 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vaaka näytti taas puolikiloa vähemmän kuin eilen. En tosin vieläkään ole viime viikon lukemissa, mutta suunta on oikea.

Virvan pudotus kuulostaa hurjalta, onnea siitä. Muista juoda riitävästi.

Itse tein eilen taas omaa lempisalaattiani ja söin sitä pitkin päivää useamman kerran. Kaloreita meni kuitenkin 900, mutta toisaalta mulla oli illalla tiukka harjoitus, joten ihan hyvä niin. Tänään taas uppoaa samaa salaattia. Salaattiin laitan jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa ja fetaa. Lisäksi paistan borilerin ohut leikkeitä ja keitän pennepastaa. Broilerit pilkon salaatin joukkoon ja keitetyn pennepastan sekaan sekoitan hiukan makeaa chilikastiketta ennen kuin sekoitan sen salaatin joukkoon. Meillä mieskin tykkää tästä, ehkä tuon makean chilikastikkeen ansiosta. Tätä tein taas hervottoman kulhollisen ja jatkan sen syömistä tänäänkin.

Nyt ulkoilemaan!

-Mahtimamma

Vierailija
36/99 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaremonttia takana nyt 4 viikkoa ja paino pudonnut sinä aikana 3,4 kg.

Viimeisen viikon pudotus 0,6 kg.

Tuntui jo, että paino junnaa paikallaan ja hdin huolestua. Tein yhden päivän osalta ruokavalioanalysin ja totesin, että saan noin 1400 kcal päivä eli se on hyvä. Laskin myös hiilareiden, proteiinien ja rasvan prosentuaaliset osuudet ja olin lopputuloken tyytväinen. Eli hiilarit ja protskut noin 35 % kumpikin ja rasva 30 %.

Näillä mennään eteenpäin ja odotetaan päivää, jona farkut mahtuu jalkaan. Liikuntakaloreiden kerääminen jatkuu niin ikään.

Mitäs muille kuuluu? Kovin on ollut hiljaista.

Vierailija
37/99 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikon liikuntakaloreiden kerääminen ei oikein mennyt putkeen; saldo 1394 kcal.

Muuten mennään samaan malliin ja tänään alkaa taas kaloreiden keräys.

Missä te kaikki muut luuraatte?

Vierailija
38/99 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt viime aikoina pitkillä kävelylenkeillä ja uimassa. Pilateksenkin aloitin. Paino on tullut yhden kilon ylöspäin, mutta en ole huolissani siitä. Oli kuitenkin ihan odotettavissa.

Ruokavalion suhteen olen koittanut pysytellä siinä karppauksessa. Välillä on repsahduksiakin tullut. Mutta kaiken kaikkiaan olo on erittäin hyvä :)

Vierailija
39/99 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin reissussa pari viikkoa, joten en ollut vaa'an tahi netin äärellä. Yllätyksekseni kotiintullessa vaaka näytti melkein samaa, kuin lähtiessä, parisataa grammaa oli tullut lisää. Jee!

Laihis

Vierailija
40/99 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aion tehdä 30 min lenkin joka päivä.

Kun sairaaladieetti on käyty läpi, aloitan salitreenit. Salitreenin toteutan Body for life mallin mukaisesti.

Tiukka treenijakso kestää marraskuun loppuun eli 12 viikkoa.

Toivotaan, että käsi kestää ja kilot karisee :)