Sairaaladieetin jatkot
Tässä pinossa seurataan ihmisiä sairaaladieetillä http://www.kauneusjaterveys.fi/node/10810 ja sen jälkeen. Muutkin laihduttajat/painonhallinnoijat saavat tietysti osallistua!
Kommentit (99)
miksi te kerta toisensa jälkeen kituutatte noilla dieeteilä, kun sama rumba on sitten taas edessä? Eikö järjen valo pilkota missään ja kertoisi että on järkevämpiäkin tapoja??
Laihis lopetti sairaaladieetin tänään. Harmittaa ja ahdistaa, mutta pakko oli. Saldoksi jäi siis -4,2kg ja nyt yritetään muuta keveyttä elämässä. Mulla on siis niin kamala flunssa, että ei vaan pysty olemaan tuolla kuurilla. En pystyisi nyt syömään mitään hirveää pihvikimpaletta illalla pelkän salaatin kera, puhumattakaan keitetystä pinaatista tomaatilla ja munalla. Ei vaan menis alas ja mielummin sit syön nyt sitä mikä maistuu, kuin että yökin noita.
Olen siis tänään syönyt kaksi palaa ruisvuokaleipää, päällä sipaus oivariinia, viipale 17% juustoa ja kinkkuviipale. Lisäksi miehen jämät eilisestä paistetusta riisistä, sitä tosin oli tosi vähän, ehkä kolmasosa pakasterasiallinen. Mutta siis hiilihydraatteja tuli ja tulee varmasti vielä illalla lisää. Nyt siis alkaa Laihiksen tosielämä normaalin ruuan ja painonhallinnan kanssa. Pelottaa.
No, aamulla laitan sitten taas lukemat. Jännittää.
Laihis
Neljäs päivä sairaaladiettiä alkaa. Eilisestä paino putosi 0,7kg eli kolmen päivän kokonaispudotus 3,2kg. Lähtöpainoahan mulla oli melkein 95kg, eli pudotettavaa on yhteensä noin 25kg.
Tiukille ottaa. Tai eilen oli hitusen huono päivä. Otti aivoon ihan kunnolla illalla, tosin oli takana vähän nukuttu yökin, kun piti kytätä sitä epäonnen yhdistetyn joukkuekilpailua. :/
Mutta näillä mennään. Tänää jatkuu. Tänään onkin kiva päivä, paljon hedelmäistä, eikä niin kamalasti lihaa! :)
-300g, yhteensä - 2,8 kiloa. Tänään on se kauhea päivä, kun ei syödä muuta kuin lihaa. Mitenkähän tästä päivästä selviäisi? En uskalla yhtään fuskatakaan, kun tuntuu että tuo laihtuminen on muutenkin niin tiukassa. Tänään alkoi menkatkin ja vatsaa kivistää :(
Hieno kokonaispudotus "Laihiksella", onnea!
miten olette jaksaneet liikkua kuurin aikana? Mulla olisi nimittäin juurikin tuollainen 5-7 kiloa tiputettavana ja ovat todella sitkeässä...
Käyn hiihtämässä/juoksemassa noin neljä kertaa viikossa, joten vaikuttaako kuuri jotenkin jaksamiseen? En millään viitsisi aloittaa kuuria, jos en jaksa liikkua (=tarvitsee niitä endorfiineja :))
Teidän sairaaladietin innoittamana aloitin itsekin sen soveltamisen. Itse en syö punaista lihaa, joten aloitin kalorilaskurilla laskemaan kaloreita. Nyt syön tuota samaa kalorimäärää kuin sairaaladieetissäkin ja painon lasku on hyvässä suunnassa, vaikka viikonloppuna kalorit menivätkin reippaasti yli. Lähtöpaino minulla oli 1,5 viikoa sitten 91,6 kg ja tänä aamuna vaaka näytti lukemaa 87,7. Olen niin innoissani ja toivon tämän kestävän. Tavoitteenani olisi kesän lopussa painaa 75 kg. Tuo on minulle kuitenkin vieläkin ylipainon puolella, mutta silloin oma oloni ja jaksamiseni olisi kuitenkin paljon parempi. Mitään missin mittoja en tavoittele, mutta oman oloni haluaisin mukavammaksi.
Itse myös harrastan liikuntaa ja mietin myös tuota jaksamista. Olenkin ajoittanut syömiset siten, että sopivasti ennen liikuntaa syön aterian, jolloin energiaa on kehossa riittävästi.
-Mahtimamma
ja tsemppiä laihdutukseen! Millä korvaat punaisen lihan?
... yleensä broilerilla tai kalalla. Olen muutenkin melko ronkeli ruuan suhteen. Se tuossa sairaaladieetissä olikin hankalaa, eli pinaattikin jäi väliin. Ensin käytin ilmaista kalorilaskuria, mutta sitten maksoin puolen vuoden maksun, kun oli tarjouksessa. Nyt onkin mukava kun voi syödä periaatteessa mitä vain kunhan katsoo paljonko ja mitä sitten sen jälkeen on vielä vara syödä.
Muutenkin näin teini-ikäisten seurassa on itse hyvin vaikea noudattaa täysin eri ruokavaliota kuin muu perhe. Meillä kun muut ovat normaalipainoisia ja teinit harrastavat hyvin ulkonäkökeskeistä lajia. Teinit eivät saa kuitenkaan pudottaa painoaan ja pelkona on aina kuitenkin erilaiset syömishäiriöt. Yritän siis pitää mahdollisimman alhaista profiilia laihdutuksestani. Toki olen sanonut, että äiti on nyt herkuttelu lakossa ja he ymmärtävät äidin ylipainon. Lisäksi perheestämme löytyy uhmaikäinen 2-vuotias, jolle pitää välillä näyttää kaikkien syövän samaa ruokaa, jotta suostuu edes maistamaan.
Suurin ongelmani onkin jatkuva napostelu, joka ainakin nyt on jäänyt vähemmälle, kun joutuu kirjaamaan ylös kaiken syömisensä. Lisäksi kalorilaskurilla oppii aika nopeasti valitsemaan ne vähäkaloriset syömiset, jotta saa kuitenkin syödä nälkää näkemättä.
-Mahtimamma
Minäkään en tavoittele missimittoja. Juuri tuo parempi olo ja helpommat vaateostokset ;) ovat tavoitteena. Mulla on pituutta 167cm painoa reilu 90kg ja tavoitteena on joskus olla tuolla 70-75kg. Sekin on bmi:n mukaan ylipainon puolella, mutta uskon, että se on minun helpompi pitää, kuin alle 70kg. Ja se riittää minulle. Olisi sekin jo niin paljon parempi kuin tämän hetkinen!
Liikkua yritän mitä ehdin. Kotona jumppaan tv2:n jumppia, koska en pääse muualle. Vaunulenkkejä välillä.
Laihis, joka ei jaksa kirjautua sisään.. :)
Ihanaa kun on joku samoin ajatteleva. Ei sitä aivan ihannepainoa tavoiteleva, vaan hyvää omaa oloa. Minulla pituutta vain 160 ja lähtöpaino tosiaan tuo 91,6. Tavoitteena 75, jonka painoin naimisiin mennessäni 15 vuotta sitten. Uskoisin kans paremmin pystyväni pitämään sen. Kunhan nyt ensin pääsisin 80 kiloon. Tarvitsee tehdä itselleni pienempiä välitavotteita ja palkita sitten itseäni vaikka jollakin uudella pienemmällä vaatteella.
-Mahtimamma, joka myös on laiska kirjautumaan
Paino - 2,8 kg, vyötärö ja lantio - 3 cm, reidet ja pohkeet - 2cm sekä käsivarret - 1cm.
Olen pettynyt!
Liikunta on ollut tosin mukana vasta 3 päivää ja kerään nyt siis liikuntakaloreita sykemittarin avulla. Katsotaan, paljonko saan viikossa kerättyä.
Jalat ja takamus kipeänä alkuviikon liikunnasta. Tänään kevyempi päivä eli uskaltaudun lähtemään kävelylenkille ulos. Toivottavasti en kaadu.
ruokailun kanssa minulla ei ole ongelmia. Sairaaladietti alussa on siis täyttänyt tehtävänsä.
Näin jatketaan ja tarkemmat tulokset taas viikon kuluttua.
Mites teillä muilla menee?
Painonhallintaan, älä ole suotta pettynyt. Tuo liikunnan lisääminen ei heti näykkään kilojen vähentymisenä. Muista käyttää mittanauhaa, mutta aikas harvakseltaan. Kannattaa mittailla vaikkapa kerran kuukaudessa ja varmasti huomaat eron. Itse liikuin viime syksynä tosi paljon ja paino ei oikeastaan vähentynyt ollenkaan, mutta mittanauha näytti aivan eri lukemia ja vaatekokokin pieneni yhdellä. Lisäsin siis lenkkeilyä aamuisin ja iltaisin sauvakävelyn vielä normaalin harjoitteluni lisäksi. Takapuolessa ja reisissä tuo näkyi todella hyvin, housuihin tuli tilaa lisää. Sitten teloin jalkani ja olin tekemättä mitään yli kaksi kuukautta ja tuo liikuntainnostus lopahti. Nyt odottelen lumen sulamista ja olen päättänyt aloittaa juoksukoulun uudestaan. Itse haluan tuonne metsään juoksentelemaan ja kävelemään ja näin talvella se on hankalampaa, tai niin mä ainakin sitä itselleni perustelen siis huijaan.Minua ei houkuttele nuo autoteiden vierustat yhtään.
Tämän aamun kuulumiset. Paino pudonnut eilisestä 600g eli alaspäin mennään. Toivottavasti saan tämän viikon aikana painon samoihin lukemiin kuin viimeviikolla.
Tulen tänne minäkin ilmoittelemaan itsestäni. Olen lopettanut sairaaladieetin, mutta jatkan vähähiilihydraattisella linjalla. Paino ei ole ainakaan toistaiseksi noussut ylöspäin 64:stä. Olo on tosi hoikka ja tavoitefarkut mahtuvat päälle - ovat vähän epämukavat, mutta mahtuvat kuitenkin :)
Kesään mennessä haluaisin tiputtaa vielä pari kiloa ja kiinteytyä liikunnan avulla. Noudatan nyt tätä karppiruokavaliota ja toivon, että sen avulla vielä kiloja lähtisi. Tai jos ei, niin voisihan sen sairaaladieetin ottaa uusiksi. Onko siinä jotain aikarajaa, miten usein tuon dieetin voi tehdä?
Pehmis
tänään neljäs päivä mehupaastoa jäljellä ja olotila edelleen hyvä, painoa ei ole pudonnut enempää sitten eilisen. Halu maistaa makuja on aika hurja, vaikka nälkäiseksi en itseäni tunne. Huomenna olisi paaston viimeinen päivä, eiköhän tämä mene kunnialla loppuun asti.
Paaston aikana en ole pahemmin liikkunut, energiat on sen verran vähissä :) Lapsen nostelussa ja kantelussa on jo riittävästi liikuntaa minulle tämän paaston ajaksi. Paaston jälkeen sitten taas kävelylenkeille.
t. mehupaastoaja
Eilinen päivä meni syömisten osalta ok mutta liikunta jäi puuttumaan kokonaan.
Vaikka olenkin sairauslomalla, niin tiettyjä työasioita on hoidettava. eile hion yhden sopimuksen yksityiskohtia mailitse klo 12-17 eli lenkki jäi väliin.
Tuo mailitse neuvottelu vie omat voimansa ja vääntö oli tiukka. Join illalla yhden 0,33 light siiderin palkinnoksi, koska miestäni sain hyvän tuloksen neuvottelussa.
Tänään menen salille hölkkäämään juoksumatolle.
Paino oli pudonnut 100 g, mikä on ihan hyvä juttu. Tavoittelen nyt viikkotasolla puolen kilon pudotusta.
Mitäs muille ketjulaisille kuuluu?
Eilen tuttavani näki minut kahden viikon tauon jälkeen ja sanoi heti, että olen laihtunut. Tuntui hyvältä :o)
Tulin kertomaan, että lopetin dieetin. Oli niin huono olo sillon tokan päivän aamuna, että oli pakko. Heikotti, nenä oli kylmä, hiki päällä ja pyörrytti. Aloin miettimään, että onkohan minulla kakkostyypin diabetes. Minulla kun oli raskausdiabetes vasta, ja silloin matalat sokerit tuntuivat samalta. Ehkä se selittäisi myös tuon painon älyttömän tippumisen, muuten en sitä ymmärrä. Minulla on kanssa monirakkulaiset munasarjat, jotka tekee joillain insuliiniresistenssiä, eli sinänsä olen tosi vahvasti riskiryhmässä.
Ajattelin soitella tänään neuvolaan ja pyytää päästä sokerirasitukseen.
virva
kun paino vaan laskee? Tänä aamuna 63kg. Olin jo varautunut siihen, että olisi noussut kilon tai parin dieetin lopettamisen jälkeen. Tosin olen rajoittanut hiilarien määrää, mutta syönyt kuitenkin reippaasti enemmmän. Myös liikunta on tullut taas mukaan kuvioihin.
No ymmärrän ettei se tällaisena voi jatkua... mutta herranjestas, en muista milloin viimeksi olisin painanut näin vähän.
Pehmis, ihan ihmeissään
eli yhteensä pudonnut 2,3 kg.
Olen ollut 1,5 sitten onnettomuudessa eli liikuntani on ollut nollatasolla. Tämä tarkoittaa sitä, että vähäisen liikunnan ja kipulääkkeiden ansiosta kehooni on kertynyt nesteitä. Kiitos ihanan kesän mutta helteet lisäsivät turvotusta ennestään.
Olen siis todella iloinen, että saan nuo turvotukset pois ehkä kengätkin lakkaavat puristamasta.