Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusattu: mitä seurauksia kiusaamisella?

Vierailija
23.02.2010 |

Kun kiusaamisesta nyt täällä niin keskustellaan, niin kaipailisin koulukiusattujen kommentteja: Mitä seurauksia? Selvisitkö elämässä eteenpäin? Oletko voinut antaa anteeksi? jne. Mitkä asiat sinua auttoivat eteenpäin?

Minua kiusattiin koulussa. Kiusaaminen jätti aika jäljet. Lukio jäi kesken. Suoritin sen myöhemmin loppuun. Mutta ammattia/työtä ei edelleenkään ole. Anteeksi olen antanut. Joskus vain mietin, että ymmärsivätkö koskaan, mitä tekivät. Onko sitten kivaa verorahoilla kustantaa toisen kuntoutusta? Mt-ongelmat yleensä seuraavat pitkäaikaista kiusaamista. Itseäni kiusattiin päiväkodista alkaen lukion kesken jättämiseen asti.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain sen takia, koska häntä kiusattiin murrosiässä. muita häiritsi hänen ujoutensa. lopulta ei uskaltanut enää tunneilla sanoa ja tehdä mitään, sulkeutui kuoreen. koulu kärsi. ajautui epämääräisiin porukoihin, elämä oli joitain vuosia hyvin itsetuhoista. käytti lääkkeitä ja viinaa sekaisin helpottaakseen pahaa oloaan. käytti lopulta huumeita, mutta onneksi niin ettei jäänyt koukkuun.yritti useasti itsaria, onnistumatta. nyt muutama vuosi sitten on päässyt pikkuhiljaa taas elämään kiinni ja on päässyt työstämään noita aikoja.

itseäni on myös kiusattu ja en luota ihmisiin kunnolla. taustalla koko ajan pelko mitä muut minusta sanovat ja ajattelevat,en oikein uskalla unelmoida ja asettaa tavoitteita korkealle. tunnen olevani koko ajan huonompi vähän kaikilla elämän osa-aluilla vaikka päälle päin perheessämme puitteet ovat kunnossa

Vierailija
62/67 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koulukiusaamis helvetin kokeneena voin sanoa että sain traumat,koulupelon,vaikean masennuksen ja paljon arpia ja sairaalareissuja. Minua itseäni kiusattiin ensimmäisestä luokasta ysiin saakka... Aloitin lukion jonka lopetin koulupelkoni takia. Saas nähdä minne elämä vie

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi esimerkki. Yläasteella takanani istuneet harrastivat sitä, että vetivät tuolinsa ja pöytänsä mahdollisimman kauas itsestäni näyttäen näin helposti, että pitivät minua vastenmielisenä. Vielä edelleenkin, jos tuntematon istuu taakseni tai viereeni yliopiston luennolla tai tentissä käyttäytyen ihan normaalisti, itse oletan ensimmäisenä kyseisen henkilön ajattelevan, että olen kuvottava. Näistä vuosia sitten omaksumistani maneereista ja ajattelutavoista riittäisi kyllä tarinoita. 

Vierailija
64/67 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekihän se kiusaaminen ihan gutaa, että näin lähes nelikymppisenä äijänäkin vielä pelottaa kävellä kouluikäisten kollilaumojen ohi kun ne tuovat niin elävästi mieleen ne omat kouluajan ihanuudet.

Vierailija
65/67 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on jättänyt jälkiä. Muuttumassa sellaisia etten ammattikoulussa ekana syksynäsken uskaltanut mennä yksin ruokalan koska paljon ihmisiä. Mulla piti olla joku siinä vieressä. Ja olin itse 19-vuotias. Ja nykyään sairauslomalla koska en ole työkuntoinen Mua on kiusattu ala-asteen 4. lk:lta aina yläasteen loppuun saakka. Kiitos vaan kiusaajat. :) En oo antanut anteeksi. Enkä kyl tiiä haluaisinuo.

Vierailija
66/67 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän vuoksi heidän kurkkunsa viillellään auki, ettäs tiedätte.

Vierailija
67/67 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopee siemensyoksy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi