Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne ekaluokan päättävä ensi kesäksi kun vanhemmat työssä?

Vierailija
23.02.2010 |

Kuinka teidän lapset ovat viettäneet/tulevat viettämään kesänsä kun vanhemmat ovat töissä? Voiko hakea ekaluokan päättävälle osapäivähoitopaikkaa vai mitä ihmettä??

Viime kesä, eskarin päätyttyä meni kivasti kun palasin töihin ä-lomalta, mutta mummi hoiti lapsia kotona syksyyn asti... Nyt oon ihan pulassa kesää ajatellen ;D

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä ole mitään epäselvää. Tai sitten mll:n hoitaja koko kesäksi. Jos sekään ei käy, niin lapsi lykätään sukulaisille.

Näitä vastauksia tulet saamaan....

ps. itsellä sama ongelma

Vierailija
2/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika vasta aloittamassa koulun syksyllä mutta mietin ekan luokan jälkeistä kesää. Vaikka kuinka pitäisi miehen kanssa kaikki lomat peräkkäin, se ei riitä koko koulun kesälomakauden ajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kai niitäkään nyt koko kesää ole??

Mulla on kyllä osa-aikatyö ja suurin osa iltaa, että toivottavasti sen myötä tulee olemaan mahd. vähän yksinäisiä kokonaisia päiviä tytöllä, mutta kun sen tietää, että mies painaa kesällä pitkää päivää (koffin jakokuski...) ja itelläki on toki lomien takia lähes täyttä viikkoa töitä niin......

On neiti nytkin koulupäivien jälkeen yksin (kyllä, hirttäköön ken haluaa) eli pääsee puolilta päivin ja jos ite oon ehtiny jo ennen sitä lähteä töihin niin on sitten pari-kolme, kolme-neljä tuntia yksin.

Mun äiti on töissä, osa-aika epäsäännöllinen + asuu toisella puolella kaupunkia ja miehen äiti vaihtaa paikkakuntaa just kesän alussa...

Mietin kyllä sitäkin, että minkäköhän hintaiseksi tulis palkata joku hoitaja kotiin ja ottaa kaks pienintä samalla pois kesäks päiväkodista, mutta veikkaan että tyyristä on... Ja täälläpäin kun sitä avustusta ei edes kunnalta saa!!

Kiitos vastauksista!!

ap

Vierailija
4/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niistä valitsemaan sopivia leirejä sille ajalle, kun et itse ole lomalla.

Meillä tyttö oli viime kesänä ensin 3 viikkoa päiväleirillä (klo 8-16 arkisin) ja sitten vielä viikon leirillä, jossa myös yövyttiin. Se olikin hänelle ihana kokemus, haluaa tulevanakin kesänä!

Sitten minä olin kesälomalla 5 viikkoa ja lopuksi ajaksi pyydettiin apua mummulta ja papalta.

Vierailija
5/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vaikka siellä Koffin autossa ajella osan päivää?

Meillä käytetty tätä ratkaisua, koska muuta ei ollut.

Vierailija
6/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomat peräkkäin, minä 4 viikkoa ja mies 7 viikkoa. Mies oli tehnyt talven aikana ylitöitä ja pystyi siksi pitämään noin paljon. Muuten olisimme olleet hukassa.

Viime kesänä nimittäin oli lomaa 11 viikkoa, nyt luojan kiitos VAIN 10 !

Vierailija
7/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi pakottaa häntä olemaan lähes koko kesälomaa leirillä, jota inhoaa.

Pappoja tai mummoja meillä ei ole. Ei ole varaa palkata hoitajaa, eikä ole varaa ottaa palkatonta.

Vierailija
8/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vainen, ihana ajatus vaan, mutta veikkaan että kiireisinä päivinä viimestään miehellä katoaa käämi jos varsinki monta tuntia joutuu olemaan mukana. Ite en voi ottaa ku oon kaupan alalla.

Hyvä tietää, että noita leirejä on sitten enemmänki tarjolla ja muitaki ku vaan jotain viikon mittasia. Liekö niistä vielä jostain saatavilla infoa vai tuleeko vasta lähempänä ajankohtaa?

Lomia ei mahottomia ole meillä kesällä, mies pystyy pitämään yleensä vasta syksyllä ja mulla on ehkä (ei oo vielä vahvistettu) viikko heinäkuussa ja elokuun alusta sitten pari viikkoa jos saadaan lomat passautuu töissä. Eli sillon siihen jää kokonainen kesäkuu ja yli puolet heinäkuusta. No, pitää rassata noita sukulaisia sitten ja toivossa on tosiaan hyvä elää, että itellä ois mahd. paljon iltavuoroa (joka tosin sekään ei oo pitkän päälle kivaa hommaa...) niin ei tuu niin pitkä päivä yksin sitten tytöllä.

Kiitos taas kerran!!

ap

Vierailija
9/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta HUOM. varaudu järktykseen, ne on ihan kamalan hintaisia. Ei yksi viikko, mutta kun tarttee ottaa useampi leiri. Halvin 160 euroa/vk.

Vierailija
10/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoveli, naapurin rouva ja mummot.

Vierailija
11/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei palkatonta niin vaan "oteta"... En tiedä mitä itse teen vuoden päästä tuossa tilanteessa. Todennäköisesti mun vanhemmat auttaa.

Vierailija
12/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

=)

ap

Vierailija
13/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä korvausta vastaan voisi viettää kaverilla vaikka osan päivästä, saisi siellä ruuan jne?

Vierailija
14/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osittaiseen hoitovapaaseen eli lyhentäkää ainakin työpäiviä!

Ja käykää kaveriperheet läpi.

Vierailija
15/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä menen töihin jo 5.00 ja pääsen 13.30.

Sen aikaa lapset ovat keskenään kotona.

Heräilevät noin 10 maissa ja siinä aamupalojen kanssa menee aikaa joten ei niin pitkä aika ole olla yksin. Lapset ovat 8 ja 9v.

Mahdollisille leireille yritän saada heitä myös..

Vierailija
16/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kotikaupungin sivuilta etsiä, mutta siellä oli vain tieto yksittäisestä liikuntapäiväleiristä josta tulee lisätietoa lähempänä kesää.

Vierailija
17/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota järjestävät mm seurakunnat ja nmky. Ajat esim aamupäivällä, tai 9-15. Näistä tulee kyllä tieto aika myöhään.

Vierailija
18/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä infoa.

18

Vierailija
19/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(vähän pitää lomaa olla päällekäinkin että ollaan koko perhe yhdessä), viikko isovanhempien mökillä serkkujen kanssa, viikko päiväleirillä. Jää kaksi viikkoa (eri puolilla kesää, ei peräkkäin) jolloin "saa" olla yksin, toiselle viikolle olisi leiri järjestynyt, mutta lapsi itse haluaa olla yksin kotona. Ja hyvä niin, kyllä sitä pitää olla aikaa olla ihan itsensäkin kanssa.

Vierailija
20/24 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli päivisin koulun viereisessä puistossa silloin kun me ei oltu lomalla (lomilla oltiin osa eriaikaa ja pari viikkoa samaan aikaan) tai lapsi mun isovanhempien kanssa möksällä.

Eikö noita puistoja enää ole? Sinnehän lapsi meni omia teitään kun oli heräillyt ja syönyt aamupalan. Siellä oli paljon kavereita ja tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän