Heinäkuussa syntyvälle kova vai pehmeä kantokoppa vaunuihin?
Ensin olin pehmeän kantokopan kannalla, mutta toisaalta kesällä syntyvällehän osuu vaunuajasta pisin jakso kylmään vuodenaikaan. Tuo kova kantokoppa tuntuisikin suojaisammalta sitten talviaikaan. Eikös se ole paljon tilavampikin toppatamineiden kanssa?
Kokemuksia?
Kommentit (23)
Sitten ostat erikseen lämpöpussin tm. Jos jo alkuun ostat pehmeän kopan, mistä saa kantohihnat poistamalla lämpöpussin, ei tarvitse ostaa muuta, ja se pehmeä lämpöpussi/koppa käytössä koko ratasiän.
kovakoppa ja mukana tuli lämpöpussi!!! ei tarvitse ostaa erikseen!!!!
Meillä siis vaunut käytössä koko ratas iän!!!
Kannattaa tutustua eri merkkisiin vaunuihin. Ainakin ABC:n kova koppaisissa vaunuissa lämpöpussi ratasosaa varten jo mukana.Jos joutuu kantamaan paljon vauvaa niin sitten suosittelen ehdottomasti kovaa koppaa. Pehmeä kiikkerä ja huono kantaa. Kokemuksia kovasta ja pehmeästä kopasta ja kova on ehdottomasti suosikkini!!
Merkissä myös eroa, ehkä ABC.n pehmeä kiikkerä ja huono kantaa
Gessleinin hintavampi on laadukas ja tukeva, lämmin ja tilava lapselle.
juuri gessleinin pehmeästä kantokopasta, mikä oli todella kiikkerä ja huono. ABC. pehmeää en ole edes kokeillut, mutta Gessleinen pehmeän jälkeen päädyin ABC:n kovaan koppaan. Myös muutama tuttavani ovat kironneet valintaansa jälkeen päin kun ostivat Gessleinit!!!!!
Merkeissä siis eroa! Kannattaa itse testailla kaupassa mikä merkki sopii itselle! Mielipiteitä ja tarpeita on paljon erilaisia!
quadroliftillä (pehmeä kantokoppa). nyt jos tekisin valintaa ostaisin "perusvaunut" kovalla kopalla. syyt: 1. vaikka pehmeä kantokoppa on lämmin se on talvivauvalla tosi ahdas, meidän 3-kuukautinen juuri ja juuri sopii siihen talvitamineissa 2. voisin kuvitella että on kesällä aika kuuma
Tyttö mahtuu nykyään lämpöpussina toimivaan koppaan mainiosti, ikää nyt 10kk. Mä suosittelisin pehmeää koppaa juuri sen takia, että siitä saa sitten pohjan irroittamalla lämpöpussin eli on tosi kätevä sekä nukkuessa että rattaina kärrytellessä. Meidän tyttö syntyi siis huhtikuussa eikä koppa minusta kesällä ollut liian kuuma, koska lapsi oli silloin vielä niin pieni, että mahtui hyvin sinne ilman että oli ihan ahdettuna kuumaan koppaan, jäi siis ilmaa ympärille, lisäksi kopan kanttahan voi jättää raolleen, että ilma kiertää eikä ole umpipussina. Minä siis valitsisin ehdottomasti pehmeän.
sopiihan vauva rattaisiin siten kun muuttaa kopan lämpöpussiksi, tarkoitin että on koppana ahdas jo nyt. quadroliftiä markkinoitiin siten että sitä käytetään pikkuvauvalla 0-6 kk kantokoppana ja sen jälkeen muuttaa sen pussiksi. ceroxit on hyvät rattaat ja quadrolift on monikäyttönen ja oon ihan tyytyväinen, MUTTA JOS tekisin vaunukauppoja nyt valitsisin toisin.
Gessleinin hintavampi on laadukas ja tukeva, lämmin ja tilava lapselle.