Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidit auttakaa!Lapsivettä tiputellut viikon

Vierailija
20.02.2010 |

viime lauantaina irtosi limatulppa,siitä lähtien on ollut päivittäin silloin tällöin kivuliaita supistuksia, jotka ovat kestäneet hetken ja loppuneet sitten. Olen soittanut synnärille jo 2 kertaa asiasta,sillä pelkään että lapsivesi loppuu kesken tai että saan tulehduksen. Onko minulla oikeus lampsia synnärille sisään ja sanoa että vittu tutkikaa minut että saan mielenrauhan? Tämä on kuulemma ihan normaalia,että ei tarvitse tulla sairaalaan vielä. Auttakaa!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai selventää,että kanalla tarkoitan kanavaa :D

Vierailija
42/48 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vuoto voisi olla, tai siitä jos synnytys käynnistymässä.

Odottele jos alkaa supistella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin varmaankin vuoto on normaalia. Pientä rusehtavaa vuotoa voi ilmaantua esim. limatulpan irrotessa. Sitten jos tulee kirkasta veristä vuotoa, niin sitten pitää huolestua.

Nivuskipu saattaa johtua siitä, että lapsi on jo niin alhaalla että painaa. Sitä sanotaan myös liitoskivuksi, joka voi joskus säteillä vähän erikoisempaankin paikkaan.

Vierailija
44/48 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisätutkimus. Pienoisia supistuksia tulee kyllä,odottelen niitä valtavia kipuja etten pystyssä pysy tai että vedet oikeasti menee. Saisi jo alkaa syntymään,ollaan tätä vauvaa niin innolla odotettu :)

Vierailija
45/48 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä mene kauaa, voi avautua myös kivuttomilla supistuksilla. Kuuntele itseäsi. Jos tuntuu ettei uskalla olla kotona, mene synnärille. Parempi turhaan monta kertaa, kuin liian myöhään.

Onnea tulevaan.

Vierailija
46/48 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vasta viikolla 23 ja housuihin lorahtele vähän väliä jotain makean tuoksuista nestettä. Voiko olla myös täysin kirkasta valkovuotoa?

Olen jo kolmatta lertaa raskaana ja ekasta meni lapsivedet enennaikasesti, mutta sillon sitä tuli oikein kunnolla. En ole ollut siis tästä lorahtelusta huolissani vaikka olenkin olettanut sen olevan lapsivettä (kun sehän tosiaan uusiutuu) mutta tuota tulehdusvaara asiaa en tiennyt :( pitäisi varmaan käydä tarkastamassa?

Kävitkö näytillä? Mitä sulle sanottiin?

Mun mielestä kuulostaa todella pahalta, toivottavasti vauvasi on kunnossa ja kaikki hyvin : (

Multakin meni osittain lapsivedet jo viikolla 16, mutta kalvot korjaantuivat, ja lopulta lapsi syntyi vasta 36+6

Vierailija
47/48 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta reikä vetäytyi ylös. palauttivat kotiin, koska oli ruuhkaa synnärillä.

Lapsi syntyi siitä viikon päästä.

Vierailija
48/48 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku tuossa jo totesi, asentoa muuttamalla voi itse todeta, onko kyseessä lapsivesi vai ei. Vaikka reikä kalvoissa olisikin pieni ja ylhäällä, se makuuasennossa tuottaisi tarpeeksi vettä, että tietäisi asian oikean laidan. Jos jaatte täälä väärää tietoa se voi johtaa kohtalokkaaseen erehdykseen. Terveyskeskuslääkäri

Minullakin reikä ylhäällä kalvoissa, enkä kyllä osannut sanoa onko valkovuotoa vai lapsivettä. Sitä tiputteli todella vähän mutta tiputteli kuitenkin. Makuuasennosta noustessa ei mitään eroa, nukuin esimerkiksi pari tuntia eikä noustessa lorahtanut suuresti. Soitin synnärille päivän aikana pari kertaa, lopulta käskivät näytille. Sisätutkimusta tehdessä kätilö oli sitä mieltä, että olisi valkovuotoa, mutta liuskatesti osoitti muuta.

Mutta onhan se hienoa, että täällä terveyskeskuslääkäri osaa kertoa miten asiat ovat kun ei edes synnytysten ammattilainen välttämättä erota lapsivettä ja valkovuotoa.