Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit auttakaa!Lapsivettä tiputellut viikon

Vierailija
20.02.2010 |

viime lauantaina irtosi limatulppa,siitä lähtien on ollut päivittäin silloin tällöin kivuliaita supistuksia, jotka ovat kestäneet hetken ja loppuneet sitten. Olen soittanut synnärille jo 2 kertaa asiasta,sillä pelkään että lapsivesi loppuu kesken tai että saan tulehduksen. Onko minulla oikeus lampsia synnärille sisään ja sanoa että vittu tutkikaa minut että saan mielenrauhan? Tämä on kuulemma ihan normaalia,että ei tarvitse tulla sairaalaan vielä. Auttakaa!

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuntui hermoovan tuolla, että on tyhmä jos ei pissaa ja lapsevettä erota toisistaan. Minulla kävi kuitenkin niin, eli olin rv 38 ja supistuskipujen takia menin ennen nukkumaanmenoa kuumaan suihkuun, koska se on ainut joka on noihin supisteluihin auttanut. Ennen suihkua kävin pissalla. Suihkussa istuin penkillä ja koitin etsiä hyvää istuma-asentoa, jolloin tunsin että ihan paineella jotain lirahti. Nousin penkiltä ja siirryin suihkun alta pois. Varmaan sellaset muutama desi ainakin valahti jalkoväiin kirkasta nestettä. Ja se ei tullut samalla tavalla kuin pissa normaalisti tulee vaan se ryöpsähti käsille sieltä ja sitä oli paljon. Menin sitten hieman paniikkiin, ensisynnyttäjä kun olen, ja äkkiä huuhtelin itseni vedellä ja lähdin pötköttelemään sängylle. En hoksannut alkaa haistelemaan nestettä kun olisin voinut vannoa ettei se ole pissaa. Varsinkin kun olin juuri ennen suihkua käynyt pissalla. Noh, synnärille soitin ja pyysivät tarkastukseen. Ottivat testin ja eihän se mitään lapsivettä ollut. Valkovuotoa se ei myöskään ollut. Tunsin itseni todella tyhmäksi. Selitys rakon oudolle käyttäytymiselle oli se, että vauva oli tavallaan kerralla humpsahtanut alas ja samalla painanut rakkoa ja sai aikaan sen ryöpsähdyksen. Kuulema paikkojen löystyminen aiheuttaa sen ettei sitä tunnista pissaksi, kun se tulee niin yllättäen. Lantionpohjalihakset minulla on hyvässä kunnossa, mutta silti en voinut mitenkään pidättää pissaa vaikka tällä hetkellä minulla ei ole minkäänlaista pidätysvaikeutta. Lapsivedeksi luulin nestettä senkin vuoksi, että sen nesteen menon jälkeen, ylämahan kohdalta hävisi sellainen inhottava kiristävä tunne ja kipu, joka oli vaivannut minua jo pari päivää todenteolla. En pystynyt kävelemään, jos en käsilläni kannatellut vatsaani. Luulin kivun hävinneen siksi, että vatsaan oli vesien menon myötä tullut hieman lisää tilaa, mutta todellisuudessahan se kiristys hävisi kun vauva vaihtoi asentoa ja "tipahti" alas. Noh, kyllähän se nolotti käydä synnärillä asti toteamassa että pissasin alleni, mutta lohduttivat etten todellakaan ole ainoa.. Ihmettelin ennen kuinka joku ei erota pissaa ja lapsivettä, mutta en ihmettele enää. Enkä koe itseäni mitenkään erikoisen tyhmäksi, niinkuin joku ylläoleva tuntui purnaavan.. Noh, mutta nyt sitten odotellaan menisikö ne vedet oikeasti. Vielä pari viikkoa laskettuun aikaan.. :)

Vierailija
2/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se oli lapsivettä, käskivät tulla heti. Makasin sängyssä osastolla 2 viikkoa ja sitten keisarinleikkaus.

Missä helvetin maalaissairaalassa sä synnytät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on tulehdusriski jos lapsivettä tihkuttaa.

Vierailija
4/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on tulehdusriski jos lapsivettä tihkuttaa.

ne ammattilaiset stixaa sen vuodon ja katsoo, onko pissaa vai lapsivettä. ettei tarvitse kotona arvuutella.

Vierailija
5/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloituksesta on 2,5 vuotta aikaa... Toivotaan ainakin näin ;)

Vierailija
6/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä. itselle ja vauvalle kävi näin. mene paikalle ja vaadi tutkimus.

Vierailija
7/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kiva tietää tuliko ap:lle tyttö vai poika ja miten synnytys lopulta meni.

Vierailija
8/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä epäilin, että lapsivettä tihkuu, olin jo 42+9, niin käskettiin välittömästi tutkittavaksi.

Vierailija
9/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä epäilin, että lapsivettä tihkuu, olin jo 42+9, niin käskettiin välittömästi tutkittavaksi.

Vierailija
10/48 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalvojen puhkaisulla, niin sitä lapsivettä kehittyi koko ajan lisää, ja joka kerta kun liikuin tai nousin ylös tms. niin tuli varmaan desi tolkulla... ei se ihan pienestä lorahtelusta taida loppua...

Vierailija
11/48 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei, meet äiti-polille.

Vierailija
12/48 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitä vittua varmaan kannata ekana sanoa, kun lampsit sinne synnärille.

Vierailija
13/48 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet odottanut viikonloppuun, niin mene nyt. Ens kerralla mene perjantaiaamuna.

Vierailija
14/48 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti siis synnäriltä eivät ole uskoneet, että sulta on tullut vettä koska jos on, tulehduksen merkkejä pitää tarkkailla eikä yleensä anneta mennä kuin pari päivää vesien menosta syntymään (paitsi jos hurjasti ennenaikainen). Eli nyt mars sinne synnärille, asia on helppo tarkistaa että onko tiputtelu lapsivettä vai valkovuotoa. Lapsivesi ei voi loppua kesken eli siitä ei tarvitse huolehtia mutta tuo tulehdusasia on todellinen vaara.

Vierailija
15/48 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne tikuttaa sen vuodon ja kattovat onko lapisvettä. Jos on niin laittavat hyvin suurella todennäköisyydellä antibiottitipan ja vauhdittavat synnytystä.

Vierailija
16/48 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoivat että on mahdollisesti virtsaa. Kyllähän sen itsekin tietää onko tullut pissaa housuun vai ei? Neste tuoksahtaa makealta eikä yhtään virtsalta. Sanoivat kuitenkin että tule illalla. Pelottaa kun tuntuu etteivät ota tosissaan,mitä jos jotain tapahtuukin?Olen ensisynnyttäjä..

AP

Vierailija
17/48 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menet sinne illalla.Tuskin vauvalla hätää.Tsemppiä!

Vierailija
18/48 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoivat että on mahdollisesti virtsaa. Kyllähän sen itsekin tietää onko tullut pissaa housuun vai ei? Neste tuoksahtaa makealta eikä yhtään virtsalta. Sanoivat kuitenkin että tule illalla. Pelottaa kun tuntuu etteivät ota tosissaan,mitä jos jotain tapahtuukin?Olen ensisynnyttäjä.. AP

Paljonko viikkoja? Luultavasti tuo vuoto on vain valkovuotoa (joka voi olla tosi vetistä) mutta parempi se on tarkistaa.

Vierailija
19/48 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nestettä,ei onneksi vihreää eikös se tarkoita että vauva on oksentanut lapsiveteen?Viikkoja on 40+5. Olen viikoista 30 asti ollut 2cm auki, neuvolassa lääkäri puhui jostain napanuoran esiin luiskahtamisesta tai vastaavasta..

AP

Vierailija
20/48 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nestettä,ei onneksi vihreää eikös se tarkoita että vauva on oksentanut lapsiveteen?Viikkoja on 40+5. Olen viikoista 30 asti ollut 2cm auki, neuvolassa lääkäri puhui jostain napanuoran esiin luiskahtamisesta tai vastaavasta.. AP

tarkoittaa että vauva on kakannut sinne. Noilla viikoilla ei napanuoran esiinluiskahdus ole enää todellinen riski, koska pää on jo lantiossa alhaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme