Listataanko kaameimmat sisustushirvitykset!
Toivottavasti kukaan ei pahastu tästä, koska makuasioista ei voi kiistellä. Mut nää gallupit on niin hauskoja!
Mun ykköshirvitykset on sellaset kuviolliset hobbyhalltyyliset bukleematot ja puujäljitelmää olevat kirjahyllyt
Kommentit (156)
Meillä on molemmat! Koko perhe lojuu ja usein! Kotimme on meitä varten. ;o)
Valkoinen sohva, tummat puulattiat, mudanväriset kaakelit kylppärissä, harmaa, wengen väriset tasot, maitokahvi, pelkistetyt yksityiskohdat ja seassa pari "antiikkista" esinettä. Ja tikapuut seinällä.
Mikä noissa on hirveetä?
No noi tikapuut on naurettavat joo, mut muuten? Noihan on superneutraaleja juttuja muuten, eikö?
Minäkään en tykkää kuvatunkaltaisesta sisustuksesta, ehkä juuri sen takia, että se ON neutraalia! Kaikki maitokahvit, beessit ja muut ruskeat, joita voidaan kutsua ties millä vinkeillä nimityksillä, tökkii mulle aivan täysillä. Ja wenge! Kun piti saada futonshopista edullisin mahdollinen sänky, piti sitten ottaa wengelakattu (siis oikeasti koivua), mutta onneksi se ei näytä wengeltä, vaan on melkein musta.
Mulla on oikeasti varmaan kilometrin pituinen lista siitä, millaisesta sisustuksesta en pidä, mutta tässä muutama juttu, joka tulee mieleen:
- Gantin sisustustekstiilit
- Tyynyt, laatikot ja kyltit, joissa lukee home. Siis HOME! Se ällöttävä kasvannainen, yök.
- Muutkin "maalaisromanttiset", tekstein koristellut asiat
- Kiinakaappi
Täytyy kuitenkin sanoa, että kun vierailen ihmisten kodeissa, huomaan siellä enimmäkseen kivat asiat. Mua ei esim. kiinnosta arvostella selän takana ihmisten koteja. Vaikka olenkin tosi kiinnostunut sisustuksesta, ja mun koteja on aina kehuttu, mua ei oikeastaan kiinnosta, miten kukakin asuu.
Täällä monet tuntuu inhoavan sinistä, jota mä taas rakastan. Sellainen tumma sininen, jota on esim. Klaus Kurjen Taika-astioissa, on aivan ihanaa. Mulla on esim. osa kylppärin seinistä kaakeloitu sen värisellä pieniruutuisella (ei mosaiikki-) kaakelilla. Samoin rakastan siniseksi maalattuja puuhuonekaluja, tummimman sinistä Kiurujen yö -tapettia ja sinisiä räsymattojani. Tosin en halua koko kotiani siniseksi, ainoastaan makuuhuoneesta tulee sinivoittoinen.
ruusukuviot, nahkasohvat, tumma puu, liian steriili tyyli (valkoisra, mustaa, kromia)... onhan noita.
Tarkoitan valkoisia keittiönkaappeja, joissa kirkas lasi ja ehkä vähän koristeellisuutta leikkauksissa.Seinät valkoiset, sohva valkoinen ja siinä päällä nätisti aseteltuna valkoinen shaali.Makuhuone valkoinen jne.Kaikki on puhtoista ja viimeisen päälle tarkasti mietittyä.Ikkunoissa Unikko-verhot ja kaapeissa Mariskoolit, niin siinä se.Kivituikut valkealla olkkarin pöydällä, meinasivat unohtua.
Ja huvittavaa lukea, että jotkut ottavat itseensä ja viitsivät kiistellä... Tässähän on kyse makuasioista, jos ottaisin näistä itseeni niin saisin minäkin vaihtaa koko sisustukseni..
Minusta, huom, MINUSTA kamalaa on:
-Muovimattolattiat, kaikenlaiset
-muhkeat nahkasohvat, etenkin ruskeat
-viuhkat seinillä
-kirjahylly täynnä roinaa, kuten posliiniesineitä, matkamuistoja yms sälää
-Ysärityyliset kylppärin kaakelit, esim boordit
-Ylipäätään joka paikka täynnä hirveästi kaikkea sälää, kaikki tasot tukittu täyteen jos jonkinlaista esineittä
-Lehtitelineet seinillä, josta lehdet pursuilevat
-itsemaalatut taulut silloin, kun taidot eivät selvästi ole ihan riittäneet ;)
-Just nuo pyökinväriset halpishuonekalut (esim Jyskin tai Sotkan), jotka vielä rapistuneet
-Valtavankokoiset akvaariot
teollisuuskeittiö, jossa kromia, mustaa ja valkoista. Saunan lauteet rakennettu sadoista ohuista laudanpätkistä (helppo pestä). Ylisuuret televisiot, kaikki tuolit käännettynä sinne päin. Sitten liikaa antiikki-tyyli, jolloin näyttää siltä kuin siellä asuisi 80-v mummo. Ja ne tähti-tyynyt sekä tapettu lehmä lattialla.
Kaikki sisustettu valkoisella tai beigellä: seinät, sohvat, matot ym. tekstiilit. Ei kiitos.
tuolle, joka sanoi olkkarin olevan karmea, jos siellä on kirjahylly täynnä kirjoja. Antaa tunkkaisen vaikutelman. Isot tavaramäärät ahdistavat muutenkin.
tuolle, joka sanoi olkkarin olevan karmea, jos siellä on kirjahylly täynnä kirjoja. Antaa tunkkaisen vaikutelman.
tuolle, joka sanoi olkkarin olevan karmea, jos siellä on kirjahylly täynnä kirjoja. Antaa tunkkaisen vaikutelman.
olis erillinen takka/kirjastohuone, jossa olisi vaikka yksi seinä täynnä kirjoja ja yhdellä seinällä takka, eikä esim telkkaria samassa huoneessa ja olkkari olisi erikseen.
mutta se ei tällä hetkellä ole mahdollista ja telkkaria en haluai enää korkaan kotiini mistään hinnasta. Mieluummin olohuoneessa kirjahylly kuin telkkari :)
olis erillinen takka/kirjastohuone, jossa olisi vaikka yksi seinä täynnä kirjoja ja yhdellä seinällä takka, eikä esim telkkaria samassa huoneessa ja olkkari olisi erikseen.
- nahkasohvat, melkein kaikki
- muovimatot
- muovikukat
- unikkokuosi
- täytetyt eläimet
- taljamatot
- mäntyiset kalusteet + pyökki ja kirsikka
- "teollisuuskeittiöt"
- röyhelöt
Ja paljon muuta...
Itse tykkään tähtityynyistä, kenen tahansa valmistamana, miellyttää silmää.
että kaikki suomalinen huippudesign on täällä tyylitajuisten av-mammmojen maailmassa alinta kastia?
Mulla ei ole varaa kuin Marimekkoon (Unikko verhoistani keittiössä en luovu ikinä!) mutta haaveissani toki on saada näitä muita tässä ketjussakin parjattuja esineitä.
alunperin ihan kiva, mutta kun sen on nähnyt tsiljoona kertaa, tulee olo, että eikö muuta keksitty kuin unikkoverhot ? Haluttu vetää tosi tosi varman päälle, ettei tuu tehtyä sisustusvirhettä ja sitten valittu se unikko.
kyllästynyt. Mä itse hommasin Unikko-verhot joskus 2000-luvun alussa, rakastin sitä kuosia. Sitten Marimekko alkoi tehdä Unikko-sitä ja Unikko-tätä, ja mulla meni koko kuvioon maku aivan totaalisesti. Pahinta on se ihan pikkukuvioinen Unikko, mitä näkee esim. trikoovaatteissa. Unikko on tarkoitettu suureksi kuvioksi, ja se on aivan karsea pienenä.
Mua ei tietenkään haittaa Unikot toisten kodeissa, jos joku tykkää, niin sehän ei ole multa pois. Mutta itselle en kyllä halua mitään unikkoa, olen antanut kaiken pois.
Vaasan asuntomessuilla 2008 oli yhdessä talossa sisäseininä harmaata betonia. Karmean näköistä.
ruma ja mäkättävä nainen.