Listataanko kaameimmat sisustushirvitykset!
Toivottavasti kukaan ei pahastu tästä, koska makuasioista ei voi kiistellä. Mut nää gallupit on niin hauskoja!
Mun ykköshirvitykset on sellaset kuviolliset hobbyhalltyyliset bukleematot ja puujäljitelmää olevat kirjahyllyt
Kommentit (156)
*Muovimatot
*Koivun/pyökin/kirsikan väriset kalusteet
*Kliiniset, valkoiset asunnot
*Keittiö, jossa on valkoiset, heijastavat kaapin ovet. jotain tähän tyyliin
*Kartellin TAKE-valaisin
*Uskonnolliset aiheet koriste-esineissä ja esimerkiksi krusifiksit seinällä
*Kissojen kiipeilypuut
*Lasiesinekokoelma
*Epäkodikkuus -> henkilökohtaiset jutut puuttuvat
*Koti kuin sisustuslehdestä-kodit
*Liiallinen avaruus asunnossa ja kaikuminen
Muuten se kissa ottaa ja tuhoaa ne sohvat ja matot. =D
Eikä akvaariokaan ole minusta sisutustavara, vaan harrastus.
kräässää missä lukee "home sweet home" yms. Sellaista kun on toisten kodit pullollaan ja mua oksettaa. Toinen inhokki on sitten se yltiömoderni sisustus mikä on kuin jostain tehdashallista.
Se White dream sisustaminen, tulee sairaalat mieleen.
Arabiat yms "hienommat" astiat olohuoneessa näkyvillä, Yleensä ovat vielä jotain KoKoa tms halvempaa/uutta arabiaa. Vanhat keräilyjutut taas ymmärrän.
Nukka ja karvalankamatot.
Lasipöydät.
Lapsiperheen koti jossa ei näy lapsien jälkiä. Kuuluu kyllä kastiin "kaunis pieni elämä" jossa lastenhuoneetkin ovat enemmän aikuisille sopivia.
Se on Eero Aarnion Puppy! Etova muovimötikkä, jolla ei ole mitään käyttöä. Esteettinen oksennus.
Kaikki tämän tyypin suunnittelemat esineet ovat ihan karmeita. Olisi jäänyt sinne 70-luvulle suunnittelemaan... Risto-Matti Ratia on toinen joka suoltaa kaiken maailman roinaa ja kaikki huokailee kuin hienoa. No ei ole.
Kaikki retrodesign on karmeeta pseudotrendeilyä. Rumaa kuin mikä.
Suomalaisissa sisustuslehdissä on aina samat desing-roinat jokaisessa asunnossa: Samat Marimekon tekstiilit, Aallon huonekalut, Arabian astiat... Osa on ihan kaunistakin mutta kun AINA NE SAMAT. Maailmassa on muutakin kaunista kuin ne 5 eri esinettä.
on muka tyylikkäissä kodeissa, eli muurahais- ja seiskatuolit, muna- tai joutsennojatuoli, tuplakuplavalaisimet ja aallon ruokapöytä. Sinällään ne on tyylikkäitä mutta miksi sisustuslehdet tarjoaa aina samoja vaihtoehtoja? Itse ainakin yritän etsiä niistä uusia ideoita ja raikkaita vinkkejä, en toistoa ja sitä mitä kaikista sisustetuista kodeista muka löytyy. Persoonallisuus kunniaan, ei sellaiset elementit joita on joka huushollissa.
Itse diggaan ilmavaa, vaaleaa, avaraa ja kodikasta sisustusta. Joka paikassa pyörivä roina, ylenmääräiset koriste-esineet, huonekaluja täynnä olevat huoneet, tunkkaiset värit, pimeät lattiat ja tummat seinät jne. saavat mut ahdistuneeksi ja väsyneeksi. Myöskään en pidä modernien kivitalojen hallimaisesta tunnelmasta.
omanikaan ei ole sellainen, jonka haluaisin. Oma ongelmani on omatunto maailnan tilasta. En raaski ostaa uutta, jos vanha pelittää ja yritän löytää kaikelle jatkosijoituspaikan, joten koti näyttää miltä näyttää.
Mutta rahalla sisustetuissa kodeissa häiritsee epäkäytännöllisyys. Jos kerta rahaa on ollut, niin miksi ei ole mietitty yhtään, miten sitä on käytetty. Kerran esim. olin kodissa, jossa huonejärjestystä oli muutettu isoin ottein. Vessa oli kätevästi tämän jälkeen keskellä asuntoa niin, että kun siellä asioi, niin äänet kaikuivat ympäri avaria skandinaavisella tyylillä minimalistisesti sisustettuja huoneita joka puolella kämppää.
Lisäksi säilytystilat olivat aivan järkyt. Esim. astiat avohyllyissä, joten kaikki oli pölyssä, kun alettiin kattamaan pöytää.
En jaksanut lukea kaikkia viestejä. Minusta hirveitä on katosta roikkuvat korituolit!
halpis lastulevykirjahyllyt, pöydät kaapit ym.
Ikean huonekalut
pirttipöydät
rumat kangassohvat
kristallikruunu
Musta on mielikuvituksen köyhyyttä, että kun jossain sisustusjutusta tulee in jonkun yhden jutun takia niin sitten sitä tungetaan kämppä täyteen. Esim. GAntin tähtityynyt ja viltit. Tähti siellä, toinen tähti täällä. Eikö Gantilla ole muuta antia maailmalle kuin tähti. Tädessä ei ole mun mielestäni mitään ihmeellistä, mutta se on olevinaan cool...siis tähteä joka kotiin!
Samoin mun silmäni ei näe mitään kauneutta tuplakuplassa ja niissä vastaavissa valkoisissa koiralattialampuissa.
omanikaan ei ole sellainen, jonka haluaisin. Oma ongelmani on omatunto maailnan tilasta. En raaski ostaa uutta, jos vanha pelittää ja yritän löytää kaikelle jatkosijoituspaikan, joten koti näyttää miltä näyttää. Mutta rahalla sisustetuissa kodeissa häiritsee epäkäytännöllisyys. Jos kerta rahaa on ollut, niin miksi ei ole mietitty yhtään, miten sitä on käytetty. Kerran esim. olin kodissa, jossa huonejärjestystä oli muutettu isoin ottein. Vessa oli kätevästi tämän jälkeen keskellä asuntoa niin, että kun siellä asioi, niin äänet kaikuivat ympäri avaria skandinaavisella tyylillä minimalistisesti sisustettuja huoneita joka puolella kämppää. Lisäksi säilytystilat olivat aivan järkyt. Esim. astiat avohyllyissä, joten kaikki oli pölyssä, kun alettiin kattamaan pöytää.
asukkaille esteettisyys käytännöllisyyttä tärkeämpää. Ymmärrän sen hyvin, sillä olen itse samanlainen ja jotkut vieraat jaksavat päivitellä asiaa.
jotka henkivät oman rohkeuden puutetta, kun pelätään tyylimokia!!!!!
Kotiin on hankittu tavaroita koska niitä tarvitaan, tai niistä pidetään. Ja siten, että se on käytännöllistä, turvallista ja sen takia ei tartte kauheasti muusta elämästä tinkiä. Kirjat ja taulut tekee poikkeuksen, niitä on hankittu ihan vain sen takia, kun on ollut pakko saada.
Jokohan se muotivillitys alkaa kohta jäädä historiaan?
KIINALAINEN KAAPPI.
Palapeilit
Baaritiski
Yrjö Kakkapuro ja muut "modernit" designerit
-ikean "tyyli"
-sellaiset antiikkiset kalusteet, mikä lie biedermeiertyyli, esim. iso sohvakalusto, jossa on ilmeisesti tarkoitus lähinnä istua sivistyneesti siemailemassa teetä..
-sit tietty kaikki "tekoantiikki"
-kaikki koukerot kalusteissa muutenkin
-isokuvioiset kirjavat tapetit, yleensä vielä järkyn värisiä
-kaikki sellainen tyyli, jossa ei ole mitään persoonallista
mäntypuiset huonekalut
mäntypaneelit seinällä
sekavat ja värikkäät lastenhuoneet
Sotkan ja Maskun halpiskirjahyllyt ja "tv-alttarit"
katosta roikkuva korituoli
muovikukat
Tiimarin koriste-esineet
tiilenvärinen nahkasohva
liian romanttinen sisustus
vaaleanpunainen sisustus, erityisesti WC:n kaakelit
roinaröykkiöt
-70-luvun keittiönkaapit
kukkatapetit
-70-lukuinen väritys: keltaista, ruskeaa, isoja kukkatapetteja, oranssia, punaista
sohvalla puolen metrin kasa tyynyjä
pubi-taulut
baaritiski
halpis sisustustalut
lohenpunaiset röyhelötapetit
kuolisin nauruun jos näkisin tällaisen kodin, se olis vaan niin hupaisaa (huom. tähän kuuluu myös edellisen viestin jutut, eritoten kaikki mäntypuiset kalusteet).
(traakkipuu, jukkapalmu jne), jotka saattavat hipoa kattoa ja kasvin lehdet roikkuvat ankean näköisinä sinnitellen.
Kaamein sisustus on kyllä mun äidillä... 80-90 luvulla ostettu iso musta hyllykkö, missä vitriini, jossa pölyisiä viinilaseja yms.
Tekstiileissä punaista ja sinistä väriä sekaisin, iso viuhka seinällä...
Ja sitten yks karsee sisustus tyyli on se antiikki-romanttinen sisustus...