Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläislasten vanhemmat, mitä mieltä olette tulevasta kasvisruokapäivästä?

Vierailija
17.02.2010 |

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulujen 5 viikon ruokalistassa on kolmena viikkona jo kasvisruokapäivä (pinaattiletut yms), eli muutos olisi 2 päivää nykymenoon verrattuna.

Ja joo, kannatan. Olen kysellyt tutuilta kouluikäisiltä, ja vaan pari on vastustanut, muut kannattaneet.

Vierailija
62/75 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä panikoidaan siitä, että kasvisruokavalio ei ole yhtä terveellistä kuin liha lapsille, niin tiedättekö te mitä se liha kouluissa on? Jauhomakkaraa ja halvinta mahdollista jauhelihaa. Kukkakaalikastike on tasan varmasti terveellisempää. Jos mulla olisi lapsia koulussa, en edes antaisi heidän koskea siihen "lihaan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näille vatipäille on mtn yrittää selittää! Onhan se nyt paljon tärkeämpää että meidän pikku-pekka saa ne kolme lihapalleroaan. Sitä paitti koko ilmastonmuutos on vaan hassujen setien keksimää höpinää. Ku nytkin on pakkasta. nih.

Vierailija
64/75 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli säästöistä ei ole kyse.

Lihantuotanto on yksi suurimpia kasvihuonekaasujen ym. tuottajia maailmassa. Suomalaiset myös yleisesti ottaen syövät aivan liian vähän kasviksia, joka on monen kohdalla asennekysymys (näkyy tässäkin keskustelussa). Kasvisruokapäivä kerran viikossa olisi kannanotto näihin - liha ei ole välttämätön osa jokaista ateriaa.

Siksi toisekseen, kouluissa on tosiaan jo niitä kasvisruokapäiviä 3 kpl/5 viikkoa. Teistä olisi siis kammottavaa jos tarjolla olisi näiden lisäksi esim. spagetti ja lihaton tomaattikastike ja linssikeitto?

-sekasyöjä, jonka perheessä syödään 1-3 liha-ateriaa viikossa.

Vierailija
65/75 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennemmin jauhomakkaraa kuin linssejä

jos multa kysytään.

mä en tykkää tästä muutoksesta ja tulen kyllä valittamaan asiasta eteenpäin

Vierailija
66/75 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava logiikka!

Ja ne linssit oli vaan esimerkki. Ruoka voisi olla myös lihaton hernekeitto ja lihaton chili con carne tai sitetn jotain ihan muuta.

jos multa kysytään.

Vierailija
67/75 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikooko helsinki siis lopettaa kasvisruoan tarjoilun neljänä päivänä viikossa ja tarjota sitä vain kasvisruokapäivänä? Pöyristyttävää, pitäisi kasvissyöjillekin olla mahdollisuus syödä ruokavalionsa mukaisesti. Palveluja huononnetaan.

Vierailija
68/75 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi ehdottamaasi ruokaa työpaikkaruokalassa mitenkään. Eihän tuo edes ole mitään ruokaa! Spagetin kanssa pitää kyllä olla muutakin kuin pelkkä tomaattikastike ( mitä muuten ketsuppikin on). Söisitkö todella itse pelkkää spagettia ketsupin kanssa vai vielä kutsut sitä täysipainoiseksi ruuaksi?

Lapset ovat sentään kasvuiässä, aikuinen pärjää tarvittaessa huonommillakin eväillä.

eli säästöistä ei ole kyse.

Lihantuotanto on yksi suurimpia kasvihuonekaasujen ym. tuottajia maailmassa. Suomalaiset myös yleisesti ottaen syövät aivan liian vähän kasviksia, joka on monen kohdalla asennekysymys (näkyy tässäkin keskustelussa). Kasvisruokapäivä kerran viikossa olisi kannanotto näihin - liha ei ole välttämätön osa jokaista ateriaa.

Siksi toisekseen, kouluissa on tosiaan jo niitä kasvisruokapäiviä 3 kpl/5 viikkoa. Teistä olisi siis kammottavaa jos tarjolla olisi näiden lisäksi esim. spagetti ja lihaton tomaattikastike ja linssikeitto?

-sekasyöjä, jonka perheessä syödään 1-3 liha-ateriaa viikossa.

Vierailija
69/75 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö sinä vaan linssejäsi ihan vapaasti, minä ja perheeni syömme lihaa ja makkaroita vastakin

Vierailija
70/75 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläislasten vanhemmat, mitä mieltä olette tulevasta kasvisruokapäivästä?

kannatan pakollista kasvisruokaa ihan kaikille päiville!

Vierailija
71/75 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se on ihan kunnon ruokaa ja nälkä pysyy poissa hyvin. Tiesitkö että tomaattikastikkeseen tulee muutakin kuin tomaattia eikä se _todellakaan_ vastaa ketsuppia ?

En ottaisi ehdottamaasi ruokaa työpaikkaruokalassa mitenkään. Eihän tuo edes ole mitään ruokaa! Spagetin kanssa pitää kyllä olla muutakin kuin pelkkä tomaattikastike ( mitä muuten ketsuppikin on). Söisitkö todella itse pelkkää spagettia ketsupin kanssa vai vielä kutsut sitä täysipainoiseksi ruuaksi?

Lapset ovat sentään kasvuiässä, aikuinen pärjää tarvittaessa huonommillakin eväillä.

Vierailija
72/75 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletko varma että lapsesi eivät söisi linssejä jos niitä heille tarjottaisiin vaikka siellä koulussa? Oletko varma että he pitävät vain samoista ruuista kuin sinä?

syö sinä vaan linssejäsi ihan vapaasti, minä ja perheeni syömme lihaa ja makkaroita vastakin

Vierailija
73/75 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos multa kysytään.

minä, minä, minä ja minun ruokatottumukseni. Lauantaimakkara ja makarooni on ainoat jotka kelpaa. Todella aikuismaista. Onneksi sinun kannanottojasi tuskin "päättävät tahot" kovin korkealle noteeraavat. Jos ei kerran tykkää jostain niin sehän se on hyvä syy valittaa. "En tykkää ajaa nopaeusrajoituksen mukaan", "En tykkää käydä koulua", "En tykkää ottaa muita huomioon", "En tykkää ajatella nokkaani pidemmälle".

Vierailija
74/75 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

linssit on pahoja ennemmin jauhomakkaraa kuin linssejä

jos multa kysytään.

Juu, valita sinä vain eteenpäin sen takia, että linssit on pahoja! Varmasti saat ison muutoksen aikaan sillä, kun kerrot jollekin ylemmälle taholle, että linssit on susta pahoja!

Onnea matkaan vain.

Vierailija
75/75 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kouluruokailun voisi lopettaa ihan valtakunnan tasolla. Ruokaloiden resurssit ovat nykyään sellaiset, että mahdollisuuksia tarjota ravitsevaa ja monipuolista ruokaa ei ole. Eineksiä ja halpoja hiilarisotkuja. Jos kouluruokailu lakkautettaisiin, tulisi säästöjä huimasti ja vanhemmat voisivat enemmän vaikuttaa siihen mitä lapset syövät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme