Mies ei anna mun mennä nukkumaan ennen kun pesukone on käynyt loppuun
Kauhee kiista päällä. Laitoin just koneellisen pyykkiä pyörimään ja taas alkoi sama saarna kuinka kone voi syttyä palamaan jne.
Mies hysteerikko vai minä huoleton?
Kommentit (36)
Jos ovat koko (!) päivän koneessa puhutaan jo paristakymmenesta tunnista. Näin kun nyt rautalangasta pitää asia vääntää. Ihan perusmatematiikkaa.
millekään haise. Eri asia, jos koko päivän ovat koneessa.
päivän aikana alkaa haista, mutta yön aikana ei?
ala haista, ellei luukkua avata. Näin luin joskus jostain (joo, hyvä lähde...) ja minusta näin onkin, eli kunhan luukku pysyy kiinni, niin pyykit eivät haise 8 tunnin kuluttua yhtään sen enempää kuin ohjelman loputtuakaan. Tietty jos on likainen kone tms., mutta ei meillä ainakaan.
Jos ovat koko (!) päivän koneessa puhutaan jo paristakymmenesta tunnista. Näin kun nyt rautalangasta pitää asia vääntää. Ihan perusmatematiikkaa.
millekään haise. Eri asia, jos koko päivän ovat koneessa.
päivän aikana alkaa haista, mutta yön aikana ei?
ei meillä ainakaan päivä ole 20 tuntia ja yö 4 tuntia.. :D No joo, sori saivartelu. Vai tarkoititko, että yön jälkeen ovat vielä päivänkin siellä koneessa?
paljon sitä vettä sieltä sitten tulee, että menee ihan lattiat remonttiin. Eikö teillä lattiakaivot vedä ja eikö teillä ole kylppärissä kosteuseristeitä?
kuin paloruiskusta. Meilla sita tuli rinnan korkeudelle vastapaiseen seinaan ja siita sitten roiskui vaikka minne. Ei siina lattiakaivot ja eristeet parjaa.
17
Koko päivä = 24 tuntia, yön ajan = laitan koneen päälle puolilta öin ja ohjelma kestää n. 2 tuntia, jonka jälkeen ovat koneessa 4 tuntia, kun kuudelta vauvan herättyä tyhjennän koneen.
Koko päivä = 24 tuntia, yön ajan = laitan koneen päälle puolilta öin ja ohjelma kestää n. 2 tuntia, jonka jälkeen ovat koneessa 4 tuntia, kun kuudelta vauvan herättyä tyhjennän koneen.
minun päiväni ei kestä 24 tuntia. Vuorokausi kylläkin. Ja meillä taas yöt kestää kauemmin kuin kuusi tuntia.
No joo, ihan totta. En halua tapella. ;)
minun päiväni ei kestä 24 tuntia. Vuorokausi kylläkin. Ja meillä taas yöt kestää kauemmin kuin kuusi tuntia. No joo, ihan totta. En halua tapella. ;)
Meillä jopa vakuutusehdoissa kielletään nukkuminen tai lepääminen pesukoneen ollessa päällä.
Miten tämä on vakuutusehdoissa määritelty?
Eli onko esim. kirjan lukeminen sallittua vai pitääkö esim. marssia paikallaan koneen edessä? Jos on pötköttämässä sohvalla ja kone syttyy tuleen eikö vakuutus korvaa? Ja jos taas polkee kuntopyörää mp3-soitin pauhaamassa, niin silloin korvaa, kun ei ole "lepäämässä". Ja miten tämä vakuutusyhtiölle todennetaan, että en mä löhönnyt vaan jumppasin? Onko teillä joku 24/7 kamera?
ja miksi joku pitäisi pyykit koko vuorokauden koneessa, jos on kerran kotona.
ennenkuin kommentoitte. Kyse oli siitä, alkavatko pyykit haista jos ne pestään yön aikana ja ripustetaan aamulla. Kommenteissa ainoastaan koitetiin selventää, että yö ei ole kovin pitkä aika. Kukaan ei sanonut pitävänsä pyykkejä koko päivän koneessa vaan sanoi, että kyllä ne varmasti päivän jälkeen jo haisevat. Voi pyhä yksinkertaisuus näitä tämän palstan kommentoijia!
ja mun mielest pyykistä tulee ällöä jos se on siellä yli3 tuntii.
ymmärsin, että tuo yksi kirjoittaja puhui "koko päivästä", mikä hänellä on vuorokauden mittainen.
ennenkuin kommentoitte. Kyse oli siitä, alkavatko pyykit haista jos ne pestään yön aikana ja ripustetaan aamulla. Kommenteissa ainoastaan koitetiin selventää, että yö ei ole kovin pitkä aika. Kukaan ei sanonut pitävänsä pyykkejä koko päivän koneessa vaan sanoi, että kyllä ne varmasti päivän jälkeen jo haisevat. Voi pyhä yksinkertaisuus näitä tämän palstan kommentoijia!
ja alunperin vain kysyin, että miten yön aikana ei ala haista, mutta päivän aikana alkaa (olettaen, että päivä ja yö ovat suunnilleen yhtä pitkät). Sen oli tarkoitus olla vitsi, jota kukaan ei näköjään ymmärtänyt. Antaa olla...
Kauhee kiista päällä. Laitoin just koneellisen pyykkiä pyörimään ja taas alkoi sama saarna kuinka kone voi syttyä palamaan jne. Mies hysteerikko vai minä huoleton?
Niin kuin aiemmin on jo kirjoitettu, vesivahingot tapahtuvat muutamassa minuutissa. Meillä hajosi kanssa pyykkikoneen vedenottoletku. Vettä syöksyi paineella asuntoon, niin että se levisi makuuhuoneeseen asti.
Vesivahinkoa pahempi on tietysti tulipalo. Ihmiset luottavat palovaroittimeen kuin Jumalaan. Jos se palovaroitin ei ole samassa huoneessa kuin pesukone, niin palo saattaa olla edennyt jo niin pitkälle ennen kuin palovaroitin hälyttää, että tulipalo leviää räjähdyksenomaisesti muualle asuntoon kun palokaasut syttyvät. Ja tuohon kaikkeen ei välttämättä kulu kuin muutamia minuutteja.
Uskokaa jo, jos perheenne henki on teille arvokas, niin älkää käyttäkö pyykinpesukonetta/astianpesukonetta tai kuivausrumpua silloin kun nukutte!
Mies hysteerikko vai minä huoleton?
Meillä pyörii yleensä astianpesukone yöllä, koska on niin hiljainen, ettei haittaa kerrostalossa. Keittiön ja makuuhuoneen välillä ei ole ovia, joten tasainen humina kuuluu vuoteeseen saakka. Meidän ja astianpesukoneen välissä on kuitenkin kaksi palovaroitinta, kun omaa hysteerisyyttäni olen halunnut sellaisen sekä keittiöön (erityisesti melko iäkkään jääkaappi-pakastimen vuoksi) että eteiseen.
Pyykinpesukonetta emme yöllä käytä (pitää turhan kovaa ääntä). Kumpaakaan konetta en KOSKAAN jätä pyörimään yksin, siitä olen tosi tarkka.
Äitini pesee sekä pyykit että astiat yöllä. Tämän ketjun myötä alkoi mietityttää, onko se sittenkään ihan fiksua.
Meillä jopa vakuutusehdoissa kielletään nukkuminen tai lepääminen pesukoneen ollessa päällä.