Voiko ystävyys toimia, jos toinen kamppailee köyhyysrajalla ja toinen on varakas?
Kommentit (16)
No jos se varakas haluaa nussia sitä köyhää
Vierailija kirjoitti:
Monia hankaluuksia tulee. Varakas ei välttämättä ymmärrä että köyhällä ei ole varaa siihen, mikä varakkaalle ei maksa juuri mitään.
On mulla ollut varakkaita ystäviä. Ei mitään ongelmia tullut ikinä. Yksi tuollainen tuli meidän köyhempien mukana halvempiin baareihin ja oli ihan ok. Ei he ole ikinä vaatineet mitään kalliimpaa köyhien seurassa. Kyllä fiksut osaa huomioida muita sillä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monia hankaluuksia tulee. Varakas ei välttämättä ymmärrä että köyhällä ei ole varaa siihen, mikä varakkaalle ei maksa juuri mitään.
On mulla ollut varakkaita ystäviä. Ei mitään ongelmia tullut ikinä. Yksi tuollainen tuli meidän köyhempien mukana halvempiin baareihin ja oli ihan ok. Ei he ole ikinä vaatineet mitään kalliimpaa köyhien seurassa. Kyllä fiksut osaa huomioida muita sillä tavalla.
Mutta pidemmän päälle se itsensä alentaminen alkaa tympimään kun ei kehtaa kertoa mistään ostoksistaan, lomamatkoistaan tms.
Vierailija kirjoitti:
No jos se varakas haluaa nussia sitä köyhää
Mä olisin voinut kyllä, mutta ei se vissiin halunnut. : D Ehkä se luokkaero tuli tuossa kohtaa vastaan. Mää muistan, kun kerran älyttömässä kännissä koitin kepillä jäätä. Sain pakit saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö heitä siis ole enää, vai miksi kirjoitat menneessä aikamuodossa? Eikö suhteet siis kuitenkaan toimineet?
Jos on oikea ystävyys, niin kyllä voi toimia, olen testannut. Silloin kun toisella on enemmän varaa, niin voi tarjota eri juttuja, leffat, ravintolaillat jne. Joskus voi tulla aika, jolloin tilanne onkin toisin päin.
Tosiystävyys ei katso rahatilannetta, jos sydän on paikallaan. Kummallakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varakkaat ymmärtää hyvin, kyllä se köyhimpien on vaikeampi ymmärtää jopa sitä ettei varakkaammilla ole sitä uusinta puhelinta ja eivät pistä rahaa menemään ja osta aina mitä haluavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pidemmän päälle se itsensä alentaminen alkaa tympimään kun ei kehtaa kertoa mistään ostoksistaan, lomamatkoistaan tms.
Miksei kehtaisi? Kyllä minä ainakin haluan kuulla ystävieni asioista vaikka ne olisikin sellaisia jotka itselleni ei ole mahdollisia. Olen silti heidän puolestaan niistä onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun varakkaat tutut on noista kehdannut puhua ihan rehellisesti ja myös siitä "rikkaasta" perhetaustastaan. Yhteen aikaan mun "paras kaveri" oli yhden suomalaisen suuryrityksen johtajan penska. Kyllä niillä oli aina rahaa ollut ja kaveri pukeutui melko kalliisti ihan perus kaduntallaajiin nähden eli erottui joukosta jo sillä, että ne vaatteet oli niin paljon laadukkaammat ja tyylikkäämmät. Ei se varakkuutta peitellyt, mutta oli muuten kuten muutkin. Ihan tavallisia ihmisiä ne on. Muutama vuosi sitten yks mun kaveri oli miljonäärin penska. Ei sitä taustaa huomannut mistään.
Vierailija kirjoitti:
Ei varakas ole välttämättä tyhmä.
Mielestäni ei tarvitse edes olla kovin suuri varallisuusero, kun ongelmia alkaa tulla. Yleensä sen varattomamman puolelta tulee ilkeätä kommenttia ja pään aukomista siis, kun kateus nostaa päätään.
Vierailija kirjoitti:
Jos on oikea ystävyys, niin kyllä voi toimia, olen testannut. Silloin kun toisella on enemmän varaa, niin voi tarjota eri juttuja, leffat, ravintolaillat jne. Joskus voi tulla aika, jolloin tilanne onkin toisin päin.
Tosiystävyys ei katso rahatilannetta, jos sydän on paikallaan. Kummallakin.
Siis tämä että varakkaan odotetaan tarjoavan köyhemmälle jotain? Ei kiitos. Mitä hyväksikäyttöä.
Olen suurituloinen, mutta en viihdy lainkaan varakkaiden seurassa. Syystä että kasvoin vähävaraisessa perheessä. Raha tuo mulle turvallisuutta, ei tarvetta ökyillä eikä elvistellä.
Voi tietysti, kun parisuhdekin voi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kehtaisi? Kyllä minä ainakin haluan kuulla ystävieni asioista vaikka ne olisikin sellaisia jotka itselleni ei ole mahdollisia. Olen silti heidän puolestaan niistä onnellinen.
No ne on vaan materiaalisia asioita. Kyllä niiden varakkaiden ihmisten kanssa yleensä puhutaan ihan tavallisista asioista siis muusta kuin siitä materiaalisesta. Ne on ihan tavallisia ihmisiä. Ei niitä kiinnosta jutella jostain merkkilaukuista tms.