Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei millään pahalla mutta täytyy sanoa että oon todella onnellinen kun meillä on poika ja tyttö

Vierailija
17.02.2010 |

varsinkin aina sen jälkeen kun olen käynyt lukemassa noita sukupuoleen pettyneiden ketjuja.

Tuntuu että pelkkien poikien/tyttöjen äidin on kauhean kärkkäitä ja jotenkin katkeria, morkkaavat toista sitä sukupuolta mitä ei itsellä ole ja selvää kilpailua ilmassa kumpi on se "parempi" sukupuoli, tyttö vai poika?

Mun on helppo sanoa sekä pojan että tytön äitinä että molemmat ovat ihania, molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se tilitti lapsistaan. Vanhin on poika ja keskimmäinen myös, nuorin on tyttö. Vanhin poika ja keskimmäinen poika ottaa kuulema kokoajan yhteen, mutta tyttö tulee molempien kanssa toimeen ja pojat ei kiusaa tyttöä. Vanhimmalla pojalla on tyttöön suojeleva ote ja keskimäinen poika taasen leikkii tytön kanssa yhdessä.

Itselläni on vasta yksi lapsi poika, tyttökin olis kiva.

Vierailija
2/37 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonkin leikkivät, pelleilevät ja nauravat keskenään, harvoin tappelevat. Tietysti molemmilla on omatkin tyttö- tai poikaleikkinsä. En näe tässä yhdistelmässä mitään huonoa siihen nähden että molemmat olisivat samaa sukupuolta. Pojasta on kivaa kun isosiskon tyttökavereita tulee kylään, niitä on NIIN kiva vähän kiusata...

Eiköhän se ole niin ettei kukaan äiti vaihtais omia lapsiaan toiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmesta pojasta.

Vierailija
4/37 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kaksi samaa sukupuolta. Itse kasvoin isoveljen varjossa ja se on kyllä kurjin kohtalo tytölle. Pelkkää tappelua vaan. Siskokset ja veljekset leikkivät paljon paremmin keskenään ja ovat vanhempanakin enemmän tekemisissä. Isosisko ja pikkuveli ehkä menisi myös, mutta yhteenkään perheeseen en toivo lapsia poika-tyttö-järjestyksessä. Perhesovun kannalta kamalin vaihtoehto.

Tai täytyy toivoa tietysti, ettei nykyään enää olisi näin, mutta omasta lapsuudestani, ja kavereiden osalta, joilla oli isoveli... eipä siitä paljoa hyvää sanottavaa löydy.

Itse olen myös erityisen onnellinen siitä, että lapseni mitä todennäköisemmin löytävät toisistaan huomattavasti enemmän tukea ja syvällistä kontaktia, koska ovat samaa sukupuolta keskenään.

Vierailija
5/37 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olisin kernaasti ottanut vaan pari poikaa mutta sinne tupsahti sitten yksi tyttö väliin. Tottakai olen nyt iloinen, mutta en taatusti olisi ollut katkera pelkistä pojista...pelkistä tytöistä olisin kyllä voinut olla.

Kun itselläni on vain poikia, ja musta taas ( vaikka poikiani yli kaiken rakastankin) tuntuu, että pelkkien tyttöjen äitiys olisi ollut mulle helpompi kestää. Mä en ymmärrä mitä spesiaalia pojan äitiys naiselle antaa siinä mielessä mitä tytön äitiys. Mä koen niin, että mun miehellä tulee aina olemaan saunakavereita, tyyppejä, jotka katsovat maailmaa samasta näkövinkkelistä, joilla on ne miesten jutut, kun syntyy kenties lapsenlapsia heillä on se isyys joka on yhteinen kokemus... Itse pelkään jääväni näissä asioissa aina vähän ulkopuoliseksi, ja musta olisi ihanaa, jos olisi lapsi omaa sukupuolta, tyyppi, joka katselisi tätä maailmaa mun kanssa naisen näkökulmasta.

Vierailija
6/37 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lapset ei tulekaan toimeen keskenään, tiedän paljon sellaisia tapauksia sukupuolesta riippumatta.

Mä olen tehnyt lapsia siksi että olen halunnut lapsia, olen halunnut äidiksi. En tehnyt lapsia sen takia että saan tytön/pojan, vaan että saan lapsen ja saan tulla äidiksi. Toisen lapsen tein siksi kun halusin toisen lapsen, en tehnyt lasta sen takia että sen pitäis viihdyttää mun esikoista, ei se mikään pelle hermanni ole. Hyvä jos tulevat toimeen, mutta jos eivät niin sitten eivät, pääasia että löytävät oman paikkansa elämässä ja ovat onnellisia.

Vierailija
7/37 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on onni kun saa olla äitinä sekä tytölle että pojalle. Pääsee kurkistamaan molempien maailmaan ja leikkimään monenlaisia leikkejä jne.

Itse kyllä uskon, että olisi helpompaa, jos perheessä vain toisen sukupuolen lapsia. Lelut ja vaatteet olisi helppo kierrättää ja ne leikitkin ehkä sujuisi paremmin.

Vaikka sujuuhan se näinkin. Lapset oppivat joustaviksi kun roska-autokin voi pukeutua prinsessamekkoon tarvittaessa.

Vierailija
8/37 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt minulla ihanat 4v ja 5v pojat.Kolmatta emme suruksemme enää saaneet, mutta kolmen kupuksen jälkeisen keskenmenoon päättyneen raskauden aikana toivoin poikaa. Ajattelin, että olisi mennyt "paremmin" joukon jatkona.

Eli minä olen haikeissani lapset määrän, en "laadun" suhteen.

On jännä seurata kahden luonteeltaan hyvin erilaisen pojan kasvua ja kehitystä. Osa asioista on ilmeisen selvästi "poikaa" osa taas ilmiselvästi kummankin omaa luonnetta. Jos poikia olisi vain yksi, niin helpommin kuvittelisin ja yleistäisin useammankin asian vain "poikuudesta" johtuvaksi.

Meille olisi ollut sekä tyttö että poika lämpimästi tervetullut joukon jatkoksi.

Toivottavasti osaatte olla onnellisia lapsistanne!

Vierailija
9/37 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin huomaatte että kyllä pelkkien tyttöjen/poikien äiditä on ilkeitä, mikäköhän mahtaa olla syynä? kateus?

Vierailija
10/37 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä aina jauhetaan näitä samoja. Miten äiti on huono äiti jos ei saa sekä tyttöä että poikaa ja että miten elämä on ankeaa jos on pelkkiä tyttöjä tai poikia jne.

niin huomaatte että kyllä pelkkien tyttöjen/poikien äiditä on ilkeitä, mikäköhän mahtaa olla syynä? kateus?

Vierailija
11/37 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olisin kernaasti ottanut vaan pari poikaa mutta sinne tupsahti sitten yksi tyttö väliin. Tottakai olen nyt iloinen, mutta en taatusti olisi ollut katkera pelkistä pojista...pelkistä tytöistä olisin kyllä voinut olla.

Vierailija
12/37 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en näihin sukupuolikeskusteluihin ota osaa, koska ne ovat ihan eipäs-juupas- keskusteluita. Mutta minulla on kaksi poikaa, enkä enää lapsia halua ja arvaa- minäkin olen todella onnellinen!

Sitä en vain av:lla ymmärrä, kun jotkut eivät halua suoda tätä onnea minulle...?

Vierailija
13/37 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvun vanhojen ihmisten "rehellisen" suorasukaisia mielipiteitä.

Meillä on kolme tyttölasta ja kaksi koiranpoikaa ja hyvä niin.

Vierailija
14/37 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitisinyt sitä mihinkään muuhun ketjuun törkätä.

-ap

Vierailija
15/37 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun molempia sortteja on kaksi. Isot pojat ja pienet tytöt!

Vierailija
16/37 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kiittämättömät äidit eivät tajua olla onnelisia niistä LAHJOISTA, jotka elämä on heille antanut.

Mä tuun jotenkin surulliseksi ja vihaiseksi tästä aiheesta.

Vierailija
17/37 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin olen onnellinen kolmesta ihanasta lapsestani, joista ketään en vaihtaisi yhteenkään toiseen lapseen.

Vierailija
18/37 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tietenkin heistä onnellinen + siitä että saan kokea millaista on olla äiti tytölle tai pojalle. Olisin kyllä onnellinen vaikka olisivat molemmat tyttöjä/poikia.

Vierailija
19/37 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset leikit ja mielenkiinnon kohteet. Kavereita on, mutta aina veljestä löytyy kaveri seuraa.

No tuskin sun poika leikkii tytön kanssa barbeilla.

Vierailija
20/37 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset leikit ja mielenkiinnon kohteet. Kavereita on, mutta aina veljestä löytyy kaveri seuraa.

No tuskin sun poika leikkii tytön kanssa barbeilla.

Ja sisko puolestaan junaradalla, autoradalla ja monsteriautoilla ihan sujuvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi