Ei millään pahalla mutta täytyy sanoa että oon todella onnellinen kun meillä on poika ja tyttö
varsinkin aina sen jälkeen kun olen käynyt lukemassa noita sukupuoleen pettyneiden ketjuja.
Tuntuu että pelkkien poikien/tyttöjen äidin on kauhean kärkkäitä ja jotenkin katkeria, morkkaavat toista sitä sukupuolta mitä ei itsellä ole ja selvää kilpailua ilmassa kumpi on se "parempi" sukupuoli, tyttö vai poika?
Mun on helppo sanoa sekä pojan että tytön äitinä että molemmat ovat ihania, molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.
Kommentit (37)
Yhteiset leikit ja mielenkiinnon kohteet. Kavereita on, mutta aina veljestä löytyy kaveri seuraa. No tuskin sun poika leikkii tytön kanssa barbeilla.
vaan kaksi samaa sukupuolta.
Itse kasvoin isoveljen varjossa ja se on kyllä kurjin kohtalo tytölle. Pelkkää tappelua vaan. Siskokset ja veljekset leikkivät paljon paremmin keskenään ja ovat vanhempanakin enemmän tekemisissä.
Isosisko ja pikkuveli ehkä menisi myös, mutta yhteenkään perheeseen en toivo lapsia poika-tyttö-järjestyksessä. Perhesovun kannalta kamalin vaihtoehto.
vaan kaksi samaa sukupuolta. Itse kasvoin isoveljen varjossa ja se on kyllä kurjin kohtalo tytölle. Pelkkää tappelua vaan. Siskokset ja veljekset leikkivät paljon paremmin keskenään ja ovat vanhempanakin enemmän tekemisissä. Isosisko ja pikkuveli ehkä menisi myös, mutta yhteenkään perheeseen en toivo lapsia poika-tyttö-järjestyksessä. Perhesovun kannalta kamalin vaihtoehto.
Jos sulla on ollut vaikea lapsuus ja kusipäinen isoveli niin ei tarkoita sitä että kaikilla muilla on myös näin.
Mulla on veljiä ja siskoja, osan kanssa olen tullut paremmin toimeen kuin osan. Silti en lähde yleistämään sen perusteella yhtään mitään tai julistamaan mikä on kamalin ja mikä on paras vaihtoehto.
varsinkin aina sen jälkeen kun olen käynyt lukemassa noita sukupuoleen pettyneiden ketjuja. Tuntuu että poikien ja tyttöjen sekaäidit on kauhean kärkkäitä toitottamaan, miten heidän perheensä ovat täydellisiä kun on molempaa lajia. Luulevat olevansa muita parempia. Mun on helppo sanoa kahden pojan äitinä, että molemmat ovat ihania, molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.
[/quote]
oon onnellinen, et meil on 3 ihanaa poikaa. ehkä vähän poikatyttönä en oo koskaan oikein välittäny tyypillisistä tyttöjutuista. pojilla on mahtava yhteishenki. itse oon lapsena seurannut läheltä paria perhettä joissa oli yksi poika ja yksi tyttö, ei vaikuttanut hyvältä yhdistelmältä. eivät ole läheisiä aikuisinakaan.
jos meille tulis lisää lapsia, haluaisin ehdottomasti pojan. en usko et olisin kovin hyvä äiti tytölle. tunnen olevani vahvasti juuri poikien äiti.
oon onnellinen, et meil on 3 ihanaa poikaa. ehkä vähän poikatyttönä en oo koskaan oikein välittäny tyypillisistä tyttöjutuista. pojilla on mahtava yhteishenki. itse oon lapsena seurannut läheltä paria perhettä joissa oli yksi poika ja yksi tyttö, ei vaikuttanut hyvältä yhdistelmältä. eivät ole läheisiä aikuisinakaan. jos meille tulis lisää lapsia, haluaisin ehdottomasti pojan. en usko et olisin kovin hyvä äiti tytölle. tunnen olevani vahvasti juuri poikien äiti.
pelkäämättä että tulee HUI KAMALA se hirveä pelätty tyttö/poika ja sitten itketään taas.
ja katsokaa miten ne isoveljet kohtelee pienempiä siskojaan.
Tönitään pois tieltä ja lyödäänkin. Kamalaa katsottavaa.
ja katsokaa miten ne isoveljet kohtelee pienempiä siskojaan. Tönitään pois tieltä ja lyödäänkin. Kamalaa katsottavaa.
Voi olla että vähän höykyttää, mutta myös puolustaa. Siitä mulla on ihan omakohtaisia kokemuksia ja ne ei ole traumoja.
Meillä on 2 tyttöä ja 2 poikaa, tyttö on vanhin ja meillä tappelee niin tytöt kuin pojat iästä riippumatta. Tarkkaile joskus sinä sitä niin huomaat että sisaruksille on ihan tyypillistä riidellä keskenään oli sitten sukupuolet tyttöjä tai poikia.
ps. mun pikkusisko ampu mua lutkulla reiteen.
ei ainakaan meillä ;)!!! Päinvastoin käsikädessä tulevat sinne perhekerhoon ja isoveli halii ja suojelee siskoaan, välillä antaa pusun poskelle :). Olen todella onnellinen että mulla on poika ja tyttö ja juuri niin että poika on se vanhempi. Ja meillä lapset 5v ja 3v ja aina olleet läheisiä että äläpä yleistä!!!
kuin mitä isoveljillä. Isoveljillä on enemmän sisaruskateutta/mustasukkaisuutta, tytöillä taas on enemmän hoivaviettiä pikkusisaruksiin nähden.
saadaan terve lapsi tuolta masusta ulos.
Poika (1 v) jo on, olisi aivan mahtavaa saada sille kaveri samaa sukupuolta.
Tyttökin olisi kiva, näkisi pienen prinsessan kasvun.
Toisaalta, jokainen lapsi on niin erilainen persoona, että kasvattamisessa ja kasvun seuraamisessa on varmasti iloa (ja huolta) tuli kumpi tuli.
Iloitsen kyllä suvun ja kavereiden tytöistä ja pojista. On ne niin mahtavia! Rikkaus saada seurata niin monen pienen ihmisen elämän alkutaivalta!
sisarusten sijoittamisesta samaan/eri ryhmiin. Hän kertoi että vuodesta toiseen toistuu ilmiö, että siskokset halutaan mieluummin samaan ryhmään mutta veljekset tai isoveli ja pikkusisko eri ryhmiin. Pojat tappelevat enemmän/haastavat riitaa sisaruksen kanssa, joten on parempi sijoittaa erikseen.
sisarusten sijoittamisesta samaan/eri ryhmiin. Hän kertoi että vuodesta toiseen toistuu ilmiö, että siskokset halutaan mieluummin samaan ryhmään mutta veljekset tai isoveli ja pikkusisko eri ryhmiin. Pojat tappelevat enemmän/haastavat riitaa sisaruksen kanssa, joten on parempi sijoittaa erikseen.
Eli jos pojat ovat luonnostaan fyysisempiä, se tarkoittaa yhtä kuin tuomiota olla erossa veljestään? Just. Vai pitäiskö niiden poikakielteisten hoitajatanttojen paneutua vähän niihin poikiinkin?
Omat poikani aloittivat aikoinaan ryhmiksessä, kun nuorempi oli 2,5 ja vanhempi 5. Heistä oli suuri tuki, turva ja seura toisilleen. Eikä ne siellä mitään tapellu.
Johon itse vastas että, niin varmaan sama kumpi on kun olis vaan terve. Vastasin pojalle: Ihan sama kumpi on ja sairaatkin kotia tuodaan , ainoastaan toivon että hengissä on ja hengissä pysyy. Kyllä poika oli ihmeissään. Meillä myös 2 kumpaakin mutta yhtä onnellinen olisin vaikka kaikki samaa sukupuolta olis.
vaan vanhemmat esittävät toiveen haluavatko samaan vai eri ryhmiin. Ja usemmiten siis käy niin, että pojat toivotaan eri ryhmiin.
Eli jos pojat ovat luonnostaan fyysisempiä, se tarkoittaa yhtä kuin tuomiota olla erossa veljestään? Just. Vai pitäiskö niiden poikakielteisten hoitajatanttojen paneutua vähän niihin poikiinkin?
Omat poikani aloittivat aikoinaan ryhmiksessä, kun nuorempi oli 2,5 ja vanhempi 5. Heistä oli suuri tuki, turva ja seura toisilleen. Eikä ne siellä mitään tapellu.
vaikkei kukaan sitä uskokaan. Yhdenkään sukupuoleen en ole ollut pettynyt.
Mutta kotia osaa leikkiä, kokkaa ja siivoaa :)
Tyttö leikkiin autoradoilla ja junaradoilla, lukee veljelleen, järjestää sille vaikka diskon huoneeseensa, antaa vauhtia keinussa, pelaavat pelejä. Joten eiköhän noilta yhteistä löydy vaikka eivät samaa sukupuolta ole.