Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko epävakaasta persoonallisuudesta parantua?

Vierailija
16.02.2010 |

Kokemuksia tai lähipiiristä? Itse epäilen sairastavani sitä...ehkä taipumus lisäksi skitsofreniseen käyttäytymiseen eli salailuun jne.

Voiko tästä koskaan parantua? Paljon mietin asioita ja luen kirjallisuutta ja olen menossa ryhmäterapiaan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen diagnosoinut itseni epävakaaksi, oli monta vuotta hirveää ahdistusta, sekoilua, raivokohtauksia, masennusta, tyhjyyttä, näköalattomuutta, narsistisuutta ja muuten vain luonteen kylmyyttä.

Ammattiapua tai diagnoosia en ole jaksanut ikinä hakea.

Olen parantunut vuosien saatossa hitaasti.

Äidiksi tulo auttoi todella paljon empatian heräämisessä muihin ihmisiin ja elollisiin olentoihin kun välittäminen omaa lasta kohtaan heräsi. Muistan kun oli aikaisemmin lemmikkikissa, enkä saanut mitään yhteyttä siihen, en välittänyt siitä yhtään.

Nyt koen välittämisen tunteita jopa kissaa kohtaan ja osaan hoivata sitä.

Toinen asia joka on auttanut on meditointi ja tietoinen ajatusten tarkkailu.

Kyllä elämä on niin paljon parempaa kun osaa välittää muista.

Vierailija
22/28 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee nyt pelkästään epävakaata: itselläni on ja voin sanoa että helpottaa vanhemmiten... terapiat sun muut eivät mua nuorempana auttaneet pätkääkään, vain vuodet ja elämänkokemus. 20s ja 30s olivat vaikeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

DKT! Tämä terapia kehitelty juurikin epävakaille.

Vierailija
24/28 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia te epävakaat olette? Siis tiedän, että tähän häiriöön kuuluu mm. Musta-valkoinen ajattelu, tyhjyyden tunne, asioiden vatvominen ym. Mutta miten nämä asiat näkyvät päivittäisessä elämässänne?[/http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Vierailija
25/28 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku tuolla aiemmin mainitsi että oireisiin kuuluu jatkuva tyhjyyden tunne, niin onko kellään kokemusta että mikä sellaiseen auttaisi? Tai että mistä se johtuu että epävakaa tuntee jatkuvasti tyhjyyttä vaikka kuinka kivoja asioita tulis eteen, ne ei silti niinkun viittä minuuttia pidempään pidä sitä onttouden tunnetta poissa?

Se minusta tässä on rasittavinta, kun mikään ei vaan tunnu yhtään miltään, enkä osaa itse sille mitään tehdä.

Vierailija
26/28 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/28 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia dialektisesta terapiasta epävakaan hoidossa? Miten toimi?

Entä kognitiivisesta terapiasta tai skeematerapiasta epävakaan hoidossa? Kuinka auttoi, muuttuiko ajattelu? Millaisia tehtäviä/harjoituksia oli? Kauan kesti?

Vierailija
28/28 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up