Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina sanotaan, että jos aloittaa seurustelun nuorena, että jää nuoruus elämättä?

Vierailija
15.02.2010 |

Minä ja mieheni ollaan alettu seurustelemaan 15 kesäsinä, mutta ei meiltä silti mitenkään nuoruus jäänyt elämättä. Yhä nähtiin kavereita ja käytiin viihteellä ym. ja esikoinen syntyi kun ikää oli 22v. Tuolloin meillä oli molemmilla jo työpaikat, minä yhä samassa paikassa, mies nykyään yrittäjä.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä se tarkoittaa sitä, että tulee pantua vain yhden ihmisen kanssa teinistä asti, ja sitten kolme-nelikymppisenä mies yleensä havahtuu siihen, ja haluaa käydä myös muissa naisissa, ennen kuin on siihen liian vanha.

Vierailija
2/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri - että ne paneskelut ja kaiken maailman parisuhdekokeilut jää kokematta. Valitettavasti ei mikään pieni ongelma, sillä eräs tuttu nainen erosi juuri miehestään (kahden vuoden avioliiton jälkeen) ko. syystä. Nainen halusi vielä hurvitella, eikä sittenkään vakiintua. Kiva kun tuossa vaiheessa tajusi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä se tarkoittaa sitä, että tulee pantua vain yhden ihmisen kanssa teinistä asti, ja sitten kolme-nelikymppisenä mies yleensä havahtuu siihen, ja haluaa käydä myös muissa naisissa, ennen kuin on siihen liian vanha.

tuohon. Oon tyytyväinen seksielämäämme ja sitä on riittävästi. En osaa kuvitella syytä miksi edes vilkaisisin toisia miehiä kun omani on täydellinen:)

Vierailija
4/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös muunlainen rälläysvaihe väliin, tarkoitan ryyppäämisiä, kulkemisia jne.

Vierailija
5/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon. Oon tyytyväinen seksielämäämme ja sitä on riittävästi. En osaa kuvitella syytä miksi edes vilkaisisin toisia miehiä kun omani on täydellinen:)

et voi tietää tuleeko miehellesi kaipuu muita naisia kohtaan.

Vierailija
6/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastaisi ryyppäystä, niin voi tulla myöhemmin tunne, että on jäänyt jostain paitsi, kun ei ole koskaan esim. asunut yksin, tai ollut ihan vapaa, ei tartte tilittää kenelläkään asioitaan eikä kysellä lupia eikä ottaa aina toisen mielipide huomioon, ei voi vaikka päättää muuttaa Australiaan seuraavalla viikolla..

Vierailija
7/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 20 v. Kyllä me ollaan ryypätty ja rällätty, reissattu yksin ja erikseen. Ainoa ero moniin muihin on tosiaan se, että ei olla paneskeltu muiden kanssa. Tähän mennessä se ei ole ollut ongelma... Meillä on ollut erilaisia kriisejä ja niiden yhteydessä on kyllä käsitelty tätä muiden haluamis -asiaa. Ollaan toistaiseksi samoilla linjoilla, että ei kiinnosta muut.

Vierailija
8/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi tietää tuleeko miehellesi kaipuu muita naisia kohtaan.

Vierailija
9/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme asuneet yksin! Ja olen esim. lähtenyt Helsinkiin töihin kun mies on jäänyt opiskelupaikkakunnalle. Ei toisen mielipiteen huomioiminen tarkoita sitä, että ei voisi tehdä "itsekkäitäkin" ratkaisuja.

Meidän suhteen salaisuus on nimenomaan tasa-arvoinen suhde, jossa kumpikin saa elää myös omia juttujaan, mutta toisen kanssa.

Vierailija
10/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 20 v. Kyllä me ollaan ryypätty ja rällätty, reissattu yksin ja erikseen. Ainoa ero moniin muihin on tosiaan se, että ei olla paneskeltu muiden kanssa. Tähän mennessä se ei ole ollut ongelma... Meillä on ollut erilaisia kriisejä ja niiden yhteydessä on kyllä käsitelty tätä muiden haluamis -asiaa. Ollaan toistaiseksi samoilla linjoilla, että ei kiinnosta muut.

Et sä vielä 20-vuotiaana tiedä miten elämä menee tai oikein voi kommentoida tätä asiaa.

Itsekin seurustelin saman pojan kanssa 14-21-vuotiaana, mutta kyllä se elämä sitten vei eri suuntaan ja hyvä niin. Olisin varmasti silloin parikymppisenä ollut ihan samaa mieltä kanssasi, että kyllä tiedän nyt miten asiat on ja tämä mies on paras ja rellestää olen saanut. Kuitenkin olin sitten monen monituista vuotta "yksin" eli erilaisissa lyhyemmissä suhteissa ja asuin yksin. Se on ihan eri asia kuin se, että saa piipahtaa viihteellä ja jättää poikaystävän kotiin.

Mutta, kyllä jotkut on silti tyytyväisiä elämäänsä yhdenkin kumppanin kanssa. Ja se on hyvä niin. Itse olen nyt todella onnellinen, että sain asua yksin, miettiä opiskelukuvioni ja elämiseni itse ennen naimisiinmenoa ja lasten tuloa.

Vierailija
11/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sana puuttui: 20 v. YHDESSÄ!

Eli kyllä mä jo jotain elämästä tiedän... kaksi lastakin on.

Vierailija
12/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme asuneet yksin! Ja olen esim. lähtenyt Helsinkiin töihin kun mies on jäänyt opiskelupaikkakunnalle.

olet ihan sataprosenttisen varma, ettei miehesi ole tuolloin tai joskus muulloin hyödyntänyt tilaisuuttaan olla muitten naisten kanssa? Tai jos nyt ehdottaisit hänelle, että kokeilette muitakin vaikka puoli vuotta, ja sitten palaatte vanhaan, niin häntä ei yhtään kiinnostaisi?

Vierailija
13/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän suhteen edellytys on luottamus. Olisi täysin naurettavaa kuvitella, että edes pystyisin "vahtimaan" miestäni oli hän 200 km päässä tai saman katon alla. Luotan häneen ja hän minuun.

Joku joskus sanoi mulle, että miten voi olla yhdessä ensimmäisen seksikumppaninsa kanssa, ilman kokemuksia muista. Voi tulla yllätyksenä, mutta meidän seksielämä ei ole samanlaista nyt kuin 17-vuotiaana! Suhteessakin ihminen kehittyy ja kaikilla ei ole tarvetta hankkia niitä lovia sängynpäätyyn.

Vierailija
14/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sana puuttui: 20 v. YHDESSÄ!

Eli kyllä mä jo jotain elämästä tiedän... kaksi lastakin on.

Mietin että jopas on tietäväinen nuori taas liikkeellä. :) Tädin saarna meni nyt ihan väärille korville. ;)

Vierailija
15/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeukset vahvistaa aina säännön, mutta kyllä ne nuoruuden rakkaudet, pariskunnat jotka alkaneet seurustella 15-17 vuotiaina ja nyt naimisissa (3-kympin ohittaneita) ja lapsia 1-2... niin järjestään ne niiden suhteet on kyllä aika arkisia. Sellaisia, että "ollaan hyviä kämppiksiä"

Monet esim. todella harvoin ottavat aikaa kaksin parisuhteelle, koska haluavat vaan nyt elää lapsia varten (siis se nainen haluaa) ja mitäs sitten kun lapset lähtee pesästä ja omaa suhdetta ei ole pidetty lämpimänä?

Mä todellakin allekirjoitan sen, että olisi hyvä siinä 20-25 vuotiaana vähän elää ja irrotella. Ei jää kokematta jotain (en puhu nyt pelkästään irtosuhteista!), jota täytyy sitten 45-vuotiaana lähteä etsimään. Mikään ei ole surullisempaa kuin vajaa 50-vuotiaat miehet, jotka juoksee baanalla 3-kymppisten naisten perässä... aaargh.

En siis tarkoita, että nyt pitää ruveta kipinkapin eroamaan, jos on naimisissa nuoruuden rakkautensa kanssa... mutta ainakin suosittelen pitämään suhteessa jännitettä yllä. Ettei anneta sen arjen iskeä liian lujaa.

Olen itse todella tyytyväinen, että tapasin mieheni vasta 27-vuotiaana. Ei ole sattumaa, että monet tuttavapariskunnat avoimesti kadehtivat suhdettamme. Tai en tiiä kadehtivatko, mutta tulee kommentteja tyyliin "teistä näkee päälle päin, että teillä on varmaan viriili seksielämä" (pitää paikkansa) ja "te olette niin romanttisia edelleen" (pitää paikkansa tämäkin.

Ja ennen kuin nyt joku kerkeää laittamaan, että "ollaan oltu pitkään naimisissa ja ollaan tosi kiihkeitä" niin korostan, että POIKKEUS VAHVISTAA SÄÄNNÖN ;)

Vierailija
16/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muut miehet ei petä, ei ainakaan se sun pentti kun ootte tavannu 25 vuotiaana! Ehkä se on pettynytkin suhun kun tietää kymmeniä parempia kun sinä ja käy jatkuvasti vieraissa..

Vierailija
17/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu yhdessä pian 13v, 2 lasta. mä olin 16, mies 19 kun alettiin seukata. Mä olin eka miehelle, minä toinen (ensimmäinen vakava suhde) miehelleni.

Me ajatellaan niin, että on helpotus olla suhteessa jossa ei ole kummallakaan menneisyyttä painolastina. Ei ole eksiä, eikä mitään virityksiä. ei menneitä pettymyksiä, eikä pelkoja.

ainakin omalta kohdaltani voin todeta, ettei mua kalva pelko siitä, että olen tietämättäni paskassa suhteessa koska en kokemattomuuttani ymmärrä paremman päälle. Seksi sujuu ja huvittaa pikkulapsiarjen puristuksessakin, meillä on hauskaa ja yhteisiä haaveita ja unelmia koko loppuelämän varrelle.

Ai niin, yksi vaiettu totuus miesten maailmasta: Se vain on niin, että mies arvostaa valtavasti seksiä naisen kanssa, joka on, miten sen nyt sanoisin... jakanut rakkauttaan säästeliäästi muille miehille. Kyllä munkin miehelle se on tosi suuri asia, että olen ollut yksin hänen nyt ja aina. Saunailloissa on monen monet miehet tunnustaneet kadehtivansa suuresti miehiä joilla on näin onnellinen tilanne vaimonsa suhteen. Tai ehkä se on vain omistuhalua, jos haluaa asian nähdä rumassa valossa. Mutta pääasia on se, että tämä tunne ilmenee suhteessa erityisenä arvostuksena, vaalimisena ja hellyytenä.

Vierailija
18/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät ja tuttavat sanoivat jo 15 vuotta sitten meille, että olette luodut toisillenne.

Näinhän se on! :-) Me vaalitaan suhdettamme, vaikka ei aina ole ollut helppoakaan.

20 v. yhdessä

Vierailija
19/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, yksi vaiettu totuus miesten maailmasta: Se vain on niin, että mies arvostaa valtavasti seksiä naisen kanssa, joka on, miten sen nyt sanoisin... jakanut rakkauttaan säästeliäästi muille miehille. Kyllä munkin miehelle se on tosi suuri asia, että olen ollut yksin hänen nyt ja aina. Saunailloissa on monen monet miehet tunnustaneet kadehtivansa suuresti miehiä joilla on näin onnellinen tilanne vaimonsa suhteen. Tai ehkä se on vain omistuhalua, jos haluaa asian nähdä rumassa valossa.

kun ne miehet pelkää vertailua. Miksi muuten miehen ei koskaan haluta olevan neitsyt? Koska eihän se silloin tiedä naisista mitään eikä osaa mitään. Mä en kyllä itse koskaan menisi kimppaan miehen kanssa, joka vaatii minun olevan hänen ainoansa, jotta hän pystyy arvostamaan minua..en elä 50- luvulla.

Vierailija
20/57 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette voi vielä tietää kuinka suhteenne käy. Ette vaikka olisitte olleet 20v yhdessä. Viidenkympin tietämillä useilla miehillä alkaa vipattamaan päässä (ilmeisesti alapäässä) ja sitten se on menoa.

Tunnen useammankin pariskunnan jotka ovat olleet +- 30v yhdessä ja sitten eroavat kun mies vaihtaa nuorempaan. Tunnen kyllä yhden naisenkin joka viidenkympinvillityksessä pisti ranttaliksi.

Mulla itseasiassa istuu tuossa sohvalla juuri sellainen mies. 29v aviota takana ensimmäisen vaimon kanssa ja nyt viitisen vuotta minun kanssani. Nii-in, olen toistakymmentä vuotta nuorempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi