Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni teistä jättää lapset autoon ..

Vierailija
15.02.2010 |

esim. kauppareissun ajaksi?

Meille kävi niin että auto syttyi palamaan kun ajettiin kotipihaan. Huomattiin se onneksi heti eikä mitään pahempaa sattunut,

mutta mietin sitä että jos olisinkin mennyt just sillon kauppaan yksin ja jättänyt lapset autoon, olisi seuraukset voinu olla ihan kauheat.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotiaasta alkaen, jos olen käynyt pikkukaupassa viiden minuutin ostoksilla. Nyt lapsi on 6-vuotias, eikä aina jaksa esim. tarhapäivän jälkeen tulla mukaan kauppaan, vaan jää mieluummin odottelemaan autoon. Joutuu olemaan autossa yksin 15-20 minuuttia, enkä ole huolissani, vaikka täältä av:lta olenkin lukenut lukuisista upouusistakin kumminkaimojen autoista, jotka ovat syttyneet palamaan juuri sillä hetkellä, kun äiti tai isä on mennyt kauppaan/kotiin/pankkiin ja jättänyt lapset autoon odottamaan.

Vierailija
22/30 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isompi on jo sen verran iso, ettei lähde minnekään juoksemaan.

Onhan siinäkin riskinsä, kun ottaa lapset mukaan.

8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätän pikkuvauvan päivittäin autoon yksin (itse asiassa kahdesti päivässä) kun vien ja haen isompaa tarhasta. Auton jätän käyntiin. Selviän ruljanssista huomattavasti nopeammin, kuin raahaamalla turvakaukaloa mukanani tullen mennen. JOS alkaisin miettimään kaikkia epätodennäköisyyksiä (esim. että auto, uusi, syttyisi palamaan) niin saisinkin sitten teipata nuo molemmat muksut itseeni jesarilla kiinni. Ja sekään luultavasti ei estäisi onnetonta sattumaa osumasta kohdalle, jos on osuakseen. Maalaisjärkeä saa, ja on suotavaa, käyttää. Lyhyen kauppareissun ajaksi jätän molemmat autoon, kolmevee ei osaa avata turvaistuinta vielä. Kun osaa avata vyöt ja ovet, en enää jättäisi ennen kuin sitten taas kun on niin vanha ettei karkaamisesta olisi pelkoa.

Tosiaan, riskit on kaikessa, voinhan ottaa molemmat mukaan jokaiselle kauppareissulle, ja joku rattijuoppo ajaa koko porukan yli parkkiksella... Ei voi tietää, kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee, eikä varmaan kukaan ole niin vastuuton että tietoisesti ottaisi TURHAA riskiä.

Vierailija
24/30 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun otin hänet mukaan kauppaan ja autolle palatessamme joku hullu kaahasi parkkipaikalla suoraan päällemme.

Ehdin viime tingassa vetäistä lapseni pois auton alta, eikä se auto minustakaan kaukaa mennyt. Voitte uskoa, että kävin avautumassa tuolle kuskille!!!

Olisi ollut turvallisempaa jättää tyttö omaan autoon odottamaan.

Vierailija
25/30 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo alle 2v, vahingossa tosin. Mutta en luottais siihen yhtään, etteikö muka sais. Kuiteskin pidän lapsen mielummmin mukana, kun jätän yksin. Asiat voi hoitaa niin, ettei tartte yksin jättää. Niin kiire mulla ei ole koskaan, että pitäsisi yksin jättää. Elämä on valintoja, ja lapsen turvallisuus menee mulla aina ykkösenä.

Vierailija
26/30 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja, ja lapsen turvallisuus menee mulla aina ykkösenä.

turvallisempaa ottaa lapset mukaan kuin jättää heidät odottamaan autoon.

En itse esim. pidä järin turvallisena kolmen pienen lapsen raahaamista ostoskärryjen palautuspisteeseen ja takaisin vilkkaalla parkkipaikalla vain siksi, ettei heitä muka voisi jättää hetkeksi autoon.

Vierailija
27/30 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän, kun

- käyn viemässä postilaatikkoon kirjeitä

- käyn pikkukaupassa, josta näkee ulos koko ajan

- käyn tankkaamassa & maksamassa huoltsikalla

- käyn kiskalla hakemassa jotain pikaista

En jätä, kun

- käyn ruokakaupassa isommassa kaupassa

- asioilla, jotka saattavat kestää (pankki tms)

- käyn vieraassa tai isommassa kaupungissa vaikka

kiskalla pikaisesti.

- lapsi niin iso, että saa vyöt itse auki

Mutta sitten on ihmisiä, jotka jättävät vauvan vaunuihin nukkumaan ulos isomman lapsen neuvolakäynnin ajaksi, kiskalla käynnin ajaksi, kaupassa käynnin ajaksi tai muilla asioilla olon ajaksi. En edes koiraani jättäisi ulos oven pieleen miksikään ajaksi yksin!

Vierailija
28/30 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on olut riittävästi tilanteita ja tapauksia joiden ei pitänyt olla edes mahdollisia. Niinpä lapset on aina mukana.

Vierailija
29/30 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätä, kun lapsi niin iso, että saa vyöt itse auki

hänet voi jättää autoon nimenomaan tästä syystä :)

Vierailija
30/30 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kuollut poika autoon.

Tästä on tehty leffakin.

Isää syytettiin aluksi lapsensa kuolemasta, siis että olisi tämän tappanut.

Mutta niin se vaan meni että nukkuva lapsi kuoli palavaan autoon. :(