Onko Kinuskikissa ottanut paineita blogin pitämisestä?
Vai miksi ihmeessä on jotain "pakkopostauksia" tyyliin kanelikaakao? Kai nyt kuka tahansa osaa kanelia kaakaoon laittaa?
Noita juomaohjeita on viimeaikoina ollut ihan liikaa! Kunnon ohjeita kaipaan!
Kommentit (145)
No minusta kyseisen blogin pitäjä on harrastuspohjalta väkertämässä leipomuksia..:) Huh, kaipa minun omat tekeleeni sais AMMATTILAISEN tukehtumaan nisuunsa..ku ei taida olla oikeestaan mikään leipomus mennä kaikkien sääntöjen mukaan:) Ja jos nyt joku saa kamalan vihantunteen kinuskikissasta niin miksi, oi miksi pitää mennä sinne pällistelemään..?? (juu sinne voi kommentoida avoimesti..mut jos hänen tuotokset ovat NIIN kamalia ja ei kestä arvostelua, niin ihmettelen kyl mitä sielä sitten pitää kytätä..et sais jostain kaivamalla kaivaa, et toi on huono ja toi on VÄÄRIN TEHTY..) Et olihan näköjään nyt sitte innostuttu porukalla arvostelemaan ku joku ensin näyttäny tulta..:p
Olen tässä asiassa samaa mieltä ja hyvin kiteytit asian. En tosiaankaan ymmärrä, minkä vuoksi leivonta-ammattilainen menee blogia lukemaan ja tulee tänne sitä moittimaan. Jos blogista ei mitään saa, niin miksi sitä pitää lukea? En käsitä.
Leipojia on monentasoisia. On ammattilaisia, harrastelijoita ja sitten tämä minun sarjani: jauhosormi keskellä kämmentä. Minulle ao. blogista ainakin on iloa.
ei ole pahemmin tullut uusia tekeleitä! Ja todellakin, ne joita on tullut, ei ole mitään ihmeellisiä eikä inspiroivia. Todella harmillista, koska harvase päivä käyn katsomassa ja petyn. Ilmeisesti aikansa menee todellakin ihan muuhun ja varmaan pistää ideansa nykyään rahoiksi mieluummin.
Eihän se nyt Kinuskikissan vika ole jos sinä petyt. Kyllä sinun onnesi ja mielihyväsi on ihan sinun omissa käsissäsi. Et voi syyttää siitä kinuskikissaa, Suomen hallitusta tai teidän postinkantajaa.
Lisäksi on rumaa puhua tässä yhteydessä "tekeleistä". Sana tarkoittaa jotain, mikä on tehty hutaisten tai taitamattomasti. Eiköhän kinuskikissan tarjottavat ylitä ainakin hyvän keskitason.
On siinä blogissa hyvääkin, seikkaperäiset selostukset kuvineen.
Osa kakuista on todella hienoja ulkonäöltään ammattilaisenkin silmään.
Itselläni ei riittäisi viitseliäisyyttä eikä aikaakaan blogin ylläpitoon.
kondiittori
Nyt vaan kaikki av-mammat kipinkapin lähikauppaan ja pakastekakkuja ostamaan..saatte sitten kärtytä niiden valmistajalle..:p
Niin, ehkä hän "pistää ideansa rahoiksi nykyään". Niin minäkin tekisin jos joku haluaisi maksaa minun ideoistani jotain. Blogin kirjoittaminenhan on ollut hänelle kai harrastus. Saapi lukea tai olla lukematta, etsiä muuta luettavaa tai vaikka pistää oman blogin pystyyn.
Nyt täällä jo moititaan, että Kinuskikissa saa ehkä työstään myös tuloja? Apua! Eikös nyt ole ihan kertakaikkisen hienoa jos joku voi harrastuksestaan myös jotain hankkia?
Helpot kakut. Meillä on neljä pientä vintiötä, jotka eivät mitään mestariluomuksia tarvitse, mutta hauksaa ja mukavaa & kotonatehtyä haluamme silti. Kyllä helpoilla kakuillakin on käyttäjäkuntansa.
Kävin lukemassa myös Kinuskikissan palautteita ja vastauksia näihin kaikkiin. Asiallisia ja ystävällisiä olivat kissan kommentit palautteisiin.
Nyt minua jo kovasti huvittaa tämä ammattilainen, joka oli käynyt kuvia leikkauspinnasta tutkimassa. Luojan kiitos, ettei pääse tarkastelemaan minun leipomuksiani. Ammattiylpeys on asiaan kuuluvaa, mutta eikö hän voisi jo perustaa oman bloginsa, jossa sitten kertoo miten kakku tehdään oikeaoppisesti?
miksi blogin pitäjän pitäisi kehittyä? harrastuksessaan?
niin toki siinä haluaa kehittyä, olisi kurjaa olla vuodesta toiseen aloittelijatasoa.
että palautteen antajien pitäis tässä eniten ottaa palautetta vastaan ja kehittyä.
Jos sanotaan, että kakkusi on tökerö, se on haukkumista, ei mitään rakentavaa palautetta.
Ruokablogeissa parhaimmat palautteet muuten tulee niiltä, jotka on ohjeita kokeilleet.
Minä en ole tätä ketjua avannut vaan tämän innoittamana mennyt kurkkaamaan blogia. Siellä on siis useammalta taholta esitetty kritiikkiä ei vain minun kirjoittamanani. Kinuskikissa tietää asian varmasti jos on aikaa katsella ip-osoitteita. Eihän vaaleaakaan kakkupohjaa jätetä raa'aksi miksi tumma jätettäisiin etenkään kun se ei ole suklaapohja miksi sitä väitetään. Suklaapohjan pitää sisältää nimeä antavaa ainetta, tuossa tuotoksessa on kaakaojauhetta. Aito suklaa sisältää kaakaovoita ja sitä ei tuossa pohjassa ole käytetty. Omalta osaltani piste tälle jutulle muut jatkakoon. Minua saa edelleen kritisoida vapaasti niin Kinuskikissa kuin muutkin jos siltä tuntuu en ota siitä nokkiini. Minulla on vahva ammattitaito ja sen lisäksi hyvä itsetunto - ei satuta vaikka huutelette. On vain hyvä että pääsee jotain kautta höyryjään purkamaan, oma elämä siellä kotioloissa saattaa sujua paremmin kun netissä saa puhallella höyryjään ulos näppiksen kautta.
Mutta se onkin jo taitolaji. Sitä ei taideta ammattikoulussa opettaa?
Olen huomannut, että jos antaa kritiikin siten, että asettuu toisen asemaan, niin lopputulos on yleensä hyvä. Sinulla on ikävä tapa käyttää termejä "tuotos", "tekele". Et ehkä ymmärrä, mutta ne ovat kovin vähätteleviä.
Hyvä itsetunto tarkoittaa sitä, että tietää olevansa hyvä, mutta ei sen kustannuksella, että saa muut näyttämään huonolta.
Ihmissuhdetaidoissa sinulla on vielä opettelemista. Onneksi kakut eivät keskustelua kaipaa. Oletko asiakaspalvelussa ollut koskaan? Onko sinua päästetty tiskin taakse.
Terveisin terapeutti
Huvittavia te kaikki olette, jotka puolustelette sitä tosiasiaa että KK:n taso on romahtanut. Ei ketään kiinnosta selittelyt kiireisestä perhe-elämästä!
t. kondiittoria komppaava, ei kuitenkaan sama tyyppi
edellisille.
Leipomoiden ja konditorioiden kakut ON minustakin syömäkelvottomia.
käypä Kakkugalleriassa tai Krullasissa.
Siellä on hyviä ohjeita paljon ja myös hyviä kuvia ja suht helppoja ohjeita myös ei jauhopeukalon omaaville.
Silti olen sitä mieltä että kyllä ei niin mieluisaa kritiikkiäkin pitää osata ottaa vastaan, ilman että loukkaantuu. En mä ainakaan ottaisi hernettä nenuu jos joku kertoisi missä mättää tai ohjetta vähän "parantelis" tai jotain.
kondiittori oli kommentoinut Kinuskikissan blogiin ja tässä kopio siitä.
"Kondiittori:
2.5.2010 14:44
Mielestäni tuo “mehevä suklaakakku” on kuvistaan päätellen raaka, liisterimäinen. Suklaakakuiksi nimitetään kakkuja joissa käytetään suklaata, tässä ohjeessa on kaakaojauhetta. Oikea nimitys olisi tumma kakkupohja.
Joko ohjeen raaka-aineet eivät ole balanssissa tai kypsennysaika on liian lyhyt. Katsoin kuvat valmiin kakun leikkauspinnata sekä kakkupohjan erillisestä ohjeesta. Tuossa valmistusprosessissa on se ongelma, että jauhoja sekoitetaan liikaa joten tärkkeys ehtii liisteröityä, järkevämpää olisi lisätä maidosta puolet heti munien lisäämisen jälkeen sitten vähän jauhoseosta ja loput maito ja sitten lopuksi suurin osa jauhoista.
Nämä ovat ihan perusasioita kondiittorin arjessa jotta tuotteista saadaan onnistuneita.
Ajauduin tänne vauva.fi keskustelun pohjalta katsomaan kyseistä vappukakkua.
Mielestäni voi kommentoida jos selkeästi näkee että jokin asia olisi viisainta tehdä toisin, parantaisi Kinuskikissan taitoja ja samalla häntä kopioivien.
On selvää jos ei ole ammattilainen tekee virheiltä joilta ammattilainen välttyy. Ammattikoulutuksessa käydään läpi teoriaa ja ollaan perillä raaka-aineiden käyttäytymisestä.
Hyviä blogihetkiä kaikille!"
Lukekaa koko ketju
http://www.kinuskikissa.fi/?p=6637#comments
ja hyviä kuvia, ei taida olla mikään sunnnuntainäppäilijä. En ole missään leipomossa nähnyt noin upeita kakkuja.
ja hyviä kuvia, ei taida olla mikään sunnnuntainäppäilijä. En ole missään leipomossa nähnyt noin upeita kakkuja.
leipomot tekee pullaa, leipää yms.
Kondiotriat myy kakkuja.
leipomot tekee pullaa, leipää yms.
Kondiotriat myy kakkuja.
no tietty semmoisia perus täytekakkuja, mutta en ole kyllä missään muualla ,kuin ehkä lehdissä,nähnyt niin hienoja kakkuja kuin tällä Kinuskikissalla.
Ja eikös suklaakakun pidä olla sisältä kostea?
Mä ainakin olen tykännyt. Enkä edes leivo mitään kakkuja, suolaisia teen joskus.
Mä käyn katsomassa ohjeita ja se riittää. En lue kommenteja enkä jaksanut tätäkään ketjua kokonaan lukea.
Ihanaa kun on noi viitseliäs kissa ja jakaa toisille ohjeensa.
Toki kritiikkiä pitää ottaa vastaan ja on sitä oikeus myös antaa. Mutta mun mielestä on typerää jos se koskee sitä minkälaisia ohjeita kissa antaa "pelkkä pirtelö, yhyy en ala mitää, olisi halunnut jotain muuta" ei voi tyhmempää olla! vai voiko?
varmaan kivaa lukea täältä näitä kommentteja.