Kuinka moni odottaa Jeesusta palaavaksi hetkenä minä hyvänsä?
Kommentit (292)
minä ihmettelen sitä raivoa millä nämä ei-uskovat käyvät uskovien kimppuun ( 78 esimerkkinä) raivokkaasti herjaten ja vähätellen, eikö jokaisella ole oikeus uskoa ihan mihin haluaa? Onko se teiltä pois? Tämä on demokraattinen eikä mikään kommunistinen järjestelmä esim.
Olen täysin samaa mieltä. Jokainen saa uskoa mihin tahansa, kunhan ei aiheuta vaaraa muille.
Olen täysin samaa mieltä. Jokainen saa uskoa mihin tahansa, kunhan ei aiheuta vaaraa muille.
Uskonto on aiheuttanut mitä suurimassa määrin vaaraa ja ahdistusta esim. homoille. Luojan kiitos tällä hetkellä meillä Suomessa ei tapella uskonnon takia, mutta muualla maailmassa asiat ei ole ihan yhtä hyvällä tolalla. Esim. uskonnon läpitunkema USA on läntisestä kehittyvästä maailmasta juuri se, joka käy muitten kimppuun, ja Bush on ihan julkisesti kehdannut höpötellä että Jumala on amerikkalaisten puolella.
uskonnon oikeutuksella. Minä olen ateisti enkä todellakaan hyväksy kummankaan osapuolen julmuuksia.
Tietääkseni evoluutioteoria on edelleenkin pelkkä teoria, eilisestä ei tietääkseni ole edistystä tapahtunut. Äläkää ottako tätä nyt vinoiluna..
Sä et nyt käsitä ollenkaan mistä tieteessä ja evoluutiossa on edes kyse, niin että suosittelen pitämään kannaotot minimissä jollet halua vaikuttaa aika höpsöltä.
Tässä nähdään siis että ateistikin ovat vain erään sortin uskovaisia,he USKOVAT että evoluutioteoria on todistettua tiedettä, ja tieteestähän he eivät tiedä yhtään mitään.
ne elämänohjeet ja kuolemanjälkeinen elämä onkin sanottu Raamatussa. Suosittelen tätä kirjaa.
Tieteen koko pointti on se, että tiedettä on vain se jonka jokainen pystyy tarvittaessa itse näkemään kokeen toistamalla. Koska jokainen ei voi olla fyysikko tai kemisti, tiedeyhteisö pitää huolta sitä ettei mihinkään höpöhöpöön tarvi u"skoa". Ja tiede eroaa silläkin lailla uskosta, että kaikki tietää ettei monessakaan asiassa ole mahdollista saada eksakteja tuloksia. Ei ole mitään lopullista totuutta jota "tiedeuskovaiset" yrittää metsästää. Totuutta, joka kertoisi että miten tämä elämä pitää elää ja mitä tapahtuu kuoleman jälkeen ja blaa blaa. Tiede on METODI. Tämä ei vaan mene uskovaisten päähän, sieltä varmaan puuttuu jokin ruuvi jota tämän yksinkertaisen asian ymmärtäminen edellyttää.
politikko rupeaa käyttämään uskontoa käsikassaranaan. "Uskon, että on Jumalan tahto yhdistää ihmiset ja yritykset samaan rintamaan, jotta saamme kaasuputken rakennettua". Luoja meitä varjelkoon ;) tulevaisuudelta jossa päätöksiä tehdään (ja ihmisiä manipuloidaan) tällä lailla.
Tässä nähdään siis että ateistikin ovat vain erään sortin uskovaisia,he USKOVAT että evoluutioteoria on todistettua tiedettä, ja tieteestähän he eivät tiedä yhtään mitään.
evoluutiota ei ole "todistettu"?
tunnustavana uskovaisena kyllä ihmettelen vahvasti sellaisen henkilön uskonnollisuutta, joka hyväksyy sodan ja väkivallan uskonnon oikeutuksella. Epäilen jopa, voiko tällainen ihminen olla edes kristitty.
Niin, ja tälläkin palstalla on ihmisiä jotka hyväksyvät israelin julmuudet uskonnon oikeutuksella. Minä olen ateisti enkä todellakaan hyväksy kummankaan osapuolen julmuuksia.
Uskonto on aiheuttanut mitä suurimassa määrin vaaraa ja ahdistusta esim. homoille.
Uskonto on aiheuttanut mitä suurimassa määrin vaaraa ja ahdistusta esim. homoille.ja laittamaan sateenkaaritarran auton puskuriin. En muista enää missä ohjelmassa sitä kokeiltiin, mutta tuli TOSI kiire, koska paikalle tuli punaniskoja pesäpallomailojen kanssa. Suomessa taas harrastetaan henkistä väkivaltaa nimeltä Aslan-joku.
he USKOVAT että evoluutioteoria on todistettua tiedettä, ja tieteestähän he eivät tiedä yhtään mitään.
No. Siis tieteessähän teoria on usein asia joka on jo saavuttanut laajaa hyväksyntää ja todistettu niin pitkälti kuin on inhimillisesti mahdollista tällä hetkellä. Hypoteesi on sitten taas jotain jonka todenperäisyyttä vielä ihmetellään. Onko sinusta siis myös suhteellisuusteoria, elektromagneettinen teoria jne. uskon asioita? Hassua kyllä, jos vaan katselet ympärillesi, näet lukemattomia esimerkkejä erinnäisten teorioiden toimivuudesta.
Evoluutioterota perustuu ajatteluun että geenit muuttuvat ja syntyy uusia lajeja, mutta yhtään sellaista lajia tai vakuuttavaa todistetta sellaisesta ei ole.
Evoluutioteoria perustuu oletukseen että kaikki kehittyy, eikä ota huomioon oletusta että kaikki rappeutuisi.
Minä sanoisin että ainakin ihminen taantuu. Ihminen on väkivaltaisempi ja vastuuttomampi kuin koskaan, sillä on geeneissään usempia sairauksia kuin koskaan ennen. Syöpä ja diabetes esim. yleistyy.
Evoltuutiossa väitetään että joskus laijien risteytymät ovat kehittyneet uudeksi lajiksi, sitä ei ole todisteita esim. aasin ja hevosen risteytymä (muuli) on lisääntymiskyvytön.
Tässä ruohonjuuri tason sepostusta. Minulla on kotona kyllä näitä teoksia jotka asiaa käsittelee, paljon fiksumpaakin tekstiä löytyisi, mutta nyt ei minulla niitä tässä ole.
No kerropas sinä suuri tieteentuntija että millä perusteella evoluutiota ei ole "todistettu"?
Kai sulla nyt jotain ajatuksia on siitä millä lailla kaikki myriadit todisteet evoluutiosta ovat väärässä?
No, voin ottaa esimerkin. Apinalla on 48 kromosomia, ihmisellä on 46. Tämä on hassu tilanne sikäli, että kromosomien määrä ei mutaationa voi laskea ilman että syntyvän eliön elinkelpoisuus on vakavasti uhattuna. Vrt. downit ja trisomiat. Tästä voisi siis vetää johtopäätöksen että haa, jumalan on täytynyt luoda ihmisen, ihminen ei ole voinut kehittyä apinasta. Tai sitten on toinen vaihtoehto, evoluutioteoriasta johdettavissa, eli kromosomin on täytynyt on evoluution tuoksinassa sulautunua toiseen kromosomiin. Kun asiaa tutkittiin, näin juuri havaittiin asian olevan.
Kysymys siis kuuluu, kumpi on mielestäsi todennäköisempi vaihtoehto?
a) Evoluutio on totta.
b) Evoluutio ei ole totta, Jumala on luonut ihmisen mutta sillä lailla, että näyttäisi siltä että evoluutio on totta.
Jos b on totta, kiinnostaisi tietää miksi Jumala toimisi tällä lailla.
Evoluutioterota perustuu ajatteluun että geenit muuttuvat ja syntyy uusia lajeja,
Evoluutioteoria perustuu oletukseen että kaikki kehittyy, eikä ota huomioon oletusta että kaikki rappeutuisi.
Minä sanoisin että ainakin ihminen taantuu. Ihminen on väkivaltaisempi ja vastuuttomampi kuin koskaan, sillä on geeneissään usempia sairauksia kuin koskaan ennen.
No siitä ettei länsimaisen lääketieteen ansiosta luonnonvalinta enää toimi. Tämä jos mikä on evoluutiota. Ja jos kerran evoluutio on bullshittiä, niin mikä on sun teoria siitä mikä muutoksen aiheuttaa? Jumalako siellä niitä ihmisen geenejä huonontaa?
ja tässä mitä nykysuomen sivistyssanakirja sanoo evoluutiosta:
teoria tieteellinen t. muutoin tietopuolinen selitys t. käsitys, varsinkin täsmällisesti, usein järjestelmäksi muotoiltuna; sellaiset yleensä, käytännön vastakohtana ¶ Teorian ja hypoteesin ero on osittain makuasia, mutta yleensä teorian katsotaan olevan laajempi ja järjestelmällisempi kuin yksittäinen olettama, hypoteesi. Lisäksi teorialta usein edellytetään suurempaa uskottavuutta. Yksittäinen hypoteesi ei välttämättä edes ole suoraan testattavissa vaan se on liitettävä laajemman kokonaisuuden osaksi, jotta siitä voidaan tehdä testattavissa olevia päätelmiä.
Mutta edelleenkin miksi on niin hirveetä jos joku uskoo? eikö se ole jokaisen oma asia?
Jumala ei luonut sitä ihmisistä mitä me olemme. Lääketiede ei selitä moraalista rappiota. Ihminen luopui Jumlasta ja jumala ihmisestä.
Jumala ei luonut sitä ihmisistä mitä me olemme. Lääketiede ei selitä moraalista rappiota. Ihminen luopui Jumlasta ja jumala ihmisestä.
Eli moraalinen rappio aiheuttaa geneettiset muutokset :D. Ei hyvääpäivääääääääääääääääääää
Aslaninkaan vaikutuspiiriin tarvitsee kenenkään mennä, jos ei halua. Vai tarkoitatko jotakin muuta?
[Suomessa taas harrastetaan henkistä väkivaltaa nimeltä Aslan-joku.
"Teoria tarkoittaa ensiksi yhtenäistä tietojen järjestelmää, toiseksi tieteellistä selitystä tai selitysjärjestelmää ja kolmanneksi oletusta, otaksumaa, hypoteesia.[1]
Luonnontieteissä sanan teoria voi yleensä käsittää tarkoittavan asiakokonaisuutta, eikä termiin tiedeyhteisön käyttämänä liity arkikielisen merkityksen tapaista sisäänrakennettua epävarmuutta (vrt. yleinen virhetulkinta: XXXX on vain teoria)."
Sä et nyt käsitä ollenkaan mistä tieteessä ja evoluutiossa on edes kyse, niin että suosittelen pitämään kannaotot minimissä jollet halua vaikuttaa aika höpsöltä.