Kuinka moni odottaa Jeesusta palaavaksi hetkenä minä hyvänsä?
Kommentit (292)
Mitkä asiat mielestäsi ovat toteutumatta?
Onko koskaan historiassa ollut näin pitkää yhtäjaksoista rauhan aikaa? Ettei ketään vastaan ole tarvinnut sotia Ruotsin tai Venäjän tai ties kenen vallan alla? Ihmiset elää pitempään kuin koskaan, terveempinä kuin koskaan (jollei liikalihavuus ala haitata), sairauksiin saadaan todella hyvin apua, lapset ja äidit ei kuole synnytyksiin kuin poikkeustapauksessa, ruokaa on niin paljon että syöminen alkaa olla ongelma. Maassa on vallalla demokratia, poliisiin luotetaan ja kun viimeksi näin lööpistä onnellisuustutkimuksesta, suomalaiset oli onnellisimpien euroopan kansojen joukossa. Että näin huonosti meillä menee, todella apokalyptiset näkymät.
Mutta siis usein tiede (esim. biologia+ fysiikka) todistaa että on olemassa joku suurempi voima, näinhän aikoinaan Einsteinkin sanoi,
Vaikka uskovaiset niin yrittää vääntää. Einstein on sanonut, ettei usko jumalaan, mutta kokee "uskonnollisia" tunteita luomakunnan äärellä. Siis sellaista hämmästelevää kunnioitusta. Mutta todellakaan Einstein ei ole sanonut, että tiede todistaa että on olemassa joku suurempi voima.
Kai olet kuullut ilmastonmuutoksesta, luonnonvarojen ehtymisestä, kulkutaudeista, yhä vaan yleistyvistä konflikteista ja sodista, ylikansoittumisesta jne.. nämäkin ongelmat globaalisoituu.
Sanotaan myös että ihmisistä tulee itsekkäitä, suuriluuloisia, raakoja jne. sen kehityksen näkee jo nyt täällä.
27.
Muistakaa että on kyse evoluutioTEORIASTA, ei mistään todistetusta tieteestä.
Kaikki tiede on teoriaa. Ei ole olemassa mitään tiedettä, joka yrittäisi olla kiveen hakattu yksi totuus, joka ei voi ikinä muuttua, kuten uskonto yrittää maailmaa selittää.
Ja evoluutioteorian toimivuudesta on lukuisia todisteita, mutta tämä on taas tätä ajattelua, että jollei evoluutioteoria hetimullekaikkitässäNYT pysty todistamaan ihan kaikkea mitä maailmasta löytyy, sillä ei ole MITÄÄN todistusvoimaa.
Mutta siis usein tiede (esim. biologia+ fysiikka) todistaa että on olemassa joku suurempi voima, näinhän aikoinaan Einsteinkin sanoi,
Vaikka uskovaiset niin yrittää vääntää. Einstein on sanonut, ettei usko jumalaan, mutta kokee "uskonnollisia" tunteita luomakunnan äärellä. Siis sellaista hämmästelevää kunnioitusta. Mutta todellakaan Einstein ei ole sanonut, että tiede todistaa että on olemassa joku suurempi voima.
siitä nämä hänen tokaisunsa juuri todistaakin. Ei hän sanonut tosiaankaan noin mutta puhui kyllä Suuresta Voimasta kaiken takana.
27.
"Bloomsburyn huutokauppakamari myy torstaina ainutlaatuisen kirjeen, jonka Albert Einstein kirjoitti saksalaisfilosofi Eric Gutkindille vuonna 1954.
Uutistoimisto AFP:n mukaan suhteellisuusteorian isä kuvailee kirjeessään uskontoa lapselliseksi taikauskoksi.
- Sana Jumala merkitsee minulle ainoastaan ilmausta ihmisen heikkoudesta. Raamattu on kokoelma kunnioitettavia mutta alkukantaisia legendoja, jotka ovat samalla melkoisen lapsellisia, hän tykittää.
Kirjeen sisältö on mullistava, sillä Einstein on aikaisemmin tunnettu kaunopuheisista uskonnon määrittelyistään, kuten "Tiede ilman uskontoa on rampa; uskonto ilman tiedettä sokea."
Einstein kieltäytyy kirjeessään myös pitämästä juutalaisia Jumalan valittuna kansana.
- Heillä ei ole mitään erityisominaisuuksia muihin ihmisiin nähden. Minulle juutalainen uskonto on kuten kaikki muutkin: lapsellisten taikauskojen ruumiillistuma, itsekin juutalainen Einstein kirjoittaa. "
Albert Einsteinin näkemys uskonnosta ja uskosta on jäänyt epäselväksi, samalla tavalla kuin hänen näkemyksensä politiikasta. Einstein piti elämänsä loppuvaiheissa henkiolentoihin uskomista lapsellisena[38] eikä uskonut jumalaan, joka olisi antropomorfinen, itsenäinen persoonallisuus ja rankaisisi tai palkitsisi. Nuoremmalla iällä hän mainitsi, vuonna 1929, rabbi Herbert Goldsteinille uskovansa Spinozan jumalaan. Toisin sanoen jumalaan, joka on substanssi eli luonto.[39] Einstein käytti paljon uskoon ja jumalaan perustuvia vertauksia, mutta ne eivät silti todista Einsteinin uskovan jumalaan. Kuuluisin tällainen ilmaisu lienee "Jumala ei heitä noppaa". Einstein merkitsi virallisiin dokumentteihin usein olevansa uskontokuntaan kuulumaton, mutta kirjoitti olevansa juutalainen, jos uskontokunta oli pakko valita.
Einstein käytti toisinaan jumala-sanaa vertauskuvana ja tarkoitti uskonnolla jotakin, joka on täysin erilaista kuin sanan perinteinen merkitys. Monet Einsteinin sitaateista ovat johtaneet väärinkäsityksiin, kun yliluonnolliseen uskovat ovat halunneet innokkaasti käsittää väärin ja saada joukkoonsa maineikkaan ajattelijan.[2]
"Jumala ei heitä noppaa."
"Tulevaisuuden uskonto on kosminen uskonto, joka perustuu kokemukselle ja hylkää dogmaattisuuden. Jos on olemassa uskonto, joka sopii yhteen tieteen tarpeiden kanssa, se on buddhalaisuus."
"Jos tämä maailmankaikkeus kaikessa miljoonakertaisessa järjestyksessään ja tarkkuudessaan olisi pelkän sattuman tulos, niin se olisi aivan yhtä uskottavaa kuin että kirjapaino räjähtää ja kaikki kirjaisimet putoaisivat jälleen maahan sanakirjan valmiissa ja virheettömässä muodossa."
"En yritä kuvitella henkilöitynyttä Jumalaa; riittää kun ihmettelee maailman rakennetta sikäli kun sitä voidaan ymmärtää riittämättömillä aisteillamme."[2]
"Luonnontiede ilman uskontoa on rampa, uskonto ilman luonnontiedettä on sokea"[2]
"Uskonnollisisista vakaumuksistani lukemanna oli tietysti valhe, jota toistetaan järjestelmällisesti. En usko henkilöityneeseen Jumalaan enkä ole sitä koskaan kieltänyt vaan ilmaissut sen selvästi. Jos sisälläni on jotakin, jota voidaan sanoa uskonnolliseksi, niin se on maailman rakenteen rajaton ihailu sellaisena kuin luonnontiede pystyy sen paljastamaan."[2]
"Olen syvästi uskonnollinen uskonnoton. Tämä on jokseenkin uudenlainen uskonto."[2]
"Ajatus henkilöityneestä Jumalasta on minulle varsin vieras ja se tuntuu jopa naiivilta."[2]
"Uskonnollisuutta on aistia, että kaiken koetun takana on jotakin, jota mielemme ei ymmärrä ja jonka kauneus ja ylevyys tavoittavat meidät vain epäsuorasti ja heikkona heijastumana. Tässä merkityksessä olen uskonnollinen."[2]
"Uskon Spinozan Jumalaan, joka paljastaa itsensä olemassaolon järjestyneessä harmoniassa, en Jumalaan, jota kiinnostavat ihmisten kohtalot ja toimet."[2]
[/quote]
Kaikki tiede on teoriaa. Ei ole olemassa mitään tiedettä, joka yrittäisi olla kiveen hakattu yksi totuus, joka ei voi ikinä muuttua, kuten uskonto yrittää maailmaa selittää.
Ja evoluutioteorian toimivuudesta on lukuisia todisteita, mutta tämä on taas tätä ajattelua, että jollei evoluutioteoria hetimullekaikkitässäNYT pysty todistamaan ihan kaikkea mitä maailmasta löytyy, sillä ei ole MITÄÄN todistusvoimaa.
[/quote]
En ala tässä nyt vänkäämään ihan tyhjästä. minä en tiedä ettekä te tiedä sen enempää evoluutioista joten annetaan tämän asian olla.
Minä olen kyllä tutustunut evoluutioteoriitikkojen esittämiin väitteisiin, mutta en ole niin pätevä että osaisin niitä tässä esitellä.
Jokatapauksessa minä uskon Raamattuun enemmän kuin johonkin ihmisten
itsensä keksimiin teorioihin.
Mutta siis tiede on hieno asia, me ihmiset osaamme lentää ja parantaa lukuisia sairauksia. Mutta tiede on tehnyt paljon virheitäkin esim. atomipommi ja ydinase olisivat saaneet jäädä keksimättä.
27.
Hänen elämänhallinta ei tainnut olla ihan kunnossa? muistelen että oli esim. ongelmia avioliitossa? Siis ihan ei mikään täydellinen ihminen jota minun tulisi pitää jonain esimerkkinä. Eikö vain?
Hän oli siis jokatapauksessa ihminen joka eli ja kuoli, siis ihan kuin jokainen meistä. Ei mitenkään ylivertainen.
Ehkä halusi itse olla jumalallinen, mutta oli vain ihminen. Se tulee mieleen kun lukee noita, siinäkään ei poikennut muista tämän ajan ihmisistä.
27.
57. nyt kun luin sen tarkemmin niin hänhän sanoo uskovansa jumalaan.. 27.
Vaikea kenekään tietää, mikä tuosta on "pakollista" uskonnollisuutta ja hienotunteista uskonnollisuutta, tiedemiesten on aina ollut pakko jossain määrin nuolla uskovaisten takamuksia että saisivat rauhassa harjoittaa tiedettä. Tuossa yksityiskirjeessä tulee ainakin hyvin selväksi mikä on kanta esim. Raamattuun. Että en uskovaisena rupeaisi Eisnsteinia käyttämään ekana esimerkkinä uskovaisesta tiedemiehestä.
[iKuule, tottakai on olemassa todistettua tiedettä, höpsistä! :D
[/quote]
on älytöntä kirjoittaa niinkuin todistettu tiede ja teoria olisivat jotenkin eri asia tai vastakkaisia. Että evoluutio on vain teoria ja jokin muu todistettua tiedettä. Mikä tahansa tiede on aina teoria, ja vaikka se voi vastata hyvinkin tarkasti todellisuutta, aina toi tulla uusi entistä parempi, entistä tarkempi teoria. Joskus uusi teoria voi muuttaa käsityksiä radikaalistikin, mutta mitä tarkemmaksi mennään, sitä todennäköisemmin uusi teoria rakentuu entisen päälle, ei sen tilalle.
57. nyt kun luin sen tarkemmin niin hänhän sanoo uskovansa jumalaan.. 27.
Vaikea kenekään tietää, mikä tuosta on "pakollista" uskonnollisuutta ja hienotunteista uskonnollisuutta, tiedemiesten on aina ollut pakko jossain määrin nuolla uskovaisten takamuksia että saisivat rauhassa harjoittaa tiedettä. Tuossa yksityiskirjeessä tulee ainakin hyvin selväksi mikä on kanta esim. Raamattuun. Että en uskovaisena rupeaisi Eisnsteinia käyttämään ekana esimerkkinä uskovaisesta tiedemiehestä.
Päinvastoin yrittää laittaa jumalaa omaan muottiinsa, mutta ei ole miestä kieltämään Jumalaa. Sinä taas haluat lukea sen niin että muka väittää ettei usko.
Mutta siis pelkkä usko Jumalaan ei riitä, uskoohan Saatanakin Jumalaan eikä se sitä pelasta, sillä usko vaatii uskon tekoja. Elämäntavallaan hän ei uskoaan ainakaan näyttänyt että se siitä.
27.
uskoiko Einstein Jumalaan vai ei. Maailmassa on varmasti paljon ihmisiä jotka eivät tunnusta mitään uskontoa, jokin heistä voi olla tiedemieskin.
Onko samoin usko evoluutioteoriaan ihmisen heikkoutta?
Itse uskon molempiin enkä ymmärrä miten se muka tekee minusta heikon.
Onko samoin usko evoluutioteoriaan ihmisen heikkoutta?
sokeasti vaan sen toimivuutta voi testata ei-subjektiivisilla menetelmillä. Evoluutioteoria ei myöskään sinällään pyri vastaamaan mihinkään ihmisen tarpeeseen. Se ei määrää miten elämä pitäisi elää, se on vain tieteellinen teoria, jolla pyritään selittämään olemassa olevia ja havainnoitavia asioita.
sokeasti vaan sen toimivuutta voi testata ei-subjektiivisilla menetelmillä. Evoluutioteoria ei myöskään sinällään pyri vastaamaan mihinkään ihmisen tarpeeseen. Se ei määrää miten elämä pitäisi elää, se on vain tieteellinen teoria, jolla pyritään selittämään olemassa olevia ja havainnoitavia asioita.
Kysyin että miksi usko Jumalaan voisi tehdä ihmisestä heikon? Sehän on sama kuin kysyisi ateistilta että "miten usko evoluutioteoriaan tekee sinusta heikon?" Yhtä järjettömiä kysymyksiä molemmat.
ei halua lausua väärää todistusta lähimmäisestään, ei tehdä huorin jne. ? Sekö on heikkoutta ettei halua tehdä näitä syntejä? Mielestäni se on vahva joka uskoo Jumalaan ja kykenee elämään kymmenen käskyn mukaisesti.
vaan kuolemanpelossa keksitään kuolemanjälkeinen elämä.
Jeesukseen uskovat tulevat kokemaan vainoa ja kun lähtee seuraamaan Jeesusta, lähtee kantamaan samaa ristiä, missä Jeesus ristiinnaulittiin. Tämä maailma on Jeesuksen tulemukseen asti pimeyden ruhtinaan hallussa ja hän tekee kaikkensa eksyttääksen ihmiset pois kuulemasta Jeesuksen ääntä. Ja siksi ne, jotka ovat tämän maailman ruhtinaan paholaisen orjia, vihaavat Jeesusta ja Jeesuksen omia.
Mutta omilleen Jeesus antaa rauhan kestää tämän maailman koettelemuksissa:
Lue tämä:
"Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa."