Kuinka moni odottaa Jeesusta palaavaksi hetkenä minä hyvänsä?
Kommentit (292)
uskon aivan samoin, mutta en vielä ole ollut kasteella
Jumalaan uskominen tekee ihmisestä heikon. Minun mielestäni Jumalaan uskominen tekee ihmisestä vahvan. Enkä usko että ihmisen on ensin jouduttava kriisiin voidakseen uskoa Jumalaan. On esim. paljon pieniä lapsia joiden elämä on ollut ihan hyvää ja silti he uskovat Jumalaan.
Vaan armosta. Siitä että Jeesus Kristus täytti ihmisenä ja Jumalana lain, ja avasi meille pääsyn armosta yhteyteen Jumalan kanssa. Ihan vain tarkennuksena, ettei kristinuskosta tehdä tässä ketjussa islamiin verrattavaa lakiuskontoa. Jumalaan uskominen ei kysy vahvuutta vaan heikkoutta siinä mielessä, että käsittää tarvitsevuutensa ja nöyrtyy siihen, että Jumala saa pelastaa. Raamattu sanoo, että "sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka uskomme, se on Jumalan voima..."
Se että jonkun elämä on hyvää ja puhdasta, ei todista hänen vahvuudestaan, vaan Jumalan voimasta, joka voi muuttaa vaikka kuinka paatuneen ja raadollisen elämän.
ja pelottaviinkin asioihin ja luonnonilmiöihin kuten esim. ilmastonmuutokseen? Ovatko siis tiedemiehetkin ja tieteestä kiinnostuneet ihmiset heikkoja kun he haluavat selittää ja kategorioida heille tuntemattomia ilmiöitä?
No ilmastonmuutos puuhastelee kuitenkin sellaisten asioiden parissa joille voi tehdä jotain ja joiden vaikutukset voi havaita nyt jo ja ihan tässä fyysisessä maailmassa. Voidaan todistaa että ilma on olemassa ja hiilidioksidi ja lämpötiloja voidaan mitata. Olisi aika hölmöä olla tarttumatta tällaisiin ongelmiin. Jumalan olemassaolosta ei sen sijaan ole mitään todisteita.
Niin ja mielestäni ilmastonmuutos on niin iso asia että sitä ei ihminen pysty täysin pysäyttämään.
Ja toki ihminen pyrkii etsimään vastauksia pelottaviin ilmiöihin. Sekä uskovainen että ei-uskovainen koettavat katsoa mitä kuolemasta voi tietää. Kuoleman kohdalla ei ole mitään todisteita muusta kuin takaisin maaksi muuttumisesta. Uskonto=heikkoutta -argumetin puolustajat ovat sitä mieltä, että on heikkoutta asioiden näin ollen ruveta turvaamaan johonkin mikä on äärimmäisen suurella todennäköisyydellä haihattelua.
tuntemattomiin ja ehkä pelottaviinkin ilmiöihin ja asioihin. Tiede ja uskonto elävät rinta rinnan.
Niin ja mielestäni ilmastonmuutos on niin iso asia että sitä ei ihminen pysty täysin pysäyttämään.
suurin este evankeliumun leviämiselle on varmasti kautta aikain ollut ihmisen oma luonne..nykyaikana pelottavinta on juuri se, että ihminen omassa viisaudessaan päättää, ettei hän tarvitse Jumalaa eikä pelastajaa. Kaikki asiat pyritään järjellä selittämään. Kumoaako evoluutioteoriaan uskominen luomisteorian? Jos on kaksi mieliipidettä asiasta, ja kumpikin haluaa väkisin todistaa olevansa oikeassa, niin sittenkö sitä väittelyä jatketaan vaan niin kauan, ettäkö saataisi toinen kelkkansa kääntämäään?
Usko nimenomaan on heittäytymistä,eli sitä että Jumalan olemassa ololle ei tarvitse etsiä koko ajan todisteita. Jumala on, Jeesus on ja Pyhä Henki on.
se on todellisuutta myös minulle, kristittynä.En koe tarvtta väitellä itseäni viisaampien ja oppineiden tutkijoiden kanssa asiasta; sillä usko on osa minua enkä osaa ajatella etteikö se kestäisi myös kanssaihmisten toisia mielipiteitä asiasta..
usko on nimenomaan lahja,joka ihmiselle annetaan. Ja Jumala on luonut ihimsen, ja antanut hänelle vapaan tahdon. vapaan tahdon, tässäkin asiassa. Raamatun mukaan jokainen joutuu tekemään valintansa tässäkin asiassa..ainoastaan lapset ja lapsenmieliset Jeesus suoraan mainitsi taivaskelpoisiksi..meillä muilla,ihan jokaisella on vapaa valinta....
ja alkuperäiseen kysymykseen vielä vastaus:kyllä, tiedän että Jeesus tulee lupauksensa mukaisesti takaisin. Hän palaa maanpäälle,kuten taivaaseen nousikin, tuulista ja pilvistä,aivan raamatun kirjoitusten mukaan. Mutta päivää,hetkeä me emme tiedä.Viisaampani ja vanhempani muistuttavat, elä tämä päiväkin valvoen ja odottaen:-) eli, oletko Sinä valmis kohtaamaan Hänet, joka kuoli ristillä juuri sinun syntiesi tähden? Minä toivon olevani!!!!!
.
suorastaan halveksua omaa ajattelukykyään ja järkeään jos sellaisen omistaa...
Johonkin Jumalaan uskominen on suorastaan järjetöntä.
Hassua miten uskikset (esim tämä 27) heti hylkäävät jonkin aiheen kun heidän heikot sepustuksensa on ammuttu alas (evoluutioteoria). 27, joka täällä paasaat miten kukaan täällä keskustelevista ei tiedä evoluutiosta tai tieteestä mitään, teet itsestäsi narrin. Kerroppa minulle millä tieteenalalla matematiikkaa lukuunottamatta jokin asia on todistettu täysin paikkansa pitäväksi? Kemiassa ja fysiikassa kun mennään koko ajan eteenpäin ja uudet teoriat korvaavat vanhoja. Tiesitkö että esim. tämä Einstein -johon sinulla vaikuttaa olevan joku yliluonnollinen yhteys kun hänen sisäiset ajatuksensakin tiedät- esitti ensin erityisen suhteellisuusteoriansa jonka hän oli TODISTANUT paikkansa pitäväksi, mutta hylkäsi myöhemmin virheellisenä?
Uskovaiset tekevät pahan virheen verratessaan uskoa tieteeseen; tiede ei vaadi mitään uskoa. En minä usko evoluutioteoriaan vaan tiedän sen olevan tällä hetkellä parhaiten lajien syntyä selittävä teoria. Ei minun maailmankuvani kaadu siihen jos sen korvaakin joku muu teoria.
Ja tuo 'ihminen ei voi luoda ainetta tyhjästä' ei edes pidä paikkaansa. Suostun tutustumaan yleiseen suhteellisuusteoriaan ja kvanttimekaniikkaan.
Tosin tämäkin aihe varmaan kohta puolestasi hylätään 'koska emmehän me kukaan siitä mitään ymmärrä'.
Vaatii suurempaa uskoa olla uskomatta Jumalaan kuin uskoa häneen.
Tässä maailmankaikkeudessa on järjestys ja lainalaisuudet, jotka ei ole voinut syntyä kaaoksesta ja sattumanvaraisuudesta.
Ymmärrät varmaan, että kaaoksessa ei ole järjestystä tai lainalaisuuksia, saati sellaista täydellistä hienosäädettyä järjestystä, jota tämä koko maailmankaikkeus edustaa, joten tämän täydellisen hienon säädetyn lainalaisen maailmankaikkeuden taustavoimakin täytyy olla järjestynyt.
Tämä elämä on ohjelmoitu tavalla, jonka takana täytyy olla älykäs suunnittelija.
Vaatii suurempaa uskoa olla uskomatta Jumalaan kuin uskoa häneen.
Tässä maailmankaikkeudessa on järjestys ja lainalaisuudet, jotka ei ole voinut syntyä kaaoksesta ja sattumanvaraisuudesta.
Ymmärrät varmaan, että kaaoksessa ei ole järjestystä tai lainalaisuuksia, saati sellaista täydellistä hienosäädettyä järjestystä, jota tämä koko maailmankaikkeus edustaa, joten tämän täydellisen hienon säädetyn lainalaisen maailmankaikkeuden taustavoimakin täytyy olla järjestynyt.
Tämä elämä on ohjelmoitu tavalla, jonka takana täytyy olla älykäs suunnittelija.
se että joku asia on ihmisen mielestä ihmeellistä ei tarkoita että sen takana TÄYTYY olla jumala.
Itse olen agnostikko koska jumalasta ei voi todistaa mitään. Kuten ei voi myöskään vaaleanpunaisista yksisarvisista. En ole kiinnostunut minkään jumalan olemassolosta niin kauan kun asiaa ei voida todistaa.
Ja miten niin kaaoksesta ei voi syntyä lainalaisuuksia? On taas fysiikka hallussa näillä hepuilla.
suurin este evankeliumun leviämiselle on varmasti kautta aikain ollut ihmisen oma luonne..nykyaikana pelottavinta on juuri se, että ihminen omassa viisaudessaan päättää, ettei hän tarvitse Jumalaa eikä pelastajaa. Kaikki asiat pyritään järjellä selittämään. Kumoaako evoluutioteoriaan uskominen luomisteorian? Jos on kaksi mieliipidettä asiasta, ja kumpikin haluaa väkisin todistaa olevansa oikeassa, niin sittenkö sitä väittelyä jatketaan vaan niin kauan, ettäkö saataisi toinen kelkkansa kääntämäään?
Usko nimenomaan on heittäytymistä,eli sitä että Jumalan olemassa ololle ei tarvitse etsiä koko ajan todisteita. Jumala on, Jeesus on ja Pyhä Henki on.
se on todellisuutta myös minulle, kristittynä.En koe tarvtta väitellä itseäni viisaampien ja oppineiden tutkijoiden kanssa asiasta; sillä usko on osa minua enkä osaa ajatella etteikö se kestäisi myös kanssaihmisten toisia mielipiteitä asiasta..
usko on nimenomaan lahja,joka ihmiselle annetaan. Ja Jumala on luonut ihimsen, ja antanut hänelle vapaan tahdon. vapaan tahdon, tässäkin asiassa. Raamatun mukaan jokainen joutuu tekemään valintansa tässäkin asiassa..ainoastaan lapset ja lapsenmieliset Jeesus suoraan mainitsi taivaskelpoisiksi..meillä muilla,ihan jokaisella on vapaa valinta....
Itse toisaalta mietin sitä, että eikö Jumala ole antanut meille aivot, joilla ajattelemme. Ajattelemme jokapäiväistä elämää, mutta myös syvällisempiä asioita, kuten vaikka sitä, että mistä tulemme ja mihin menemme. Raamatussa sanotaan että maailma luotiin 6 päivässä... päivähän on relevantti aikayksikkö vain ja ainoastaan pienessä maailmankaikkeuden kolkassa nimeltä Maapallo. Nooan arkkiin lastattiin kaikkia maailman eläimiä, joita nykykäsityksen mukaan on varmaan miljoonia erilaisia (hyönteisiä ainakin). Pitäisikö nämä kaikki omituisuudet vain unohtaa ja uskoa? Eli jättää käyttämättä aivomme, jotka Jumala on meille luonut?
Hankalaa on.
on onnistunut luomaan homoseksuaalitkin jotka ei pysty lisääntymään keskenään, kauhean määrän geneettisiä vikoja niin ihmisiin, eläimiin kuin kasveihinkin. Mielenterveysonhgelmat jotka saa ihmiset näkemään ja kokemaan olemattomia, maapallon joka lähenee aurinkoa joka vuosi käristyäkseen parin miljardin vuoden päästä...
Koskahan tuo Nooan vedenpaisumus oli kun siitä ei muuten ole mitään merkkejä muualla maailmassa?
Uskovaiset tekevät pahan virheen verratessaan uskoa tieteeseen; tiede ei vaadi mitään uskoa. En minä usko evoluutioteoriaan vaan tiedän sen olevan tällä hetkellä parhaiten lajien syntyä selittävä teoria. Ei minun maailmankuvani kaadu siihen jos sen korvaakin joku muu teoria.
Miten sinä tiedät että esim. aine koostuu atomeista? Oletko itse sen tutkinut, vai olisiko kuitenkin niin että uskot jonkun tiedemiehen tekemään tutkimukseen? Sama evoluutioteorian kanssa: sekin vaatii uskoa siihen, että Darwinin teoria pitää paikkansa.
Sen sijaan vaikka se, että vesi on kylmänä jäätä ja kuumana höyryä, se ei paljon uskoa vaadi koska sen voi nähdä omin silmin.
tulitikunkin sytyttäminenkin olisi ollut noituutta tai merkki jumalasta. Raamattu jos mikä on täysin ihmisten keksimä. Hassua, että joku luulee jotain muuta. Ajatusmaailmasi on täysin käsittämätön.
Jokatapauksessa minä uskon Raamattuun enemmän kuin johonkin ihmisten
itsensä keksimiin teorioihin.
Mutta siis tiede on hieno asia, me ihmiset osaamme lentää ja parantaa lukuisia sairauksia. Mutta tiede on tehnyt paljon virheitäkin esim. atomipommi ja ydinase olisivat saaneet jäädä keksimättä.
27.
maapallon joka lähenee aurinkoa joka vuosi käristyäkseen parin miljardin vuoden päästä...
...mutta aurinko tekee temput ja laajenee punaiseksi jättiläiseksi ja saa maapallon kiinni :)
"hetkenä jona ette luule, Ihmisen Poika tulee". Näin siis Sanassa.
Tässäkin ketjussa on tullut taas esille se yksi ja sama este Jumalan tuntemiselle: epäusko. Ja se erottaa meidät jokaisen Jumalasta ja se on syntiä. Ja synti aina erottaa Jumalasta. Jumalaa ei voi koskaan tulla tuntemaan mitään muuta kautta kuin uskon kautta Jeesukseen. Jumala on sen niin säätänyt ja kukaan ei voi sitä muuksi muuttaa. Vasta uskon kautta aletaan nähdä ja ymmärtää asioita, niinkuin Raamatussa sanotaan.
Jos etsit vastauksia elämäsi kysymyksiin, älä edes etsi niitä ihmisiltä. Ota Uusi testamentti käteesi, lue sitä avoimella mielellä ja rukoile. Jumala kyllä johdattaa sinut myös niiden uskovien pariin, joiden usko on tervettä ja Raamatun mukaista.
Todisteita odottaville ote Joh. 9:39-41: 39:
"Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi".
40 Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"
41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy. "
itse asiassa tiedekin vaatii uskoa
Miten sinä tiedät että esim. aine koostuu atomeista? Oletko itse sen tutkinut, vai olisiko kuitenkin niin että uskot jonkun tiedemiehen tekemään tutkimukseen? Sama evoluutioteorian kanssa: sekin vaatii uskoa siihen, että Darwinin teoria pitää paikkansa.
Tieteen koko pointti on se, että tiedettä on vain se jonka jokainen pystyy tarvittaessa itse näkemään kokeen toistamalla. Koska jokainen ei voi olla fyysikko tai kemisti, tiedeyhteisö pitää huolta sitä ettei mihinkään höpöhöpöön tarvi u"skoa". Ja tiede eroaa silläkin lailla uskosta, että kaikki tietää ettei monessakaan asiassa ole mahdollista saada eksakteja tuloksia. Ei ole mitään lopullista totuutta jota "tiedeuskovaiset" yrittää metsästää. Totuutta, joka kertoisi että miten tämä elämä pitää elää ja mitä tapahtuu kuoleman jälkeen ja blaa blaa. Tiede on METODI. Tämä ei vaan mene uskovaisten päähän, sieltä varmaan puuttuu jokin ruuvi jota tämän yksinkertaisen asian ymmärtäminen edellyttää.
minä ihmettelen sitä raivoa millä nämä ei-uskovat käyvät uskovien kimppuun ( 78 esimerkkinä) raivokkaasti herjaten ja vähätellen, eikö jokaisella ole oikeus uskoa ihan mihin haluaa? Onko se teiltä pois? Tämä on demokraattinen eikä mikään kommunistinen järjestelmä esim.
Olkaamme onnellisia että jokainen saa uskoa vaikka puunpalaseen jos niin haluaa. Minusta tuntuu ettei nämä ateistitkaan oel niin varmoja siinä omassa uskossaan (uskon asiahan näyttää olevan) kun yrittävät hakea todisteita sieltä missä niitä ei näytä olevan. Yritetään nostaa ihmistä jumalaksi jumalan paikalle.
Toki niin saa tehdä, mutta muiden ei ole pakko lähteä siihen mukaan..
Tietääkseni evoluutioteoria on edelleenkin pelkkä teoria, eilisestä ei tietääkseni ole edistystä tapahtunut. Äläkää ottako tätä nyt vinoiluna..
siis tarkoitan tällä että on erittäin tyhmää alkaa vänkäämään ja jankuttamaan yhtä ja samaa, toinen uskoo ja toinen ei.Asialle vain vahingollista alkaa
väkisellä todisteleen yhtään mitään.
Minulle Jumala on kuitenkin todellinen ja paras asia elämässäni mutta vaikka mielelläni asiasta puhunkin niin nyt tämä saa olla tässä.
Keskityn nyt työhommiin täällä.Mukavaa päivänjatkoa kaikille tasapuolisesti.
ja pelottaviinkin asioihin ja luonnonilmiöihin kuten esim. ilmastonmuutokseen? Ovatko siis tiedemiehetkin ja tieteestä kiinnostuneet ihmiset heikkoja kun he haluavat selittää ja kategorioida heille tuntemattomia ilmiöitä?