Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 5kk ja ollut isovanhemmilla yökylässä 6 kertaa, mitä mieltä?

Vierailija
12.02.2010 |

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaiseni sain 4kk sitten esikoisensa, juuri 20v täytettyään ja kyllä mua ainakin säälittää se vauva, kun tämä äitee monta kertaa viikossa kyselee facebookissa lapselleen vahtia. Lapsen isä, samaa ikäluokkaa, kun ei suostu lapsen kanssa kahdestaan jäämään. Lähes joka viikonloppu päivittää profiiliaan tyyliin "kohta vapaalle" "eka siideri avattu" tai "kauhee krapula ja apua kun kohta xx(vauva) jo tulee kotiin". Tää vauva siis lähes joka viikonloppu jollain tän tytön kaverilla tai kaverin äidillä hoidossa. Isovanhemmista ei näillä ole hoitoavuksi. Itse olen luvannut hoitoapua, jos on jotain pakollista menoa, mutta periaatteesta en noiden ryyppäjäisten takia ala lasta hoitoon ottamaan.

Vierailija
22/112 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis kiitos vinkeistä.

Ollaan 3kk neuvolassa otettu asia puheeksi: "Aloittakaa vellit". Otettiin asia puheeksi 4kk neuvolassa "Aloittakaa soseet". Nyt maistellaan soseita, koitetaan rakentaa päivärytmiä jne.

Allergiat ovat käyneet myös omassa mielessä ja jos ei nyt näillä soseilla 5kk neuvolaan ala helpottamaan niin kyllä vaadin tutkimuksia.

Käynkin heti tutustumassa tuohon sivustoon. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksipäs ei voisi olla mummulla yökylässä. Jos vanhemmilla jtk tärkeää menoa tai väsynystä tms...

Vierailija
24/112 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitten varmaan tosi piloilla henkiseltä ja miksei fyysiseltäkin kasvulta, olen nimittäin ollut itse aikoinaan paljon mummilassa yökylässä, jo IHAN pikkuvauvasta saakka :) ja tämän tulos: ylioppilas, korkeasti koulutettu 2 lapsen äiti, läheiset välit omiin vanhempiin ja mummi sekä edesmennyt ukki erittäin läheisiä myös.

Nyt vien hyvällä omallatunnolla omaa vauvaa ja leikki-ikäistä hoitoon mummilaan, jonne leikki-ikäinen jo kyselee jos ei ole useampaan viikkoon ollut mummilassa yökylässä. vauva nyt 10 viikkoinen ja ensimmäistä kertaa menossa yötsyyn, ja menemmepä muuten viihteelle isännän kanssa!!

olemme ihan tavallinen perhe. Omakotitalo, kaksi autoa ja vakityöpaikat. eli näinkin voi elämästä nauttia olemalla silti MAAILMAN PARAS ÄITI!!

Vierailija
25/112 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"superäidit"!! teidän mielipiteitä ei jaksa lukea!!!

kaikki kirjoittavat kuin suoraan jostain lastenhoito-opuksista! Ettekö käytä omaa päätänne??

Ei niitä oppaita tarvitse pilkulleen noudattaa!!!

Terve maalaisjärki kasvatuksessa parasta!

Antakaa muiden äitien viedä lapsensa hoitoon, saattepa sitten kiillotella hyvin mielin sädekehiänne!!

Vierailija
26/112 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli minun vanhemmillani yökylässä ensimmäisen kerran muistaakseni n. 2kk iässä. Olin aivan poikki ja hajalla mm. synnytyksen jälkeisen masennuksen vuoksi. Tämän jälkeen oli usein sekä minun vanhemmillani että miehen äidillä yötä TODELLA usein ja montakin yötä putkeen.

Toinen lapsi oli minusta ensimmäisen kerran yötä erossa vasta ollessaan yli vuoden vanha. Olen reissannut ulkomaillakin ja ottanut hänet aina mukaan. En olisi voinut kuvitellakaan olevani hänestä erossa muutamaa tuntia kauempaa. Enkä ole tuntenut häntä millään tavalla taakkana! Tällä kertaa kaikki siis mennyt hyvin ja äidinvaistot olleet kohdallaan.

En voi ymmärtää äitejä jotka kiikuttavat pienet vauvansa yökylään viihteelle lähtemisen takia tai viettääkseen laatuaikaa miehen kanssa vaikka hotellissa. Tuntuu vain niin väärältä, itsekkäältä ja säälittää vauvan puolesta. En usko, että äidinvaisto toimii silloin niin kuin pitäisi. Eikö sitä ole ihan tutkittukin miten pieni vauva kokee äidistä erossa olon? Kyllä voin omakohtaisen kokemuksen perusteella sanoa että vanhemman lapsen kohdalla tuo paljon erossa oleminen on tehnyt vaikutuksensa ja jos voisin, tekisin kaiken toisin!

Vierailija
27/112 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi äidit ovat raadollisia toisilleen?

Vierailija
28/112 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROVO

Vierailija
29/112 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oletko kuullut rintapumpusta??? Maitoa voi pumpata mukaan vauvalle! Miksi vauva vierastaa?? No, ei ole tottunut kuin äidin naamaan ja ääneen!! Ei ole kyseessä laiska äiti eikä teini!!

Kyllä lapsensa yökylään vievät äidit ovat erottäin tunnollisia ja hyviä äitejä! Sääli jos sinun lapsesi isovanhemmat käyttäytyvät mainitsemallasi tavalla! Mielkestäni yli 30-vuotiaiden perhe ei ole nuori. Kyllä ne lapset omasta aloituksesta viedään hoitoon eikä muiden. On sääli jos sinua painostetaan eikä lapsiasi suostuta ottamaan hoitoon!!!"

- Kyllä, olen kuullut rintapumpusta. Olen luovuttanut äidinmaitoa synnytyssairaalaan useita kertoja. Olen myös täysimettänyt lapseni. Rintamaitoa vauvantahtisesti 5-6 kk ikään asti. Imetystä olen jatkanut, kiinteiden ruokien ohella 1-2-vuotiaaksi asti.

- Kerrotko, miten äiti imettää vauvaansa, jos on pois lapsensa luota yön tai useampia öitä? Vai imettääkö mummo lapsenlasta??! Vai juottaako mummo tuttipullosta lypsettyä rintamaitoa vaiko peräti Tuttelia? Entäs ne yösyötöt ja - valvomiset? Uskotko ihan tosissasi, että raihnaiset, 60-80-vuotiaat isovanhemmat jaksavat hoitaa pientä vauvaa öisin? Vai huutaako vauva mummolassa pää punaisena, mummon ja vaarin kuorsatessa vieressä?

- Kaikki lapsemme ovat vierastaneet isovanhempiaan, 3kk -1 vuoden ikäisinä. Vierastaminen on lapsen normaalia kehitystä. Lapsi erottaa oman perheen jäsenet vieraista. Lapsen kuuluu kiintyä äitiin ja isään. Terve lapsi vierastaa, jos kyläilylle tullut isovanhempi tai muu aikuinen nappaa hänet varoittamatta syliin.

- Meillä ei ole ollut tarvetta ja halua mummolayöhoitoihin. Hoidamme lapset kotona. Minulla on omistushaluinen anoppi. Anoppi on yrittänyt omia lapsiaamme yökylään, emme anna. Mielestämme 0-7-vuotiaan lapsen paikka ei ole satojen kilometrien päässä olevassa mummolassa "yöhoidossa", ilman omia vanhempiaan. Meillä hoidetaan ihmissuhteita päivällä, ei yöllä. Isovanhemmat eivät todellakaan päätä, milloin lapsenlapset heillä kyläilevät. Ja missä iässä lapsenlapsi on annettava heille yökylään.

Vierailija
30/112 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika rajusti mummolassa.

Vauvan isä ja äiti oli niiiiiiiin "hajalla" kun vauva heräsi normaalisti syömään öisin.

Mummon tykönä vauva sai huutaa koko yön. Oppihan se sitten nukkumaan kun huudatettiin. Vanhemmat biletti aina nämä yökyläajat ja sitten väsytti krapulassa taas enemmän ja enemmän.

Mutta jokainen tavallaan. Sama kai se on, miten ihmiset asiansa ja vauvansa hoitaa. Omiansapa ovat.

Vierailija
31/112 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä auttaa rintapumppu, jos lapsi EI huoli pulloa?? Tiedän kyllä, että maitoa voi lypsää litrakaupalla ja laittaa mukaan yökyläreissulle mummolaan, MUTTA kun lapsi ei huoli pulloa. Ei siinä silloin auta muu kuin äidin rinta.

Vierailija
32/112 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä mieltä pitäisi olla sunlaisesta kyylästä....hmm.

Vierailija
33/112 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi omien lasten tarpeet on niin vaikea asettaa ykköseksi?

miksi äidit ovat raadollisia toisilleen?

Vierailija
34/112 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v9kk ei ole ollut yökylässä kertaakaan. 3v6kk ehkä 4 kertaa isojen veljien (8,11v)kanssa mummolassa. Jotta en veisi niin pientä mihinkään. Mutta toisille sekin on parempi, saa hellää huomiota ja sylittelyä, mitä ei ehkä kotona saisi.

Vierailija
35/112 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis MIHIN perustuu tämä käsittämätön väite, että vauva jotenkin kärsii, siitä, että on vaikka 1krt/kk mummolassa yötä. Vaikka ihan syntymästään asti. Mitä sille muka tapahtuu? Että on äidin kanssa kaiken aikaa, mutta sitten 1 yö/kk mummilla.

Jos tuo määrä aiheuttaa jonkun vakavan trauman, niin mites sitten ne, jotka joutuvat vaikka ekaksi 2kk ajaksi sairaalaan? Että vanhemmat käyvät vaan päivisin hoitamassa... miten niistä ei tule traumatisoituja vaan ihan normaaleja?

Minusta on täysin normaalia ja oikein hyväksyttävää, että perhe, jossa on hyvät ja läheiset välit isovanhempien kanssa, jakavat tätä hoitovastuuta.

Ei tarvitse olla sairautta, masennusta eikä mitään muutakaan ihmeellistä syytä siihen, että vanhemmat ottavat välillä lomaa vauvanhoidosta. Se on vaan mukavaa ja rentouttavaa.

Terveisin äiti, jolla 4-vuotias esikoinen, joka ollut 1,5kk ikäisestä yökyliä mummolassa ja pisimmillään JOPA 3 yötä putkeen 3-vuotiaana. Hui kauhistus.

Ja jonka 5kk vauva oli justiinsa pe-su mummolassa kun vanhemmat oli laskettelemassa Lapissa. Eikä parisuhde ole huonossa jamassa... me vaan haluttiin lähteä. Ihan itsekkäästi ajateltiin, että nyt mennään laskemaan.

Ja ajatelkaa, se vauva on edelleen täysin tyytyväinen, terve ja normaali. Ja äitikin.

Että kivittäkääpä nyt tästäkin.

Vierailija
36/112 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiintymyssuhdeteorioihin.

Vierailija
37/112 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa hei nyt myös, että kaikki ei imetä. Että ei se yökylä aina tarkoita, että lapsi jotenkin vieroitetaan tissistä -jotkut on syöneet ikänsä pullosta maitoa.

Ai niin, mutta niistäkin tulee pilalle menneitä? Ja voi kauhistus, jos joku saa pullomaitoa JA käy mummolassa yökylässä -voi hirveetä, se siis varmaan kuolee ennen toista ikävuotta.

Jotain tolkkua taas tähän touhuun.

Illaksi ravintolaan ja vaikka leffaan meno on oikein terveellinen irrottautuminen -siis jos parisuhde on siinä jamassa, että kannattaa lähteä. Jos on joku "perusmamma" jonka elämä on ripustautua hiekkalaatikolle kolmeksi vuodeksi ja jonka mies käy kotona kääntymässä niin turha sinne ravintolaan tms. on kahdestaan lähteäkään -mitä te siellä tekisitte? Tuskin te sitä osaisitte arvostaakaan... varmaan tilaisittekin pippuripihvit ranskalaisilla *reps*

Vierailija
38/112 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiintymyssuhdeteorioihin.

Ja tämä teoriako murentuu jos lapsi on 30 päivästä 29 äidin kanssa ja yhden mummon kanssa??

Vierailija
39/112 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

automaattisesti sitä että jos lapsi on yökylässä niin vanhemmat on baarissa?! Itse ainakni ansaitusti vain makasin sohvalla tvn ääressä viimeksi ja nautin omasta rauhasta.. No poika jo iso mutta silti. Jos menisin baariin niin sitten isä hoitaa.

Vierailija
40/112 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on säälittävää että nykyäidit eivät luota vanhempiinsa tarpeeksi uskoakseen lastaan heidän hoitoonsa. Meillä ainakin todella ihanat ja rakastavat isovanhemmat, jotka varmasti pitävät hyvää huolta pienokaisestamme tarvittaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan