Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemisten palkoista

Vierailija
12.02.2010 |

Miksi jotkut akateemiset suostuvat tekemään vaativaa työtä huonommalla palkalla kuin esim. sairaanhoitajat? Eli alle 3000 e/kk brutto.

Noustaan mekin kapinaan, että kaikille akateemisille vakityö ja alkupalkaksi vähintään 3500 e/kk!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisin kuin joillkein sairaanhoitajille :-)

Mä olisin kiitollinen palkasta kuin palkasta meilkein... tai no 2000 euroa olisi jo ihan ok.

Vierailija
2/8 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meidän akateemisten palkat saadaan poljettua suohon, kun joku suostuu tekemään 2000 e:llä työtä.

Vaikea siinä toisen pyytää samasta työstä 4000 e.

Ja kilpailu sen kuin kiristyy. Suostutaan myös pätkätöihin.

Ei mitään solidaarisuutta tai yhteishenkeä. Kunhan vaan itse saa edes lyhyeksi ajaksi työtä vaikka minimipalkalla.

Kyllä mekin paremmat työehdot saataisi jos oltaisi jotenkin yhtenäinen rintama ja vaadittaisi samaa.

Japanissakin poistettiin pätkätyöt. Suomessa pystyttäisi varmaan samaan. Ja paljon muihinkin järjestelyihin.

toisin kuin joillkein sairaanhoitajille :-)

Mä olisin kiitollinen palkasta kuin palkasta meilkein... tai no 2000 euroa olisi jo ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen motivoitunut, innostunut, opin jatkuvasti, eikä työ ole koskaan ankeaa. Ammattikuntani yrittää päästä tästä suosta ylös, mutta se on hyvin hidasta, koska kyseessä ns. kutsumusammatti.

Vierailija
4/8 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käynyt toisen asteen koulun. Tykkään työstäni, eikä minun olisi järkeä lähteä opiskelemaan koska palkkani tippuisi valmistuttuani ja työpaikan vaihdoksen takia. Todella moni akateeminen kaverini tienaa vähemmän kuin minä ja omaavat jättisuuret opintolainat... Se on ihan miten itse valitsee. Jos raha ratkaisee niin aina ei ole järkevää opiskella. Turhaa kait opiskella edes ammattiin jonka palkka ei kelpaa, mulle se ainakin merkitsee!

Vierailija
5/8 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja omalla alalla vielä todella paljon ylitarjontaa työntekijöistä: 5 kk ospäivätyöhön saattaa olla reilusti yli 100 hakijaa...

Vierailija
6/8 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja on opiskellut yhtä pitkän tutkinnon kuin odotusajassa valmistunut maisteri. Kyllähän sairaanhoitaja on hyödyllisempi yhteiskunnalle kuin moni FK/FM ja palkka tietysti sen mukaan. Työajatkin ovat useilla hoitajilla ihan muuta kuin virka-aika. En vertaisi akateemisia palkkoja sairaanhoitajien palkkoihin, pikemminkin ahtaajiin, paperityöläisiin tms. amisaloihin, joissa palkat ja edut ovat ihan eri luokkaa kuin hoitajilla.

Vierailija
7/8 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukava, kiinnostava mutta ei lainkaan stressaava työ. Kivat työkaverit. Työpäivät ovat lähes lomaa verrattuna hoitovapaavuosiin. Koen, että olen opiskelemalla saavuttanut mukavan, leppoisan työni, joka ei liikoja vaadi. Palkka on kahden tonnin hujakoilla, mutta enpä kehtaisi tästä (koulutustani vastaavasta) työstä edes pyytää neljäätuhatta. Tulen toimeen, miksi en olisi tyytyväinen?

Vierailija
8/8 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä maassa ei kuitenkaan työntekemisellä rikastu. Jos on isommat tulot, on myös isommat verot ja menot. En missään nimessä suostu rikkomaan itseäni työnteolla. Elämänsisältöni tulee muista asioista.

mukava, kiinnostava mutta ei lainkaan stressaava työ. Kivat työkaverit. Työpäivät ovat lähes lomaa verrattuna hoitovapaavuosiin. Koen, että olen opiskelemalla saavuttanut mukavan, leppoisan työni, joka ei liikoja vaadi. Palkka on kahden tonnin hujakoilla, mutta enpä kehtaisi tästä (koulutustani vastaavasta) työstä edes pyytää neljäätuhatta. Tulen toimeen, miksi en olisi tyytyväinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän