Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta ns. "juntit" ovat paljon mukavampia ihmisiä kuin

Vierailija
12.02.2010 |

sellaiset, joille elämän tärkein asia on olla olevinaan jotain.

Ja arvostella muiden tyyliä/asuinpaikkaa/elämäntapaa.

Stereotyyppinä voin mainita helsinkiläiset trendipellet, jotka ostavat vauvoilleen Armanin vaatteita. Oikeasti: mitä järkeä??

Kauniita vaatteita saa paljon halvemmalla, ja taatusti ovat ihan yhtä laadukkaita.

Näissä onkin kyse vain siitä, että he haluavat näyttää muille miten paljon heillä on rahaa.

Turhaa lesoilua.

"Juntit" ovat yleensä sellaisia kuin haluavat, eivätkä myöskään arvostele muita niin hanakasti.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavat ihmiset ovat mukavia. Minusta on hauskaa ostaa lapsille kauniita vaatteita ja kotiin designklassikkoja. Mutta ei mua kiinnosta tehdä niistä pointtia. Elän niin miten hyväksi koen.

Vierailija
22/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis kiinni siitä, millaisia vaatteita ostaa. Junttiuteen kuuluu ikävä kyllä ahdasmielisyys ja rasistisuus, ennakkoluulo kaikkea omasta elintavasta poikkeavaa kohtaan. Miten ihmeessä sellaista voi pitää MUKAVANA? Ikään kuin ainoa vaihtoehto junttiudelle olisi sitten varakas ahdasmielisyys, eli se, ettei pidä arvostettavana kuin kalliita muotijuttuja. Joten ap, menet metsään niin että roikaa. Juntteja nuo kuvailemasi armani-trendipelletkin ovat, mitä suurimmassa määrin.

Monen mielestä pelkkä Suomi-leijonakoru tekee ihmisestä juntin... -ap

Ja ihan määritelmästä riippumatta - nyt kun molemmat tiedämme toistemme määritelmät, olet edelleen pahasti hakoteillä. Määritelmästä riippumatta edelleen olet sitä mieltä, että ei ole olemassa isoa joukkoa ihmisiä noiden ääripäiden välissä. Ei juntteja, mutta ei myöskään tuollaisia armani-trendipellejä. Itse olen akateeminen stadilainen, enkä tunne tuollaisia trendipellejä yhden yhtäkään. No, yhdellä on tosin armaniakin, koska on niin rikas, että voi ostaa kaupasta mitä tykkää, merkistä ja hinnasta riippumatta - mutta hänkään ei lesoile vaatemerkeillään pätkääkään...

Eikö "akateeminen (hihii) stadilainen (vielä isompi hihitys)" ymmärrä, että joskus asioista voi puhua tarkoituksella kärjistäen. Älä ota niin vakavasti : ).

vaikka käytänkin ilmeisesti sinun mielestäsi vaikeaa kieltä tms., en ole yhtään sen enempää kiihdyksissä kuin kaiketi sinäkään. Tai no, sinusta en tiedä, yleensä varmin merkki keskustelussa alakynteen joutumisesta on kirjoitella kommentteihinsa hymiöitä, joilla yrittää antaa kuvaa siitä, että pitää toisen argumentteja naurettavina...

Sinä valikoit vaihtoehdoiksi vain ääripäät. Sen vuoksi vaikuttaa siltä, kuin et haluaisi nähdä, että valtaosa ei ole juntteja, mutta ei silti snobejakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kenellekään kuuluu minkälaisia vaatteita lapselleen ostaa? Kumpaan luokittelemaasi ryhmään ap itse kuulut kun nyt arvostelet kuitenkin aika hanakasti etkä myöskään todennäköisesti kuulu trendipelleihin, jotka ostavat Armanin vaatteita????? Taidat luokitella itsesi johonkin ihan muuhun HYVIEN ihmisten ryhmään!!!!

Vierailija
24/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omasta kokemuksesta: miehellä oli nuorempana pitkä tukka, ja arvatkaapa aukoiko siitä päätä trendikkäät hesalaiset vai juntit? Asian tietty kruunaa se, että mies on suomenruotsalainen, voitte taas arvata kummat siitä on kuittailleet, juntit vai ne parjatut hesalaiset?

Vierailija
25/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö "akateeminen (hihii) stadilainen (vielä isompi hihitys)" ymmärrä, että joskus asioista voi puhua tarkoituksella kärjistäen. Älä ota niin vakavasti : ).

vaikka käytänkin ilmeisesti sinun mielestäsi vaikeaa kieltä tms., en ole yhtään sen enempää kiihdyksissä kuin kaiketi sinäkään. Tai no, sinusta en tiedä, yleensä varmin merkki keskustelussa alakynteen joutumisesta on kirjoitella kommentteihinsa hymiöitä, joilla yrittää antaa kuvaa siitä, että pitää toisen argumentteja naurettavina...

toi on niin totta, kun itseltä loppuu sanottavat, aletaan hihitellä.

olen sun kanssasi muutenkin aivan samaa mieltä. Junttius on mielentila.

Vierailija
26/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toi "helsinkiläiset on kaikki trendipellejä" on tyypillisimmillään junttien harrastamaa ahdasmielistä vittuilua.

AP taisi heti kättelyssä paljastaa, mihin porukkaan itse kuuluu ;-DD

Vierailija
27/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekaikki junttisukulaiset ovat tulleet avioliiton kautta. Muutama on Ok mutta valtaosin sellaista porukkaa että ei hyvää päivää...

Kun ei ole mitään yhteistä, ollaan kaikesta suurinpiirtein eri mieltä ja elämäntyylit sen verran erilaisia on parempi että ei pidetä yhteyttä.

Joskus yrittävät rahaa tai tavaraa lainaksi, eipä juuri muuta.

Ajattele! Juntit on tunkeneet teidän sukuun, saastuttamaan sun yläluokkaista verta! Karmeeta! Onko sun mies sitten juntti? Miten ootte menneet yhteen? Mahtaa sulle olla sukujuhlat yhtä kärsimystä, kun juntteja istuu/seisoo sun aidoilla matoilla, röhnöttävät sohvilla ja puhuvat ties mistä ja entäs niitten ruokatavat, varmaan ihan hirveitä...Puhumattakaan vaatteista, ja varmaan juoksevat röökillä pitkin pihoja ja kakaransa ovat huonosti kasvatettuja pääkallopuserot päällä....

Vierailija
28/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki junttisukulaiset ovat tulleet avioliiton kautta. Muutama on Ok mutta valtaosin sellaista porukkaa että ei hyvää päivää... Kun ei ole mitään yhteistä, ollaan kaikesta suurinpiirtein eri mieltä ja elämäntyylit sen verran erilaisia on parempi että ei pidetä yhteyttä. Joskus yrittävät rahaa tai tavaraa lainaksi, eipä juuri muuta.

Olen aina ajatellut, että Suomessa ei ole mitään sosiaaliluokkia, mutta toiset taitaa kyllä olla hmmm. erilaisia kuin toiset.

Mistä keskustellaan ihmisen kanssa, joka on omasta mielestään "paskaduunissa", yhteiskunnalliset asiat ei kiinnosta. Duunin jälkeen katsotaan Salkkareita ja käydään röökillä, perjantaisin lähibubissa. Ihan mukava tyyppi, mutta jos ei ole yhteisiä asioita niin sitten ei ole. Kai sitä ihmiset hakeutuvat samanhenkisten piiriin. Eikä siinä ole mitään pahaa.

Vierailija
29/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aina näkee näitä hauskoja "itsensä kumoavia" kirjoituksia. Ihminen joka analysoi kaikki näin pintapuolisin syin ei voi olla kuin ennakkoluuloinen ja suvaitsematon. Ja sitten vielä arvostellaan muita ei-mukaviksi. Mietippä vähän. Toiset joutuvat (tai haluavat) työnsä puolesta pukeutua viimeisen päälle. Se voi myös olla kiva harrastus, mikä ei poissulje kiinnostusta muihin "syvällisempiin" asioihin. Sama kuin sanoisi että kaikki uinnin harrastajat ovat pinnallisia, eivätkä ajattele mitään muuta kuin uimista. Sitä ihmisen syvällisyyttä tai kiinnostuksen kohteita harvoin pystyy päättelemään ulkoisista seikoista. Itse pidän aina mielessä, etten tuomitse ketään ennen kuin tutustun. Jokainen mielestäni ansaitsee sen.

Vierailija
30/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trendipellit on kivoja toisille trendipelleille.

Osa tietysti on suvaitsevaisempia ja osaa olla mukava yli näiden rajojen. Osalla vaan ottaa itsetunnon päälle kovasti jos toinen on erilainen.

Juntit ei päde ja arvostele ulkoisilla statusmerkeillä. Sen sijaan esim. asiallisuus ja jakkupuku, korkea koulutus saattaa saada aikaan "mikä toikin on olevinaan" -reaktion. Arvostelua sekin, vai mitä?

Vierailija
31/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan "tavallinen" mutta tykkään ostaa lapselleni merkkivaatteita benettonia, versacea jne. Samoin ostan retroa, ekoa ja uusiomateriaaleista tehtyjä vaatteita jne.

Mikä se juntti ihan oikeasti on... En tunne yhtään. =/

Vierailija
32/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntteja kiinnostaa elämässä lähinnä seiska, kännäys, tv-roska jne. - ei siis mitkään sen henkisemmät asiat, itsensä kehittäminen tai sivistäminen. Mistä tällaisten ihmisten kanssa juttelee, kun itseä ei tuon tyyppiset puheenaiheet kiinnosta?

Yritän välttää juntteja parhaani mukaan.

Vierailija
33/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö se luksusbrändien käyttöön?

Onko se ihminen, joka asettaa visuaalisen kaiken edelle?

Monet epäsiistit nuorukaiset/junttipissikset ne vasta trendipellejä ovatkin, heille tietty tyyli jos mikä on elintärkeää, ja sen eteen ollaan valmiita näkemään vaivaa.

Kumpi on pahempi, armani- vai salihousutrendipelle?

Vierailija
34/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntteja kiinnostaa elämässä lähinnä seiska, kännäys, tv-roska jne. - ei siis mitkään sen henkisemmät asiat, itsensä kehittäminen tai sivistäminen. Mistä tällaisten ihmisten kanssa juttelee, kun itseä ei tuon tyyppiset puheenaiheet kiinnosta? Yritän välttää juntteja parhaani mukaan.

Eikä mua kiinnosta kännäys ja tv-roska :) Seiska kyllä tulee ;) Mua ei kiinnosta mikään muoti. Olen aidosti oma itseni! Kuljen dimexin vaatteissa, vaatteet ei varmaan ikinä ole ollut muodinmukaisia :D Mä tykkään ajella traktorilla, autoilla, kelkoilla ja mönkkäreillä.

Ei jaksa ottaa stressiä mistään! Kait siksi noita kavereitakin piisaa ;)

Vierailija
35/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö se luksusbrändien käyttöön? Onko se ihminen, joka asettaa visuaalisen kaiken edelle? Monet epäsiistit nuorukaiset/junttipissikset ne vasta trendipellejä ovatkin, heille tietty tyyli jos mikä on elintärkeää, ja sen eteen ollaan valmiita näkemään vaivaa. Kumpi on pahempi, armani- vai salihousutrendipelle?

Juntit ovat aidosti sellaisia kuin ovat :) Tai no kyllä nyt varmasti trendipellekin on aidosti sellainen kuin on, Rasittavaa vain kun kaiken pitää olla niiiiiin hyvin ja paremmin kuin muilla :)

Vierailija
36/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavat ihmiset ovat mukavia. Minusta on hauskaa ostaa lapsille kauniita vaatteita ja kotiin designklassikkoja. Mutta ei mua kiinnosta tehdä niistä pointtia. Elän niin miten hyväksi koen.

Olen kanssasi niin samaa mieltä. Kivojen ihmisten kanssa on mukavaa ja minulle on aivan sama mitä muut lapsilleen pukevat ja niin on myös minun kivoille läheisille ihmisillenikin. Antavat rauhassa meidän lapsilla olla kierrätysvaatteita, 'merkittömiä' vaatteita, Meandia ja varmaan jotain kalliitakin merkkejä jne. En uskonutkaan että vaatteet tekevät ihmisen :)

Vierailija
37/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ymmärrä mitä pahaa on tupakoinnissa lasten nähden?

Olen varmaan itsekin jossain määrin juntti, koska olen maalta ja tykkään ihan maalaismeiningistä. Duunaritutuissamme kuitenkin ärsyttävät seuraavat asiat: -lapsille syötetään jatkuvasti ihan mitä vaan roskaruokaa, vaikka lapset ylipainoisia -tupakoidaan lasten nähden -otetaan sumeilematta saikkua töistä milloin milläkin verukkeella Itsellä tämmöiset asiat aiheuttavat puistatuksia, joten eipä tule paljon junttituttujen kanssa hengailtua.

Meillä tupakoimme sekä minä että mies, mutta emme koskaan sisällä tai autossa, tai muutenkaan lasten välittömässä läheisyydessä. Mutta kyllä ne lapset ikkunasta näkevät meidät tupakalla, enkä usko että se heille traumoja aiheuttaa. Maailmassa on pahempiakin asioita. Huonoa esimerkkiä tupakointi toki on, sitä en kiellä. No, meillä ei ole täydellinen perhe ; ).

Kaverini teki opinnäytetyön kaikista noista "salailuista" mitä vanhemmat harrastavat ja mikä vaikutus niillä on lapsiin. Hän haastatteli nuoria 13-18-vuotiaiita ja kysymyksen "horjuttiko mielestäsi esim. piilossa tupakointi, luottamustasi vanhempiisi sen jälkeen kun totuus paljastui?", tulokset oli selkeät: 76 vastáajaa sadasta sanoi kyllä. Eli mieluummin lapsi tietää tuosta polttamisesta, kuin että sitä salaillaan.

Kaverini siis on nuoriso-ohjaaja ja teki tuon kyselyn vuonna 2000.

Vierailija
38/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele! Juntit on tunkeneet teidän sukuun, saastuttamaan sun yläluokkaista verta! Karmeeta! Onko sun mies sitten juntti? Miten ootte menneet yhteen? Mahtaa sulle olla sukujuhlat yhtä kärsimystä, kun juntteja istuu/seisoo sun aidoilla matoilla, röhnöttävät sohvilla ja puhuvat ties mistä ja entäs niitten ruokatavat, varmaan ihan hirveitä...Puhumattakaan vaatteista, ja varmaan juoksevat röökillä pitkin pihoja ja kakaransa ovat huonosti kasvatettuja pääkallopuserot päällä....

Taidat itse olle juntti.

-Sukujuhlat ovat todellakin kärsimystä. Onneksi sellaisia joihin tulee mentyä on äärimmäisen harvoin.

-Puheenaiheensa ovat jotain hevos/ryyppäysjuttuja. Siirryn tällöin toiseen huoneeseen.

-Vaatteensa ovat kesällä jotain t-paitoja joissa lukee isolla vittua sun muuta älykästä -ei hyvää päivää...

-Tupakka tosiaan maistuu. Voiko juntimpaa tapaa olla kuin savustaa keuhkonsa?

-Osa lapsistansa ovat tosiaan juuri noita huonosti kasvatettuja pääkallopuseroineen.

-Rahaa kun saavat, kaikki menee heti. Sitten yritetään pummata ja loukkaannutaan kun ei tipu.

Vierailija
39/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis kiinni siitä, millaisia vaatteita ostaa. Junttiuteen kuuluu ikävä kyllä ahdasmielisyys ja rasistisuus, ennakkoluulo kaikkea omasta elintavasta poikkeavaa kohtaan. Miten ihmeessä sellaista voi pitää MUKAVANA? Ikään kuin ainoa vaihtoehto junttiudelle olisi sitten varakas ahdasmielisyys, eli se, ettei pidä arvostettavana kuin kalliita muotijuttuja. Joten ap, menet metsään niin että roikaa. Juntteja nuo kuvailemasi armani-trendipelletkin ovat, mitä suurimmassa määrin.

Monen mielestä pelkkä Suomi-leijonakoru tekee ihmisestä juntin... -ap

Ja ihan määritelmästä riippumatta - nyt kun molemmat tiedämme toistemme määritelmät, olet edelleen pahasti hakoteillä. Määritelmästä riippumatta edelleen olet sitä mieltä, että ei ole olemassa isoa joukkoa ihmisiä noiden ääripäiden välissä. Ei juntteja, mutta ei myöskään tuollaisia armani-trendipellejä. Itse olen akateeminen stadilainen, enkä tunne tuollaisia trendipellejä yhden yhtäkään. No, yhdellä on tosin armaniakin, koska on niin rikas, että voi ostaa kaupasta mitä tykkää, merkistä ja hinnasta riippumatta - mutta hänkään ei lesoile vaatemerkeillään pätkääkään...

vaikka käytänkin ilmeisesti sinun mielestäsi vaikeaa kieltä tms., en ole yhtään sen enempää kiihdyksissä kuin kaiketi sinäkään. Tai no, sinusta en tiedä, yleensä varmin merkki keskustelussa alakynteen joutumisesta on kirjoitella kommentteihinsa hymiöitä, joilla yrittää antaa kuvaa siitä, että pitää toisen argumentteja naurettavina... Sinä valikoit vaihtoehdoiksi vain ääripäät. Sen vuoksi vaikuttaa siltä, kuin et haluaisi nähdä, että valtaosa ei ole juntteja, mutta ei silti snobejakaan.

Sinulla tuntuu olevan kova tarve todistella itsellesi (ja minulle) olevasi paaaaljon minua fiksumpi, koska koit tarpeelliseksi mainita olevasi akateeminen ja vielä (vau!) stadilainenkin!

Hymiöiden käyttö on ihan tavallista nettikeskusteluissa, ja niiden tarkoitus on osoittaa tunnetilaa tai sitä, että kirjoitus ei ole niin vakavasti otettava.

Tässä ei ole kyse niin vakavasta asiasta, että olisi tarvetta päästä niskanpäälle tai olla oikeassa.

Minusta sinä et oikein vain ymmärtänyt pointtiani, mikä voi johtua siitäkin, etten osaa ilmaista itseäni kovin hyvin.

Yritän uudelleen:

JOS junttius määritellään karrikoidusti niin, että juntti on ammattikoulun käynyt, ei-niin-muodikkaita vaatteita käyttävä, maanläheinen ihminen (joka ei tuomitse muita), niin siinä tapauksessa juntti on monesti mukavampi ihminen kuin sellainen, joka katsoo muita ihmisiä nenänvarttaan pitkin ja pitää itseään muita parempana.

Vierailija
40/42 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

he vain ovat. Turha glorifioida heitä millään aitoustakuulla.

Liittyykö se luksusbrändien käyttöön? Onko se ihminen, joka asettaa visuaalisen kaiken edelle? Monet epäsiistit nuorukaiset/junttipissikset ne vasta trendipellejä ovatkin, heille tietty tyyli jos mikä on elintärkeää, ja sen eteen ollaan valmiita näkemään vaivaa. Kumpi on pahempi, armani- vai salihousutrendipelle?

Juntit ovat aidosti sellaisia kuin ovat :) Tai no kyllä nyt varmasti trendipellekin on aidosti sellainen kuin on, Rasittavaa vain kun kaiken pitää olla niiiiiin hyvin ja paremmin kuin muilla :)