Minusta ns. "juntit" ovat paljon mukavampia ihmisiä kuin
sellaiset, joille elämän tärkein asia on olla olevinaan jotain.
Ja arvostella muiden tyyliä/asuinpaikkaa/elämäntapaa.
Stereotyyppinä voin mainita helsinkiläiset trendipellet, jotka ostavat vauvoilleen Armanin vaatteita. Oikeasti: mitä järkeä??
Kauniita vaatteita saa paljon halvemmalla, ja taatusti ovat ihan yhtä laadukkaita.
Näissä onkin kyse vain siitä, että he haluavat näyttää muille miten paljon heillä on rahaa.
Turhaa lesoilua.
"Juntit" ovat yleensä sellaisia kuin haluavat, eivätkä myöskään arvostele muita niin hanakasti.
Kommentit (42)
Muutenkin ihan sama, onko jollain marimekkoa, meandi-vaatteita vai henkkamaukkaa. Mukavampaa jutella toisenlaisista asioista meidän junttien kesken. Ihan huvittaa kuin toisille niin tärkeää, millaisella autolla ajellaan, missä asutaan jne. Arvot on niin erit.
ihmisiä ovat sellaiset, jotka osaavat arvostaa muitakin, joille päteminen ei ole tärkeää ja jotka eivät ole innokkaita arvostelemaan muita.
Molempien kaltaisiin ihmisiin olen törmännyt sekä "junteissa" että "trendipelleissä". Yritän olla antamatta omien ennakkoluulojeni vaikuttamatta arvioihin ihmisistä, ja mitä paremmin olen siinä kehittynyt, olen huomannut, että mukavia ja rentoja ihmisiä löytyy ulkoisesti hyvinkin erilaisista ihmisryhmistä sekä erilaisia asioita arvostavista. Sekä niistä joille on ihan sama mitä lapselleen pukee kuin niistäkin, jotka laittavat lapsensa vaatteisiin omaisuuden.
Olen varmaan itsekin jossain määrin juntti, koska olen maalta ja tykkään ihan maalaismeiningistä.
Duunaritutuissamme kuitenkin ärsyttävät seuraavat asiat:
-lapsille syötetään jatkuvasti ihan mitä vaan roskaruokaa, vaikka lapset ylipainoisia
-tupakoidaan lasten nähden
-otetaan sumeilematta saikkua töistä milloin milläkin verukkeella
Itsellä tämmöiset asiat aiheuttavat puistatuksia, joten eipä tule paljon junttituttujen kanssa hengailtua.
joilla ulkoiset asiat ei ole just niin tarkasti ja tyylilleen. Nimittäin ne joilla niin on, ei yleensä ehdi/tahdo panostaa henkiseen puoleen, kaikki ajatukset kun menee näihin ulkoisiin asioihin.
Mutta löytyy toki trendipelleistäkin jonkin verran mukavia ihmisiä. Enemmän kuitenkin "taviksista". Sitten taas erittäin nuhjuiset on usein niitä jotka ei välitä mistään, sen enempää ulkoisista kuin sisäisistäkään asioista.
ihmisiä ovat sellaiset, jotka osaavat arvostaa muitakin, joille päteminen ei ole tärkeää ja jotka eivät ole innokkaita arvostelemaan muita. Molempien kaltaisiin ihmisiin olen törmännyt sekä "junteissa" että "trendipelleissä". Yritän olla antamatta omien ennakkoluulojeni vaikuttamatta arvioihin ihmisistä, ja mitä paremmin olen siinä kehittynyt, olen huomannut, että mukavia ja rentoja ihmisiä löytyy ulkoisesti hyvinkin erilaisista ihmisryhmistä sekä erilaisia asioita arvostavista. Sekä niistä joille on ihan sama mitä lapselleen pukee kuin niistäkin, jotka laittavat lapsensa vaatteisiin omaisuuden.
hauskempaa tai sanotaanko aidosti hauskaa. Ulkoisiin asioihin keskittyneen "tiukkanutturaisen" kanssa on paljon hankalampaa repiä vitsejä tai edes nauraa.
Kukaan ei tupakoi. Suurin osa harrastaa liikuntaa tosi paljon. Lapset menestyvät koulussa ja iiikkkk, ovat ihan normaalipainoisia.
Koulumme ns. kympin lapset tulevat kaikki duunariperheistä.
Mistä sää kaivat nää duunarituttus?
Olen varmaan itsekin jossain määrin juntti, koska olen maalta ja tykkään ihan maalaismeiningistä.
Duunaritutuissamme kuitenkin ärsyttävät seuraavat asiat:
-lapsille syötetään jatkuvasti ihan mitä vaan roskaruokaa, vaikka lapset ylipainoisia
-tupakoidaan lasten nähden
-otetaan sumeilematta saikkua töistä milloin milläkin verukkeellaItsellä tämmöiset asiat aiheuttavat puistatuksia, joten eipä tule paljon junttituttujen kanssa hengailtua.
Kukaan ei tupakoi. Suurin osa harrastaa liikuntaa tosi paljon. Lapset menestyvät koulussa ja iiikkkk, ovat ihan normaalipainoisia. Koulumme ns. kympin lapset tulevat kaikki duunariperheistä. Mistä sää kaivat nää duunarituttus?
Olen varmaan itsekin jossain määrin juntti, koska olen maalta ja tykkään ihan maalaismeiningistä. Duunaritutuissamme kuitenkin ärsyttävät seuraavat asiat: -lapsille syötetään jatkuvasti ihan mitä vaan roskaruokaa, vaikka lapset ylipainoisia -tupakoidaan lasten nähden -otetaan sumeilematta saikkua töistä milloin milläkin verukkeella Itsellä tämmöiset asiat aiheuttavat puistatuksia, joten eipä tule paljon junttituttujen kanssa hengailtua.
En mä niitä mistään "kaiva", mutta tällaisia vaan tuttavapiiriin kuuluu... Naapurissakin asuu yksi pariskunta, jotka eivät tosin polta, mutta ovat vuoronperään saikulla...
Tosin kumpikin ääripää alkaa pidemmän päälle ahdistaa...sekä se, jos aina pitää olla nuttura tiukalla, kulturelli ja sivistynyt tai vastaavasti alatyylinen möykkääjä.
hauskempaa tai sanotaanko aidosti hauskaa. Ulkoisiin asioihin keskittyneen "tiukkanutturaisen" kanssa on paljon hankalampaa repiä vitsejä tai edes nauraa.
Olen varmaan itsekin jossain määrin juntti, koska olen maalta ja tykkään ihan maalaismeiningistä. Duunaritutuissamme kuitenkin ärsyttävät seuraavat asiat: -lapsille syötetään jatkuvasti ihan mitä vaan roskaruokaa, vaikka lapset ylipainoisia -tupakoidaan lasten nähden -otetaan sumeilematta saikkua töistä milloin milläkin verukkeella Itsellä tämmöiset asiat aiheuttavat puistatuksia, joten eipä tule paljon junttituttujen kanssa hengailtua.
Meillä tupakoimme sekä minä että mies, mutta emme koskaan sisällä tai autossa, tai muutenkaan lasten välittömässä läheisyydessä.
Mutta kyllä ne lapset ikkunasta näkevät meidät tupakalla, enkä usko että se heille traumoja aiheuttaa. Maailmassa on pahempiakin asioita.
Huonoa esimerkkiä tupakointi toki on, sitä en kiellä.
No, meillä ei ole täydellinen perhe ; ).
ovat epäluuloisia ja rajoittuneita ja ennakkoluuloisia. Sekä juoruavat!!
minkälainen ihminen on juntti.Jos minua ei lasketa kerran en tajua:D
kaikki junttisukulaiset ovat tulleet avioliiton kautta. Muutama on Ok mutta valtaosin sellaista porukkaa että ei hyvää päivää...
Kun ei ole mitään yhteistä, ollaan kaikesta suurinpiirtein eri mieltä ja elämäntyylit sen verran erilaisia on parempi että ei pidetä yhteyttä.
Joskus yrittävät rahaa tai tavaraa lainaksi, eipä juuri muuta.
enkä näe junttiudessa mitään erityisiä ansioita, päin vastoin.
ei siis kiinni siitä, millaisia vaatteita ostaa.
Junttiuteen kuuluu ikävä kyllä ahdasmielisyys ja rasistisuus, ennakkoluulo kaikkea omasta elintavasta poikkeavaa kohtaan.
Miten ihmeessä sellaista voi pitää MUKAVANA?
Ikään kuin ainoa vaihtoehto junttiudelle olisi sitten varakas ahdasmielisyys, eli se, ettei pidä arvostettavana kuin kalliita muotijuttuja.
Joten ap, menet metsään niin että roikaa. Juntteja nuo kuvailemasi armani-trendipelletkin ovat, mitä suurimmassa määrin.
ei siis kiinni siitä, millaisia vaatteita ostaa. Junttiuteen kuuluu ikävä kyllä ahdasmielisyys ja rasistisuus, ennakkoluulo kaikkea omasta elintavasta poikkeavaa kohtaan. Miten ihmeessä sellaista voi pitää MUKAVANA? Ikään kuin ainoa vaihtoehto junttiudelle olisi sitten varakas ahdasmielisyys, eli se, ettei pidä arvostettavana kuin kalliita muotijuttuja. Joten ap, menet metsään niin että roikaa. Juntteja nuo kuvailemasi armani-trendipelletkin ovat, mitä suurimmassa määrin.
Monen mielestä pelkkä Suomi-leijonakoru tekee ihmisestä juntin... -ap
ei siis kiinni siitä, millaisia vaatteita ostaa. Junttiuteen kuuluu ikävä kyllä ahdasmielisyys ja rasistisuus, ennakkoluulo kaikkea omasta elintavasta poikkeavaa kohtaan. Miten ihmeessä sellaista voi pitää MUKAVANA? Ikään kuin ainoa vaihtoehto junttiudelle olisi sitten varakas ahdasmielisyys, eli se, ettei pidä arvostettavana kuin kalliita muotijuttuja. Joten ap, menet metsään niin että roikaa. Juntteja nuo kuvailemasi armani-trendipelletkin ovat, mitä suurimmassa määrin.
Ja ihan määritelmästä riippumatta - nyt kun molemmat tiedämme toistemme määritelmät, olet edelleen pahasti hakoteillä.
Määritelmästä riippumatta edelleen olet sitä mieltä, että ei ole olemassa isoa joukkoa ihmisiä noiden ääripäiden välissä. Ei juntteja, mutta ei myöskään tuollaisia armani-trendipellejä.
Itse olen akateeminen stadilainen, enkä tunne tuollaisia trendipellejä yhden yhtäkään. No, yhdellä on tosin armaniakin, koska on niin rikas, että voi ostaa kaupasta mitä tykkää, merkistä ja hinnasta riippumatta - mutta hänkään ei lesoile vaatemerkeillään pätkääkään...
Ja ihan määritelmästä riippumatta - nyt kun molemmat tiedämme toistemme määritelmät, olet edelleen pahasti hakoteillä. Määritelmästä riippumatta edelleen olet sitä mieltä, että ei ole olemassa isoa joukkoa ihmisiä noiden ääripäiden välissä. Ei juntteja, mutta ei myöskään tuollaisia armani-trendipellejä. Itse olen akateeminen stadilainen, enkä tunne tuollaisia trendipellejä yhden yhtäkään. No, yhdellä on tosin armaniakin, koska on niin rikas, että voi ostaa kaupasta mitä tykkää, merkistä ja hinnasta riippumatta - mutta hänkään ei lesoile vaatemerkeillään pätkääkään...
Eikö "akateeminen (hihii) stadilainen (vielä isompi hihitys)" ymmärrä, että joskus asioista voi puhua tarkoituksella kärjistäen.
Älä ota niin vakavasti : ).
Juntin vaatteen voi pestä, snobin ei, koska se meni rikki :(
Ei kai se kerro muusta kuin mausta.
Junteissa siis (jos määritellään heidät vaate- yms. maun mukaan, kuten sinä teet) on ihan yhtä lailla tyhmiä, ilkeitä, pahoja, kilttejä ja mukavia kuin niissä, jotka ostavat merkkivaatteita.
Komppaan siis edellisiä, joiden mielestä junttius on enemmänkin henkinen piirre. Junttia on olla rasisti ja ahdasmielinen.
Ei kiinnosta yhtään, olenko jonkun mielestä juntti tai tyylitön... : )