Milloin hedelmöittymisen jälkeen tunsit ensimmäiset raskausoireet? Onko nämä niitä? :)
Minä en millään malta odottaa, että onkohan tärpännyt.
Kirjoitan tähän vähän omia tuntemuksiani ja sinä saat kertoa, onko tämä nyt sitä ;)
Minulla oli ovulaatio 2.-5. tätä kuuta. Eilen aamulla tunsin lyhyen kovan viiltävän kivun alavatsassani. Kipu oli vain 10-15 sekuntia mutta menin kaksin kerroin kivusta.
Sen lisäksi rinnat ovat arat ja itken ihan ihme juttuja. Eilenkin itkin koko Karjlan kunnailla -sarjan jakson ja tänään aloin itkeä autoa ajaessani, koska tunsin olevani ihan äitini näköinen... (siis hyvällä tavalla :))
No, mitä sanotte?
Kommentit (46)
Hei kaikki.
Tein blogiini top 10 oiretta raskauden alkamisesta.
10. Ruoka tuntuu vastenmieliseltä
9. Mielialan vaihtelut
8. Vatsan alueen turpoaminen
7. Jatkuva pissahätä
6. Jatkuva väsymys
5. Arat ja turvonneet rinnat
4. Pahoinvointi
3. Kuukautiset myöhässä
2. Ruumiinlämpösi on kohonnut, eikä laske
1. VARMISTUS: positiivinen tulos raskaustestistä
Lisätiedot löytyy : http://raskausopas.com/raskaus-oireet/
[quote author="Raskausopas" time="22.09.2015 klo 16:37"]
Hei kaikki. Tein blogiini top 10 oiretta raskauden alkamisesta. 10. Ruoka tuntuu vastenmieliseltä 9. Mielialan vaihtelut 8. Vatsan alueen turpoaminen 7. Jatkuva pissahätä 6. Jatkuva väsymys 5. Arat ja turvonneet rinnat 4. Pahoinvointi 3. Kuukautiset myöhässä 2. Ruumiinlämpösi on kohonnut, eikä laske 1. VARMISTUS: positiivinen tulos raskaustestistä Lisätiedot löytyy : http://raskausopas.com/raskaus-oireet/
[/quote]
Menipäs se lista jotenkin sekaisin eikä enää voi muokata.
Minulla raskausoireet alkoi melko nololla vaivalla, eli hirveesti pieretti ja maha meni sekaisin aina välillä ihan ilman syytä. Saatoin kakoa aina välillä mutta en oksentanut. Ruoka oli tarkkailussa silloin joten ihmettelin mikä vaivaa. Söin kuitenkin maitohappobakteereja. Yhtäkkiä saatoin hengästyä ja pyörytti välillä ja väsymystä ja palelua tuli jatkeeksi. Odotin menkkojen alkamista kun tissit olivat arat ja kovana ja alavatsassa tuntui aina välillä menkkamaisia kipuja. Aavistelin, että nyt kehossa tuntuu erilaiselta ja ehkä olen raskaana. Jotenkin seesteinen olo oli myös.
Sitten plussasin ja piti tehdä vielä toinenkin testi että uskoin oikeesti olevani raskaana. Tämä oli kuitenki ensimmäinen odotettu raskaus minulle. Kohta tuli aika voimakas pahoinvointi jo kuvioihin mukaan vkolla 4-5.
Nyt vko 8 menossa ja ultrassa näkyi että meille tulee kaksoset! Ensiksi pelosta ja paniikista olin sekaisin ja mieheni myös, mutta nyt sekin on vaihtunut iloksi ja molemmat odottavat vanhemmuutta kahdelle pienokaiselle <3
Ihana kun löysin tämän keskustellun. Mielenkiinnolla on lukenut!
Tässäpä olisi minun tilanne. 05.02 ja 07.02. harrastettiin mieheni kanssa petipuuhija. Huomasin itse 06.02-07.02. että liima erittyin ihan klöntteinä ja kovasti närästi. Uskoisin, että silloin tapahtui ovulaation?! En ole ikinä ovulaatioista edes tiennyt mitään tähän mennessä. Mutta alla olevat tuntemukseet saivat ihmittelemään. Odotteleen nyt kuukautisia joiden pitäisi alkaa tuossa perjantaina tai viimeistään viikonlopun aikana.
Ovulaation jälkeen on jatkunut tämä outo olo. Ensin monta päivää nipisteli välillä oikealla ja välillä vasemmalla puolella alavatsaa. Heikottaa ( tavallisesti olen todella energinen ), rinnat muuten eivät ole arat, mutta välillä kipua hetkeen verraan. Huomasin tuossa pari päivää sitten, että kukkakaali haisee! Tiesittenko, että se haisee todella pahalle ? Sitten töissä tuli yhtäkkiä TODELLA kova nälkä! En ole sellaista ikinä tuntenut. Ruoka oli pakko saada HETI. Tiesin, että en selviä muuten... Janottaa jatkuvasti ja sitten juokseen vessassa tunnin välein. Ajatuksessa onkin, voisinko olla raskaana ? Lapsi ei ole sunnitteilla, mutta jos nyt on tulossa - niin tervetuloa :)
Hosuin tuossa ja tein jo raskaus testin, mutta negahan siellä tietenkin tässä vaiheessa voikin vain olla :D
Kyllä raskausoireilta kuulostaa..minulla ihan samat oireet ja vasta 2 viikon päästä voi näkyä ku silloin pitäisi menkat alkaa..
Mäkin tunnen oloni jotenkin erilaiseksi, sitä on vaikea selittää. Vähän joo flunssainen olo ja jotenkin "tiedän" tiedän, että olen raskaana.
Tässä on tietysti sitäkin, että toivon sitä niin paljon, että vauva tulisi :)
Onko muilla ollut sitä vahvaa tunnetta, kun on tärpännyt?
ap