Milloin hedelmöittymisen jälkeen tunsit ensimmäiset raskausoireet? Onko nämä niitä? :)
Minä en millään malta odottaa, että onkohan tärpännyt.
Kirjoitan tähän vähän omia tuntemuksiani ja sinä saat kertoa, onko tämä nyt sitä ;)
Minulla oli ovulaatio 2.-5. tätä kuuta. Eilen aamulla tunsin lyhyen kovan viiltävän kivun alavatsassani. Kipu oli vain 10-15 sekuntia mutta menin kaksin kerroin kivusta.
Sen lisäksi rinnat ovat arat ja itken ihan ihme juttuja. Eilenkin itkin koko Karjlan kunnailla -sarjan jakson ja tänään aloin itkeä autoa ajaessani, koska tunsin olevani ihan äitini näköinen... (siis hyvällä tavalla :))
No, mitä sanotte?
Kommentit (46)
sen vaan tiesi. Alavatsaa nippasi jatkuvasti ja issias saapui jälleen. Tuo juurikin tarkalleen sinä päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.
Ekalla kerralla oieet oli todella raju väsymys, tissit todella arat, mahaa nippasi ja vähän myöhemmin tuo issias, joka tosiaan on vaivannut ainoastaan odotusaikana ihan synnytyssaliin saakka ja loppunut synnytykseen kuin seinään.
ns. oireet (lämpöjen nousu 0,5 asteella) tuli rv 7.
ensioireena just sellasia repäiseviä kipuja munasarjojen kohdilla. Ja nämä siis jo useita päiviä ennen menkkojen oletettua alkamispäivää. Ja siis molemmissa raskauksissa, muuten tällaisia ei ole ollut.
mulla ovulaatio 17.09, en ole koskaan saanut noin kirkasta testiviivaa!, sen jälkeen 3 päivänä väsytti jo klo 18, olin ihan poikki.Ennen ruokailu oli mun lempi puuhani, nyt ruokahalu oli mennyt kokonaan, pakotin oikein itseäni syömään ihan vähän,join greippimehua. muutama askel niin hengästyin vaikka olen urheilullinen, en polta, enkä juo, teen päivittäin vatsalihaksia ja muita liikkeitä, enkä hengästy tyhjästä. Palelu alkoi saman tien oviksen jälkeen. Aina ku olin herännyt niin tuntui siltä et olin herännyt saunasta, sisäinen kuumuus, ihmettelin sitä, vaikka kotona ei ole kuumaa. Olin lenkillä ja haistoin tupakansavuu, vaikka ulkona ei ollu ketään, tarkka nenä! nukun päikkärit aina ku on mahdollista, aina nousteessa tuntuu repeämiskipu ja pistely nänneissä, tissiin sattuu sivuilta, ennen ne oli aina painavia ennen menkkoja.
Ekalla kerralla ei ollut juuri mitään oireita koko aikana. Nyt tokalla kerralla:
-tasan viikko hedelmöityksestä tuli pisara verta
-reilu viikko hedelmöityksestä tuli matkapahoinvointia, jota ei koskaan ole minulla muuten
-reilu viikko hedelmöityksestä rinnat tulivat todella kipeiksi ja turvonneiksi, mutta luulin tätä PMS-oireeksi, koska vastaava turvotus ja kipeys edeltää minulla menkkoja samalla aikataululla
-väsymys ja lievä huonovointisuus alkoivat vasta n. 8. raskausviikolla, loppuivat n. 14. viikolla.
-Ummetus alkoi aika alussa, ehkä 7. viikolla.
2 lasta, 1 keskenmeno. Ekasta lapsesta oli oireita jo ennen testiplussaa.... ovulaatio jäi tulematta, tai siis ne tutut limat kierron keskivaiheilla ja rintoja pakotti jne. No, raskaanahan sitä. se raskaus joka meni kesken ---- ei mitään oireita, vain kuukautisten poisjäänti, rv 8+ sitten oli sikiö kuollut kohtuun. En tiedä lähtikö raskaus edes koskaan kunnolla alkamaan, oireitakaan ei ollut. Kolmas raskaus - pahoinvointia jo silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa/muutama päivä ennen, ovulaatio jäi tulematta, oli tärpännyt jo. Tiesin ennen testin tekemistä että raskaana ollaan ja niin oltiinkin.
Mä tiesin ennen plussausta siitä kun tissit ja varsinkin nännit olivat tosi arat. Pissa muuttu tummankeltaiseksi. (Yleensä oli aina kirkasta) sitten mielialat vaihtu suunnilleen sekunnissa. Ja alavatsa oli kipeä ja tuli välillä vihlaisuja. Testin tein vko 3 ja näytti haaleaa viivaa. Ja nyt rv 18 :)
ensioireena just sellasia repäiseviä kipuja munasarjojen kohdilla. Ja nämä siis jo useita päiviä ennen menkkojen oletettua alkamispäivää. Ja siis molemmissa raskauksissa, muuten tällaisia ei ole ollut.
itellä ovis oli oletettavast 12.9 ja siinä 14.9 tai 15.9 alko vihlovat alavatsakivut jotka kesti pari päivää, nyt kuitenki helpottaneet/poistuneet aika pitkälti. lisäks pahoinvointia töissä ja vapaalla (etenki ku töissä jotku syö valmis pitsaa ja sit käsidesi tuntuu monen metrin päästä. kala oli vastenmielinen haju kypsennettynäki. tosi ankara väsy ollu jonki aikaa, nukahtelen tosi usein niin bussissa ku töissä ja kotona. ekan lapsen kohal ei ollu mitää ni mietin et josko joku osais vähä neuvoa et voisko olla raskausoireita vaik tosi aikasin oiski alkanu vai onko toiveita vaa koska yritetty miehen kans jo keväästä asti. nyt kp 23/32-34 en ol varma ku menkat jäi kesäkuus välii ja heinäkuus oli 22.7 ja elokuus 25 tai 26.8
niin ja lisäks toi tunneherkkyys. pomo anto vähä palautetta, ei mitää vakavaa mut alko itkettää, vaik tuli vihlasukipu ni rupas hymyilyttää, mies sanoo jotai ni hermostun nopeest...vuorotellen naurn, itken ja suutun. oon iha pihal mikä on.
ja tunsin ekat oireet noin viikon kuluessa siirrosta. Oireena oli huimaus, joka jatkuikin sitten koko raskauden ajan.
maanantai päivää riitti koko viikon. Rintojen arkuutta en voi laskea, koska aina ennen menkkojakin ovat arat.
Sitte alko sairasväsymys ja öklötys. jne. Mutta vihlonnat ja muut voi olla ihan mitä vaan...
Toivotaan, että olet, mutta älä nyt vielä juhli.
juu en juhlikaa viel ku ois vast se 5 pvä hedelmöittymisest jos onnistu. on vaa sellai jännä tunne sisäl että ois mut saa nähä. nää oireet vaa on sen verra vahvat et pistää miettii ja vessas saa ravata suht usein aiemmi mainittujen ja ajoittaisen huimauksen lisäks...
Oksentamista riitti koko raskauden.
juu ite en ol iha oksentan mut jopa veden jounti on jonki aikaa aiheuttan et meinaa tulla ylös toivottavast en ny joutuis enää pettyy. ens vookonloppuna sit testataa clearblue digitalil joka kertoo sanoil onko vai ei...että mieski sit lopettaa ilkuumisen jos lukee raskaana :)
entäs tuo vatsan viiltävä kipu. Ei ollut menkkakivun kaltainen vaan ihan uudenlainen tuntemus.
Oletko kokeillut mennä portaita ylösalas, tunnetko mitään?
mutta rinnat on niin kipeat, ettei yhtään juoksuaskelta voi ottaa ilman urheiluliivejä. Mulla on kyllä isot rinnat ja juokseminen on aina vähän epämiellyttävää. Nyt kyllä ihan sattuu pari juoksuaskelta.
Vähän nauratti, kun yksin kämpässä juoksen portaita ja tunnustelen munasarjoja :D
Lissää!!
itse muistan kun jotain 5 päivää hedelmöitymisen jälkeen tunsin oloni erilaiseksi,hieman lämpöä aamulla, siis sellainen flunssainen olo.Ollut jo tuota kahdessa edellisessä raskaudessa ja siitäpä melkein arvasin,että raskaana taas:D.Jotain 6-7 päivää hedelmöitymisen jälkeen tunsin sellaisen pienen nippaisun olisko se ollut se kinnittyminen, vaikken kyllä usko, että sen voi tuntea mutta aika erikoiselta tuntui sillon.Ja edellisisistä lapsista muistan, kun vihlaisi mahaa kun mattoja puistelin:D
ja pientä huimausta myös.
T. 8