kaduttaako lapselle otettu sikainfluenssarokote?
Kommentit (50)
Öapsella nousu 40,5 asteen kuume jota kesti 3 päivää, kuumekousriti usita kertoja, ja matkattiin ambulanssilla tervysasemalta sairaalaan. Nyt 4 v ilmoittaa että ei enää rokotuksia tahdo.
No, koin silloin ja koen nyt, että en ottaisi itselleni eikä mieskään itselleen. painostus oli niin kova mediasta, neuvolasta, isovanhemmilta, että päätimme ottaa. itkin silloin ja kadun nyt. vatsanpohjasta ei ole kadonnut tunne siitä, että tämä on vähintääkin turha, jopa haitallinen, ei tarpeeksi tutkittu ja lääkefirmojen elinehto laman yli.
emme yleensä ota mitään ylimääräisiä rokotteita ja mpr:kin otetaan vasta myöhemmin.
olin heikko enkä jaksanut luottaa tunteeseeni.
Ota ihan easysti.
nyt sä teet kyllä virheen! älä anna lapsiasi koekaniineiksi lääketehtaille ja rokotusvalmistajille, jos heidän parastaan ajattelet! ymmärrätkö, silloin ne testaavat uusia tuotteita eivätkä ole vastuussa mahd. haittavaikutuksista. Itse olen joskus keskustellut rokotevalmistuksessa olevan henkilön kanssa, joka ei MISSÄÄN nimessä ota itse, eikä anna kenenkään perheenjäsenensä ottaa enää yhtään rokotetta. hän on irtisanoutunut työstään koska eettisesti ei hyväksy enää alaa tutustuttuaan siihen paremmin. ihmisiin pumpataan myrkkyjä, motiivina raha. olen myös työssäni nähnyt vakavia haittavaikutuksia lääkkeistä ja rokotuksista. miettikää nyt ihmeessä ennen kuin annatte viattomat lapset "uhreiksi".
tuollainen melttoaminen, että minähän en lastani koekaniiniksi laita jne. Miettikääpä millaiset taudit tässäkin maassa jylläisivät ja niittäisivät väkeä kuin heinää jos kaikilla olisi yhtä kyyninen asenne rokotuksia kohtaan? Kai tässä johonkin on yritettävä luottaa. Eikä spekuloida kaikenamaailman salaliitoilla. En kiellä etteikö SI olisi ollut liioilteltua, mutta sen hetkisellä tietämyksellä ja Suomen valtioon luottaen otimme piikin. Mitä siitä seuraisi jos joka helkkarin kansalainen epäilisi ja pullikoisi kaikkea vastaan?
Silloinhan tosiaan suunniteltiin yleisiä uusintarokotuksia keväälle. Tämänhetkinen käsitys kuitenkin on ihan TAYSissakin, että rokote suojaa hyvin pidempään kuin puoli vuotta. Ja tästä syystä rokotussuunitelmaa on muutettu. Toista rokotusta ei ole siis suunnitteilla.
t. se tammikuussa asiaa selvittänyt, tampereelta
TAysin infektiolääkäri sanoi syksyllä, että rokote suojaa puoli vuotta. Lähiaikoina JOKU aamulehdessä kirjoitti, että tauti tulee lievempänä senkin jälkeen. En kumminkaan tiedä, onko tuo totta, en ole muualta lukenut, että miten vaikuttaa tuon puolen vuoden jälkeen. Tehosterokotus siis tarvittaisiin puolen vuoden kuluttua.
koska en rokotuksia ottanut itselle enkä lapsille :) Olen oman pään pitämisestä äärimmäisen onnellinen.
Meille ei tullut kummallekaan siitä minkäänlaisia oireita.
Ei mitään oireita, ja ainakin tyhjää parempi suoja influenssaa vastaan.
tuollainen melttoaminen, että minähän en lastani koekaniiniksi laita jne. Miettikääpä millaiset taudit tässäkin maassa jylläisivät ja niittäisivät väkeä kuin heinää jos kaikilla olisi yhtä kyyninen asenne rokotuksia kohtaan? Kai tässä johonkin on yritettävä luottaa. Eikä spekuloida kaikenamaailman salaliitoilla.
Just joo, mielestäsi markkinavoimat siis = salaliitto? Lääkebusiness on businessta siinä missä muutkin, lakien rajoissa tehdään suurin mahdollinen voitto. Joskus lakeja venyttämällä, koska on varaa hyviin lakimiehiin.
Kyyninen asenne rokotuksiin syntyy juuri tällaisista tapauksista, sitten jäävät ne tärkeämmät rokotukset ottamatta!
yksi lapsistani sairastaa vaikeahoitoista epilepsiaa eikä hän välttämättä välttämättä olisi selvinnyt hengissä itse taudista.
tänään tuli kutsu lintuinfluenssarokotustutkimukseen ja jokainen lapseni saa siihen osallistua.