Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko tehdä siskolleni lapsen?

Vierailija
10.02.2010 |

He ovat monta vuotta yrittäneet omaa lasta ja ovat adoptiojonossa ja ne jonot vaan venyvät. Mitään syytä ei lapsettomuuteen ole löytynyt. Meillä on miehen kanssa kaksi lasta. raskaudet ovat alkaneet helposti ja ikäkään ei vielä ole este. Nyt kysynkin että miten on mahdollista Suomessa synnyttää siskolle lapsi. Sijaissynytys ei ole sallittu, mutta en ottaisikaan rahaa synnytyksestä...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevat vanhemmat määrätä itse?

Vierailija
22/32 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelläni on myös lapsi siskonsa(eli minun) kanssani.

Ja vaikka olisikin, niin sairasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kenelle vaan, ilman että biovanhemmilta kysytään mitään. Adoptiovanhempien täytyy toki "läpäistä" testit, että ovatko kykeneviä toimimaan kyseisen lapsen vanhempina.

Vierailija
24/32 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen verran olen selvittänyt että periaattessa ei tarvitse adoptioon antajalta kysyä minne lapsi luovutetaan eli vaikka tekisin siskolleni lapsen, niin sitä ei ole pakko siskolleni luovuttaa, koska jotkut muut adoptio jonossa olisivat parempia vanhempia juuri tälle lapselle. Mutta ei kai niin kuitenkaan toimittaisi käytännössä.

Tietysti asiassa olisi vielä paljon mutkia. Mitä jos lapsi on vammainen? Haluaako tuleva äiti vaikka down -lapsen?

Mitä työpaikassa sanotaan että odotan lasta mutta minusta ei tule sen oikeaa äitiä ja olen kuitenkin muutaman kuukauden äitiyslomalla?

Osaanko suhtautua lapseen kuin täti vai niin kuin äiti. Vaikka tämä ei kyllä nyt tunnu suurelta ongelmalta...

Vierailija
25/32 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää siskosi ja hänen miehensä sukusoluja? Ja siirtää ne kohtuusi?

Vierailija
26/32 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se sijaisynnytys nyt vaan sattuu olemaan laitonta.

Vierailija
27/32 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai käytät muumimukia...

Vierailija
28/32 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat antaa lapsesi adoptioon, niin sinulla on todellakin täysi sananvalta siitä mihin perheeseen lapsesi adoptoidaan. Adoptiossa ei ole kyse mistään huostaanotosta, joten lasta ei voida väkisin adoptoida mihinkään perheeseen.

Se on tietenkin totta, että lasta ei anneta vanhemmuuteen kykenemättömille adoptiovanhemmille.

Vierailija
29/32 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse saatte päättää kenelle lapsen annatte, mutta siskon ja miehensä pitää tietysti käydä ensin adoptioneuvonta ja se kannattaa varmaan aloittaa ennen raskautta kun sekin vie pirun kauan lupien myöntämisineen.

Vierailija
30/32 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tähän väitteeseen että lapsen biovanhemmilta ei tarvitse kysyä minne lapsi luovutetaan, eli adoptoidaan??

Vierailija
31/32 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes tilanteessa jossa lapsi on huostaanotettu. Adoptio ei toteudu ellei lapsen biologiset vanhemmat allekirjoita adoptiopapereita täydessä ymmärryksessä ilman painostusta. Ap, jos siskosi on kykenemätön vanhemmuuteen, on totta että hän ei voi silloin lastasi adoptoida. Mutta jos hän on soveltuva, niin todellakin voit päättää että annat lapsesi adoptioon vain siskosi perheeseen. Onneksi näin, meillä Suomessa..

Vierailija
32/32 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se sijaisynnytys nyt vaan sattuu olemaan laitonta.

vielä voisit laittaa linkin siihen lainkohtaan, jossa näin sanotaan.

Pistäpä kuule

1) laki ja

2) pykälä

että löydetään varmasti. Itse en ole tällaista huomannut, vaikka lakimies olenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi