Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako tuntia viikossa lastenhoitoapua olisi sopiva määrä meille?

Vierailija
10.02.2010 |

Pientä Galluppia haluaisin. Jos hoito järjestyisi (ostettu hoitaja) ja oletetaan, että raha ei olisi esteenä, paljonko mielestäsi tilanteessamme olisi sopiva hoitoavun määrä, tunteja / viikko.

Olen kotiäiti, mies töissä. Tilanteemme on se, että perheessä ekaluokkalainen, 5-vuotias ja 1-vuotias. 5-vuotias kerhossa 3 pv/viikossa 3 tuntia kerrallaan. Isovanhemmat eivät voi hoitaa lapsia käytännössä lainkaan, koska asuvat niin kaukana. Sukulaisia emme kehtaa käyttää koska ovat niin kiireisiä. Koemme tarvitsevamme apua joten aiomme palkata sitä, kotityöt tuntuvat kaatuvan päälle ja elämä tuntuu raskaalta näin.

Kiinnostaisi tietää teidän mielipiteitä, millainen lastenhoitoavun määrä teidän mielestänne saattaisi olla tilanteessamme sopiva? Hoitaja voisi välillä viedä vaikka lapsia ulos, jotta voisi tehdä kotitöitä rauhassa ja välillä vaikkapa katsoa kaikkia kolmea niin saisimme käytyä asioilla tai vaikkapa ulkona syömässä tms.

Ja ei, en kaipaisi vastauksia "hoitakaa itse lapsenne kun olette ne hankkineet"...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ulkoistan mieluummin ekaksi kotityöt kuin lapseni. ;-) Mutta sen lisäksi voisi olla ihan kiva, vaikka kerran-pari viikossa muutama tunti "omaa aikaa".

Vierailija
22/31 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen saat heti 3 h joka päivä vapaata omaa aikaa.

Ja sitten voit iltapäivällä kun 1 v. nukkuu päiväunia tehdä kotitöitä 5 v.:n ja 7 v.:n kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 h kerrallaan

mll hoits maksaa 10 e tunti x 6 h kulukorvauksineen 60 e yht

Vierailija
24/31 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 km:n päässä olevassa puistossa aloitti tosiaan pari vuotta sitten puistotäti, täytyy tarkistaa vieläkö siellä on se. Sitähän voisi tosiaan joskus jo käyttää ja käydä vaikka kaupassa tms. sillä aikaa.

ap

Silleen saat heti 3 h joka päivä vapaata omaa aikaa. Ja sitten voit iltapäivällä kun 1 v. nukkuu päiväunia tehdä kotitöitä 5 v.:n ja 7 v.:n kanssa.

Vierailija
25/31 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten nyt tulee töksähtäen...

palkkaat siivojaan, jos siivous ei luonnistu ja sitten tarpeeseen hoitajan, kun pitää mennä esim. lääkäriin ja mies ei voi hoitaa lapsia.

Vaikka sanoit, ettei saa sanoa, niin jos ei tolla porukalla (kun ilmeisesti kaikki olette terveitä ja normaaleja, korvatulehduskierrettä en lukisi kovin arkea muuttavaksi) pärjää, niin aika opetella elämänhallinnan taitoja.

T. 7 v, 5 v, 3 v, 1v... sairauksia kahdella ja ei todellakaan mikään superäiti.

Vierailija
26/31 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoapua palkata, kun haluaa nauttia elmästään vähän enemmän niin eikös se ole sitä elämänhallintaa...

Mulla on 3 lasta, mutta isommilla ikäeroilla. Yksi on oikein "tosissaan" sairas. Lääkkeitä menee yötäpäivää eikä koskaan voi nukkua yötä putkeen kun pitää laittaa yölläkin lääkkeet MUTTA on mulla korvatulehduksistakin kokemusta ja ne ne vasta viekin perheeltä voimat. Meidän terve "vaan" korvakierrelapsi itki yötäpäivää kunnes saatiin putket (kerran en vaan lähtenyt lääkäristä pois ennen kuin oli lähete kirjoitettu). Olin paljon uupuneempi kuin nyt.

Vierailija
27/31 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin palkkaisin siivoojan hoitamaan isomman siivouksen kerran viikossa tai kahdessa.

Sen lisäksi ehkä satunnaisia hoitajia jos on jotain asioita hoidettavana tai vaikka niin, että pääsisit miehen kanssa kahdestaan syömään vaikka kerran kuussa.

Toki paljon riippuu siitä onko mahdollista saada luotettavaa ja pysyvää hoitajaa. Mikäli hoitaja on aina sama niin ei lapsille ole haittaa vaikka olisivat useinkin hoitajan kanssa. Jos taas hoitaja on aina eri + puistotäti vielä lisäksi niin omia lapsiani en sellaiseen pomppimiseen altistaisi.

Vierailija
28/31 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Olen kyllä aikaisemmin yrittänyt saada hoitajaa esimerkiksi kun kaikki lapset olivat flunssassa ja itse myös emmekä älynneet että miehellä olisi oikeus pitää silloin vapaata töistä, mutta silloin hoitajaa ei löytynyt.ap

Vierailija
29/31 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä munkin mielestä on tosi ok palkata omalla rahalla ihan niin paljon lastenhoitoapua kun haluaa!!! Käyttäähän sitä moni subjektiivista päivähoito-oikeuttakin ja siinä sentään on kyse yhteiskunnan rahoista!!

Joten jos rahaa on niin hankkiaa ihmeessä joku hyvä ja luotettava hoitaja joka sitten voi käydä vaikka parina päivänä viikossa muutaman tunnin kerrallaan!!!!

Vierailija
30/31 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaisin siivoojan (1 krt/viikko, 3h kerrallaan) eli perussiivous hoituisi ulkopuolisella avulla. Hoitajan ottaisin 2 krt/viikossa näin:

* kerran päiväsaikaan hoitaja hoitaisi 1v. kerhon ja koulun ajan eli 3 h, jolloin saisin 3 tuntia vapaata

* kerran ilta-aikaan hoitaja hoitaisi kaikkia lapsia 3 h (ei silloin kun on miehen iltatyö), jolloin äiti ja isä saisivat kahdenkeskistä aikaa.

Jos noista pitäisi esim. rahan vuoksi tinkiä, tinkisin tuosta omasta ajasta päiväsaikaan ja ottaisinn "omaa aikaa" silloin, kun mies on lasten kanssa esim. viikonloppuna tai arki-iltaisin (joku harrastusmeno tms.).

Vierailija
31/31 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyisin, että mitä mieltä AP on siitä, jos tosiaan hankkisi esim. siivojan ensisijaisesti? Vai etkö vaan jaksa olla lasten kanssa ja sen takia haluat niille hoitajan? En tyrmää AP:ta, minun puolestani rahat voi jokainen käyttää ihan just niinkun huvittaa. Mutta esim. naapurissamme käy siivoja (vaihtaa lakanat ja tuulettaa matot ja petivaatteet, pesee lattiat, vessat ja kylppärin ym. kaiken mitä vaan tarvii ja mistä sovitaan. ja tekee oikeasti todella siistiä jälkeä ja helpottaa kodin arkea. Hankkisin meillekin heti, jos vaan olisi rahaa. Itselläni on tällä hetkellä 2v ja 3v. lapsi, joten ei täälläkään mitenkään erityisen rauhallista arki ole... Mutta ihan hyvin pärjätää, ei pidä ottaa stressiä kaikesta. Siivouspäivinä (yleensä aamupäivisin) jätetään vaan raakasti aamu-ulkoilut väliin, ei ole niin vakavaa..

Mutta siis minun puolesta AP saa ottaa lapsilleen hoitajan, jos siltä tuntuu. Mutta mietin, että jos 7v. on koulussa, 5v. kerhossa niin onko siis ongelma olla sen 1v. kanssa...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän