Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla lapsi/lapset paljon isovanhemmilla hoidossa

Vierailija
09.02.2010 |

Haluaisin kysyä yhtä asiaa: Miten paljon/vähän vietätte itse aikaa lastenne kanssa? Oletteko kotona hoitamassa lapsia vai työelämässä ja siitä huolimatta lapset ovat paljon isovanhemmilla?

Meillä eivät isovanhemmat hoida lasta käytännössä koskaan, on nyt 3-vuotias eikä ole ollut vauva-ajan muutamaa tuntia lukuun ottamatta isovanhemmilla hoidossa. MUTTA me olemme molemmat töissä ja lapsi hoidossa 30-40 tuntia viikossa, joten kauheasti ei sen lisäksi voisi lasta muualla pitääkään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on ainakin kahtena yönä viikossa yökylässä, joko mummilla taikka isomummolla.. 4v on myös ainakin yhden yön viikossa yökylässä, 1v on ollut pari kertaa yökylässä, yhdessä muiden kanssa..

Olen kotona ollut ammattikoulua lukuunottamatta vuodesta 2001, hetken (psri kk) työelämässä välissä. Luultavasti tulevat olemaan paljon kylässä vaikka menenkin töihin. Lapset haluaa yökylään ja mummot haluaa seuraa =)

Itse olen yökyläillyt myöskin paljon pienenä, einkä ole siitä ainakaan kärsinyt..

Vierailija
2/4 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi pienenpää.. Esikoinen ip-kerhossa koulun jälkeen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isovanhemmat ovat hoitaneet lapsiamme tosi paljon, meillä on kolmet kykenevät ja lapsia mielellään hoitavat isovanhemmat. Meolemme käyttäneet isovanhempien hoitoapua käytännössä pelkästään lasten arjen helpottamiseen, eli kun itse kävin töissä vain yhtenä arkipäivänä, isovanhemmat hoitivat lapsia jottei heitä sen takai tarvitsisi hoitoon viedä.

Tällä hetkellä teen täyttä työviikkoa, mutta lapset ovat hoidossa vain 3,5 päivää isovanhempien avun takia.

Eli käytännössä: isovanhemmat helpottavat lasten arkea, tosi harvakseltaan on sellainen tilanne, että isovanhemmat hoitavat lapsia jotta me miehen kanssa pääsisimme kahdestaan johonkin. Sen aika tulee sitten kun lapset vähän kasvaa.

Vierailija
4/4 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat aina olleet paljon isovanhemmilla, silloinkin kun olivat päiväkoti-ikäisiä ja vanhemmat töissä. Meillä isovanhemmat hakivat usein heidät aikaisemmin pois tarhasta, tai sitten pitivät kokonaan vapaapäivän ukin ja mummin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi