Annanko 13 v ottaa napakorun vaiko en ?
Itse sitä mieltä, että ei ole hyvä juttu, koska kerkeähään sen ottaa vanhempanakin. Tyttö täyttää kesällä 14v ja haluaisi sitä ennen lävistyksen.
Saisiko perusteltuja mielipiteitä kiitos ?
Kommentit (93)
Korvakoruja laitetaan jo vauvoillekin.
Täällähän tapaa myös wt-teinityttöjä.
Mun mielestä napakorussa ei ole mitään pahaa, anna tytön ottaa napakoru kerran kun itse niin paljon varmaan toivoo sitä. Se on periaatteessa ihan sama jos lapselle annetaan jo vauvana korvakorut ?
Moni 13v saattaa jo näyttää 15veeltä ja näin ollen saattaa ottaa sen ilman lupaaiskin, eihän ne edes paljoa maksa. Ja niinkuin moni muu on sanonut, sen saa pois. Mieluummin tuo kuin tatuointi.
Moni 13v saattaa jo näyttää 15veeltä ja näin ollen saattaa ottaa sen ilman lupaaiskin, eihän ne edes paljoa maksa. Ja niinkuin moni muu on sanonut, sen saa pois. Mieluummin tuo kuin tatuointi.
Itse sitä mieltä, että ei ole hyvä juttu, koska kerkeähään sen ottaa vanhempanakin. Tyttö täyttää kesällä 14v ja haluaisi sitä ennen lävistyksen.
Saisiko perusteltuja mielipiteitä kiitos ?
hei olen 13 w ja minulla on napakoru jonka otin salaa,koska vanhempani eivät antaneet siihen lupaa sanoivat sitä rumaksi ja tarpeettomaksi mitä se ei todellakaan ole! ja on ollu tuo napakoru jo minulla puolisen vuotta ja kaverit sen neulalla tekivät ja hyvin parantuu ttä kannattaa varautua josset lupaa anna ja tyttäresi sitä kovasti haluaa niin joku päivä hän voi sen salaa ottaa niinkuin minä.. joten mielestäni sinun pitäisi antaa mutta iha oma päätös tässä oli vaa tarina minun näkökulmastani
Mäkin ruinasin äitiltä 12-vuotiaasta asti mut ei! Sit kun muutin 15v pois kotoo niin se lupas vasta. Turhaa viivytystä mun mielestä.
Ja mitään ongelmii mulla ei oo koskaan ollut sen kanssa. Mä vaan aluksi ehkä 2kk suihkutin sen vedel 2krt päivässä ja sillä selvä. Ei o koskaan tulehtunut tai muuta. Se ei myöskään oo koskaan haitannu mua töissä, ja mun työ on siis tosi liikkuvaa ja mä myös ratsastan isoil hevosil ja toisin kun tuol joku sanoi niin mul ei oo koskaan ottanu satulaan kiinni kun oon tullu alas selästä -ei silloin kun oon tullu sieltä alas vapaaehtoisesti eikä silloin kun mut on viskattu alas... :DD Mä oon 20v, ja se napakoru on mun silmäterä edelleen, varsinki näin kesäl.
Mut muistuta tyttöös et se ei saa sit uida moneen kuukauteen kun ottaa sen et ei ehkä kesällä paras.
eli ku sä tosta uinnista puhuit nii iha tiedoks vaa et riippuu ihmisestä:D itse harrastan kilpauintia 9 kertaa viikossa huom 9! ja otin napakorun ja olin käymättä reeneissä noin 6 päivää ja kun altaaseren pulahdin nii ei mtn käynnyt joten ei syytä huoleen että sille jotain tapahtuu :D mulla on nytte napakoru ollu puol vuotta ja tyytyväinen oon että otin! ei kaduta : )
Oon 11 ja minulla on kulmaläväri.Mun oma naama,jote mä voin muokata sen sellaseks ku mä haluan.
Tässä asiassa olen samaa mieltä. Itse antaisin ottaa 12 - Vuotiaankin ottaa napalävistyksen. Omapahan on niitte elämä , vaikka vanhempien pitää kuitenki huolta ja TTEI HE TEE TYPERYYKSIÄ! Niinkuin jotkun nuoret .. Mutta anna hänen ottaa!! Ei hän sitä näy , mutta aina välillä näkkyy hienosti esim, Rannalla hienosti ( riippuu onko mikkä uikkarit). Jos hän on perustellut miksi on hyvä antaa ottaa ja olet punninnuut huonot ja hyvät puolet JA jos hän on harkinnut sitä kauan ja tietää mitä voi tulla kohtaloksikin. Kerro hänelle napalävistyksen jutut mitä siittä tulee ja keskustlekaa ja sitten mietit ja annat ottaa sen tai et PISTE. Minusta on ihan höpöä kuunella muitten mielipiteita(vaikka itsekki annan niitä..) , koska täälä on kaiken laisia ihmisiä..
Saa vinkkejä antaa? Ja jossain vaiheessa kuitenkin HÄN ITSE TEKEE SEN jos et sinä anna. Eikö se myös olisi turvallisempaa käydälävistäjällä , kun se että HÄN ITESE työntää likaisen nuppineulan (tai jonkin muun..). Se tulehtuukin helpommin JOS ITESELAITTAA , anna hänen laittaa. Jos ei pidä ittehän halusi sen.
On kyse lapsesi navasta, ei omastasi
13 vuotias on vielä lapsi, miksi ihmeessä pitäisi jouduttaa kehitystä vaikka olisikin kuinka kehittynyt älyllisesti, ruumiillisesti tai miten tahansa vain. Kyllä niitä ehtii vielä ottaa, vaikka koko kropan täyteen.
Mä olen itse täyttänyt pari kuukautta sitten kolmetoista ja kävin ottamassa napakorun mun äiti ei kauheesti tykännyt aluks, mutta nykyään sen mielestä se on ihan hieno aion ottaa myöskin kielikorun vaikka oonki näin nuori. Siinä ei oo mitään pahaa koska ne ei näy ja ne saa pois. Tampereella voin ottaa ilman huoltajan lupaa lävistyksen koska näytän ja vaikutan ikäistäni vanhemmalta niin uskovat minun olevan 15 ilman että joudun todistamaan ikäni.
Ei siinä oo mitään pahaa sen saa pois jos haluaa joskus en tajuu mitä valittamisen aihetta siinä on jos 12-13 vuotias ottaa lävistyksen:)
miksei? se on helposti piiloon pantavissa, sen voi aina ottaa pois. olen 12 ja minulla on napakoru, ei sattunut ja rakastan sitä !! parantunut tosi hyvin ! :)
wow, oon sulle tosi kade! Oon pian 14 v. Oon halunnu koko ikän napista! Laittaisitko kuvan: kreisikerho at gmail.com wow, oon sulle tosi kade! Oon pian 14 v. Oon halunnu koko ikän napista! Laittaisitko kuvan: kreisikerho at gmail.com
mutta meillä 7 vuotias saa laittaa korvikset, mitä eroa napalävistyksellä joka kuitenkin piilossa.
Ja ei, onneksi ei vielä 13 vuotias sellaista halua, mutta millä perustella sen ottamattomuutta?
Olisin TODELLAAAAAAA iloinen jos itse saisin napakorun :DDD ja turhat riidatkin jäisi pois jos itse saisin ottaa joten anna sen tyttäres ottaa :D!!!!!!!!!
Taitaa ko. tytär lukea AV:tä myös :-)
Nyt tyttö on 12 ja kerran kysyi tuota napakorua. Sovittiin kun on 14-15 niin sitten katsotaan jos vielä haluaa.
Parempi että tyttö saa uskottavan selityksen ja ei vaan kielletä suoralta kädeltä tätäkään. Vasta viime vuonna oli vääntöä karvojen ajelusta ja hän aloitti ajella ne alapäästä vaikka ei edes vielä olleet kunnolla kasvaneet. Kielto ei auttanut ja kun itsekin ajelen niin onhan se toisaalta vaikea perustella..
En ymmärrä miksi joidenkin mielestä lävistykset pitää kieltää vaan "huvin vuoksi", vaikka mitään syytä ei ole.
Jos on järkevä nuori ja osaa huolehtia lävistyksestään niin miksi ei. Itse sain yli kymmenen vuotta sitten ottaa lävistyksen 14-vuotiaana (ei napa) ja yhä se minulla on ja muistuttaa nuoruudesta :-) Ei ole mitään ogelmia ollut.
Se on nykyaikaa. En minä ala lapseltani kaikkea kieltämään vain siksi, että "minä en tykkää". 5-vuotiaskin saa valita vaatteita, joista minä en tykkää mutta hän pitää. Jos tyttösi on jo vuoden toivonut lävistystä niin miksipä ei. Ei se ole silloin mikään hetken mielijohde.