Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annanko 13 v ottaa napakorun vaiko en ?

Vierailija
08.02.2010 |

Itse sitä mieltä, että ei ole hyvä juttu, koska kerkeähään sen ottaa vanhempanakin. Tyttö täyttää kesällä 14v ja haluaisi sitä ennen lävistyksen.

Saisiko perusteltuja mielipiteitä kiitos ?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyaika on lävistys ja tatskat, sama kuin teidän aikaan oli kamalta tupeeraukset.

silti on ihan ok jos 13vuotias nyt vielä "tarvitse" lävistystä. siis kannatin tätä että odota nyt vaikka 15vuotiaaksi.

itse olen 28-vuotias ja lävistetty (tosin olen jo poistanut kaikkia paitsi korvista).

Minun mielestä lävärin voi ottaa näkyvälle paikalle sitten,kun ikä sallii ilman vanhemman suostumusta. Lapselle pitää selvittää lävistyksen riskit ja tietysti se,että vaatii hoitoa (varsinkin hankalissa paikoissa).

Parempi tuokin,kun että lapsi itse päättää tehdä itselleen..eriasia jos et halua lapsesi ottavan läväreitä,silloin pitäisi olla auktoriteetti kohdillaan.

Vierailija
82/93 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene itse mukaan, koska tietenkään ei alaikäinen saa ilman vanhemman lupaa. Tatuointiliikkeessä ovat tarkkoja hygieniasta. Olen 32v ja minulla on lukuisia lävistyksiä, yksikään ei ole tulehtunut kun on oikein hoidettu. Paraneminen vie aikansa ja sinun täytyy tytön kanssa yhdessä napaa putsailla ja tarkkailla, mutta kaunis koruhan se on, ei näkyvällä paikalla. Jos oma tyttäreni haluaa napakorun alaikäisenä niin saa. Kielilävistykseen tms en suostu, otin itse sellaisen täysi-ikäisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2010 klo 19:08"]

Ei on ei!

Ja kuka hullu 13-v. edes haluaisi napakoruja tai lävistyksiä itseensä?

Täytyy olla pahasti päästänsä vialla.

[/quote]

oon 13 ja otin tänään napakorun :p

Vierailija
84/93 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ihan tasan anna. Miks ihmeessä sen ikäisellä pitäis olla napakoru? Eiköhän vanhemman viesti tuon ikäiselle lapselle kuulu olla se, että olet ihana ja kaunis ja hyvä ilman kaiken maailman tramp stampejä ja lävistyksiä. Tuon ikäinen mukula hakee seksuaalisia rajoja, ja vanhemman tulee antaa se viesti, että ollakseen viehättävä, hän ei tuollaisia tarvitse. Vanhempana voi sitten itse päättä asiasta.

Vierailija
85/93 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paikat ei tee tuon ikäisille, ainakaan yksin.

Itse lähdin mukaan, ja laitatettiin Yazkalla.

Hienosti ja nopeasti parani.

Minä taas olen sitä mieltä, että nuorella se kaunis on,eikä millään lihavalla römppämahalla.

Vierailija
86/93 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton ikänen ei tarvitse mitään napakoruja. Musta ei myöskään ole sopivaa, että 13-vuotias kulkee sitten kaupungilla puolialastomana, jotta saa esitellä itseään.

Vierailija
87/93 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ruinasin äitiltä 12-vuotiaasta asti mut ei! Sit kun muutin 15v pois kotoo niin se lupas vasta. Turhaa viivytystä mun mielestä.

Ja mitään ongelmii mulla ei oo koskaan ollut sen kanssa. Mä vaan aluksi ehkä 2kk suihkutin sen vedel 2krt päivässä ja sillä selvä. Ei o koskaan tulehtunut tai muuta. Se ei myöskään oo koskaan haitannu mua töissä, ja mun työ on siis tosi liikkuvaa ja mä myös ratsastan isoil hevosil ja toisin kun tuol joku sanoi niin mul ei oo koskaan ottanu satulaan kiinni kun oon tullu alas selästä -ei silloin kun oon tullu sieltä alas vapaaehtoisesti eikä silloin kun mut on viskattu alas... :DD Mä oon 20v, ja se napakoru on mun silmäterä edelleen, varsinki näin kesäl.

Mut muistuta tyttöös et se ei saa sit uida moneen kuukauteen kun ottaa sen et ei ehkä kesällä paras.

Vierailija
88/93 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni alle 15-vuotias ei tarvitse lävistyksiä.

Itse otin salaa vanhemmiltani 15-vuotiaana napakorun, kulmakorun sekä myöhemmin kielilävistyksen. Napa ja kulma tulehtuivat ja kasvoivat ulos. Kielessä pidin korua kymmenen vuotta.

Onhan ne lävistykset ihquja ja vaikka mitä mutta silti en anna omien lasteni niitä laittaa koska kyse on kuitenkin lapsen terveydestä ja minä äitinä olen siitä kuitenkin vastuussa.

no kerroppas oletko antanut korvakorut ottaa?:DD Ei sekään mikään ihan eri juttu ole! Ja ei kukaan "tarvitse" lävistystä!Tarvitseminen on ihan eri juttu kuin haluaminen! Jos vaikka käytät rannerenkaita, niin et sinä niitä "tarvitse" vaan haluat pitää! Itse olen ottanut puoli vuotta sitten napakorun, jota rakastan, ja jos lapsesi haluaa, niin hänen se pitäisi saada! Ja vaikka on lapsi, niin lapsillakin on oma päätösvalta asioihin, vai etkai sinä päätä lapsiesi vaatetyyliäkin? :)

Vierailija
89/93 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä ei tarvitse olla sekaisin... Kaikkien oma päätös ottaako lävistystä vaikko ei! Minä otin ensimmäisen lävistyksen 13v huuleen ja nyt kun täytin 14 otin napakorun.. Lävistykset saa pois jos ei miellytä!!!!

Vierailija
90/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 12-v tyttö ja oon menossa ens viiko pe ottamaan napakorun, ei oo kauheen hullu ajatus omasta mielestä.

Vierailija
91/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 12-v tyttö ja oon menossa ens viiko pe ottamaan napakorun, ei oo kauheen hullu ajatus omasta mielestä.

Tuleeko äippä vai iskä mukaan?

Vierailija
92/93 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
93/93 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä esim napapaita on ok vaikka 3vuotiaalla sit kesällä rannalla kiva jos on napakoru se nostaa joittenki itse tuntoo ihan super paljon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi