Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annanko 13 v ottaa napakorun vaiko en ?

Vierailija
08.02.2010 |

Itse sitä mieltä, että ei ole hyvä juttu, koska kerkeähään sen ottaa vanhempanakin. Tyttö täyttää kesällä 14v ja haluaisi sitä ennen lävistyksen.

Saisiko perusteltuja mielipiteitä kiitos ?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon, kahden päästä. mut kannattaa puhdistaa se sitten sen jälkeen :3

Vierailija
22/93 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt 14,5 vuotta ja on jo nenäkoru, jonka hankin 9 vuotiaana, 5 korvakorua 11 vuotiana, ja nyt olen menossa tekemään napakorua ensi maanantaina. Lävistyksen on harmittomia juttuja, ne saa pois milloin tahansa jos niihin kyllästyy. Itse kotona lävistin huuleni, jonka loppijen lopuksi annoin kasvaa kiinni. ja anna tytön nauttia korusta ehdottamasti KYLLÄ? Napaan kannattaa ostaa heti kulta/hopea banaanin muotoinen koru, niin on pienempi riski saada mtn jälkitauteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan. Lävistin itselle lukion ekalla napakorun, eikä minulle tullut mieleenikään edes kysyä vanhemmilta lupaa. Toki näytin korua heillekin ja he hymähtivät, että "Jaa, jo on humpuukia." Sen verran fiksu olin, että käytin neoamiseptia puhdistukseen ja itse reiän tein apteekista hakemallani injektioneulalla. Koskaan ei tullut tulehduksia ja koru pysyi niin kauan kuin sitä halusin pitää. Nyt kolmenelosena ei enää oikein kiinnosta :D

Minä en näe napakorussa mitään kummallisempaa kuin korvakoruissakaan. Korvakorut sain muistaakseni toisella luokalla. En antaisi teinin ottaa lävistyksiä naamaan, koska vielä nykypäivänäkin on työtehtäviä, joissa näkyvät lävistykset ovat ehdoton no-go.

Vierailija
24/93 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nimittäin ainakaan kaikilla helposti umpeudu jos myöhemmin (kuten 98%) haluaa ottaa korun pois.

Vierailija
25/93 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaisena sanon ettei todellakaan. Se ikäraja liikkeissä on syystä, kroppa muuttuu vielä ajan kanssa ja muutenkin tullaan hetken päästä ihmettelemään "mites näin kävi" kun korut kasvaa ulos (=hylkii korua) tai ei huolehdi lävistyksen hoidosta tarpeeksi. Jos annetaan lasten olla lapsia ja jätetään lävistykset myöhemmälle iälle. =)

Vierailija
26/93 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nimittäin ainakaan kaikilla helposti umpeudu jos myöhemmin (kuten 98%) haluaa ottaa korun pois.

Ei minulla ainakaan ole napakorun lävistysreikä umpeutunut, vaikka en korua olekaan enää kymmeneen vuoteen pitänyt. En kyllä ole kokenut mitään haittaakaan siitä, että navassani on pieni, lähes huomaamaton reikä.

Vierailija
27/93 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan ole napakorun lävistysreikä umpeutunut, vaikka en korua olekaan enää kymmeneen vuoteen pitänyt. En kyllä ole kokenut mitään haittaakaan siitä, että navassani on pieni, lähes huomaamaton reikä.

Hyvin voi ottaa täysi-ikäisenä. Ei ainakaan mene äidin piikkiin kun meni lävistys p'in persettä (Kun ÄITI lupas).

Vierailija
28/93 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen vaan huomaa jos on joskus ollut "lävistys kun äiskä anto ottaa".

Hyvin voi ottaa täysi-ikäisenä. Ei ainakaan mene äidin piikkiin kun meni lävistys p'in persettä (Kun ÄITI lupas).

Mulla ei ole tapana käyttää navan paljastavia vaatteita, joten ainoat tilanteen joissa napakorun reikä on näkyvillä liittyvät joko bikinikauteen, lääkärikäynteihin tai seksiin. Kahden viimeisen kohdalla yleensä näkyy aika paljon muutakin. Rannalla tai uimahallissa puolestaan harvemmin kukaan tulee niin lähelle, että jotain erottaa.

Vierailija
29/93 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että te olette kapeakatseisia sekä tietämättömiä asioista. Eiköhän ole parempi että tyttösi saa ottaa lävistyksen liikkeessä, eikä tee sitä itse? Ja muutenkin lävistyksiä tehdään yli 12v. vanhemman luvalla ja yli 16v. ei tarvitse lupaa. Ja ei ole mitään väliä otatko kieli- vai napalävistyksen ikärajat on samat, ainoa poikkeus on nännilävistyksissä ja genitaalilävistyksissä ja tietenkin saattaa vaihdella liikekohtaisesti, mutta nuo on yleisimmät. Ja hei sinä joka sanoit että lapsella täytyy olla päässä vikaa kun hän haluaa lävistyksen? Ei taida sitten nykynuoriso olla tervettä porukkaa koska voisin heittää villin arvauksen että lähes joka kolmas haluaisi jonkun lävistyksen jo tuossa iässä!

Vierailija
30/93 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no saikos tyttö napaan reiän?? :)

Itse otin napalävistyksen viimeisimpänä, 18 vuotiaana. muut lävistykset (kieli, huuli, korvat, yms) otin aiemmin. MUTTA vasta sitten kun oli siihen vanhempien lupa :) korviin taisin kyllä käydä ottamassa rustohärpätyksiä jo aiemmin vanhempien luvalla. ensimmäiset korvareiät sain nelivuotissyntymäpäivälahjaksi.

itse en vielä noin nuorella tytöllä napakorua sallisi, luultavasti antaisin ottaa sitten kun ei enää siihen mun lupia tarvisi. ja tietty osallistuisin itsekin sen hoitoon patistamalla lasta siihen, että ei menis napa pilalle tulehduksen tms takia! kyllähän noi omatkin lapset alkaa olla kiinnostuneita näistä mun lukuisista rei'istä, ja oon sanonutkin heille, että jos haluavat myöhemmällä iällä itselleen, niin asiasta keskustellaan :)

Vierailija
31/93 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan reitys..napakoru lukeutuu LÄVISTYKSIIN, koska se puhkoo muutakin kun vaan pelkkää ihoa mitä korvalehti on..ja napalävistykset tulehtuu tosi usein..ne on ällöttäviä ku syytää kudosnestettä paksuna mömmönä ku on otettu..,kerää pöpöjä ja kroppa hylkii siitä helposti..

MITÄ JÄRKEÄ LÄVISTYKSILLÄ? Sanonpahan vaan. seuraavaksi on varmaan muodissa amputointi..leikataan paloja sormista yms. joka paikkaan pitää tehä reikiä. eikö valmiit reiät ihmisissä riitä?

Vierailija
32/93 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen 13-vuotias tyttö, täytän keväällä 14. Kävin ottamassa vähän aikaa sitten napakorun! mielestäni napakorun ottaminen ei ole paha asia, kun sitä vertaa esimerkiksi naamaan otettaviin lävistyksiin. napakoru ei ole koko aikaa näkyvillä! minulle ainakin napakoru toi lisää itsevarmuutta, vaikkei se paljoa näkyvillä olekkaan;) kesällä etenki kun pääsee rannalle bikineissä, niin itsevarmuus on huipussa!=)

Vierailija
33/93 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotko tuon tosissas?!? mieti miten puhut toisen lapsesta! ja mun mielestä on iha okei antaa tonkin ikäiselle napakoru, sehän on jokaisen vanhemman oma valinta.

Vierailija
34/93 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotiaan ei kuulu olla sellaisissa tilanteissa/sellaisissa vaatteissa missä koru ylipäätään näkyisi.

T.ei kukkahattutäti, itsellä napa-ja kielikorut olleet.

Vierailija
35/93 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kahteen kertaan napalävistys, ja kummallakin kerralla koru kasvoi melkein ennätysajassa ulos. Monien kehot vaan hylkii lävistykset. Taisi tulehtuakin, vaikka varmasti hoidin sen kunnolla (saattoi johtua kaivovedestä jolla sen puhdistin, ei tod ollut mitään steriiliä). Nyt on vain arpi jäljellä, eikä se kauheasti häiritse kun en edes huomaa sitä. Tuntuu vaan siltä että kaikilla ne kasvaa ulos ja hirvee hoitaminen ja vaiva vaan.

Otin ekan kerran lävistyksen 15-vuotiaana, jolloin niitä saa ilman vanhempien lupaa. Tunteet tuon ottamista varten on vähän ristiriitaiset, mutta toisaalta kerran sitä vain elää.

Vierailija
36/93 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä siinnä on pahaa ? itse olen 12 vuotias ja haluan napakorun. ja saankin sellaisen,heti kun päätän että uskallan mennä ottamaan. enkä ole pästäni vialla ? Ja minä olen 12 vuotias ja haluan. ei siinnä ole mitään hullua .....

Vierailija
37/93 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2010 klo 19:08"]

Ei on ei!

Ja kuka hullu 13-v. edes haluaisi napakoruja tai lävistyksiä itseensä?

Täytyy olla pahasti päästänsä vialla.

[/quote]aika moni haluu itte oon 13.v ja saan 14.v napakorun :)

Vierailija
38/93 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tee lävistyksiä alle 18 vuotiaille, ainakaan Helsingissä.

Vierailija
39/93 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sano että 15 vuotiaana saa jos vielä haluaa. mulla on, mut ikää "jo" 27v.

ei ole pahasti jäänyt mihinkään kiinni, eikä vielä(?!) revennyt mihinkään. pikku vauvat on joskus runtannut sitä kipeesti ja kun tulen alas ison hevosen selästä sattuu satulan reunaan. jotkut työhousut, liian korke vyötärö saa ärsyyntymään ja sattumaan.

Vierailija
40/93 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii sitten täysi-ikäisenäkin jos haluaa vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi