Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soijarouhe, mitä se on?

Vierailija
08.02.2010 |

Mistä ja miten se tehdään?

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijalla saa isot muskelit. 173cm, ja 86kg silkkaa lihasta. Olen kasvissyöjä. Ajatus lihansyönnistä oksettaa tätä ladya.


hyvin on tähän mennessä onnistunut :)

lastesi ja lastenlastesi


rinanlla. Mulle ei kannata alkaa mitään viherpiiperöideologiaa jauhamaan, ei kiinnosta.

sinä kutsut sitä viherpiiperöideologiaksi, minä kutsun sitä terveeksi järjeksi. Jos sinä et osaa ajatella asioita nokkaas pitemmälle, se ei ole kenenkään muun vika kuin omasi.

Ympäristö ei ole mikään abstrakti asia, vaan se paikka, jossa meidän on elettävä. Jos kaikki luonnonvarat käytetään loppuun ja ympäristö saastutetaan, niin mitäs sitten syödään? Eletään pyhällä hengellä vai?

Jos ei itse pysty loogiseen ajatteluun, niin pitääkö tulla toisia nimittelemään piipertäjiksi? Kyllä kuule ihan sillä tavalla saadaan tästä maailmasta riittämään sunkin lapsille, että vähennetään luonnonvarojen tuhlausta.


kotoa löytyy muovisia tavaroita, käytät bensaa käyttäviä kulkuneuvoja jne. Hmm...

koska ne ovat ekologisesti kestävimmät jalkineet, laadukkaat kestävät vuosia. On muovia, mutta pyrin esim. valitsemaan tuotteita sen perusteella, millainen pakkaus on. Meillä on muovinkeräys paikkakunnalla. Ajamme aika vähän bensaa kuluttavilla ajoneuvoilla, koska olemme kotona töissä ja yritämme minimoida käynnit kaupungissa (10 km päässä), ajamme myös pyörällä. Julkista liikennettä ei ole.

Mä yritän aina kulutusvalintoja tehdessä pohtia, miten tää vaikuttaa kokonaisuuteen. Pohdin aina hankintojen kohdalla, tarvitsenko tätä oikeasti, etenkin jos ostan uutta. Kaiken mahdollisen yritän hankkia käytettynä ja panna omia tavaroitani kiertoon.

En ole sitä mieltä, ettäkö eläimiä ei saisi kasvattaa ruuaksi ja esim. kenkien materiaaliksi, olen sitä mieltä, että nykymeno on kohtuutonta. Karjatuotanto on suurin hiilidioksiidintuottaja tällä hetkellä.

Ookoo, nyt mä olen todistellut asioita. Joten pystytkö nyt todistamaan, että sä et ole idootti?


tee kenestäkään sen huonompaa tai parempaa ihmistä. Ihan turhaan sinä leijut omassa erinomaisuudessasi sen perusteella että syöt soijarouhetta. Tai haukut lihansyöjiä sen kummmemin kyseisen ihmisen muita tekoja tietämättä.

viherpiipertäjäksi, ja vastasin, että se ei ole mitään piipertämistä, vaan ihan loogista ajattelua. Ja jos se on loogista ajattelua, niin minusta sen loogisen ajattelun puute on tyhmyyttä. Otin retoriset keinot käyttöön.

En pidä itseäni parempapana, mutta sen kyllä myönnän omaksi edukseni, että pystyn ajattelemaan syy-seuraus-ketjuja ja minulla on aika laaja yleissivistys.


kuinka yrität sitä tuoda esiin.

Vierailija
62/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä lihansyöminen/kasvissyöminen ei tee kenestäkään sen huonompaa tai parempaa ihmistä. Ihan turhaan sinä leijut omassa erinomaisuudessasi sen perusteella että syöt soijarouhetta. Tai haukut lihansyöjiä sen kummmemin kyseisen ihmisen muita tekoja tietämättä.

Kyllä lihansyönti tekee ihmisestä huonomman. Tämähän on kiistaton tosiasia. Miksi valehtelet itsellesi? Aika moni ihminen, joka on siirtynyt kasvissyöjäksi (soijarouhepuputtajaksi) tekee myös muita eettisempiä ja ekologisempia vaihtoehtoja kuin lihansyöjä. Niin se vaan menee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirven/poronlihaa, sekä muuta riistaa ja syömmekin sitä paljon. Kalaa pyydetään itse. Joten kertokaahan miten te soijansyöjät olette parempia?

miten sinä sitten olet meitä kasvissyöjiä parempi? Nyky-yhteiskunnassa, jossa ei eletä omavaraistaloudessä, ihmiset käyvät töissä, mikä jättää heille aika vähän aikaa kasvattaa/metsästää omaa ravintoaan.

Minä en pystysi tappamaan eläintä. Parempi siis pysytellä kasvisruuassa.

Vierailija
64/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaviikkoinen kasvisruokapäivä. Perusteena on ekologisuus, vaikka varmasti myös kulujen karsiminen.

Vierailija
65/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirven/poronlihaa, sekä muuta riistaa ja syömmekin sitä paljon. Kalaa pyydetään itse. Joten kertokaahan miten te soijansyöjät olette parempia?

miten sinä sitten olet meitä kasvissyöjiä parempi? Nyky-yhteiskunnassa, jossa ei eletä omavaraistaloudessä, ihmiset käyvät töissä, mikä jättää heille aika vähän aikaa kasvattaa/metsästää omaa ravintoaan.

Minä en pystysi tappamaan eläintä. Parempi siis pysytellä kasvisruuassa.


ketjussa sanotaan kasvissyöjiä huonommiksi ihmisiksi.

Vierailija
66/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä lihansyöminen/kasvissyöminen ei tee kenestäkään sen huonompaa tai parempaa ihmistä. Ihan turhaan sinä leijut omassa erinomaisuudessasi sen perusteella että syöt soijarouhetta. Tai haukut lihansyöjiä sen kummmemin kyseisen ihmisen muita tekoja tietämättä.

Kyllä lihansyönti tekee ihmisestä huonomman. Tämähän on kiistaton tosiasia. Miksi valehtelet itsellesi? Aika moni ihminen, joka on siirtynyt kasvissyöjäksi (soijarouhepuputtajaksi) tekee myös muita eettisempiä ja ekologisempia vaihtoehtoja kuin lihansyöjä. Niin se vaan menee!


laittaa paremmuusjärjestykseen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkokasvisruoka kouluihin ja päiväkoteihin!!!

mutta vain sillä ehdolla, että käytettäisiin kotimaisia juureksia ja kasviksia, eikä geenimanipuloitua soijaa. Minä en antaisi lasteni syödä sellaista määrää hormoneja.

kun se sonnit on puputtanut sitä samaa soijarouhetta ja vielä piereskellet ja märehtineet vuosikaupalla sen päälle. Siitähän se jauheliha on - mahdollisimman halvalla tuotettua paskaa, jonka tuottamiseen menee geenimanipuloitua rehua.

Vierailija
68/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijalla saa isot muskelit. 173cm, ja 86kg silkkaa lihasta. Olen kasvissyöjä. Ajatus lihansyönnistä oksettaa tätä ladya.


hyvin on tähän mennessä onnistunut :)

lastesi ja lastenlastesi


rinanlla. Mulle ei kannata alkaa mitään viherpiiperöideologiaa jauhamaan, ei kiinnosta.

sinä kutsut sitä viherpiiperöideologiaksi, minä kutsun sitä terveeksi järjeksi. Jos sinä et osaa ajatella asioita nokkaas pitemmälle, se ei ole kenenkään muun vika kuin omasi.

Ympäristö ei ole mikään abstrakti asia, vaan se paikka, jossa meidän on elettävä. Jos kaikki luonnonvarat käytetään loppuun ja ympäristö saastutetaan, niin mitäs sitten syödään? Eletään pyhällä hengellä vai?

Jos ei itse pysty loogiseen ajatteluun, niin pitääkö tulla toisia nimittelemään piipertäjiksi? Kyllä kuule ihan sillä tavalla saadaan tästä maailmasta riittämään sunkin lapsille, että vähennetään luonnonvarojen tuhlausta.


kotoa löytyy muovisia tavaroita, käytät bensaa käyttäviä kulkuneuvoja jne. Hmm...

koska ne ovat ekologisesti kestävimmät jalkineet, laadukkaat kestävät vuosia. On muovia, mutta pyrin esim. valitsemaan tuotteita sen perusteella, millainen pakkaus on. Meillä on muovinkeräys paikkakunnalla. Ajamme aika vähän bensaa kuluttavilla ajoneuvoilla, koska olemme kotona töissä ja yritämme minimoida käynnit kaupungissa (10 km päässä), ajamme myös pyörällä. Julkista liikennettä ei ole.

Mä yritän aina kulutusvalintoja tehdessä pohtia, miten tää vaikuttaa kokonaisuuteen. Pohdin aina hankintojen kohdalla, tarvitsenko tätä oikeasti, etenkin jos ostan uutta. Kaiken mahdollisen yritän hankkia käytettynä ja panna omia tavaroitani kiertoon.

En ole sitä mieltä, ettäkö eläimiä ei saisi kasvattaa ruuaksi ja esim. kenkien materiaaliksi, olen sitä mieltä, että nykymeno on kohtuutonta. Karjatuotanto on suurin hiilidioksiidintuottaja tällä hetkellä.

Ookoo, nyt mä olen todistellut asioita. Joten pystytkö nyt todistamaan, että sä et ole idootti?


tee kenestäkään sen huonompaa tai parempaa ihmistä. Ihan turhaan sinä leijut omassa erinomaisuudessasi sen perusteella että syöt soijarouhetta. Tai haukut lihansyöjiä sen kummmemin kyseisen ihmisen muita tekoja tietämättä.

viherpiipertäjäksi, ja vastasin, että se ei ole mitään piipertämistä, vaan ihan loogista ajattelua. Ja jos se on loogista ajattelua, niin minusta sen loogisen ajattelun puute on tyhmyyttä. Otin retoriset keinot käyttöön.

En pidä itseäni parempapana, mutta sen kyllä myönnän omaksi edukseni, että pystyn ajattelemaan syy-seuraus-ketjuja ja minulla on aika laaja yleissivistys.


kuinka yrität sitä tuoda esiin.

mulla ei ole ollut tässä tilaisuutta tuoda yleissivistystäni esiin, mutta itse tiedän, että yleissivistystä on. Tällä kiinnostuksella maailman asioihin, kriittisellä ajattelulla sekä loogisella päättelykyvyllä pyrin omalta osaltani vaikuttamaan siihe, että myös minun lapsillani ja vielä heidänkin lapsillaan olisi mahdollisuus elää samalla maapallolla kuin minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset


Jokaista ainesosaa vieraille (enkä perheellekään) raportoi, enkä edes sano, että "tämä on nyt sitten kasvisruokaa/liharuokaa jne".

Mutta ymmärsin tästä ketjusta, että jotkut tarkoituksella huijaavat ja tarjoavat esim. soijarouhekastiketta jauhelihakastikkeena. Sitä minä en tajua.

t. 34

mieltä, että jos mä sanon jollekin lapselle, joka ei ole tottunut soijarouheeseen, että tässä makaronilaatikossa EI OLE LIHAA VAAN SOIJAROUHETTA, niin se lapsi ei sitä syö. Jos sanon, että tässäpä makaroonilaatikkoa ja tuosta ketsuppia, niin se syö.

Samaa mieltä ovat olleet myös näiden lasten vanhemmat, joten sun mielipidettä en aio jatkossakaan ottaa huomioon. Aikuisten kohdalla on asia eri, ja aikuiset toki tietääkin, että meillä ei liharuokia tarjoilla. Ja jos eivät siksi halua tulla meille syömään, niin fine by me. Ei tarvitse.

Ehkä tuo ymmärtämättömyyteni johtuu sitten siitä, että minä en ole tainnut koskaan tehdä tarkoituksella tai vahinngossakaan ruokia, joita voisi "luulla joksikin muuksi".

Olen soijarouhetta joskus kokeillut, mutta se ei maultaan minua erityisesti miellyttänyt. Joten jos haluan jauhelihakastiketta, niin teen sen lihasta ja kasviskastikkeen vaikka linsseistä - ja niistä kummastakaan ei tietenkään ole mitään syytä kenellekään valehdella, kyllä jokainen näkee ja maistaa ihan itse mitä ne ovat.

Mutta toki sinä saat kotonasi tehdä kuten haluat. Ja jos olet kasvissyöjä, niin ehkä silloin onkin isompi tarve tehdä ns. perinteisiä ruokia muistuttavia ruokia? Ainakin monet mun tutut tykkää syödä esim. soijamakkaraa jne, eikä siinä tietenkään ole mitään pahaa.

t. 34

Vierailija
70/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijalla saa isot muskelit. 173cm, ja 86kg silkkaa lihasta. Olen kasvissyöjä. Ajatus lihansyönnistä oksettaa tätä ladya.


hyvin on tähän mennessä onnistunut :)

lastesi ja lastenlastesi


rinanlla. Mulle ei kannata alkaa mitään viherpiiperöideologiaa jauhamaan, ei kiinnosta.

sinä kutsut sitä viherpiiperöideologiaksi, minä kutsun sitä terveeksi järjeksi. Jos sinä et osaa ajatella asioita nokkaas pitemmälle, se ei ole kenenkään muun vika kuin omasi.

Ympäristö ei ole mikään abstrakti asia, vaan se paikka, jossa meidän on elettävä. Jos kaikki luonnonvarat käytetään loppuun ja ympäristö saastutetaan, niin mitäs sitten syödään? Eletään pyhällä hengellä vai?

Jos ei itse pysty loogiseen ajatteluun, niin pitääkö tulla toisia nimittelemään piipertäjiksi? Kyllä kuule ihan sillä tavalla saadaan tästä maailmasta riittämään sunkin lapsille, että vähennetään luonnonvarojen tuhlausta.


kotoa löytyy muovisia tavaroita, käytät bensaa käyttäviä kulkuneuvoja jne. Hmm...

koska ne ovat ekologisesti kestävimmät jalkineet, laadukkaat kestävät vuosia. On muovia, mutta pyrin esim. valitsemaan tuotteita sen perusteella, millainen pakkaus on. Meillä on muovinkeräys paikkakunnalla. Ajamme aika vähän bensaa kuluttavilla ajoneuvoilla, koska olemme kotona töissä ja yritämme minimoida käynnit kaupungissa (10 km päässä), ajamme myös pyörällä. Julkista liikennettä ei ole.

Mä yritän aina kulutusvalintoja tehdessä pohtia, miten tää vaikuttaa kokonaisuuteen. Pohdin aina hankintojen kohdalla, tarvitsenko tätä oikeasti, etenkin jos ostan uutta. Kaiken mahdollisen yritän hankkia käytettynä ja panna omia tavaroitani kiertoon.

En ole sitä mieltä, ettäkö eläimiä ei saisi kasvattaa ruuaksi ja esim. kenkien materiaaliksi, olen sitä mieltä, että nykymeno on kohtuutonta. Karjatuotanto on suurin hiilidioksiidintuottaja tällä hetkellä.

Ookoo, nyt mä olen todistellut asioita. Joten pystytkö nyt todistamaan, että sä et ole idootti?


tee kenestäkään sen huonompaa tai parempaa ihmistä. Ihan turhaan sinä leijut omassa erinomaisuudessasi sen perusteella että syöt soijarouhetta. Tai haukut lihansyöjiä sen kummmemin kyseisen ihmisen muita tekoja tietämättä.

viherpiipertäjäksi, ja vastasin, että se ei ole mitään piipertämistä, vaan ihan loogista ajattelua. Ja jos se on loogista ajattelua, niin minusta sen loogisen ajattelun puute on tyhmyyttä. Otin retoriset keinot käyttöön.

En pidä itseäni parempapana, mutta sen kyllä myönnän omaksi edukseni, että pystyn ajattelemaan syy-seuraus-ketjuja ja minulla on aika laaja yleissivistys.


kuinka yrität sitä tuoda esiin.

mulla ei ole ollut tässä tilaisuutta tuoda yleissivistystäni esiin, mutta itse tiedän, että yleissivistystä on. Tällä kiinnostuksella maailman asioihin, kriittisellä ajattelulla sekä loogisella päättelykyvyllä pyrin omalta osaltani vaikuttamaan siihe, että myös minun lapsillani ja vielä heidänkin lapsillaan olisi mahdollisuus elää samalla maapallolla kuin minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
71/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvisruoka rakennetaan siten että otetaan seka-ateriasta raadonkappaleet pois.

Käsi ylös kenen mielestä näin tehdään hyvää kasvisruokaa!

Tampereelle on tulossa kouluihin ja päiväkoteihin jokaviikkoinen kasvisruokapäivä. Perusteena on ekologisuus, vaikka varmasti myös kulujen karsiminen.

Vierailija
72/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirven/poronlihaa, sekä muuta riistaa ja syömmekin sitä paljon. Kalaa pyydetään itse. Joten kertokaahan miten te soijansyöjät olette parempia?

kuinka moni lihansyöjä syö riistaa? Jos olet itse joku promillen poikkeus, niin älä tule väittämään, että lihansyönti on parempaa tai yhtä ekologista kuin kasvissyönti. Perusjannu ostaa sen lihansa marketista - täällä helsingissä noita hirviä juoksee aika niukasti. Ja kyllähän se eläimen tappamisen halukkuus (metsästys) ihmisestä aika paljon kertoo sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirven/poronlihaa, sekä muuta riistaa ja syömmekin sitä paljon. Kalaa pyydetään itse. Joten kertokaahan miten te soijansyöjät olette parempia?

kuinka moni lihansyöjä syö riistaa? Jos olet itse joku promillen poikkeus, niin älä tule väittämään, että lihansyönti on parempaa tai yhtä ekologista kuin kasvissyönti. Perusjannu ostaa sen lihansa marketista - täällä helsingissä noita hirviä juoksee aika niukasti. Ja kyllähän se eläimen tappamisen halukkuus (metsästys) ihmisestä aika paljon kertoo sekin.

taas jostain muusta. On teillä joillakin suhde normaaleihin asioihin pikkasen hämärtynyt siellä soijaa puputtaessa. Ei sinuakaan olisi jos ihminen ei metsästykseen kykenisi.

Vierailija
74/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirven/poronlihaa, sekä muuta riistaa ja syömmekin sitä paljon. Kalaa pyydetään itse. Joten kertokaahan miten te soijansyöjät olette parempia?

kuinka moni lihansyöjä syö riistaa? Jos olet itse joku promillen poikkeus, niin älä tule väittämään, että lihansyönti on parempaa tai yhtä ekologista kuin kasvissyönti. Perusjannu ostaa sen lihansa marketista - täällä helsingissä noita hirviä juoksee aika niukasti. Ja kyllähän se eläimen tappamisen halukkuus (metsästys) ihmisestä aika paljon kertoo sekin.

mutta todentotta kertoo metsästys paljon. Nimittäin sen, että välittää luonnosta ja estää toiminnallaan kantojen ylikasvua ja mm. hirvikolareita. Metsästäjät useimmiten hoitavat myös talvisin ruokaa metsäneläimille. Kuinka usein sinä teet niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli on pyydystänyt riistaa ravinnoksi. Ihan samalla tavalla kuin eläimetkin pyydystävät luonnossa ravintonsa. Minäkään en tajua miksi se olisi jotenkin "luonnotonta" ja julmaa, jos se tehdään nopeasti ja kivuttomasti (ei loukkupyyntiä tms.)?

Vierailija
76/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirven/poronlihaa, sekä muuta riistaa ja syömmekin sitä paljon. Kalaa pyydetään itse. Joten kertokaahan miten te soijansyöjät olette parempia?

kuinka moni lihansyöjä syö riistaa? Jos olet itse joku promillen poikkeus, niin älä tule väittämään, että lihansyönti on parempaa tai yhtä ekologista kuin kasvissyönti. Perusjannu ostaa sen lihansa marketista - täällä helsingissä noita hirviä juoksee aika niukasti. Ja kyllähän se eläimen tappamisen halukkuus (metsästys) ihmisestä aika paljon kertoo sekin.

kuin eläinten tappamista ruoaksi. Poronhoito taas on ammatti ja siinäkin eläimiä kyllä lopetetaan, mutta näen sen inhimillisemmäksi eläintenkasvatustavaksi kuin esimerkiksi häkkikanalat.

Vierailija
77/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhtaudutaan suorastaan intohimoissti RUOKAAN.



Itse syön soijarouhetta hyvällä ruokahalulla, esim. teen itse pastakastiketta ja lasagnea soijarouheesta. Hyvää tulee, eikä kukaan meillä kotona ole sitä maun perusteella tunnistanut. Valitettavasti en kuitenkaan voi soijaa syödä kovin usein, vatsa ei kestä...



Yksi parhaita soijarouheen ominaisuuksista on sen riittoisuus! Siitä ekologisuudesta en mene sanomaan, ja valitettavasti soija on yksi geenimanipuloinnin "uhreista". Mutta kuten kaikki ruoka, myös soijarouhe (ja se tofu) on makuasia.

Vierailija
78/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirven/poronlihaa, sekä muuta riistaa ja syömmekin sitä paljon. Kalaa pyydetään itse. Joten kertokaahan miten te soijansyöjät olette parempia?

kuinka moni lihansyöjä syö riistaa? Jos olet itse joku promillen poikkeus, niin älä tule väittämään, että lihansyönti on parempaa tai yhtä ekologista kuin kasvissyönti. Perusjannu ostaa sen lihansa marketista - täällä helsingissä noita hirviä juoksee aika niukasti. Ja kyllähän se eläimen tappamisen halukkuus (metsästys) ihmisestä aika paljon kertoo sekin.

mutta todentotta kertoo metsästys paljon. Nimittäin sen, että välittää luonnosta ja estää toiminnallaan kantojen ylikasvua ja mm. hirvikolareita. Metsästäjät useimmiten hoitavat myös talvisin ruokaa metsäneläimille. Kuinka usein sinä teet niin?

Vierailija
79/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirven/poronlihaa, sekä muuta riistaa ja syömmekin sitä paljon. Kalaa pyydetään itse. Joten kertokaahan miten te soijansyöjät olette parempia?

kuinka moni lihansyöjä syö riistaa? Jos olet itse joku promillen poikkeus, niin älä tule väittämään, että lihansyönti on parempaa tai yhtä ekologista kuin kasvissyönti. Perusjannu ostaa sen lihansa marketista - täällä helsingissä noita hirviä juoksee aika niukasti. Ja kyllähän se eläimen tappamisen halukkuus (metsästys) ihmisestä aika paljon kertoo sekin.

kuin eläinten tappamista ruoaksi. Poronhoito taas on ammatti ja siinäkin eläimiä kyllä lopetetaan, mutta näen sen inhimillisemmäksi eläintenkasvatustavaksi kuin esimerkiksi häkkikanalat.

Vierailija
80/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirven/poronlihaa, sekä muuta riistaa ja syömmekin sitä paljon. Kalaa pyydetään itse. Joten kertokaahan miten te soijansyöjät olette parempia?

kuinka moni lihansyöjä syö riistaa? Jos olet itse joku promillen poikkeus, niin älä tule väittämään, että lihansyönti on parempaa tai yhtä ekologista kuin kasvissyönti. Perusjannu ostaa sen lihansa marketista - täällä helsingissä noita hirviä juoksee aika niukasti. Ja kyllähän se eläimen tappamisen halukkuus (metsästys) ihmisestä aika paljon kertoo sekin.

mutta todentotta kertoo metsästys paljon. Nimittäin sen, että välittää luonnosta ja estää toiminnallaan kantojen ylikasvua ja mm. hirvikolareita. Metsästäjät useimmiten hoitavat myös talvisin ruokaa metsäneläimille. Kuinka usein sinä teet niin?

kaikki pysty elämään, joten on se hyvä että edes joku sitäkin puolta miettii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi