Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soijarouhe, mitä se on?

Vierailija
08.02.2010 |

Mistä ja miten se tehdään?

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka sisältää sitä mistä se on tehty ja monet ruokafobiat on peräisin juuri tuosta : "ei siinä ole sipulia, syö nyt". Kun jos siinä ON sipulia, tofua ym, MIKSI sitä ei voi kertoa???

sipuli on vähän eri asia. Jos ei oikeasti maista eroa soijarouheen ja jauhelihan välillä, niin miksei voi käyttää jauhelihaa. Mä en ole muuten koskaan sanonut kellekään lapselle, että mun makaronilaatikossa olis lihaa, eikä kukaan oo koskaan kysynyt (siis lapsi), onko tässä soijaraouhetta.

Mä en kyllä ala vieraita varten laittelemaan liharuokia, se on varmaa. En edes osais.

Vierailija
22/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka sisältää sitä mistä se on tehty ja monet ruokafobiat on peräisin juuri tuosta : "ei siinä ole sipulia, syö nyt". Kun jos siinä ON sipulia, tofua ym, MIKSI sitä ei voi kertoa???

sipuli on vähän eri asia. Jos ei oikeasti maista eroa soijarouheen ja jauhelihan välillä, niin miksei voi käyttää jauhelihaa. Mä en ole muuten koskaan sanonut kellekään lapselle, että mun makaronilaatikossa olis lihaa, eikä kukaan oo koskaan kysynyt (siis lapsi), onko tässä soijaraouhetta.

Mä en kyllä ala vieraita varten laittelemaan liharuokia, se on varmaa. En edes osais.


haluaisi kyläpaikassa "makaronilaatikkoa" ilman että kerrottaisiin etukäteen mitä siinä on. Vai olisiko teistä fiksua tehdä kasvissyöjälle kastiketta, jossa onkin soijarouheen tilalla jauhelihaa; kun ne teistä maistuvat niin samalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijalla saa isot muskelit. 173cm, ja 86kg silkkaa lihasta. Olen kasvissyöjä. Ajatus lihansyönnistä oksettaa tätä ladya.



Vierailija
24/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soijassa on? Muualta kuskattua "ravintoa". Ennemmin syön hirvenlihaa...

mutta 90% maailman soijaviljelmistä menee LIHAKARJAN ruuaksi. Kaikilla ei ole mahdollisuus syödä hirvenlihaa tai riistaa (jos siitä sattuu tykkäämään).

Vierailija
25/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka sisältää sitä mistä se on tehty ja monet ruokafobiat on peräisin juuri tuosta : "ei siinä ole sipulia, syö nyt". Kun jos siinä ON sipulia, tofua ym, MIKSI sitä ei voi kertoa???

sipuli on vähän eri asia. Jos ei oikeasti maista eroa soijarouheen ja jauhelihan välillä, niin miksei voi käyttää jauhelihaa. Mä en ole muuten koskaan sanonut kellekään lapselle, että mun makaronilaatikossa olis lihaa, eikä kukaan oo koskaan kysynyt (siis lapsi), onko tässä soijaraouhetta.

Mä en kyllä ala vieraita varten laittelemaan liharuokia, se on varmaa. En edes osais.


haluaisi kyläpaikassa "makaronilaatikkoa" ilman että kerrottaisiin etukäteen mitä siinä on. Vai olisiko teistä fiksua tehdä kasvissyöjälle kastiketta, jossa onkin soijarouheen tilalla jauhelihaa; kun ne teistä maistuvat niin samalta?

Vierailija
26/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö, millä lihakarja kasvatetaan? Enimmäkseen soijalla.



Ja mä kyllä söisin heti härkäpapua (SUomen oloissa menestyvä papulajike), jos sitä kaupoissa olisi. Muuten, suomalainen Makrobios on suunnitellut aloittavansa tofun tekemisen hampusta heti, kun saa viljelijät innostumaan.



Ettekä te tiedä, onko teidän syömänne liha syönyt GMO-soijaa vai ei. Monissa soijatuotteissa kyllä mainitaan, että he eivät käytä GMO-soijaa.



Totta kai hirvenliha on ekologista, mutta ei sitä riitä kaikkien tarpeisiin, kun ihmiset syövät nykyään niin paljon lihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijalla saa isot muskelit. 173cm, ja 86kg silkkaa lihasta. Olen kasvissyöjä. Ajatus lihansyönnistä oksettaa tätä ladya.


hyvin on tähän mennessä onnistunut :)

Vierailija
28/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tykkää soijasta, niin heti vängätään vastaan. Ei vissiin tarkoitus ole kaikkien syödä juuri samoja ruokia, eihän?

lihansyöjät tulee aina ketjuun vänkäämään sen pahasta mausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka sisältää sitä mistä se on tehty ja monet ruokafobiat on peräisin juuri tuosta : "ei siinä ole sipulia, syö nyt". Kun jos siinä ON sipulia, tofua ym, MIKSI sitä ei voi kertoa???

sipuli on vähän eri asia. Jos ei oikeasti maista eroa soijarouheen ja jauhelihan välillä, niin miksei voi käyttää jauhelihaa. Mä en ole muuten koskaan sanonut kellekään lapselle, että mun makaronilaatikossa olis lihaa, eikä kukaan oo koskaan kysynyt (siis lapsi), onko tässä soijaraouhetta.

Mä en kyllä ala vieraita varten laittelemaan liharuokia, se on varmaa. En edes osais.


haluaisi kyläpaikassa "makaronilaatikkoa" ilman että kerrottaisiin etukäteen mitä siinä on. Vai olisiko teistä fiksua tehdä kasvissyöjälle kastiketta, jossa onkin soijarouheen tilalla jauhelihaa; kun ne teistä maistuvat niin samalta?


joka maistuu kamalalle. eli olen mielummin syömättä.

Vierailija
30/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää huijata ruualla? Tai miksi soijarouheesta pitää hampaat irvessä yrittää vääntää lihan makuista?



Meillä kasvisruoka syödään kasvisruokana ja kyllä kaikki tietää, mitä aineksia siihen käytetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijalla saa isot muskelit. 173cm, ja 86kg silkkaa lihasta. Olen kasvissyöjä. Ajatus lihansyönnistä oksettaa tätä ladya.


hyvin on tähän mennessä onnistunut :)

lastesi ja lastenlastesi

Vierailija
32/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tykkää soijasta, niin heti vängätään vastaan. Ei vissiin tarkoitus ole kaikkien syödä juuri samoja ruokia, eihän?

lihansyöjät tulee aina ketjuun vänkäämään sen pahasta mausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijalla saa isot muskelit. 173cm, ja 86kg silkkaa lihasta. Olen kasvissyöjä. Ajatus lihansyönnistä oksettaa tätä ladya.


hyvin on tähän mennessä onnistunut :)

lastesi ja lastenlastesi


rinanlla. Mulle ei kannata alkaa mitään viherpiiperöideologiaa jauhamaan, ei kiinnosta.

Vierailija
34/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää huijata ruualla? Tai miksi soijarouheesta pitää hampaat irvessä yrittää vääntää lihan makuista?

Meillä kasvisruoka syödään kasvisruokana ja kyllä kaikki tietää, mitä aineksia siihen käytetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka sisältää sitä mistä se on tehty ja monet ruokafobiat on peräisin juuri tuosta : "ei siinä ole sipulia, syö nyt". Kun jos siinä ON sipulia, tofua ym, MIKSI sitä ei voi kertoa???

sipuli on vähän eri asia. Jos ei oikeasti maista eroa soijarouheen ja jauhelihan välillä, niin miksei voi käyttää jauhelihaa. Mä en ole muuten koskaan sanonut kellekään lapselle, että mun makaronilaatikossa olis lihaa, eikä kukaan oo koskaan kysynyt (siis lapsi), onko tässä soijaraouhetta.

Mä en kyllä ala vieraita varten laittelemaan liharuokia, se on varmaa. En edes osais.


haluaisi kyläpaikassa "makaronilaatikkoa" ilman että kerrottaisiin etukäteen mitä siinä on. Vai olisiko teistä fiksua tehdä kasvissyöjälle kastiketta, jossa onkin soijarouheen tilalla jauhelihaa; kun ne teistä maistuvat niin samalta?

ja salaattia. Ei ole kukaan vielä valittanut mun kokkailuista, päinvastoin, ihmiset usein haluaa tulla meille syömään, koska tykkäävät mun laittamasta ruuasta. Oletan, että jos joku ei tykkää/saata syödä jotain ruoka-ainetta, hän tiedottaa siitä mulle etukäteen.

Ja ihan omilla hoksottimilla päättelin, että sinä et oo lapsi. Mä puhuin nimenomaan lapsista, en aikuisista. Monet lapset on tosi ennakkoluuloisia ruuan suhteen, jos joku on ruuassa poikkeavalla tavalla, niin ei uskalleta syödä. Siksi on musta turha mainostaa, että tässä ei nyt ole lihaa.

Vierailija
36/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vittupäitä tulisi ojentaa behaviorismilla. Aina poikkipuolisesta sanasta väärässä ketjussa napakasti viivottimella sormille.



Lihansyönti tuottaa läskipäitää. Eiväät osaa vastata ketjun kysymykseeen. Minkäs läskipäille voi kun ovat voissa kieriteltyy.

Vierailija
37/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vittupäitä tulisi ojentaa behaviorismilla. Aina poikkipuolisesta sanasta väärässä ketjussa napakasti viivottimella sormille.

Lihansyönti tuottaa läskipäitää. Eiväät osaa vastata ketjun kysymykseeen. Minkäs läskipäille voi kun ovat voissa kieriteltyy.

kysymykseen vastattu.

Vierailija
38/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää huijata ruualla? Tai miksi soijarouheesta pitää hampaat irvessä yrittää vääntää lihan makuista? Meillä kasvisruoka syödään kasvisruokana ja kyllä kaikki tietää, mitä aineksia siihen käytetään.

Kasvikset kasviksina ja liha lihana.

Sitäpaitsi mä en ymmärrä mitä ekologista on tuoda toiselta puolen maapalloa tänne syötäväksi jotain geenimanipuloitua estrogeenipitoista mömmöä.

Syökää kotimaisia kasviksia, ihmiset!

Vierailija
39/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvää eikä elukka ole soijaan koskenutkaan.



Härkäpapua voi ostaa suoraan viljeliältä.

Vierailija
40/135 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijalla saa isot muskelit. 173cm, ja 86kg silkkaa lihasta. Olen kasvissyöjä. Ajatus lihansyönnistä oksettaa tätä ladya.


hyvin on tähän mennessä onnistunut :)

lastesi ja lastenlastesi


rinanlla. Mulle ei kannata alkaa mitään viherpiiperöideologiaa jauhamaan, ei kiinnosta.

sinä kutsut sitä viherpiiperöideologiaksi, minä kutsun sitä terveeksi järjeksi. Jos sinä et osaa ajatella asioita nokkaas pitemmälle, se ei ole kenenkään muun vika kuin omasi.

Ympäristö ei ole mikään abstrakti asia, vaan se paikka, jossa meidän on elettävä. Jos kaikki luonnonvarat käytetään loppuun ja ympäristö saastutetaan, niin mitäs sitten syödään? Eletään pyhällä hengellä vai?

Jos ei itse pysty loogiseen ajatteluun, niin pitääkö tulla toisia nimittelemään piipertäjiksi? Kyllä kuule ihan sillä tavalla saadaan tästä maailmasta riittämään sunkin lapsille, että vähennetään luonnonvarojen tuhlausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän