Soijarouhe, mitä se on?
Kommentit (135)
Ruoka sisältää sitä mistä se on tehty ja monet ruokafobiat on peräisin juuri tuosta : "ei siinä ole sipulia, syö nyt". Kun jos siinä ON sipulia, tofua ym, MIKSI sitä ei voi kertoa???
sipuli on vähän eri asia. Jos ei oikeasti maista eroa soijarouheen ja jauhelihan välillä, niin miksei voi käyttää jauhelihaa. Mä en ole muuten koskaan sanonut kellekään lapselle, että mun makaronilaatikossa olis lihaa, eikä kukaan oo koskaan kysynyt (siis lapsi), onko tässä soijaraouhetta.
Mä en kyllä ala vieraita varten laittelemaan liharuokia, se on varmaa. En edes osais.
haluaisi kyläpaikassa "makaronilaatikkoa" ilman että kerrottaisiin etukäteen mitä siinä on. Vai olisiko teistä fiksua tehdä kasvissyöjälle kastiketta, jossa onkin soijarouheen tilalla jauhelihaa; kun ne teistä maistuvat niin samalta?
Soijalla saa isot muskelit. 173cm, ja 86kg silkkaa lihasta. Olen kasvissyöjä. Ajatus lihansyönnistä oksettaa tätä ladya.
soijassa on? Muualta kuskattua "ravintoa". Ennemmin syön hirvenlihaa...
mutta 90% maailman soijaviljelmistä menee LIHAKARJAN ruuaksi. Kaikilla ei ole mahdollisuus syödä hirvenlihaa tai riistaa (jos siitä sattuu tykkäämään).
Ruoka sisältää sitä mistä se on tehty ja monet ruokafobiat on peräisin juuri tuosta : "ei siinä ole sipulia, syö nyt". Kun jos siinä ON sipulia, tofua ym, MIKSI sitä ei voi kertoa???
sipuli on vähän eri asia. Jos ei oikeasti maista eroa soijarouheen ja jauhelihan välillä, niin miksei voi käyttää jauhelihaa. Mä en ole muuten koskaan sanonut kellekään lapselle, että mun makaronilaatikossa olis lihaa, eikä kukaan oo koskaan kysynyt (siis lapsi), onko tässä soijaraouhetta.
Mä en kyllä ala vieraita varten laittelemaan liharuokia, se on varmaa. En edes osais.
haluaisi kyläpaikassa "makaronilaatikkoa" ilman että kerrottaisiin etukäteen mitä siinä on. Vai olisiko teistä fiksua tehdä kasvissyöjälle kastiketta, jossa onkin soijarouheen tilalla jauhelihaa; kun ne teistä maistuvat niin samalta?
Tiedättekö, millä lihakarja kasvatetaan? Enimmäkseen soijalla.
Ja mä kyllä söisin heti härkäpapua (SUomen oloissa menestyvä papulajike), jos sitä kaupoissa olisi. Muuten, suomalainen Makrobios on suunnitellut aloittavansa tofun tekemisen hampusta heti, kun saa viljelijät innostumaan.
Ettekä te tiedä, onko teidän syömänne liha syönyt GMO-soijaa vai ei. Monissa soijatuotteissa kyllä mainitaan, että he eivät käytä GMO-soijaa.
Totta kai hirvenliha on ekologista, mutta ei sitä riitä kaikkien tarpeisiin, kun ihmiset syövät nykyään niin paljon lihaa.
Soijalla saa isot muskelit. 173cm, ja 86kg silkkaa lihasta. Olen kasvissyöjä. Ajatus lihansyönnistä oksettaa tätä ladya.
hyvin on tähän mennessä onnistunut :)
ettei tykkää soijasta, niin heti vängätään vastaan. Ei vissiin tarkoitus ole kaikkien syödä juuri samoja ruokia, eihän?
lihansyöjät tulee aina ketjuun vänkäämään sen pahasta mausta.
Ruoka sisältää sitä mistä se on tehty ja monet ruokafobiat on peräisin juuri tuosta : "ei siinä ole sipulia, syö nyt". Kun jos siinä ON sipulia, tofua ym, MIKSI sitä ei voi kertoa???
sipuli on vähän eri asia. Jos ei oikeasti maista eroa soijarouheen ja jauhelihan välillä, niin miksei voi käyttää jauhelihaa. Mä en ole muuten koskaan sanonut kellekään lapselle, että mun makaronilaatikossa olis lihaa, eikä kukaan oo koskaan kysynyt (siis lapsi), onko tässä soijaraouhetta.
Mä en kyllä ala vieraita varten laittelemaan liharuokia, se on varmaa. En edes osais.
haluaisi kyläpaikassa "makaronilaatikkoa" ilman että kerrottaisiin etukäteen mitä siinä on. Vai olisiko teistä fiksua tehdä kasvissyöjälle kastiketta, jossa onkin soijarouheen tilalla jauhelihaa; kun ne teistä maistuvat niin samalta?
joka maistuu kamalalle. eli olen mielummin syömättä.
Miksi pitää huijata ruualla? Tai miksi soijarouheesta pitää hampaat irvessä yrittää vääntää lihan makuista?
Meillä kasvisruoka syödään kasvisruokana ja kyllä kaikki tietää, mitä aineksia siihen käytetään.
Soijalla saa isot muskelit. 173cm, ja 86kg silkkaa lihasta. Olen kasvissyöjä. Ajatus lihansyönnistä oksettaa tätä ladya.
hyvin on tähän mennessä onnistunut :)
lastesi ja lastenlastesi
ettei tykkää soijasta, niin heti vängätään vastaan. Ei vissiin tarkoitus ole kaikkien syödä juuri samoja ruokia, eihän?
lihansyöjät tulee aina ketjuun vänkäämään sen pahasta mausta.
Soijalla saa isot muskelit. 173cm, ja 86kg silkkaa lihasta. Olen kasvissyöjä. Ajatus lihansyönnistä oksettaa tätä ladya.
hyvin on tähän mennessä onnistunut :)lastesi ja lastenlastesi
rinanlla. Mulle ei kannata alkaa mitään viherpiiperöideologiaa jauhamaan, ei kiinnosta.
Miksi pitää huijata ruualla? Tai miksi soijarouheesta pitää hampaat irvessä yrittää vääntää lihan makuista?
Meillä kasvisruoka syödään kasvisruokana ja kyllä kaikki tietää, mitä aineksia siihen käytetään.
Ruoka sisältää sitä mistä se on tehty ja monet ruokafobiat on peräisin juuri tuosta : "ei siinä ole sipulia, syö nyt". Kun jos siinä ON sipulia, tofua ym, MIKSI sitä ei voi kertoa???
sipuli on vähän eri asia. Jos ei oikeasti maista eroa soijarouheen ja jauhelihan välillä, niin miksei voi käyttää jauhelihaa. Mä en ole muuten koskaan sanonut kellekään lapselle, että mun makaronilaatikossa olis lihaa, eikä kukaan oo koskaan kysynyt (siis lapsi), onko tässä soijaraouhetta.
Mä en kyllä ala vieraita varten laittelemaan liharuokia, se on varmaa. En edes osais.
haluaisi kyläpaikassa "makaronilaatikkoa" ilman että kerrottaisiin etukäteen mitä siinä on. Vai olisiko teistä fiksua tehdä kasvissyöjälle kastiketta, jossa onkin soijarouheen tilalla jauhelihaa; kun ne teistä maistuvat niin samalta?
ja salaattia. Ei ole kukaan vielä valittanut mun kokkailuista, päinvastoin, ihmiset usein haluaa tulla meille syömään, koska tykkäävät mun laittamasta ruuasta. Oletan, että jos joku ei tykkää/saata syödä jotain ruoka-ainetta, hän tiedottaa siitä mulle etukäteen.
Ja ihan omilla hoksottimilla päättelin, että sinä et oo lapsi. Mä puhuin nimenomaan lapsista, en aikuisista. Monet lapset on tosi ennakkoluuloisia ruuan suhteen, jos joku on ruuassa poikkeavalla tavalla, niin ei uskalleta syödä. Siksi on musta turha mainostaa, että tässä ei nyt ole lihaa.
Näitä vittupäitä tulisi ojentaa behaviorismilla. Aina poikkipuolisesta sanasta väärässä ketjussa napakasti viivottimella sormille.
Lihansyönti tuottaa läskipäitää. Eiväät osaa vastata ketjun kysymykseeen. Minkäs läskipäille voi kun ovat voissa kieriteltyy.
Näitä vittupäitä tulisi ojentaa behaviorismilla. Aina poikkipuolisesta sanasta väärässä ketjussa napakasti viivottimella sormille.
Lihansyönti tuottaa läskipäitää. Eiväät osaa vastata ketjun kysymykseeen. Minkäs läskipäille voi kun ovat voissa kieriteltyy.
kysymykseen vastattu.
Miksi pitää huijata ruualla? Tai miksi soijarouheesta pitää hampaat irvessä yrittää vääntää lihan makuista? Meillä kasvisruoka syödään kasvisruokana ja kyllä kaikki tietää, mitä aineksia siihen käytetään.
Kasvikset kasviksina ja liha lihana.
Sitäpaitsi mä en ymmärrä mitä ekologista on tuoda toiselta puolen maapalloa tänne syötäväksi jotain geenimanipuloitua estrogeenipitoista mömmöä.
Syökää kotimaisia kasviksia, ihmiset!
On hyvää eikä elukka ole soijaan koskenutkaan.
Härkäpapua voi ostaa suoraan viljeliältä.
Soijalla saa isot muskelit. 173cm, ja 86kg silkkaa lihasta. Olen kasvissyöjä. Ajatus lihansyönnistä oksettaa tätä ladya.
hyvin on tähän mennessä onnistunut :)lastesi ja lastenlastesi
rinanlla. Mulle ei kannata alkaa mitään viherpiiperöideologiaa jauhamaan, ei kiinnosta.
sinä kutsut sitä viherpiiperöideologiaksi, minä kutsun sitä terveeksi järjeksi. Jos sinä et osaa ajatella asioita nokkaas pitemmälle, se ei ole kenenkään muun vika kuin omasi.
Ympäristö ei ole mikään abstrakti asia, vaan se paikka, jossa meidän on elettävä. Jos kaikki luonnonvarat käytetään loppuun ja ympäristö saastutetaan, niin mitäs sitten syödään? Eletään pyhällä hengellä vai?
Jos ei itse pysty loogiseen ajatteluun, niin pitääkö tulla toisia nimittelemään piipertäjiksi? Kyllä kuule ihan sillä tavalla saadaan tästä maailmasta riittämään sunkin lapsille, että vähennetään luonnonvarojen tuhlausta.
sipuli on vähän eri asia. Jos ei oikeasti maista eroa soijarouheen ja jauhelihan välillä, niin miksei voi käyttää jauhelihaa. Mä en ole muuten koskaan sanonut kellekään lapselle, että mun makaronilaatikossa olis lihaa, eikä kukaan oo koskaan kysynyt (siis lapsi), onko tässä soijaraouhetta.
Mä en kyllä ala vieraita varten laittelemaan liharuokia, se on varmaa. En edes osais.