Soijarouhe, mitä se on?
Kommentit (135)
hirven/poronlihaa, sekä muuta riistaa ja syömmekin sitä paljon. Kalaa pyydetään itse. Joten kertokaahan miten te soijansyöjät olette parempia?
kuinka moni lihansyöjä syö riistaa? Jos olet itse joku promillen poikkeus, niin älä tule väittämään, että lihansyönti on parempaa tai yhtä ekologista kuin kasvissyönti. Perusjannu ostaa sen lihansa marketista - täällä helsingissä noita hirviä juoksee aika niukasti. Ja kyllähän se eläimen tappamisen halukkuus (metsästys) ihmisestä aika paljon kertoo sekin.
mutta todentotta kertoo metsästys paljon. Nimittäin sen, että välittää luonnosta ja estää toiminnallaan kantojen ylikasvua ja mm. hirvikolareita. Metsästäjät useimmiten hoitavat myös talvisin ruokaa metsäneläimille. Kuinka usein sinä teet niin?
kaikki pysty elämään, joten on se hyvä että edes joku sitäkin puolta miettii.
jos autoja ei ois?
taitaa olla pikkuisen pihalla elämänmenosta
hirven/poronlihaa, sekä muuta riistaa ja syömmekin sitä paljon. Kalaa pyydetään itse. Joten kertokaahan miten te soijansyöjät olette parempia?
kuinka moni lihansyöjä syö riistaa? Jos olet itse joku promillen poikkeus, niin älä tule väittämään, että lihansyönti on parempaa tai yhtä ekologista kuin kasvissyönti. Perusjannu ostaa sen lihansa marketista - täällä helsingissä noita hirviä juoksee aika niukasti. Ja kyllähän se eläimen tappamisen halukkuus (metsästys) ihmisestä aika paljon kertoo sekin.
taas jostain muusta. On teillä joillakin suhde normaaleihin asioihin pikkasen hämärtynyt siellä soijaa puputtaessa. Ei sinuakaan olisi jos ihminen ei metsästykseen kykenisi.
Jos et elämässäsi toteuta muitakaan luolamiehen teesejä (luolassa asuminen, ärinä, lihansyönti, tappaminen), miksi et suostu kehittymään ruuan suhteen. Vai asutko luolassa? Osaatko puhua? Käytätkö vaatteita? Elämä KEHITTYY. Ymmärrätkö?
hirven/poronlihaa, sekä muuta riistaa ja syömmekin sitä paljon. Kalaa pyydetään itse. Joten kertokaahan miten te soijansyöjät olette parempia?
kuinka moni lihansyöjä syö riistaa? Jos olet itse joku promillen poikkeus, niin älä tule väittämään, että lihansyönti on parempaa tai yhtä ekologista kuin kasvissyönti. Perusjannu ostaa sen lihansa marketista - täällä helsingissä noita hirviä juoksee aika niukasti. Ja kyllähän se eläimen tappamisen halukkuus (metsästys) ihmisestä aika paljon kertoo sekin.
taas jostain muusta. On teillä joillakin suhde normaaleihin asioihin pikkasen hämärtynyt siellä soijaa puputtaessa. Ei sinuakaan olisi jos ihminen ei metsästykseen kykenisi.
Jos et elämässäsi toteuta muitakaan luolamiehen teesejä (luolassa asuminen, ärinä, lihansyönti, tappaminen), miksi et suostu kehittymään ruuan suhteen. Vai asutko luolassa? Osaatko puhua? Käytätkö vaatteita? Elämä KEHITTYY. Ymmärrätkö?
taidat olla aika reppana, kaikenlaista sitä joutuu lukemaankin.
hirven/poronlihaa, sekä muuta riistaa ja syömmekin sitä paljon. Kalaa pyydetään itse. Joten kertokaahan miten te soijansyöjät olette parempia?
kuinka moni lihansyöjä syö riistaa? Jos olet itse joku promillen poikkeus, niin älä tule väittämään, että lihansyönti on parempaa tai yhtä ekologista kuin kasvissyönti. Perusjannu ostaa sen lihansa marketista - täällä helsingissä noita hirviä juoksee aika niukasti. Ja kyllähän se eläimen tappamisen halukkuus (metsästys) ihmisestä aika paljon kertoo sekin.
mutta todentotta kertoo metsästys paljon. Nimittäin sen, että välittää luonnosta ja estää toiminnallaan kantojen ylikasvua ja mm. hirvikolareita. Metsästäjät useimmiten hoitavat myös talvisin ruokaa metsäneläimille. Kuinka usein sinä teet niin?
kaikki pysty elämään, joten on se hyvä että edes joku sitäkin puolta miettii.
jos autoja ei ois?
taitaa olla pikkuisen pihalla elämänmenosta
riistaa ampumassa ja eläinkantoja "tervehdyttämässä".
hirven/poronlihaa, sekä muuta riistaa ja syömmekin sitä paljon. Kalaa pyydetään itse. Joten kertokaahan miten te soijansyöjät olette parempia?
kuinka moni lihansyöjä syö riistaa? Jos olet itse joku promillen poikkeus, niin älä tule väittämään, että lihansyönti on parempaa tai yhtä ekologista kuin kasvissyönti. Perusjannu ostaa sen lihansa marketista - täällä helsingissä noita hirviä juoksee aika niukasti. Ja kyllähän se eläimen tappamisen halukkuus (metsästys) ihmisestä aika paljon kertoo sekin.
taas jostain muusta. On teillä joillakin suhde normaaleihin asioihin pikkasen hämärtynyt siellä soijaa puputtaessa. Ei sinuakaan olisi jos ihminen ei metsästykseen kykenisi.
Jos et elämässäsi toteuta muitakaan luolamiehen teesejä (luolassa asuminen, ärinä, lihansyönti, tappaminen), miksi et suostu kehittymään ruuan suhteen. Vai asutko luolassa? Osaatko puhua? Käytätkö vaatteita? Elämä KEHITTYY. Ymmärrätkö?
taidat olla aika reppana, kaikenlaista sitä joutuu lukemaankin.
ainakin osaan ajatella omilla aivoillani ja kyseenlalaistaa vanhat tottumukset. Toisille muutos vaan on niin hankalaa, kannattaa aina toistaa historiaa jne.
hirven/poronlihaa, sekä muuta riistaa ja syömmekin sitä paljon. Kalaa pyydetään itse. Joten kertokaahan miten te soijansyöjät olette parempia?
kuinka moni lihansyöjä syö riistaa? Jos olet itse joku promillen poikkeus, niin älä tule väittämään, että lihansyönti on parempaa tai yhtä ekologista kuin kasvissyönti. Perusjannu ostaa sen lihansa marketista - täällä helsingissä noita hirviä juoksee aika niukasti. Ja kyllähän se eläimen tappamisen halukkuus (metsästys) ihmisestä aika paljon kertoo sekin.
taas jostain muusta. On teillä joillakin suhde normaaleihin asioihin pikkasen hämärtynyt siellä soijaa puputtaessa. Ei sinuakaan olisi jos ihminen ei metsästykseen kykenisi.
Jos et elämässäsi toteuta muitakaan luolamiehen teesejä (luolassa asuminen, ärinä, lihansyönti, tappaminen), miksi et suostu kehittymään ruuan suhteen. Vai asutko luolassa? Osaatko puhua? Käytätkö vaatteita? Elämä KEHITTYY. Ymmärrätkö?
taidat olla aika reppana, kaikenlaista sitä joutuu lukemaankin.ainakin osaan ajatella omilla aivoillani ja kyseenlalaistaa vanhat tottumukset. Toisille muutos vaan on niin hankalaa, kannattaa aina toistaa historiaa jne.
Ai sä ajat rekalla duuniin joka päivä? hahhaa. Yksityisautoilu ei ole sama asia kuin rekkaliikenne!
Kuules, kun tässä nyt ei ollut mun autoilusta yhtään kyse, mulla ei edes ole autoa! :) Voin mä siitä huolimatta olla huolissani liikenteen hirvikolareista, joskin metsästyksellä on mielestäni paljon muitakin hyviä syitä.
hirven/poronlihaa, sekä muuta riistaa ja syömmekin sitä paljon. Kalaa pyydetään itse. Joten kertokaahan miten te soijansyöjät olette parempia?
kuinka moni lihansyöjä syö riistaa? Jos olet itse joku promillen poikkeus, niin älä tule väittämään, että lihansyönti on parempaa tai yhtä ekologista kuin kasvissyönti. Perusjannu ostaa sen lihansa marketista - täällä helsingissä noita hirviä juoksee aika niukasti. Ja kyllähän se eläimen tappamisen halukkuus (metsästys) ihmisestä aika paljon kertoo sekin.
taas jostain muusta. On teillä joillakin suhde normaaleihin asioihin pikkasen hämärtynyt siellä soijaa puputtaessa. Ei sinuakaan olisi jos ihminen ei metsästykseen kykenisi.
Jos et elämässäsi toteuta muitakaan luolamiehen teesejä (luolassa asuminen, ärinä, lihansyönti, tappaminen), miksi et suostu kehittymään ruuan suhteen. Vai asutko luolassa? Osaatko puhua? Käytätkö vaatteita? Elämä KEHITTYY. Ymmärrätkö?
taidat olla aika reppana, kaikenlaista sitä joutuu lukemaankin.
et sitten keksi enää mitään argumentteja lihansyönnin puolesta. Taisit tajuta itsekin jo olevasti väärässä. Mutta sitähän ei kannata myöntää. Mieluummin syytät toisia reppanoiksi. En kuitenkaan ole mikään reppana (mitä ikinä sillä tarkoitatkaan). Jos olisin reppana, menisin lammasmaisesti muiden mukana ja jyystäisin possunlapaa välipalaksi. Se kun on inhimillistä ja ekologista elämäntapa. Anna mun kaikki kestää!
mutta miksi ihmeessä sen soijan pitäisi olla "geenimanipuloitua" ja "toiselta puolelta maapalloa rahdattua"? En tosin asu Suomessa, mutta toisessa Euroopan maassa, ja meillä ainakin ihan luomusoijaa jalostetaan monella paikkakunnalla. Onhan Suomessakin oma tofutuotanto ainakin Tammisaaressa ja ties missä muualla. Ei tulisi mieleenkään ostaa mitään geenimanipuloitua soijaa kun kaikki muukin ostetaan luomuna. Huh!
t. 20 vuotta vegaanina
hirven/poronlihaa, sekä muuta riistaa ja syömmekin sitä paljon. Kalaa pyydetään itse. Joten kertokaahan miten te soijansyöjät olette parempia?
kuinka moni lihansyöjä syö riistaa? Jos olet itse joku promillen poikkeus, niin älä tule väittämään, että lihansyönti on parempaa tai yhtä ekologista kuin kasvissyönti. Perusjannu ostaa sen lihansa marketista - täällä helsingissä noita hirviä juoksee aika niukasti. Ja kyllähän se eläimen tappamisen halukkuus (metsästys) ihmisestä aika paljon kertoo sekin.
taas jostain muusta. On teillä joillakin suhde normaaleihin asioihin pikkasen hämärtynyt siellä soijaa puputtaessa. Ei sinuakaan olisi jos ihminen ei metsästykseen kykenisi.
Jos et elämässäsi toteuta muitakaan luolamiehen teesejä (luolassa asuminen, ärinä, lihansyönti, tappaminen), miksi et suostu kehittymään ruuan suhteen. Vai asutko luolassa? Osaatko puhua? Käytätkö vaatteita? Elämä KEHITTYY. Ymmärrätkö?
taidat olla aika reppana, kaikenlaista sitä joutuu lukemaankin.et sitten keksi enää mitään argumentteja lihansyönnin puolesta. Taisit tajuta itsekin jo olevasti väärässä. Mutta sitähän ei kannata myöntää. Mieluummin syytät toisia reppanoiksi. En kuitenkaan ole mikään reppana (mitä ikinä sillä tarkoitatkaan). Jos olisin reppana, menisin lammasmaisesti muiden mukana ja jyystäisin possunlapaa välipalaksi. Se kun on inhimillistä ja ekologista elämäntapa. Anna mun kaikki kestää!
joten eipä mikään myöskään kolkuta. Sääli pilata sun ilosi.
Ai sä ajat rekalla duuniin joka päivä? hahhaa. Yksityisautoilu ei ole sama asia kuin rekkaliikenne!
Kuules, kun tässä nyt ei ollut mun autoilusta yhtään kyse, mulla ei edes ole autoa! :) Voin mä siitä huolimatta olla huolissani liikenteen hirvikolareista, joskin metsästyksellä on mielestäni paljon muitakin hyviä syitä.
Mitä hyötyä vaikka hirvenmetsästyksestä on. Okei, kolareita voi olla enemmän, mutta kyllä kai luonto voi olla ihan luonnontilassa - miksi ihmisen pitää aina jotain kantojen määriä säätää. Onpahan sitten karhuille ja sudille ruokaa hirvissä, ettei tarvitse roskia mennä tonkimaan. Jos metsästykselle on paljon hyviä syitä, voitko kertoa ne tässä?
hirven/poronlihaa, sekä muuta riistaa ja syömmekin sitä paljon. Kalaa pyydetään itse. Joten kertokaahan miten te soijansyöjät olette parempia?
kuinka moni lihansyöjä syö riistaa? Jos olet itse joku promillen poikkeus, niin älä tule väittämään, että lihansyönti on parempaa tai yhtä ekologista kuin kasvissyönti. Perusjannu ostaa sen lihansa marketista - täällä helsingissä noita hirviä juoksee aika niukasti. Ja kyllähän se eläimen tappamisen halukkuus (metsästys) ihmisestä aika paljon kertoo sekin.
taas jostain muusta. On teillä joillakin suhde normaaleihin asioihin pikkasen hämärtynyt siellä soijaa puputtaessa. Ei sinuakaan olisi jos ihminen ei metsästykseen kykenisi.
Jos et elämässäsi toteuta muitakaan luolamiehen teesejä (luolassa asuminen, ärinä, lihansyönti, tappaminen), miksi et suostu kehittymään ruuan suhteen. Vai asutko luolassa? Osaatko puhua? Käytätkö vaatteita? Elämä KEHITTYY. Ymmärrätkö?
taidat olla aika reppana, kaikenlaista sitä joutuu lukemaankin.et sitten keksi enää mitään argumentteja lihansyönnin puolesta. Taisit tajuta itsekin jo olevasti väärässä. Mutta sitähän ei kannata myöntää. Mieluummin syytät toisia reppanoiksi. En kuitenkaan ole mikään reppana (mitä ikinä sillä tarkoitatkaan). Jos olisin reppana, menisin lammasmaisesti muiden mukana ja jyystäisin possunlapaa välipalaksi. Se kun on inhimillistä ja ekologista elämäntapa. Anna mun kaikki kestää!
joten eipä mikään myöskään kolkuta. Sääli pilata sun ilosi.
luuletteko tosiaan että ihmislaji voi kokonaan lopetta lihansyönnin ja maapallo pelastuisi sen ansiosta? aika naiivi tapa ajatella, mutta mitä muuta av:llä voisi olla.
Mun riistansyöminen ei ole keneltäkään pois
Itse tulit soijarouheketjuun riistaasi kehumaan, joten erittelepä nyt, keneltä soijarouheen syönti on pois ja se sinua haittaa, mitä muut syövät?
Mitä hyötyä vaikka hirvenmetsästyksestä on. Okei, kolareita voi olla enemmän, mutta kyllä kai luonto voi olla ihan luonnontilassa - miksi ihmisen pitää aina jotain kantojen määriä säätää. Onpahan sitten karhuille ja sudille ruokaa hirvissä, ettei tarvitse roskia mennä tonkimaan. Jos metsästykselle on paljon hyviä syitä, voitko kertoa ne tässä?
susia ja karhuja jos ne vuosittan 80 000 kaadettua hirveä jätettäisiin kaatamatta. Mitä enemmän ruokaa, sitä enemmän petoja. Tai no, ehkä se ois sun mielestä ekologista, kun sudet kävis takapihoilla syömässä vauvat vaunuista. Metsästyslupia jaetaan kannan mukaan ja kaatolupia saadaan yleensä niille yksilöille, jotka muutenkaan eivät esim. talven yli pärjäisi. Petokanta pidetään metsästyksen avulla kurissa myös. Ja ajattele tosiaan sitä kolarien määrän kasvua, jos hirvikantaa ei harvennettaisi. Tosin hirvikolarissa kuoleminen on sekin varmaan sun mielestä ekologista.
Mun riistansyöminen ei ole keneltäkään pois
Itse tulit soijarouheketjuun riistaasi kehumaan, joten erittelepä nyt, keneltä soijarouheen syönti on pois ja se sinua haittaa, mitä muut syövät?
luuletteko tosiaan että ihmislaji voi kokonaan lopetta lihansyönnin ja maapallo pelastuisi sen ansiosta? aika naiivi tapa ajatella, mutta mitä muuta av:llä voisi olla.
kukaan ei kuvittelekaan varmasti, että lihansyönnin voisi koko maailmasta lopettaa, mutta on syytä miettiä, kuinka usein ITSE sitä syö, koska omia tapoja on helppo muuttaa. Miksi pitää ummistaa silmät siltä tosiasialta, että soijarouheen syönti on EKOLOGISEMPAA kuin lihansyönti. Se vasta naiivia on, jos joku. Mutta mitäpä muuta tosiaan AV:llä voisi kohdatakaan...