Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään jolle 1. synnytyksessä tehty eppari, mutta seuraavassa ei?

Vierailija
07.02.2010 |

Ajattelin vain, että kuinka yleistä on, että eppari joudutaan leikkaamaan kaikissa synnytyksissä? Olisko mahdollista seuraavassa selvitä ilman? Ja jos teillä oli näin, niin repesittekö ilman epparia?

Olen synnyttänyt siis Kättärillä ja eppari leikattiin. Repesin lisäksi jonkin verran, tikkejä tuli kai 14 yhteensä. Paraneminen kesti _kauan_, en istunut about kuuteen viikkoon, koska epparihaava tulehtui kaksi kertaa, joista toisella tarvittiin antibiootit.

Olisi siis kiva seuraavassa mahdollisessa synnytyksessä pärjätä ilman saksia. Lähipiirissä on vain melkein järjestään niin, että jos eppari on leikattu, niin se joudutaan leikkaamaan myös seuraavalla kerralla.

Sinänsä mulla ei ole epparia vastaan mitään, eikä se siinä ponnistaessa ollut kamala kokemus. Paraneminen oli vain niin hemmetin hidasta ja kivuliasta.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni oli yli nelikiloinen, mutta epparin lisäksi ei tullut repeämiä, neljä tikkiä sain eppariin. Ponnistusvaihe kesti 36 minuuttia. Toinen lapseni oli myös nelikiloinen, mutta ponnistusvaihe kesti vain 6 minuuttia, joten epparia ei kaiketi olisi edes ehtinyt tekemään. Mitään repeämiä ei kuitenkaan tullut ollenkaan. Ponnistusasentona mulla oli molemmissa sama, se "perinteinen" sängyllä selällään ja kintut levällään :)

Vierailija
42/44 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa piti tehdä eppari imukuppisynnytyksen takia.

Toisessa ei tarvinnut leikata eikä tullut repeämiä.

Toiveita en esittänyt, sillä luotin siihen että kätilöt tietävät milloin epparia tarvitaan ja milloin ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se repeää (ja/tai leikataan), ei katoa.

Vierailija
44/44 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokassa ei. Ei tullut kuin pieni nirhauma, ei tikkejä tokassa!

Ja sama sairaala..plus että toka tuli tosi paljon nopeammin, eka synnytys n.18h, toka alle 4h..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi