Saan tukina 890e vuokran maksetuksi, 555e perustoimeentulotuen osan tilille, sähkölaskun joka kalleimmillaan oli 120e/kk talvella, kotivakuutuksen 15e/kk
Sitä lisäks julkisen terveydenhuollon ja reseptilääkkeet...esim. just sain reseptin erääseen 6kk kuuriin joka maksaa yhteensä 220e, sit suolistolääkkeitä 25 eurolla/kk
Siitä tulee yhteensä 1660e/kk nettohyöty.
Miksi menisin paskaduuniin?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Et saa
Joku perustelu miksi en?
Pelkkä "Ei" on aika huono
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa
Joku perustelu miksi en?
Asumistuki ei voi olla 890
Vierailija kirjoitti:
Jotta olisit ihminen etkä loinen
Minä olen ihminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa
Joku perustelu miksi en?
Vuokrani on 890e, ei asumistuki.
Asumistukeni on hieman yli 400e
Ap
Vierailija kirjoitti:
Et saa
ei saakkaan
Kyllä alan olemaan sitä mieltä, että tukia voisi leikata vaikka olen vasemmistolainen. Hyvä kun tällaisia aloituksia tehdään.
Itse saan 1280€/netto ja maksan siitä osani asuntolainasta. Mieheni myös matalapalkka-alalla ja kaikki maksetaan itse. Mitään tukia emme saa. Itselläni menee rahaa vielä lääkkeisiin joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa
Joku perustelu miksi en?
Ap
eikö tuossa alussa lukenut en vuokra maksetaan tukina? Maksatko nyt sen lopun vuokran toimeentulotuesta vai häh?
Jos viihtyy vuokraluukussa niin ei varmaan kannatakaan mennä paskaduuniin. Mä menin aikanaan duuniin josta jäi käteen 1600€/kk, syystä että halusin kerätä omaisuutta kuten omistusasunnon ja osakkeita. Nytkään ei netto ole kuin 2000€, samoin kuin miehellä, mutta omaisuutta on kertynyt satoja tuhansia ja jos miehen varallisuus otetaan mukaan niin lähes miljoona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa
Joku perustelu miksi en?
Ap
eikö tuossa alussa lukenut en vuokra maksetaan tukina? Maksatko nyt sen lopun vuokran toimeentulotuesta vai häh?
Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimeentulotukea.
Työmarkkinatuki ja asumistuki riittävät vuokraan ja hieman yli, mutta saan lisäksi perustoimeentulotukea jotta 555e perusosan määrä tulee täyteen.
Ap
Miksi et saa työttömyyspäivärahaa? Sehän on työikäisen ensimmäinen perusturva.
Jos elät koko terveen aikuisuutesi tuilla, kun voisit tehdä töitä ja kerryttää eläkettäsi, tulet saamaan kansaneläkettä 733e/kk. Tähän päälle saat takuueläkkeen, joka nostaa eläkkeesi 922e kuussa. Sillä summalla sitten kituutat vanhuutesi eläen ilman mukavuuksia ja miettien, jättääkkö lääkkeet ostamatta että saa rahat riittämään edes ruokaan.
Harvemmin paapotut lapset työtä tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et saa työttömyyspäivärahaa? Sehän on työikäisen ensimmäinen perusturva.
Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimeentulotukea.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos elät koko terveen aikuisuutesi tuilla, kun voisit tehdä töitä ja kerryttää eläkettäsi, tulet saamaan kansaneläkettä 733e/kk. Tähän päälle saat takuueläkkeen, joka nostaa eläkkeesi 922e kuussa. Sillä summalla sitten kituutat vanhuutesi eläen ilman mukavuuksia ja miettien, jättääkkö lääkkeet ostamatta että saa rahat riittämään edes ruokaan.
Jos nyt menen 11e/h täysiaikaiseen bruttoduuniin, jää työeläke pienemmäksi kuik takuueläke.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä alan olemaan sitä mieltä, että tukia voisi leikata vaikka olen vasemmistolainen. Hyvä kun tällaisia aloituksia tehdään.
Itse saan 1280€/netto ja maksan siitä osani asuntolainasta. Mieheni myös matalapalkka-alalla ja kaikki maksetaan itse. Mitään tukia emme saa. Itselläni menee rahaa vielä lääkkeisiin joka kuukausi.
Tällaisia aloituksia tehdään nimenomaan sen vuoksi, että saataisiin tietämättömät ihmiset raivostumaan valheista ja uskomaan, että harvat poikkeukset olisivat tavallisia.
Älä usko kaikkea, mitä luet.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan työttömyystuen ja asunistuen. Maksan työttömyystuestani osan vuokrasta, käyttöön jää 470e/kk. Maksan itse lääkkeet, terveydenhuollon, kotiivakuutuksen yms. Olenko tarpeeksi köyhä?
Ei kai sitä niin lasketa että koko vuokran voi maksaa tuista ja tuohon päälle saa vielä toimeentulotuen perusosan? Vaan vuokran omavastuu pitää maksaaa perusosasta? Vai eikö pidäkään?
No niinpä! Miksi mennä duuniin!?!
Itse saan juuri ja juuri pakollisen elämän maksettua työlläni, ja sähkölasku oli vaatimattoman 640 euroa. Edellinen 580 euroa. Niistä en enää meinaa selvitä, ja sitten menee sähköt kokonaan. Ei auta vaikka en ostaisi ollenkaan ruokaa. Pieni palkka ei vain riitä kaikkeen.
Onneksi en sairastele, mitä nyt koen suunnatonta ahdistusta jatkuvasta rahojen laskemisesta tai lainaamisesta.
Ei ihme, jos tämän seurauksena sairastun vähintään masennukseen, jostain muusta puhumattakaan. Pelkään sairauskohtausta.
Ei minulla olisi varaa vuodeosaston maksuihinkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia aloituksia tehdään nimenomaan sen vuoksi, että saataisiin tietämättömät ihmiset raivostumaan valheista ja uskomaan, että harvat poikkeukset olisivat tavallisia.
Älä usko kaikkea, mitä luet.
Älä sinäkään usko kaikkea. Edellinen kirjoittaja tuskin on vasemmistolainen. Hän vain esittää sellaista siksi, että saataisiin muut kuvittelemaan, että jopa vasemmiston puolella vastustetaan tukia. Tosiasiassa hän saattaa olla kovapinainen oikeistolainen.
Et saa