Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin miehen tajuamaan että hän on vaarassa menettää minut?

Vierailija
05.02.2010 |

Olemme olleet yhdessä 3 vuotta, meillä on 9 kk vauva.

Vauvan tulo mullisti parisuhteemme ja muutti sitä, ja ennen niin lempeä mies alkoi pikkuhiljaa kohdella minua tavalla jota en voi hyväksyä: Komentaa kuin 5-vuotiasta, tiuskii pikkuasioista, huomauttelee, yleensäkin on negatiivinen. Välillä tuntuu että teen kaiken ihan väärin, aina löytyy jotain huomauttamista.

Itse olen luonteeltani valoisa, empaattinen ja positiivinen, kilttikin, mutta osaan myös pitää puoleni. Tykkään parisuhteessa harmoniasta ja siitä, että jos toista rakastaa, kohdellaan toista kunnioittavasti. Inhoan yli kaiken tapaa jolla mieheni on ajoittain alkanut minua kohdella.Olen ottanut moneen otteeseen asian puheeksi, olen kysellyt mikä on vialla, olen ollut ymmärtäväinen ja luvannut kuunnella, mutta mihinkään en saa vastausta, mies ei myönnä mitään, rakastaa kuulemma minua yhtä paljon kuin ennenkin, eikä ole mielestään kohdellut mitenkään huonosti.Pariterapiaakin olen ehdottanut, ei ole kuulemma tarvetta, kun kaikki on kuulemma hyvin.

Olen sanonut hänelle monen monta kertaa, etten tunne oloani enää hyväksi hänen kanssaan, ja että hän on vaarassa menettää minut. Tänään kun hän taas tiuski minulle ihan ilman syytä, sanoin ettei hän mielestäni kohtele minua niinkuin rakastava mies tekee. Olen katsellut netistä jo alustavasti asuntoa minulle ja lapselle.

Tuntuu etten saa häntä ymmärtämään että tosi on kyseessä. Miten saisin hänet tajuamaan? Mitä tässä voi oikeasti tehdä?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue parisuhdekirjallisuutta tai käy jollain terapeutilla vaikka. Mieti tarkkaan ensin kaikki vaihtoehdot, joilla saisti suhteenne uuteen uskoon. Ota asiat puheeksi vain rohkeasti. Älä ota eroa esille nyt alkuun kuitenkaan.

Vierailija
2/50 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue parisuhdekirjallisuutta tai käy jollain terapeutilla vaikka. Mieti tarkkaan ensin kaikki vaihtoehdot, joilla saisti suhteenne uuteen uskoon. Ota asiat puheeksi vain rohkeasti. Älä ota eroa esille nyt alkuun kuitenkaan.

En aio hätäillä eron kanssa. Se, että olen katsellut asuntoja ja myöntänyt etten ole enää onnellinen hänen kanssaan, on vaan mielestäni sellainen selkeä hälytysmerkki, jonka pitäisi mieskin herättää tajuamaan että nyt pitäisi oikeasti jotain tehdä että saisimme suhteemme pelastettua. Mielestäni itse olen yrittänyt, mutta mies romuttaa yritykseni helposti yhdellä vihaisella rähähdyksellä.:-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän lapsi nukkuu? Miten jaksatte muuten? Meillä ainakin tuo aika oli rankkaa, vaikka kaikki olikin ihan ok. Lapsi tuo niin ison muutoksen ihan kaikkeeen, myös siihen suhteeseen. Miehesi voi olla väsynyt kun käy töissä ja siitä perheen elättämisestä tulee paineita jne.

Meillä oli sopimus ettei erota ainakaan ennen kuin lapsi on 4-vee. Kannatti. Suhde muuttui ihan itsekseen ajan kanssa!

Vierailija
4/50 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei miehet ymmärrä vihjailuja. Tämä on parisuhteiden yksi yleisimmistä ongelmatilanteista, että nainen yrittää vihjailla ja lähettää sanattomia viestejä, ja mies ei tiedä mistään mitään.

Miehelle pitää sanoa suoraan. Jos et pysty siihen, tai koet että et tule kuulluksi, niin kirjoita hänelle kirje. Sen luulisi tepsivän. Mies ehtii rauhoittuakin ennen kuin seuraavan kerran sinut tapaa.

Otit asian puheeksi miten tahansa, niin muista perustelut. Aina kerro MIKSI ajattelet niin kuin ajattelet, MIKSI tunnet niin ja näin. Osoita konkreettinen tilanne, älä puhu tulkinnoista.

Vierailija
5/50 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän lapsi nukkuu? Miten jaksatte muuten? Meillä ainakin tuo aika oli rankkaa, vaikka kaikki olikin ihan ok. Lapsi tuo niin ison muutoksen ihan kaikkeeen, myös siihen suhteeseen. Miehesi voi olla väsynyt kun käy töissä ja siitä perheen elättämisestä tulee paineita jne. Meillä oli sopimus ettei erota ainakaan ennen kuin lapsi on 4-vee. Kannatti. Suhde muuttui ihan itsekseen ajan kanssa!

No niin, heh, luulenpa että nyt alkaa löytyä syitä suhteemme tämänhetkiseen tilaan. Nimittäin lapsemme on pahasti unihäiriöinen, heräillyt koko ajan ihan vähän väliä, keskivertoyönä 8-10 kertaa. 4-kuiseksi asti hänellä oli koliikki, ja lisäksi meillä on kyllä tukiverkosto, mutta ei sellaisia jotka olisivat halunneet/uskaltaneet ihan pientä/ erittäin vaativaa vauvaa hoitaa että olisimme saaneet levätä, lapsi menee yökylään vasta 2 kk päästä ekaa kertaa, ja saamme nukkua.

No joo, kaipa nämä kaikki ovat syynä aika pitkälti, mutta millä ihmeellä saisi taas suhteen kohdalleen, kun tuo lapsi nyt kuitenkin on iso osa elämäämme..

Vierailija
6/50 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei miehet ymmärrä vihjailuja. Tämä on parisuhteiden yksi yleisimmistä ongelmatilanteista, että nainen yrittää vihjailla ja lähettää sanattomia viestejä, ja mies ei tiedä mistään mitään. Miehelle pitää sanoa suoraan. Jos et pysty siihen, tai koet että et tule kuulluksi, niin kirjoita hänelle kirje. Sen luulisi tepsivän. Mies ehtii rauhoittuakin ennen kuin seuraavan kerran sinut tapaa. Otit asian puheeksi miten tahansa, niin muista perustelut. Aina kerro MIKSI ajattelet niin kuin ajattelet, MIKSI tunnet niin ja näin. Osoita konkreettinen tilanne, älä puhu tulkinnoista.

Kirjoitin ilmeisesti vähän epäselvästi. Olen nimenomaan puhunut miehelle ihan täysin suoraan, tippaakaan fiiliksiäni kaunistelematta. Mutta hän on ihan joka kerta vain kuunnellut hiljaa, eikä ole noteerannut oikeastaan millään tavalla. Eli siis olen todellakin yrittänyt saada puhumalla häntä ymmärtämään, mutta hän ei halua keskustella.

En siis ole vain vihjaillut. Muistaakseni viimeksi 6 viikkoa sitten sanoin, että tunteeni häntä kohtaan ovat alkaneet muuttua huolestuttavalla tavalla tuon tylyyden ansiosta, ja ihan joka kerta kun hän on töykeä, sanon etten halua hänen kohtelevan minua noin jne.

Noilla suoraan sanomisilla ei kuitenkaan ole ollut tosiaan mitään vaikutusta.

Vierailija
7/50 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjan "miehet ovat marsista, naiset venuksesta" niin kornilta kuin se kuulostaakin. Ehkä muistat kirjan 90-luvulta? Siinä on ihan hyviäkin juttuja. :) Pistät vielä miehesikin lukemaan sen. :)

Vierailija
8/50 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen edelleen, että kirjoitat kirjeen ja yritätä saada miehesi ymmärtämään, että omalla käyttäytymisellä hän joko lisää rakkauden tunnetta sinun pankkiisi tai poistaa tililtäsi saldoa.

Kun saat keskusteluyhteyden alkuun, niin sitten etenet. Varmasti sinussakin on jotain, mikä häntä ärsyttää. Ehdota hänelle, että molemmat tekevät käyttäytymiseen muutoksia. Sinä ehdotat jotain hänestä ja hän ehdottaa jotain sinusta.

ei miehet ymmärrä vihjailuja. Tämä on parisuhteiden yksi yleisimmistä ongelmatilanteista, että nainen yrittää vihjailla ja lähettää sanattomia viestejä, ja mies ei tiedä mistään mitään. Miehelle pitää sanoa suoraan. Jos et pysty siihen, tai koet että et tule kuulluksi, niin kirjoita hänelle kirje. Sen luulisi tepsivän. Mies ehtii rauhoittuakin ennen kuin seuraavan kerran sinut tapaa. Otit asian puheeksi miten tahansa, niin muista perustelut. Aina kerro MIKSI ajattelet niin kuin ajattelet, MIKSI tunnet niin ja näin. Osoita konkreettinen tilanne, älä puhu tulkinno

Vierailija
9/50 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi kaikilla.

suosittelen edelleen, että kirjoitat kirjeen ja yritätä saada miehesi ymmärtämään, että omalla käyttäytymisellä hän joko lisää rakkauden tunnetta sinun pankkiisi tai poistaa tililtäsi saldoa.

Vierailija
10/50 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen edelleen, että kirjoitat kirjeen ja yritätä saada miehesi ymmärtämään, että omalla käyttäytymisellä hän joko lisää rakkauden tunnetta sinun pankkiisi tai poistaa tililtäsi saldoa. Kun saat keskusteluyhteyden alkuun, niin sitten etenet. Varmasti sinussakin on jotain, mikä häntä ärsyttää. Ehdota hänelle, että molemmat tekevät käyttäytymiseen muutoksia. Sinä ehdotat jotain hänestä ja hän ehdottaa jotain sinusta.

ei miehet ymmärrä vihjailuja. Tämä on parisuhteiden yksi yleisimmistä ongelmatilanteista, että nainen yrittää vihjailla ja lähettää sanattomia viestejä, ja mies ei tiedä mistään mitään. Miehelle pitää sanoa suoraan. Jos et pysty siihen, tai koet että et tule kuulluksi, niin kirjoita hänelle kirje. Sen luulisi tepsivän. Mies ehtii rauhoittuakin ennen kuin seuraavan kerran sinut tapaa. Otit asian puheeksi miten tahansa, niin muista perustelut. Aina kerro MIKSI ajattelet niin kuin ajattelet, MIKSI tunnet niin ja näin. Osoita konkreettinen tilanne, älä puhu tulkinno

Sinulla oli paljon hyviä vinkkejä joista otan vaarin. Tosin en tiedä edelleenkään miten osaisin suorempaa puhua kuin olen jo puhunut. :-))

Unohdin aloituksessani mainita, että meillä ei ole ollut seksiä noin 4-5 kuukauteen, koska minä en pysty enkä halua rakastella miehen kanssa joka kohtelee minua niin kuin mieheni tekee. Olen sen verran tunneihminen että hänen koskettamisensakin etoo, en käsitä miten voisin tuntea hellyyttä häntä kohtaan. Mies ei enää edes pyydä. Minulle on ihan sama vaikka pettäisi tuon takia, saisinpahan ainakin syyn lähteä.

Vierailija
11/50 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oho meni lainaukset vähän mönkään..:-(

Vierailija
12/50 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
13/50 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ettet tunneihmisenä halua ja pysty jne., mutta miehelläkin on tunteet. Ja häntä varmasti loukkaa pahasti tuo torjunta. Loukkaa ja haavoittaa, ja se sitten purkautuu tuollaisena tylynä käytöksenä. Kiva solmu, mieti itse, miten tätä kannattaisi alkaa avata.

Ja sen sijaan tai sen lisäksi että kerrot miltä sinusta tuntuu, voisit myös kysellä mieheltäsi syytä moiseen käytökseen, kysellä miltä hänestä tuntuu jne.

Vierailija
14/50 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ettet tunneihmisenä halua ja pysty jne., mutta miehelläkin on tunteet. Ja häntä varmasti loukkaa pahasti tuo torjunta. Loukkaa ja haavoittaa, ja se sitten purkautuu tuollaisena tylynä käytöksenä. Kiva solmu, mieti itse, miten tätä kannattaisi alkaa avata. Ja sen sijaan tai sen lisäksi että kerrot miltä sinusta tuntuu, voisit myös kysellä mieheltäsi syytä moiseen käytökseen, kysellä miltä hänestä tuntuu jne.

Joo ymmärrän hyvin ettei seksittömyys ole oikea ratkaisu, mutta tämä on kuin lumipallo joka vierii rinnettä alas, koko ajan kasvaen, yksi asia aiheuttaa toista jne, ja koko ajan mennään enemmän solmuun.

Kun mies olisi edes yhden päivän entisensä, niin voisi "lohjetakin", mutta kun joka päivä tulee jotain ärähtelyä.Itse en vaan kertakaikkiaan pysty, koska itse liitän seksin ja rakkauden yhteen, en voi harrastaaa seksiä ilman rakkautta, en ole koskaan voinut, enkä voi nytkään.

Joulun alla keskustelimme 2-3 h vakavasti suhteestamme, ja ilman muuta kysyin silloin, ja olen muulloinkin kysynyt miltä hänestä tuntuu, mutten saanut irti mitään järkevää, stressiä jne. Mutta oli hänellä stressiä ennen lastakin, eikä hän purkanut sitä minuun. En siis viisastunut tuosta yhtään.:-(

Olen ajatellut, että kun lapsemme alkaa kohta olla sen ikäinen että yksi läheisemme uskaltaa hoitaa häntä yön yli, järjestän meille kaikkea kivaa kahden kesken, voisi mennä hienolle illalliselle, hotelliin yöksi yms. kun olen ajatellut että jos tämä kaikki johtuu vain siitä että meillä on nyt lapsi, eikä ole enää samalla tavalla aikaa toisillemme. En tiedä tosin pelastaako se mitään, mutta toki vielä muistissani on ne tunteet, se suuri rakkaus jota olen mieheeni tuntenut, siellä se on edelleen, joskin tällä hetkellä pinnan alla hyvin passiivisessa olotilassa.:-)

Vierailija
15/50 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos taot häntä, kimpoo iskut takaisin. jättäisin mokoman kumipään. rumakin on jo mikä eikä sitä lärviä saa uuteen uskoon kun on kerran töhertänyt koko homman läskiksi.

T:, punkkari äiti

Vierailija
16/50 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tepsii varmasti, miehille seksi on I S O asia

Vierailija
17/50 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos taot häntä, kimpoo iskut takaisin. jättäisin mokoman kumipään. rumakin on jo mikä eikä sitä lärviä saa uuteen uskoon kun on kerran töhertänyt koko homman läskiksi. T:, punkkari äiti

Hehheh, mistä sinä tiedät onko mieheni ruma? Olipas metka vastaus..:-))))

Vierailija
18/50 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tepsii varmasti, miehille seksi on I S O asia

No, täytyypä ehkä sitten yrittää "uhrautua".:-D

Vierailija
19/50 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaakohan susta itsekin eroon?

Vierailija