Mulla oli kamala synnytys
Koin synnytyksen aikana niin kovaa kipua, että olin pahoillani, etten kuollut edelliseen supistukseen kun seuraava alkoi tulla. Te jotka olette kokeneet vastaavaa, mistä olette saaneet rohkeutta tehdä seuraavan lapsen?
Kommentit (47)
Mikä pakko niitä lapsia on hankkia lisää? Mulla ainakin oli niin traumaattinen synnytys että ainokaiseks jää lapseni, ei ikinä enää uudestaan.
Kai se synnytys sujuu, kun pari orgasmia busaa siinä sivussa 😁😁
Ekä ja vika synnytys. Nyt tulee ikä vastaan. Synnytys 23h ja imukupilla vedettiin 3-4kertaa, että vauva saatiin ulis. Sain alapäähän ainoastaan paikallispuudutteen.
Pahinta oli imukupin työntö ja se, että kun sain vauvani vihdoin syliini alettiin alapäätä korjailla, joka myös sattui. Sitä kun luuli, että kun lapsi on vihdoin sylissä niin kaikki on ohi. Hb laski myös n. 74.
Voisin kyllä vielä synnyttää, mutta ikää jo 42 v. En viitsi enää yrittää vaikka usein olen haaveillut toisesta lapsesta.
Eka lapsi oli väärässä tarjonnassa, ja imukupilla ulos. Kolmostason repeämät. Minä pyysin ja pääsin toisen raskauden kohdalla pelkopolille. Se auttoi. Käytiin synnytys läpi, mikä toimi, mikä ei. Suunniteltiin seuraavan kohdalla, ja toiveet kuunneltiin. No loppujen lopuksi kävi, niin että vauveli päätti tulla niin vauhdilla, että synnärillä ei ehditty muuta kuin sanoa, että nyt se tulee ja pahoiteltiin, että mitään ei enää ehdi. Oli sitten luomu. Kropassa on kyllä uskomaton voima ja melkein rutistin miehen käden sijoiltaan. Mutta uskomatonta kyllä, tuo toinen luomuna oli kuitenkin helpompi, toivuin nopeasti, ja jotenkin se pääkoppa kultaa muistot.
Tokan lapsen synnytys oli niin mahtava kokemus että olisin halunnut kokea sen uudestaan. Lapsiluku jäi kuitenkin kahteen muista syistä.
jopa siinä määrin, että halusin uusinnan ja sitten seuraavat synnytykset olivatkin suorastaan helppoja.