**Lokakuun lahjat 2010**
Noniin,jospa mie nyt sit ekana kerron itsestäni...
Eli minä vm-84,
mieheni vm-82.
Lapset syntyneet: 3/02(tyttö),7/03(tyttö), 4/06(poika) ja 6/08(tyttö)
ja nyt odotan viidettä lasta.
LA 13.10
Nuorimmaista ennen oli yksi kohdunulkoinen raskaus,jonka tiesin jo plussatessa ettei tule päättymään hyvin.Testi näytti tosi haaleaa plussaa ja parin päivän päästä tuli verta hiukkasen,sitten taas loppu ja tein testin ja edelleen näytti haaleaa plussaa,no kaiikkien verikokeiden sun muiden jälkeen tehtiin sit keskeytys kun todettiin kohdun ulkoiseksi.
Jotenki taas pelottaa ettei kaikki ole kohdallaa,en tiiä mistä se johtuu,mut on vaan semmonen olo.Nyt ei kyllä ole ollut mitään vuotoja,mut ei kyl mitään olojakaan pahemmin,ei öllö oloa tai kauheaa väsymystä joita yleensä on heti alkanu ku menkat on jäny pois.Nipistelyjä ja vihlontaa on ollut,mut niitä on menkkojenki aikaan.
Kirjotelkaahan tekin itestänne vähän tarkemmin niin päästään alotteleen meidän "yhteinen" odotus :)
-Näppis & vempula 4+2(hurjaa :D )
Kommentit (148)
Mie ootan ensviikkoista neuvolaa pelon sekaisin tuntein....viikon verran on ollu semmonen olo et kaikki ei oo ihan kohdallaan,ja nyt parina yönä olen heränny niin kauheisiin vatsakipuihin/vihlontaan ja paineen tunteeseen,et pelkään et taitaa olla vempula ihan väärässä paikassa.Hartiapistostakin on ollu,myös hartiakipua muutenki,et eihän se välttämättä mitään tarkoita....mut jotenki mä en vaan pääse tästä tunteesta eroon et kaikki ei oo ok.
Vuotoa ei kyllä ole ollu missään vaiheessa,et siitä ei vois epäillä mitään,mut muuten on vaan "höntti" olo.
Ehkä tää on vaan sitä pelkoa ku on yks kohdunulkoinen takana....mut en mä tiedä.
Tiistainahan se nähdään tuntuuko kohtu yhtään kasvaneen....
näppis & vempula 6+1
Hei siis kaikille!!
Olen -83 ja mies -77, viides tuloillaan. Edelliset -02T,-04P,-06T,-08P.. eli kaava ei menny rikki, kaksi vuotta väliä niin kuin tähänkin asti :)
Yhdessä ollaan oltu tänä kesänä 11v. ja naimisissa nyt 5v. Maalla asutaan pohjois-savossa ja synnäri on siis KYS.
Vahinkovauva oli ja alkuun järkytys.. juuri kun olin vähän aikaa aiemmin tuumaillut että miten helpolla alakaa jo toisaalta päästä ja on aikaa hieman itselle. Mies yrittäjä nin olen tosi paljon lasten kanssa yksin..masennuksen oireista kärsin edellisen synnytksen jälkeen ja se pelottaa, jaksaako?? olin aika hukassa, varasin jo jopa keskeytykseen ajan, menin lääkäriin ja gynenpolilla kun lääkäri kerkesi juuri ja juuri suunsa aukaista, purskahdin itkuun ja sanoin että en minä voi sitä keskeyttää. Kyllä tämäkin pieni ihminen joukkoon mahtuu niin kuin muutkin ja jaksetaan, eletään niin että jaksetaan.. :)Lääkäri sitten sanoi että kurkataan mitä siellä näkyy ja pienen pieni sydän siellä sykki.. hirveälle tuntui kun näki, tuostako pienestä olon valmis luopumaan, hävettää myöntää, vaan ehkä se oli sitä alkujärkytystä..
Mutta nyt sitten kaikki ns.paha takana ja mieli valoinen, no, niin valoinen kuin se tältä väsymykseltä voi vaan olla. Oireet siis tosi voimakkaita. Palelu alkoi jo ennen kuin plussasin, joku viikko hedelmöittymisen jälkeen, sitten on huono-olo yötä päivää, yöllä herään siihen kun oksettaa, väsyttää ja ne mukavat liitoskivut löysi minut jo eilen.. saa nähhä kävelläänkö loppuaika keppien kanssa.. viimeksi oli hiinä ja hiinä.. no aika näyttää.
Vaan hyvillä mielin mennään.. ja kiva kun meitä on näin paljon toisia tukemassa :)
Palaillaan ja kuulostellaan, onnea matkaan kaikille :)
mukero ja nykerö 7+6
Hei kaikki!
Täällä on tehty viikon alussa tosi aikainen plussa ja tuntuu ihan uskomattomalta! Mulle on tulossa esikoinen, miehellä on jo lapsi vuosien takaa. Meillä on takana km 11/09, joka huomattiin vasta 12. viikon ultrassa. Nyt kuitenkin taas sydän täynnä toivoa, vaikka mieltä kalvaa koko ajan pelko tämänkin menettämisestä.
Varasin jo ajan varhaisultraan parin viikon päähän ja neuvolastakin sain jo ajan.
Tällä kertaa päätettiin, ettei kerrota kellekään ennen sitä np-ultraa, mutta se on osoittautunut tooosi vaikeaksi. Koko ajan hymyilyttää.
Meillä on tänään ison kaveriporukan juhlat, eikä sellaista selitystä ole, joka menisi läpi juomattomuudelle. Ajattelin hakea Alkosta alkoholittoman kuohuviinipullon, joka näyttää ihan tavalliselta. Katotaan onnistuuko :)
Joka tapauksessa nyt tuntuu siltä, että elämä on ihanaa, en vain millään jaksaisi odottaa niitä ultria ja muuta...
Moorea 4+ jotain
Moikka kaikille uusille odottajille ja onnea!
Mukava oli lukea teidän tarinoitanne ja huomata, kuinka erilaisissa tilanteissa meistä kukin on.
Minunkin oli pakko jo kirjoittaa ja omia tuntemuksiani/ajatuksiani jonnekin purkaa... Varsinkin tuo "mukeron" kirjoitus herätti minua.
En ole tehnyt vielä edes testiä, mutta kuukautiset on myöhässä ja kaikki oireet viittaa raskauteen. En ole tehnyt testiä, koska tämä mahdollinen raskaus on hieman hämmentävä... pelottaa myös miten mies reagoi...
Niin siis meillä on ennestään 2 lasta: -05 tyttö ja -08 poika. Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä 12 vuotta, naimisissa puolet tästä ajasta. Olemme kolmekymppisiä.
Minulla oli tässä tarkoituksena etsiä töitä tai lähteä opiskelemaan ja nyt mahdollinen raskaus tuntuu sekoittavan pakkaa melkoisesti. Myös taloudellisesti kolmas lapsi mietityttää... Olen aiemmin jäänyt aina äitiyslomalle vakituisesta työstä - nyt sellaista ei ole. On siis jotenkin epävarma olo tuosta raha-puolesta ja siitä, miten tulevaisuudessa niitä töitä löytyy, jos ja kun on ollut kotona 3-4 vuotta putkeen..?
Joo myönnän, olen aika suunnitelmallinen ihminen. Minun elämässä kaiken pitäis tapahtua aina tarkasti harkiten... ja tätä kolmatta lasta ei nyt oltu oikein harkittu. Vaikkakin, olen aina sanonut miehelleni haluavani 3 lasta. Mieheni puolestaan 2.
Joo, olipa omanapaista sepostusta. Mutta siis, kuulostelen hiljalleen miten tämä tästä alkaa etenemään. Varaan varmaan alkuraskauden ultran yksityiselle, jotta saan vahvistuksen kaikelle...
Iloista odotusta teille kaikille!!!
Mahtavaa, jotkut on kuulleet jo sydänäänet! No kohta on muidenkin vuoro :)
Talvinen tervehdys täältä Helsingistä. Mä olen
-75 ja mies -73, toista odotellaan. Ensimmäinen onkin "jo" 10 kk. Vähän hirvittää, mutta pääasiassa olo on onnellinen. Edellinen raskaus oli aika vaikea, mutta jokainenhan on erilainen, joten toiveikkaana olosta ei liene haittaakaan.
Oireina on palelu (vaikka palelis varmaan näillä pakkasilla muutenkin), ajoittaiset väsymys- ja etomiskohtaukset (onneksi menevät suht nopeasti ohi ja väsymyskin voi johtuu osin esikoisen huonosta nukkumisesta) sekä ah, niin ihana turvotus. Kroppa ei ole edellisen jäljiltä muutenkaan parhaassa iskussa. Näillä mennään.
Ihanaa alkuodotusta kaikille, onnittelut toki, mielenkiinnolla luen kuulumisianne. Mulla laskettu aika siis 12.10. ja ensimmäinen neuvola 8.3.
Olenkohan vähän yli-innokas...
Siis minullahan pitäisi oikeasti alkaa menkatkin vasta huomenna mutta, olen jo niiiiiin raskaana ja aion olla tosiaan seuraavat 8kk!
Olen purkanut onnellisuuden tuomaa maniaa shoppaamalla huutonetistä äitiysvaatteita kesäksi ja syksyksi. Kohta alkaa olla niitä jo vaikka muille jakaa, mutta kun halvalla saa...
Kysymykseen: Syöttekö te lisäravinteita/vitamiineja ja jos/kun niin mitä??
Minä aloitin Raskaus Multivitan pari viikkoa sitten (eli oviksen aikoihin) Lisäksi syön yhden kalaöljykapselin päivässä (2 kapselia närästää vaikken olis raskaanakaan)
LeeLoo ja hurjat 3+5 rskausviikkoa :O (LA kyllä varmaan aikistuu muutaman päivän kun käydään ultrassa)
Täällä ollaan yhtä hymyä!!! Aamupäivällä oli alkuraskauden ultra ja siellä kölletteli tiuhti ihan oikeassa paikassa ja pienen pieni sydän sykki elämää. Tuntui niin vapauttavalta, itkuhan siinä pääsi. Vaikka realistina tämähän ei nyt vielä lupaa juuri mitään. Mutta elämä on aluillaan ja ihanaa, oikeassa paikassa kohdun lämmössä. :)
LA on 14.10 ja viikkoja ultran mukaan 6+0-6+1
Ihan mahtava olo. Ihan mahdottoman vaikealta tuntuu olla kertomatta tytöille asiasta. Tytsit on odottanut pikkusiskoa (joo kuulema sisko kelpais...) jo ties kuinka pitkään.
Vointeja mammat, vointeja!!! Ja tervetuloa uusille!!!
minnis rv 6+0
Ruusis kiittää kaikkia!
tosin nyt epäilen että olinko mä sittenkään eilen missään lääkärissä ja onko tämä nyt kuitenkaan totta ;-)
D-vitamiini on ainoa mitä olen alkanut syömään. sitä lienee olisi hyvä syödä muutenkin, mutta mä olen vähän huono ottamaan mitään lisäravinteita.
sain äsken varattua itselleni ekan neuvolankin. eka aika oli vasta kolmen viikon päästä...
täällä palelu ja väsymys vaan jatkuu. ja etova olo. aika tiheeseen tahtiin pitää jotain syödä ettei olo mene ihan kamalaksi. naposteluporkkanat olen huomannut hyvin uppoaviksi.
ruusis 7+3 (ultran mukaan 8+0)
jäi vähän lyhyeksi tuo edellinen...
avokonttorissa työskentely ja tällä palstalla käyminen eivät oikein sovi yhteen ;-)
Mulla kanssa plussasi alkuviikosta. Kerronpa jotain taustoja... Eli olen -82 ja mieheni -84. Odotan neljättä, viikkoja kuukautisten mukaan 5+5, eli laskettu aika joskus 17.10. Lapset on syntyneet vuosina -02, -05 ja -09. Kolmas täyttää siis parin viikon päästä vuoden... Vähän jänskättää, miten menee, kun tuo pienin on vasta 1v 7kk kun nelonen tulee. Ainaski saan uudet rattaat, kun pitää olla kaksosten rattaat sitte :D
Kun nyt vaan pysyisi siellä, pikkuinen. Mulla oli yks keskenmeno ennen tuota -09 syntynyttä, niin siitä jäi sellainen kammo... Ei ole vielä sen kummemmin oireitakaan raskaudesta (mitä nyt hyvin lievää pahoinvointia)niin ei oikein tunnu todelliselta tämä raskaus. Niin ja koko ajan on NÄLKÄ.
Jyväskylässä muuten asustellaan. Karmeen pitkä aika sinne lokakuuhun, ei jaksa enää oottaa :D
Oikein paljon onnea ruusunpiikittärelle ja minnille, on se kumma miten pieni syke voikaan ilahduttaa niiin paljon ! :D Itse ei malttaisi millään odottaa ensi keskiviikkoa, kun olisi itsellä aika varhaisultraan.. :)
Ja totta kai paljon onnea myös uusille plussanneille ! :)
Itse olen syönyt (tai oikeastaan juonut) Figgs:in VitaMineral poretabletteja, jotka sisältävät kaikenmaailman vitamiineja ja mineraaleja, mutta en tosiaan tiedä että onko ne hyväksi vai ei, ajattelin tarkistaa asiaa neuvolassa.
Jaaha, kaipa se täytyy raahautua kauppaan, ei vaan innosta lähteä sisältä lämpimästä tohon lumimyräkkään.. :D
Hyvää viikonlopun alkua kaikille! :)
Lily & salamatkustaja 6+3
Onnea Ruususnpiikittärelle ja Minnille sykkeistä!:) Aivan ihanaa!! Ja tervetuloa sekä onnea uusille minunkin puolestani!
Sitten heti omaan napaan ja ei niin iloisiin tuntemuksiin. Minua alkoi nimittäin huolestuttaa kauheasti ja kaipaisinkin teiltä hieman mielipiteitä..
Eli yli-innokkaana tein testin jo toissa päivänä, jolloin menkkojen oletettuun alkuun oli 2 pvä. (Oireista kauhea väsymys ja palelu plussaa aavistelin. Ja tunne, että vaan tietää olevansa raskaana..:))Testiin tuli haalea plussa. Jo tästä uskoin olevani raskaana, muttamutta... Tänään tein uuden testin ja se oli edelleen haalea. Nyt minua alkoikin huolestuttaa, ettei viiva ollut vahvistunut yhtään ja tietysti olen nyt varma, että keskenmeno tulee hetkenä minä hyvänsä, kun raskaushormooni ei ole lisääntynyt yhtään..:/
Joo-o..voin sanoa, että en ole toipunut keskenmenosta vielä. Enkä kyllä tiedä miten kestäisin toisen tähän perään..
Huolestunut Viljamiina ja Pikkuruinen 4+4
Mä tein testin rv 5+1 ja oli haalea. Piti oikeen uusia testi ja siinä oli vielä haaleampi viiva :) Mutta kai se uskottava on, vaikka oonkin harkinnu vakavasti kolmannen testin tekemistä... Ei kai se viiva siihen tule jos ei ole raskaana, toisinpäin kai voi käydä (että onkin raskaana vaikkei tule viivaa). Noh, ultraa odotellessa... :)
että ei ole mitään syytä huolestua! Sisko teki itse kolme haalea testiä ja neuvolassa tehtiin neljäs edelleen haalea plussa. Nyt on menossa rv:lla 35. Saman valmistajan testitkin saattaa näyttää toisena päivänä vahvempaa kuin toisena, riippuu mm. testin lämpötilasta ja pissan vahvuudesta (kuinka paljon joit edellisenä iltana, kävitkö yöllä pissalla).
Jäin vain miettimään noita raskausviikkojasi, jos toissa päivänä oli vielä 2pv menkkojen oletettuun alkuun niin eikö se olisi silloin huomenna? Silloin huomenna tulisi viikkoja vasta 3+6 ja 4+0 sunnuntaina? Itse ainakin olen laskenut näin, ja olen juurikin tuossa 3+5 menossa :)
Ihanaa että meitä on näin paljon täällä jännittämässä:)
Muutama oli jo ultrassakin käynyt, mukavaa että saitte hyviä uutisia! Itsellä neuvola vasta ensi perjantaina, silloin noin 6+3 tai jotain.. Toivottavasti saisi kanssa hyviä uutisia, parin vuoden takainen keskenmeno kummittelee mullakin taustalla...
No, mutta positiivisia ajatuksia kaikille! :)
riksutes 5+3
Hyppään mukaan teidän joukoon. Olen jo pidempään käyny lueskelemassa teiän juttuja, mutta en ole "uskaltanut" liittyä joukkoon. Laskettu aika näillä näkymin olis 3.10 ja viikkoja nyt7+6.
Kolmatta odotellaan, T04 ja P06. Minä ja mies vm -77. Eka neuvola vasta reilun kahden viikon päästä ja eka ultra reilun 3 viikon päästä.
Minä ilmottaudun kanssa ihaniin lokakuun lahjoihin! :)
Tein viikko sitten positiivisen testin ja ton vauva-sivujen lasketunajanlaskurin mukaan laskettuaika olis 23-25.10.2010!! Esikoista täälä odotellaan joten en osaa itse vielä noita raskausviikkoja tai laskettua aikaa laksea, mutta eiköhän tässä matkan varrella opita. :)
Mulla olis ensimmäinen neuvola vasta 22.3 Sanoivat, että voidaan sitten samalla kuunnella sykettäkin! :) Mun mielestä on vaan aika pitkä aika tohon ensimmäiseen neuvolaan.
Onkos muuten miehet teillä mukana ensimmäisessä neuvolassa? Itse en tiedä pääseekö mies sinne, luultavasti ei.. Aika oli aika huono, mutta en viitsinyt enää muuttaa kun ehdin jo pyytää töistä vapaata..
Jotenkin pelottaa tämä raskaus kun mulla ei ole oikeen mitään raskausoireita, maha ehkä vähän turvonnut, nippailua, vessakäynnit lisääntyneet ja alkuun oli menkkamaista kipua. Jotenkin ehkä raskaus olisi todellisemman tuntuista jos esim. oksettais.
Niin muutes olen 27v. ja mies 30v. ja asustellaan Etelä-pohjanmaalla!
Eliselle vastaisin että meillä mies ei tule ekaan neuvolaan, koska tämä on meidän kolmas lapsi. Ei ole enää mitään uutta ja jännää miehelle, eikä huvita istua siellä kuuntelemassa akkojen höpinöitä kun samaan aikaan pitäisi olla töissä.
Esikoista odottaessa oli mukana jokaisella neuvolakäynnillä, ja kun teillekin on eka tulossa, niin totta kai otat miehen mukaan! Ekan kerran jälkeen voi sitten miettiä että tunteeko tarpeelliseksi olla mukana vai ei.
Ultriin mies tulee meilläkin mukaan edelleen.
OMA NAPA: Kuvottaa iltasella jos ei ole koko ajan jotain juotavaa tai naposteltavaa käsillä, viiva on vahvistunut päivä päivältä ja tänäänhän onkin JO virallinen rv 4+0 :D
Lindex ei enää kykene toimimaan rintsikoideni hovitoimittajana, kun loppuu kuppikoot kesken. Jouduin eilen käymään ostamassa 2 kuppikokoa isommat liivit, ja se oli se suurin koko...
Ai niin, kävin ostamassa aiemmin mainittujen Multitabsin ja Omega-3:n lisäksi kalsium-tabletteja ja siskolle ostettiin iso paketti magnesiumia niin siitä jää loput minulle (hänellä täytyy just rv 35, parin viikon päästä käynnistetään)
Onpa mukavaa liittyä (edelleen hieman varoen) ihaniin lokakuun odottajiin;)
Oon jo jonkin aikaa lueskellut kirjoitteluanne ja on niin mieltä rauhoittavaa huomata, että muillakin on samanlaisia ajatuksia ja tuntemuksia.
Eli olemme pariskunta Espoosta; minä -79 ja mieheni -77. Esikoista odottelemme ja la olisi laskureiden mukaan 9.10. Yritystä on takana hieman vajaat puoli vuotta ja tulokas on todella odotettu..siitä kait tämä hämmennys edelleen:D
Aivan alun jatkuvan etovan olon jälkeen etova olo tulee vain jos nälkä ehtii yllättää kunnolla. Palelua on ollut alusta lähtien, niin ja väsyttää aivan tolkuttomasti. Ruokavalion oon yrittänyt pitää terveellisenä, mutta välillä tulee kieltämättä sorruttua herkku-välipaloihin. Extraa oon lisännyt vain vitamiinilisän (raskaus Multitabs). Ruokarajoituksia olen noudattanut vaihtelevasti; tuntuu jotenkin livoimaiselta kun esim pehmeät juustot suurta herkkuani!
Ensimmäinen neuvola on vasta 10.3., mutta ehkäpä tässä on vaan jaksettava odottaa. Varhaisultraan tekisi mieli mennä, ihan vaan tarkistamaan, että kaikki on ok. Mies on kuitenkin saanut ainakin toistaiseksi rauhoiteltua ja yritänkin jaksaa odottaa ensimmäistä kunnallista ultraa.
Leppoisaa odotusta teille, toivottavasti pysytään kaikki mukana loppuun asti!
Ihanaa että siellä näkyi pienen sydämen syke! Se on niin iso asia tuo varmistus siitä että sitä elämää on, ja oikeassa paikassa!
Itse varailen ultraa vasta kuukauden päähän. Yritän venyttää ekan neuvolan viikolle 10, jotta kuuluisi syke samalla kertaa.